Nógrádmegyer és Sóshartyán közötti földutas túra alkalmával egy barátom földbe levert kb..50 cm hosszú földbe leszúrt "lándzsát" talált!!! Könnyen bele lehet lépni és ha valaki megbotlik és úgy esik rá akkor...,komolyabb baj is lehet! Próbáltuk bejelenteni de nem tudtak vele mit kezdeni!!! Nem tudom hol lehetne érdemi lépést tenni! Állítólag a Mátrában is találtak már hasonlókat!!! Óvatosan közlekedjetek a földutakon!!!! Koo.: É 48°3,559' K 19°39,320'
Országos Kéktúra Nógrád Ősagárd 2011. április 17.
Vasárnap jártam egyet az országos kéken, folytattam ott, ahol abbahagytam egy hónappal ezelőtt: Nógrádon. A fent nevezett szakasz eléggé lerágott csont, de vannak kisebb változások, ezért azt hiszem, nem árt, ha leírom a tapasztalataimat.
A start megközelítése vonattal történt:
Bp. Nyugati pu.: 05:41 Vác: 06:23 Vác 06:37 Nógrád: 07:16
Megérkezés után kicsit még elszüttögtem a nógrádi állomás várótermében: pecsételés OKT füzetbe és túrajelentésre, előkészületek az útra, aztán nekiindultam, méghozzá a falu felé. Nem mentem fel a várba, inkább csak körbesétáltam, mert a falu felőli oldalról még soha nem néztem meg. Hát, őszintén szólva, nemigen találtam megfelelő nézőpontot a fényképezéshez, pedig abból az irányból tényleg jól mutatnak a romok! Sajnos jó magyar szokás szerint a légvezetékek pókhálója mindenhonnan akadályozta a jó rálátást! Villanydrótok, kábeltévé, internet, telefon, mind-mind külön oszlopokon! Fejlövés! :-(
Végül teljesen körbesétálva a várhegyet 8 felé értem vissza sorompóhoz és vágtam bele a túra érdemi részébe. A falu feletti kis dombgerincre felkapaszkodva vettem észre, hogy most már megszüntették az elkerítést, nem kell a kerítésen átmászni, a rét szélén haladva kényelmesen elérhető a dombgerinc. A másik oldalon, a völgy alján, ahol a vonat is halad, elég nagy földmunkák zajlottak, itt a halmokat kerülgetve kellett megközelíteni a patak hídját és keresztezni a síneket. Az éppen születő töltésnek nem sok értelmét láttam, de majd csak kialakul, mint púpos gyerkőc a prés alatt!
Nógrád vára a falu felől
Kilátás az immár bekerítetlen rétről a falu felé
Földmunkák a vasút mellett
A Nagy-Kő-hegyre vezető kaptató viszont a régi volt, annyi változással, hogy most már nincs kilátás Berkenye felé a nagy irtásfoltról, mert megnőtt az újulat! Fenn a tetőn kis esővédő ház és pihenőpadok nőttek ki a földből, mégpedig 2009-ben, a Lokó pihenő oszlopára szerelt tábla szerint. A kilátás szép volt a Dunakanyar és Szokolya felé, meg is álltam pár percre pihenni és nézelődni. Lefelé a nyiladék jól járható volt, nem volt sár egy csepp sem ez az egész túrára jellemző volt. Kényelmes ereszkedés végén értem el Magyarkutat, itt rövid kitérőt tettem az Irma-forrás melletti kis kocsmába stemplizni és inni egy sört.
Megy a vonat, megy a vonat Kanizsára...
Kilátás a Nagy-Kő-hegyről
A Lokó pihenő
A völgy útja jól járható volt, letisztíthatták a felületét, eddig ugyanis még soha nem vettem észre, hogy kilométereken keresztül jól látható rajta a hajdanvolt aszfaltozás nyoma. Jól volt jelezve a letérés az útról, könnyű volt észrevenni a Keskeny-bükki-patak völgyébe leereszkedő ösvényt. Rövid kaptatóval értem fel a Szendehely feletti mezők szélére, itt is jól volt jelezve az erdőbe való betérés helye. A 2-es útról szép volt a Naszály, alaposan meg is néztem, hiszen még fel kellett kapaszkodnom rá, aztán a forgalmas út szélén leballagtam Katalinpusztára. Délben értem el a kocsmát, stempliztem, lecsúszott egy sör itt is, aztán még ejtőztem pár percet.
A kissé elhanyagolt Irma-forrás
Kocsma a forrás mellett
Földúton a rétek között
Meredeken indított a Naszály oldalába felkapaszkodó ösvény, aztán ráálltam a hegyoldalban enyhén emelkedő földútra. Valaki panaszkodott a múltkorjában itt a fórumon, hogy milyen saras volt az út, hát, úgy néz ki, azóta javult a helyzet, mert néhány makacs (de kikerülhető) dagonya kivételével egész jó volt ez az út is! Tényleg csak pár percre álltam meg a szépen felújított Bik-kút mellett, aztán indultam tovább. Következett a hullámvasutazós ösvényes rész, aztán jött a feketeleves: a meredek kapaszkodó, végül a suvadásos ösvény fel a nyeregbe. Innen már kényelmes földúton mentem egészen a csúcsig.
A torony tövében zajos társaság készülődött a tűzrakáshoz, akkora volt a forgalom a tetőre vezető tyúklétrákon, hogy fel sem mentem. Túl sokan voltak itt, indultam is tovább pár perc múlva, negyed három felé! Ekkor jött a csúcs: már messziről hallottam a közeledő, erőlködő cross motorok hangját, végül a gerincen ereszkedő ösvényen akadtam össze velük: keményen túráztatva a motorokat, a köves gyalogúton - vagy gyakran mellette - kipörgő kerekekkel a csúcs felé tartottak! Nesze neked, sziklagyep! :-(( Innen már sima utam volt lefelé egészen a földútig, aztán arra rátérve a Török-réti P- és K- keresztezéséig.
A Bik-kút
Suvadásos ösvényen
Lefelé a gerincen - itt már hallottam a motorok hangját
Jól álltam idővel, szinte már csak a lendület vitt tovább, fel a Nagy-máj gerincére, itt pár percig sziesztáztam a pihenőház teraszán, aztán kényelmesen besétáltam Ősagárdra. Volt még háromnegyed órám a buszig, beültem hát a kocsmába, pecsételtem, aztán a söröm mellett még elüldögéltem sokáig. Valaki jól tönkretette itt a stemplit: nem tudom mibe mártották bele, de olyan ragacsos volt, hogy hozzáragadt a papírhoz, amikor pecsételni akartam!
Innen már gyors utam volt hazafelé:
Busz Ősagárd 16:32 Vác: 17:23 Vonat Vác: 17:34 Bp. Nyugati pu.: 18:04
Szerencse volt, hogy még reggel a Nyugatiban megvettem a jegyet visszafelé is, mert sejtettem, hogy csücskös lesz a váci átszállás! Nem is csalódtam: a busz késett pár percet, épp annyit időm volt, hogy futólépésben átérjek az állomásra, elmanőverezzek a pénztárnál álló hosszú sor mellett és éppen kiértem a zsúfolt peronra, mikor beállt a vonat! Fél óra alatt beértem vele a Nyugatiba, mert bár az Elvíra szerint személyvonat volt, 18:16-os érkezéssel, a valóságban zónázó, ami sehol nem állt meg! :-)
Akkor mi az m betűt formáló jelzés, ami pl. a Városmajorban is található? Az nem valami zarándokút? Vagy többféle zarándokút jelzés is van? (És akkor még ott van ugyebár az Élet gyöngyei út a sárga rózsafüzér szimbólummal).
Nemrég, illetve ma Normafa - Széchenyi-hegy - Úti Madonna kápolna között (a továbbiakban nem vagyok biztos, de volt máshol is) láttuk a jelzéseket, alap nélkül, de elég sűrűn készültek. Ennek sincs semmi köze a térképhez.
Azonban a térképvázlat nem jó a honlapjukon, ugyanis a lenti kép a S+ és Z- elágazásban készült a Klastromkert felett és odáig a jelzés fel is volt feste. Ráadásul épp festették az S+ jelzést, de ők sem tudtam semmit erről a jelzésről.
- Fultán-keresztnél szépen helyrehozták az utakat (mintha gereblyéztek volna)
- viszont a Szőlős-mező alatti részen (Béla-rét után) katasztrofális az út: sártenger, dagonya vagy amit akartok, kerülni sem nagyon lehet, itt a jelzés is hiányos
Egyéb mozgalmak:
- Pogányvári kitérőnk eredményes volt (börzsönyi váras kód rendben)
- Sváb Sándor emléktáblához jelzés (!) vezet (Emlékhelyek II.)
Egyszer mintha ebben a topikban valaki adott egy linket ahol katonai térképeket lehet nézni az országról. Megvan esetleg valakinek, nagyon jól jönne. Köszönöm!
Börzsönyi váras mozgalommal kapcsolatban kérdezem: lehetséges-e, hogy két különböző igazolóponton ugyanaz a kód van kitéve? (Természetesen nem árulhatom el, hogy hol.)
Nekem is csak ennyi bajom van a "távmunkával", hogy csak azért én sem akarok Pestre utazni. Viszont a külső tárhelyen való elhelyezés jó ötlet. Én is vállalnék pár száz adatfelvitelt. Tíz ujjal gépelve és a forrást nézve azért haladós tud lenni a dolog.
Beszkenneltem a Vízkelety köny teljes listáját, ocr-rel felismertettem, szétszedtem az eredményt év-sorszám-név-egyesület excel táblázatba, korrigáltam a felismerési hibák nagyját, megküldtem KVTE-nek. Az eredeti beállításokhoz képest módosítottam az ocr programon, gyakorlatilag csak a hosszú ő-t nem ismerte fel, meg persze biztosan vannak még benne hibák, de a lista kiindulásnak használható. Informatikus vagyok, utálok gépelni. :)
Ha be lennének szkennelve a lapok, valahonnan elérhetővé téve, párszáz nevet én is bevállalnék, de valahogy azért nincs kedvem száz kilométereket utazni, hogy néhány órát gépeljek :)
Ezekhez az informatikai dolgokhoz nem értek, de talán van egyszerűbb megoldás, mint bepötyögni 4500 nevet és egyéb adatokat.
Tudom, hogy pl. a túratop nem hivatalos lista, de talán azt is fel lehetne használni, kb. fél perc kikopizni az abban levő adatokat egy excelbe, és ha nem is sok, de több mint 500 teljesítő ott is fenn van. Talán a Vízkelety-könyv teljesítőlistája is megvan már vhol digitálisan, ha igen, azt is fel lehetne használni.
Kvte, nem megoldható, hogy a nem elvihető füzet lapjait lefénymásoljátok, és azokat mindenki otthon, szabadidejében bepötyögi egy excelbe? Így bevállalnék én is párszáz adatsort szívesen, de sajnos hétköznap munkaidőben nem tudok órákra elszabadulni.
nekem nem a 4500 név begépelésével van bajom. Egyetértek, szét kell osztani, aki tud segít.
De ha már Excelben van, ami egy "adatbázis", akkor ne kelljen már megint 4500 percet rászánni arra, hogy újból begépeljük egy másik adatbázisba. Ekkor már érdemes lenne nézegetni egy olyan free toolt, ami leutánozza a billentyűzetet (és az egeret), s ráengedni, hogy gépeljen a tool. Ha valaki nem tud ilyet fejből, hétvégén ránézek.
Egy szkenner és egy OCR program vidáman eszi az OKT teljesítői listát a Vízkelety könyvből... (Kivéve, ha copyright problémák miatt ez az út nem járható.)
példa:
KÉKTÚRA JELVÉNYESEK 1-3678 sorszámig (2001. december 31-ig) 1961 6o. Komjáthi Zsuzsa Állami Áruház 1. Völgyi Flórián Diósgyőri Vasas 61. Nagy Jenő Állami Áruház 2. Erdőszegi Ferenc Főv. Autóbuszüzem 62. Szöcs Zoltán Állami Áruház 3. Pál István Postás Közp. o. 63. Szőcs Zoltánné Állami Áruház 4. dr. Felkai bdön Főv. Gázművek 64 Szentgyörgyi Imre Postás Közp. o. 5. Takács István Föv. Gázművek 65. dr. Szatmáry Zoltán Főv. Tanács
1962 66. dr. Szatmáry Zoltáisné Föv. Tanács
67. Balázs József Állami Nyomda
6. Petö János Kőbányai Törekvés 68. Kécsi Ferenc Beloiannisz 7. Wéber Ferenc MAHART 69. Homonnay Béla Bp. Mezőg. Gépgy. 8. Polyák János Újpesti Spartacus 70. Péterfia Sándor Ferroglobus 9. Galambossy Gy. Miskolci lokomotív 71, dr. Kürthy Miklós Statisztika
Nincs export-import, egy felületen kell bevinni, ahol kb 6-7 mezőt szokás kitöltögetni vagy másolni. A folyamatban egy begépelés mindenképp lesz a papíros dolgok miatt. A szűk keresztmetszet is ez: legalább egy Excelig eljutni Zuglóban kell. Hogy utána abból hogy lesz a weben is megjelenő cucc: az más nem ott helyben történik és időben sem korlátozott (kap a jelentkező egy excelt emilben és akkor csinálja amikor ráér otthon).
Nagyjából arra számítok, hogy egy átlagos jelentkező vállal 2-4 darab, egyenként 1-2 órás alkalmat, amikor ráérne gépelni. Ez alatt megcsinál összesen kb. 200-400 nevet (alkalmanként kb. 100-at), és ennyi, elküldi az Excelt nekem. Tehát még véletlen se úgy olvassátok, hogy keresek egy valakit, aki 4500 nevet begépel, mert az embertelen lenne.
"Tapasztalataim szerint ami digitálisan megvan, az kb 1 név/perc körüli sebességgel haladt."
Ez hogyan jött ki, új rekord, copy/paste és save eljárással kell ezt megoldani? Nem lehet valahogy importálni vagy direkt beinsertálni az adatbázis megfelelő helyére?
Az MTSz honlapján szeretnénk megjelentetni az összes nagy Kéktúra teljesítőinek névsorát. Ez az Alföldi Kékre már elkészült (265 név), a Dél-Dunántúli Kékre folyamatban van (700 név - köszönet érte Hev-nek), de az Országos Kékkel van egy kis gond.
Az egyik probléma, hogy itt kb. 4500 névről van szó, ami azért egy jelentős ugrás. A másik, hogy az OKT adatai csak írott formában vannak meg mindenféle erre a célra rendszeresített füzetekben, de digitálisan (Excel pl.) nem. Lenne olyan érdeklődő önkéntes, aki többedmagával nekiállna ezeket az adatokat egyrészt egy Excelbe begépelni, másrészt a honlapra utána felvinni? Ez valószínű nem egy emberes és nem néhány napos munka lenne, cserébe viszont semmit nem tudunk fizetni érte. Deal? ;-)
Tapasztalataim szerint ami digitálisan megvan, az kb 1 név/perc körüli sebességgel haladt. Ugyancsak tapasztalat, hogy ezt a munkát kb 60-90 perc alatt meg lehet unni rendesen. Tehát kb ilyen mennyiségre lehet egy alkalom esetén számítani. A füzeteket nem lehet kivinni az MTSz központból, ami Zuglóban van a 7-es busz Czázár András utcai megállójánál. Ebből következik, hogy csak a központ nyitvatartási idejében lehetne ezt végezni.
Ha lenne olyan őrült köztetek, akit érdekelne ez a dolog így, ezekkel a nehezítésekkel, dobjon meg egy emillel, és elkezdem szervezni a benti dolgokat. Nem lesz kész holnapra, de ha el sem kezdjük, akkor sohasem lesz kész.