Csak hogy bonyolítsam a helyzetet: az enyém Magyarországon vásárolt "EL" felszereltségű 60 lovas.
Ebben már van elektromos ablak, szervó, 14"-os kerék, fordulatszámmérő, fényezett lökhárító, de csak egy légzsák, osztatlan hátsó ülés, nincs hátsó fejtámla, klíma, ködlámpa. (2002.04)
Akkor nem tudom hogy hozták be, de hivatalos volt, kereskedésben, papírokkal. És persze amiket itthon ritkán látni, de létezik: CNG-s kivitel, bőr kormány, automata magasságállító az első lámpához, automata klíma, stb..
Az úgynevezett S felszereltség pl. tartalmazott 1 légzsákot illetve city szervót de fényezetlen volt a lököse nem volt csak km óra és benzinszintmérő, mechanikus ablakemelő...
Az Active már rendelkezett színre fényezett lökössel, fordulatszámérővel és vízhőfokmérővel is, állítható magasságú üléssel, elektromos ablakkal is...
Pl. a Go az sportbelsővel rendelkezett de Mo.-n csak 60 pacis motorral míg a Sound már rendelhető volt a 16 szelepessel is. Ami még megemlítendő hogy ezek gyárilag a sportosabb kormánnyal kellett volna kijönni a "szalonból" de sokuknak csak a sima kormány jutott, na hogy ez miért volt így fogalmam sincs azaz van de ezt megtartom magamnak! :D
Aztán a 2/B megjelenésével 2003-ban az alapmodelben nem volt szervókormány, fényezetlen lökösök, mechanikus ablakemelő, 13"-os felnik...
Mivel nekem mind2 volt ezért én inkább a 16 szelepest ajánlom, rugalmasabb(nem hiába 20LE a különbség) és ahogy én vezetek kevesebbet is fogyaszt. Az nem érv hogy nem kuszálja össze a szelepeket egy esetleges szíj szakadásnál, miért is szakadna el ha karbantartják az autót és nem 20 évente cserélik az alkatrészeket amit mondjuk 5 évente kellene! Hosszabb távokon jobban ajánlott mert nem terheli meg annyira a motort mint a kisebbik, de mondom kinek a pap kinek a papné!
Tudom, hogy magasabb az ár, mint a keretösszeg, de ez szinte hibátlan.
Az egyetlen ismert problémája a légzsák kapcsoló kontakthibája.
Napra pontosan 10 éves, friss műszakival, téli-nyári gumiganitúrával, mindkettő acélfelnire szerelve, a nyári a gyári dísztárcsával, a téli egy Tescossal.
Nokia kihangosító, gyári CD-s rádió, 55 lovas motor, 5 ajtós kasztni, szép szín, 79 ezer (garantált) kilométer.
Mondjuk azt nem tudom, hogy hogyan lehet a futott kilométert garantálni....
Ez igaz - nem is figyeltem tegnap este a motort, csak azt a kérdés-részletet, hogy PI-re felmegy-e. A 195-ös egy 55 pacis motorhoz valóban durván hangzik - bár fizikailag fel lehet rá rakni :)..
Nem vitát akarok szítani, de egy 16 szelepes, 86 lóerős szervokormányos autón bizonyosan kevésbé érezhető a különbség, mint egy központi injektoros 1,2-esen. Nálam az 55SX-en azonos gumiszélesség (165/65R13 -> 165/60R14) mellett is (számomra) markáns különbség volt az autó menettulajdonságaiban 13-as és 14-es felnikkel, nekem a kisebb tetszett jobban.
A lent említett felni a paraméterei alapján gond nélkül használható egyes Puntón, ha az enyém lenne, én 175/50 (esetleg 175/55) méretű gumit keresnék rá. De természetesen mindenki azt rak fel, amit akar :)