Arról nem feltétlen tudhat, hogy volt cserélve. Ő csak azt látja, hogy az adatok nem stimmolósak. Ő rákérdez a tulajnál, hogy mi lehet az oka, és ha az nem tudja igazolni HIVATALOSAN - számlával öravételt, cserét, átírást szintén számlával vagy bármit - valamivel az óra érték változást, akkor jogosan fog piszkálódni a szerv.
......................gondolom én...................., legalább is ha én a hatóságnál dolgoznék, én biztos így kezdeném. És ezért kell az adásvételibe rögzíteni a km állást(meg az órát, percet, de ezt másért), mert így tudod igazolni, hogy nem te trükköztél, hanem valaki korábban az autó életében. Kereskedő vagy magán személy, az már mindegy, csak ne Te legyél büntethető.
Aztán egy ilyen ügy felgöngyölítése mivel jár még, az egy érdekes dolog. Merthogy valakit megbüntetnek az tuti. Dehogy a továbbiakban mi tehető meg még?! Visszavásárlásra kötelezhető az eladó vagy sem? Kötelező az eredeti óraállás visszaírása vagy sem az autódba ?!?!? Így ezáltal értékcsökkenés következik be.............. na ezeket passzolom.
Szerintem előbb vagy utóbb valaki fent fog akadni a horgon és az lesz a precedens értékű tény. Pl: egy kereskedő akár több tíz vagy száz autójával......................az szép lenne........................... de biztos van az a pénz amivel bepróbálkoznának.
Az ip-t lehet mindkét irányba írni minden további nélkül? És a body-t?
Múlt héten meg akartam nézni a sajátomban a valós km-t, de az istennek nem találtam a WOWwal. Milyen menüben található általában meg? Komfortban vagy összes adatban, hol?
Manapság szerintem elég értelmetlen a km visszetekerős szigor - hiszen nagysárgendileg már óriási mennyiségű külföldi behozott használtautó áll forgalomba minden évben. Ott aztán nincs eredetiség vizsgálat meg km óra állás beleírása a kétnyelvű adásvételibe. A fél ország okirathamisítást végez a kétnyelvű "ál-adásvételi szerződésekkel" - amit a feketén pénzt kereső nepper állít ki az eladó nevében (aki sokszor nem is érti, hogy minek kell ilyen hülyeség írása az eladáskor a papirok átadásán túl). Az első magyar műszaki szemle előtt olyan km állást állítanak be - amilyent csak akarnak. A többi csak az autóelektronikai szakin múlik - márpedig megbízható megbízó esetén akad bátor vállalkozó olcsón bőven..
Egy Punto korú használt autónál ráadásul sokszor csak az első magyar forgalombahelyezéskor szükséges 2 év műszaki vizsga árával kerül többe az óravisszatekerés hatóságilag szinte megfoghatatlan lehetőségével együtt egy magyar rendszámos autó átiratásához képest. Nem könnyű dolog ma szerintem visszakövetkető, de sok km-t futott magyar használtautót eladni ezek mellett..
Most cseréltem 1,3 automata suziban komplett kábelezést és mindent. Tehát a gyújtást, a karbit injectorra + computer, rá a kat, és GTi kormány, meg a fordszámmérős óra, ami még köszönő viszonyban sincs a régivel, de ezért a kompl műszerfalat is és komplett belsőt GTi-re. Az autó kib. jó lett.
Akkor most ez hiba vót?
Sajnos a saját cuccai meg mentek a donor ronccsal a bontóba és kivonatni.
Van egy motoros ismerősöm. Újonnan vett egy 650-es nagyrobogót márkakereskedésből 6 évvel ezelőtt. Már majdnem 100 ezer km-t ment vele és úgy gondolta lecseréli mert megjelent ugyanennek a típusnak a 2013-as változata. Elment a márkakereskedésbe és megvette az újat, a régit beszámították. Azóta boldogan motorozik az új géppel. A márkakereskedés pedig meghírdette a használt nagyrobogót eladásra 30 EZER km-rel. Ha hivatalos kereskedés ezt csinálja akkor mit várunk egy mezei használtautó kereskedéstől.
De van ettől jobb is. 2005-ben becseréltem a Puntó 1.1-esemet egy Új Suzuki Swiftre. A szomszédomnak még a régebbi Swiftje volt és kipróbálta az enyémet. Azonnal úgy döntött, hogy ő is becseréli. Az autójának ő volt a harmadik tulaja és 180 ezer km volt benne. Szépen be is számolták az új kocsiba. Egy hónap múlva vitte az új kocsit az első ezres szervizre. Ekkor meglátta a régi kocsiját a kereskedés parkolójában a beszámolt eladó kocsik között. Az árlapjára az volt írva, első tulaj és 63 ezer km
Az autó egyébként teljesen egyben volt sérülésmentesen. De ettől még ez hatalmas pofátlanság. Kérdezte a szerelőktől, hogy miképp lehetséges ez de senki nem tudott semmiről. Az eladó aki beszámolta a kocsit éppen szabadságon volt. A kocsi másnap reggel már nem állt kint a parkolóban. És mindez hivatalos Suzuki szalonban.
Ha ezt kint megcsinálják Ausztriában egy szalonban és ez kiderülne akkor az üzletvezető lenne az első aki ülne.
Ha ezt komolyan venné a kpm és reális "veszély" lenne a büntetés, akkor nem lenne ilyen tömeges a visszatekerés szerintem. Hiszen az eladott visszatekert autók jelentős részének volt már előző vizsgája Magyarországon és a legtöbb esetben eredetvizsgája is, mégis évek-évtizedek óta megy ez az átverés.
A kpm és az apeh honnan szerezhet tudomást az óraegység cseréjéről?
PeeWee33: Biztosan nem szerencsés, ha az autó folyamatosan hibát érzékel az eltérés miatt, de ettől függetlenül még hibátlanul működhet. Viszont ha el akarja adni, akkor ez a hibajelzés fel fog tűnni a vevőnek is.
Gondolom a servo hiba független az ecu és body comp. cseréjétől.
Ettől nem fog eltömődni. Apróbb foszlányokban a nyomás kitolja. Nyugodtan mehetsz vele. Ha zavar akkor egy ügyes lakatosmunkával fel lehet gyártani rá más típusét is. Túl nagy formai különség nincs az ilyen kategóriájú kisautók végdobjai között. Nem ördöngősség hozzáalakítani pl egy új Swift hátsó dobját ami ráadásul még rozsdamentes anyagból is van ígyszinte örökös darab lenne.
Csak egy szösszenet a km-óra kérdéshez. Nem vélemény, csupán a saját tapasztalatom. Én amikor megvettem az autómat (Punto 2), hiányzott belőle a műszer egység (km óra), a motor tűzfal felöli oldalán ott a légszűrő alatt az a kis computer, és a középső kapcsolósor. Egyik bontóban vettem a komputert a gyújtás kapcsolóval és az immobi-val. Egy másik bontóban a km órát, vaterán a kapcsolósort. Ezt mind azután, hogy átment eredetiség vizsgán km óra nélkül, lógó vezetékekkel. Össze raktam az egészet és működött. Annyi a kis bibi, hogy a km-óra ABS-es autóból jött és az enyém nem az, ezért mikor ráadom a gyújtás felvillan az ABS kontroll lámpa is. Mivel nincs az autómban ABS ezért a km óra LED ERROR hiba üzenetet küld. 3x vagy 4x felvillan és ennyi. Szerintem, de lehet rosszul tudom, akkor javítsatok ki, de a km óra tárolja az össz km-t.
Vaterán, apródon, hét végi vásárban vette bontottan egy egyszer látott magánszemélytől, nem tud és nem is akar vele foglalkozni hogy mit mutat.. Ő nem tekerte, nem büntethető. Erre mit lehet mondani?
EGy ismerősöm punto II-je lekéthengeresedett. Motor ecu baja lett. Ki kellett cserélni, hozzá a BODY-t is meg a gyujtáskapcsolót is cserélte, az ajtó zárakat nem. Így kétkulcsos lett az autója. Nem érdekelte..................... na, de a lényeg lényege, hogy az IP-t nem cserélte így a km nem stimmelt a kettőben. Mármint a bodyban meg a műszerfalban. Minden működött frankón csak egyetlen dolog nem. Maga a megtett táv mérés nem. Azt volt a jelenség, hogy a ráadott gyújtásnál villogtak a számok. Írta menet közben a km-t, de villogott egyfolytában. Diag.vizsg-ra nem vitte el, így használja.
Innentől jött volna az, hogy össze kell írni a két elektronikai egységben az óraállást. Ő ezt nem tette.
B.
UI.: A servo is elment, így ezek javítása most neki használtan kb 60-ba fájhatott.
Annak van nyoma. Ugyanis, hivatalosan kell lebonyolítanod. Számlás óraegység, számlás adat átírás. Ha nem így lenne a menete, akkor előbb vagy utóbb a kpm néni meg apeh bácsi lerendezi a kocsi meg a gazdi sorsát pik-pak.......................... szerintem.
Csak a végdob hangtompító gyapottömése málik és ez jön ki a csövön. Tenni nemigen tudsz ellene, ahogy jön ki a gyapot egyre lazább lesz a többi benne és egy idő után kiverődik az egész. Hátsó dob cserével orvosolható. Ettől még üzemel rendesen a kocsi, majd a hangja fog változni kicsit öblösebbre hátul és forróbb lesz a dob külseje.
Tegnap egy hosszú, folyamatos autópályázás után (450km) megálltam a házunk előtt és a kipufogó csőből, ilyen hosszú, fekete - szürke, azbeszt - üveggyapot szerű szálak, csomók lógtak ki. Ma reggel húzgáltam ki a csőből. Olyan mintha egy komplett szőnyeget nyomna ki a kipufogó.
Életembe nem láttam még ilyet, szerelőnk szabadságon, és tanácstalan vagyok.
Mi lehet? Semmit nem vettem észre az autón, nem hangosabb, nem büdös.
Nálunk is megpróbálják szigorítani vajmi kevés eséllyel. Ausztriában börtönbüntetés jár a kereskedőnek aki belenyúl a km számlálóba bármilyen módon. Ha kimész egy ottani kereskedésbe akkor olyam km-eket látsz pl egy mercibe, hogy 650 ezer és a kocsi szinte újnak néz ki. Nálunk meg egy lelakott autóban 90 ezer.
Én újonnan vettem a Swiftemet így konkrétan látom, hogy az eddig megtett 130 ezer km alatt szinte semmit sem öregedett. És akkor látok kereskedésekben 40 ezer km-es Swiftet olyan vállas féktárcsával amiben legalább 200 ezer km van.
Elment legalább 10 óra beszélgetés telefonon és 8 tank benzin mire találtam a lányomnak egy valós km-es kiskocsit, de ezt is csak magánszemélytől. A többi amit megnéztünk mind átb@szás volt.
Megnéztük az enyémet meg két Puntos kollégáét, egyedül az enyémbe stimmelt a kiolvasott kilométer az órán szereplővel.
A másik kettőben 30-40 ezerrel több volt, de ahogy írtam kereskedésből vették.
Van egy kereskedő ismerősöm pár éve beszélgettünk erről a tekergetős témáról és mondta is hogy a legtöbb kocsi náluk visszapörgetett. Nem nagyon, kb annyira amennyi az azonos évjáratú/kivitelűekben van. Ezt most is észre lehet venni, hogy a 2000-2003-as (többnyire ezeket nézegetem) kereskedős Puntokban majdnem azonos a kilométer állás. Ha bevesznek egyet amiben 168 ezer van és a piacon lévők többségében 130-140, akkor arra fogják visszapörgetni.
Nem tudom ez most hogy megy náluk /mert úgy tudom ezt már büntetik/, de pár éve még keményen mentek a vásárló igényei szerinti fantom kilométerek.
Ez így nem megy, a legholcsóbb megoldás, hogy kiolvasod megadnak egy laptoppal, mi van bennük km, a biztos módszer ez nem lehet, mert ha kicserélnek két vezérlőt, és kulcsokat akár, már nem tudod mi az igazi.
Illetve itthon le is lehet kérni óraállást, ocsmányirodába a tulaj kell hozzá.
Amúgy a nagyobb gyártók megoldják, például béemvébe,jó pár éve volt: há átütötték az órát, gyújtás ráadásakor kiírja a valósat, majd az átírtat... Cserélhetnének pár vezérlőt, mert pár helyen tárolja, gyári cuccal látszik.
Bármelyik computerre, amiből valamilyen módon meg lehet tudni, hogy piszkálták...
Inkább úgy teszem fel a kérdést: Ha meg akarok venni egy autót, van-e olyan viszonylag egyszerű módszer, amivel biztosan meg lehet állapítani, hogy megpiszkálták-e (visszatekerték-e), esetleg rendben szervizelték-e. Pl. egy adatkiolvasással... Ha van ilyen, akkor hogy lehet, hogy Magyarországon a legtöbb használtan árult autó visszatekert? Ha nincs ilyen, akkor vajon miért nem oldják meg a gyártók? Esetleg próbálkoznak vele, csak nincs feltörhetetlen kód?