Vasárnap néztünk egy Mazda 3-ast nagyon szép volt egy szinü úgy hirdeték törés mentes,mikor meglátam a jobb elsö sárvédö és a lámpa közé befért az ujam az kezdett gyanus lenni.Mikor jobban belenéztem a jobb oldalán nagyon figyelve látszott,hogy az ivek nincsenek egybe aki megakarta venni észre se vette,akkor mértem neki a jobb oldalán vastagabb is volt a festék,nagyon ügyes volt aki csinálta mert az egész kocsit telibe csiszolta a régi festéket,épen egy szinfujást,meg lakkozást csináltak rá.
De járt barátom úgy,hogy kihozta vadonat újnak irt szalonbol Fiat Puntót,nekem gyanus volt a festés rámértem kiderült a bal hátsó ajtó kivételével ujra volt fujva,szerencse,hogy elözö nap vette azonal vissza vitük,már akkor azt akarták bizonyitani egy nap alatt szarrá törte haver kilakatolták,és még le is fújták:))
750-ért van kirakva az opelcsorna kínálatában. Körbenéztem, tényleg egyben van, első gazdás. Egy egészen kis horzsolás a jobb hátsó lökhárítón, pasztával lejön. Szeretek alkudni így a 750-be egy friss műszakit és a teljes átírást is belealkudtam. Nem akarok semmit rákölteni ezután. Már így is durván fölémentünk a költségvetésnek. Az egész úgy indult, hogy 400 ezer volt a lányomnak, én megtoldom egy százassal és lesz egy kis ezres Swift. Kinéztünk egyet, elsőgazdás sértetlen, rozsdamentes állapotban 2001-es és egy 75 éves öregé. Esőben, hóban nem járt vele és a motorját sem mosta le soha. Az üléshuzatot még a szalonban tetette rá mikor megvette és mindösszesen 91 ezer km-t ment vele. Sehol egy karc vagy horpadás, full gyári érintetlen példány és háznál volt magánszemélytől 500-ért.
Számomra ő volt az a mondabeli öreg faszi aki árulja az autóját.
Motorral voltam megnézni és körbevizsgálás, meghallgatás után azonnal rábólintottam. Leraktam 50 foglalót és két nap múlva mentünk érte. Mikor odaérünk látjuk, hogy az öreg el van keseredve, majdhogynem bőgött. Mondja, hogy nagyon sajnálja de mégsem akarja eladni a kocsit mert annyira megszerették. Ezután majdnem én bőgtem. Az öreg rendes volt, visszaadta a pénz és kifizette az összes benzinköltségemet is.
Azóta nem találtunk még egy ilyen állapotban lévő Swiftet. Én nagyon sajnáltam de megértem az öregeket, én sem szívesen válnék meg egy olyan kocsitól ami hiba nélkül teszi a dolgát hosszú éveken keresztül.
Az új Swiftemet imádom mert szerintem a világ legmegbízhatóbb kiskocsija. A kis 1.1-es Puntómat számították bele de azt is nagyon szerettem mert elvitt bárhová kevés benzinből és vissza is hozott. Nem volt agyonvágva elektronikával és 160 ezer km-nél még teljesen bontatlan volt. Mikor bevittem a szalonba, hogy kihozzam a Swiftet már megvolt rá a vevő. Hibátlan volt, igaz rendesen karbantartottam és kíméltem.
Most szivesen látnám a lányom kezében az akkori állapotában.
Egyenlőre keresgélünk továbbra is és próbálom erőltetni a japánt.
Az igaz,hogy más kategória a BMW,meg MB de nem itt nálunk eladás lepusztitás simliség szempontjábol.
Kb 3-rom hónapja keresünk valami normális családi autót az egyik ismerösömnek,amivel hosszú távokat lehet menni ennyi,simlis eladót régen láttam még az Antal kormány idejébe volt mikor kiadták a rendeletett BT,KFT 6-évnél idösebb kocsit csak kvótára hozhat be.Pályázni kelett a kvótára aki tudta kit kenjen meg az kapott kvótát aki becsületes volt az nem.
Csomó kereskedöröl derült ki megsemisitötelepröl hoztak be kocsikat amit kint a bontók se vettek be,kiglancolva kicsit aztán kirakva eladásra,hasonlókat látok mostanába szép fotókal aztán ha oda mész messziröl virit a törés,ujra fujás,ha meg rádugod a tesztert,mivel csak olyanhoz mentünk aki eleve engedte.Volt aki bevalotta azt hite csak olyan csajna hibakód olvasó van azért engedte,vitük a rétegvastagság méröt,VCDS,Op-Com,Actia,AutoCom,Delphi olyan csoda dolgokat lehet kiolvasni belölük aztán élöadatba jönnek még a nagy csodák:))
Azért a béemvé meg a merga nem Punto kategória, de szerintem nincs mit szégyenkezni.
Én újonnan vettem, és 300.000 km-ig 74.000-nél cserltem kuplungot, kinyomócsapágyat a nyelestengely csapágy miatt, lámpát, mert bemattult, és gyári üj volt a kettő 22.000 ft, egy kuplung munkahenger, és a kopó alkatrészek, persze.
Sajnos a piacon sok a szemét, esetleg puntoclub.hu oldalon is hirdetnek néha, vagy kintről behozni egyet...
Köszönöm! Közben olvasgattam teszteket róla meg külföldi fórumokat. Ott sokan mondanak hibát az elektromos rendszerre, nem nagy dolgokat de sűrűbben. A szervót ott is említik meg a kuplungot és a lengéscsillapítókat. Én mindenképp japánt szeretnék, Yarist vagy Swiftet ezrest. De a leánynak bejön a Puntó külsőre és olyan nehéz beszélni neki a műszaki megbízhatóságról. Pedig látja mert nekem az új Swift van most már lassan 8 éve, és ezen időszak alatt egyetlen alkatrészt sem kellett kicserélni hiba végett az eddig megtett 140 ezer km alatt.
A első 1996-os 1.1-es Puntóm nagyon megbízható volt, keveset fogyasztott. Ezért gondoltam egy újabb típusra belőle. Kevés érintetlen gyári állapotú van belőle a kereskedésekben. És az a bosszantó, hogy a használautó.hun is berakják a sérülésmentes meg az újszerű állapot rovatba az újrafestett meg kigittelt példányokat. Már vagy 5 tanknyi benzint elkocsikáztunk autókat nézegetve de mindenhol csak az átb@szás megy.
Látni BMW-ket meg nagy Merciket több mint félmillió km futásteljesítménnyel makulátlan állapotban és látni újszerű állapotra hírdetett kisautót aminek körbe van karistolva a kasznija csak tessék-lássék gyorsan újrafújták és visszatekerték az óráját 100-200 ezer km-rel. Ez Magyarország. :-(
Ennek is vannak tipushibái, mint minden másnak, elektromos kormány, nyelestengely csapágy, és a futóműve sem szereti a pesti utakat.
Az alját kell átnézni, bár galvanizált a kaszni, ha sosem törődtek vele, akkor ő is elkezd rohadni. Láttam már 99-es évjaratút gyári állapotban, és van itt kolléga,aki asszonynak vett, és papírból volt a küszöb, mert nem foglalkoztak velle. De persze ezek nem minden autónál van minden hiba, több 100.000 km-t lehet megtenni, ha megkapja a törődést, rendes olaj, olajszűrő, levegőszürő, gyertya, gyertyakábel, gyári fagyálló,stb.
A törődést meghálálja, ha lelakott elhanyagolt a példány, inkább ott kell hagyni, fekete az olaj benne, betöltő sapka alatt vastagon olajsár van, például.
Most készülök venni egy 2003-as Puntó 1.2-es 8 szelepest. Az autó makulátlan állapotú, első gazdás, 130 ezer km-rel. Mennyire megbízható ez az évjárat. Korában volt egy Puntó egyesem ami egészen jó kis kocsi volt. Hiba nélkül mentem vele közel 100 ezret pedig használtan vettem 60 ezer km-rel. Az újabb típus is ennyire megbízható vagy már több törődést igényel? A lányomnak lenne első autónak és nem szeretnék problémás típust venni.
Nos ha minden jól megy akkor eladóvá válik Punto II. 1.2 8v 2000-es , 3 ajtós fehér színű taligám! 2014 júniusig van vizsgája. Működik, csak hát kéne rá költeni egy keveset, pl, 4 db lengéscsillapító......de hát úgyis megtekinthető lesz.
Nekem már nincs rá keretem hogy fenntartsak egy autót is, hát a lakáshitel, miegymás..........
Esetleg abban tudnál segíteni hogy a lámpát hogyan lehet állítani? A hátsó burkoltatot levettem, az izzókat kicseréltem. Valamiért a motor dolgozik, de a magasságot nem állítja az egyik oldalon, mintha beragadt volna.
motorfedő kinyit, és próbáld kihallani, hogy honnan jön leghangosabban. sok minden lehet, nekem az első tippem, hogy valamelyik ékszíjadon van egy repedés.
hali, tudja esetleg valaki, hogy punto 1-nél, benzines, a felgyulladó engine check lámpa (a fúvóka) jelezheti az olaj túlmelegedést? most, hogy sokat kellett állnom (sajnos kénytelen voltam autózni bp-n most is), egy idő után kigyulladt, hiába húztam a motorról a hőt a ventillátorral (full meleg, 4-es fokozat, ablakra fújja (hogy ne a pofámba kapjam)). a hűtővíz normál hőfok környékén maradt.
azért gyanús, mert miután kijutottam a dugóból, és sebességben tudtam menni rendesen, egy idő után elaludt. az olajom viszont sztem így is krakkolódott, megnézem majd, mennyire barnult be. :/ (kicsit idegesítő, 2E km-el ezelőtt volt olajcsere.)
más: ha egy kicsit gyengébb már a kézifék, van valami egyszerűbb módszer meghúzni a bovdent?
Sziasztok! Hülyén fogok fogalmazni, nem vagyok hozzáértő és szerelő sem, de tegnap váratlanul elkezdett úgymond folyamatos "ciripelő" hangot adni a kocsi. Jormányállástól, haladástól függetlenül, ugyanúgy adja a hangot, semminek a hatására sem erősebb vagy gyengébb.
A napokban vettem észre, hogy esős, párás időben fura hangokat hallani hátulról, főleg ha lassan megyek és rossz minőségű úton. Nem vagyok biztos benne, hogy valami kopó alkatrész, mert időjárásfüggő, mikor csinálja, de olyan a hangja, mintha valami műanyag szólna és ütődne. Mi lehet ez, találkozott már valaki hasonlóval?
Járó motornál is és álló motornál is. Tulajdonképpen csak egy + és egy - kábel megy a magnóba, harmadik nincs. Vinnék a szivargyujtótól egy szálat oda, csak nemtom a magnó melyik csatlakozójára kell kötni.
A Punto 2-ben van egy gyári Blaupunkt autórádió, de 15-20 percenként kikapcsol. Nincs erre valami megoldás? Esetleg egy gyujtás + bemenet nincs rajta, hogy amíg a gyujtás rajta van legalább addig ne kapcsoljon ki?
Én személy szerint Marellit, vagy Boscht vennék bele de például Bugattiból is sok fogy, elég jó minőség. Tudom drágább, de egy vizpumpa halálnál elfolyó hűtőfolyadék miatti motorjavitás többszörösébe kerül a külömbségnek..
A bilincs "állitólag" visszatehető, amügy lehet kapni, és fogót is hozzá, de Awab bilincs is tökéletes helyette.
Én a gyári Paraflu fágyállót teszem mindig, lehet kapni. A légtelenités nem nehéz, csak a sorrend legyen jó..
Vízpumpából pl. a UNIX keresője ugyanazon gyártóktól több, de különböző árú darabot is feldob. pl. Meyle 9600 - 14000, Dolz 10000 - 12000 Ft stb. Érdemes a drágábbat választani vagy az olcsóbb típusok is megbízhatóak? (Viszont akkor mi az oka az árkülönbségnek?)
A könyv szerint a hűtőfolyadék leengedéséhez le kell húzni a hűtőtömlőt. A rögzítő bilincs újra használható vagy cserélni kell? (Most nem tudom megnézni, milyen bilincs van rajta)
Hűtőfolyadék csere esetén van ajánlott, illetve nem ajánlott fajta vagy a Punto bármelyik gyártmányút szereti?
Téves diagnozis miatt vásároltam egy feszültségszabályzót de nem kellet.Ezért eladó egy Mobiletron VR-F158 típusú fesszabályzó.Marelli/Denso generátorra jó.A gyári feszab típusa RTM151c.A termék szegeden van.