Vízpumpából pl. a UNIX keresője ugyanazon gyártóktól több, de különböző árú darabot is feldob. pl. Meyle 9600 - 14000, Dolz 10000 - 12000 Ft stb. Érdemes a drágábbat választani vagy az olcsóbb típusok is megbízhatóak? (Viszont akkor mi az oka az árkülönbségnek?)
A könyv szerint a hűtőfolyadék leengedéséhez le kell húzni a hűtőtömlőt. A rögzítő bilincs újra használható vagy cserélni kell? (Most nem tudom megnézni, milyen bilincs van rajta)
Hűtőfolyadék csere esetén van ajánlott, illetve nem ajánlott fajta vagy a Punto bármelyik gyártmányút szereti?
Téves diagnozis miatt vásároltam egy feszültségszabályzót de nem kellet.Ezért eladó egy Mobiletron VR-F158 típusú fesszabályzó.Marelli/Denso generátorra jó.A gyári feszab típusa RTM151c.A termék szegeden van.
Mondjuk az benne lehet hogy bedúsít mint az állat, és megfullad a keveréktől a motor, de annyira cswak nem lehet rossz, hogy feketét füstöljön.... Végülis előfordulhat, de nem túl vagykori, hogy egy lambda annyi ideig legyen bent, hogy erre a sorsra jusson.
Igen, az nekem is fura, hogy a lambdától megálljon egy autó, de csak ez az egy valamire való hiba volt benne (esetleg arra tudok gondolni, hogy nagyon bedúsít neki és emiatt leállt), és jó eséllyel tényleg rossz/nem bele való is volt. Illetve volt még egy fordulatszámjellel kapcsolatos, de az leállás szempontjából szintén nem játszik (szerintem). Az alapjárati motor hibáját alapjáraton miből lehet észrevenni? Fordulaton érzésre semmi gond, a világból kimenne, és úgy megy, mint a barom. A megállás közepesen meleg motornál motorfékes lassítás végén jelentkezik, ilyenkor a kuplungot kinyomva bőven beesik 1000 alá (néha vissza tudja "emelni", de ha nem, akkor megáll) és már csak azt érezni, hogy nincs szervo, égnek a lámpák a műszerfalon, és álló motorral gurul az autó.
Ez igy csak találgatás, mérni kell(ene) rajta, oszcilloszkóppal, hogy dolgozik-e? Amúgy ha nem megy az alapjárati léptetőmotor, azt észrevenni az alapjárator, és fordulaton is.
A motor tipusszáma majdnem mindegy, ha működik, és dolgozik. Méretbe jó legyen, és menjen a két tekercsre a szabályzó benne.
Hát nekem szerintem állt már le :) - nem hideg induláskor, hanem meleg motorral lassítva, kinyomva a kuplungot, piros lámpához érve, vészfékezve stb. Igaz, hogy esetemben egy ősrégi SPI rendszerről volt szó..
A leálláskor hibakód nem tárolódik? Vezetékelés, testelés, minden jó? Lambda miatt nem hinném hogy leált volna valaha egy kocsi is, célszerű lenne élőadatokat nézni, keresd Loliii-t.
Ami még érdekes, hogy 1.2-es Punto-ra is ezt hozza, de arra máshol a 9 945 035-ös cikkszámot találtam. Ebből van utángyártott, lehet bepróbálok egy ilyet a jövő héten.
Továbbra is folyik a leállások ügyében a nyomozás, bár tény, hogy a lambdaszonda cserével ritkult a dolog (jövő héten kap egy tényleg belevalót, megfelelő csatlakozóval, ami már megfelelő értéken dolgozik, és ki lesz küszöbölve a toldás is a vezetékben). Emellett egyre inkább az alapjárati állítószelepre (alapjárati motor) terelődik a figyelmem. Ez az alkatrészkereső alapján a 7 778 983 cikkszámú való bele gyárilag:
Sajnos ezt a cikkszámot nem váltja le az Unix program, csak a gyárit hozza, de ami ennél érdekesebb az a jelenleg bentlevőn található számok: C3065 illetve 59602. Ez utóbbi egy VDO cikkszám, váltja is a program, és árulnak is belőle az e-bayen, de ami meglepő:
IDLE AIR CONTROL VALVE IACV OE PART NUMBERS: AC1016 59602 1759602
TO FIT: Daewoo Lanos 1.4 sohc 8v Daewoo Lanos 1.5 sohc 8v Daewoo Lanos 1.5 dohc 16v Daewoo Lanos 1.6 dohc 16v Daewoo Nubira 1.6 dohc 16v Daewoo Nexia 1.5 sohc 8v Daewoo Nexia 1.5 dohc 16v Daewoo Espero 1.5 dohc 16v Chevrolet Aveo sedan 1.2 03.06- 53kW 72bhp 1150ccm Chevrolet Aveo sedan 1.4 03.06- 69kW 94bhp 1399ccm
Ez gyárilag lehet bent, mint pl a GM gyújtótrafó, vagy már ez sem belevaló, és emiatt nem működik rendesen?
Én kb. 1,5 évig használtam ilyet céges autóként. Annak a jószágnak a szeme ki volt taposva ugyanis 4-en használtuk Budapesten+ autópályán. Ez idő alatt beletettünk kb 20000 km-t. Egyszer volt vele baj, megadta magát a generátor de motorikusan semmi baj nem volt vele pedig főnök pályán 150-160 ment vele jópárszor ja és ő nagy zseni hidegen taposta neki.
Csak melegen nézte át a szerelő. Ja azt elfelejtettem, hogy tavaly novemberben vettem és télen nem fogyott a víz mert kicsiket mentem általában és nem nyitott a termosztát ez csak tavasz óta van mióta hamar melegszik.
érdemes a hûtõt is alaposan megnézni, ott is tud nagyon alattomosan fogyni. de, ha ennyi fogy az nem a sapkánál megy el. ott valaminek nagyon folynia kell, vagy megeszi a motor. ennyi víz már nyomot kell hagyjon.
Igen, ezt akartam írni, de a felsorolást követve azért nem tettem, mert gondoltam, hogy hideg állapotban is volt ellenőrizve.
Mert úgy-e melegen elgőzöl a fagyálló, mert megtalál minden helyet, ahol szökhet és akkor már csak a száraz fehér, vagy okker foltról ösmeszik a helye, ahol ereszt.
Viszont az említett mennyiség a sapkára is utalhat.
Gondolom a szerelő elautózott hozzád, és reggel, hidegen indítva néztétek, hogy hol megy el... Mert ha már meleg a víz, úgy elpárolog, hogy nem is fogod látni hol jön... De ezt a szerelő is tudhatta volna, szóval ahhoz a szerelőhöz ne menj többé...
2003-as Puntomból nagyon fogy a fagyálló. Nem hengerfejes és nem folyik és nem is csöpög a víz. Járó motornál lett átvizsgálva emelve és semmi. 100km után kb. 1-2 deci víz. Valakinek van ötlete mi lehet? Köszönöm.