Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.24 -1 0 545

Én csak ennek az oldalnak a címét olvastam, mert, mondom, a Síndöcögények helyett választanék valami retrobbat.

"11 éve és 1 napja indult ez a topik. "

Azóta Nyíregyházán nemhogy villamos, de már kisvasút sincs...    (Az egyik utolsó bejegyzés a topikból)

Nem is írt bele többet senki. De, ha valaki folytatni akarja, vagy kegyeleti okokból érintetlenül hagyni, abba is hagyhatom.

Előzmény: division by zero (544)
division by zero Creative Commons License 2018.08.24 0 0 544

Ebből azért sejthető:

"Fórum »  Regionális közösségek »  Index Kelet Az Index-Kelet a Kelet-magyarországi régió (első sorban Szabolcs-Szatmár-Bereg megye) internetes újsága."

Előzmény: Pályaőr (541)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.24 -1 0 543



Már ajánlottam: villamos, normálisabb országokban, nyáron...

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.24 -1 0 542



Mosonyi Aliz: Boltosmesék-A Szerelemcsütörtök Boltja:

 

A Szerelemcsütörtök Boltjába beszaladnak a vevők, kérdezik a boltost: - Milyen nap van ma?

- Hogy nem csütörtök, az biztos - mondja a boltos. Arra még várni kell, fiatalok. Addig se kéne annyit

Pályaőr Creative Commons License 2018.08.24 -1 0 541

Nem írta oda senki, most meg már mindegy. Én meg élvezem. Olyan, mint egy régi bolt: néha bejön valaki, körülnéz, nem vesz semmit, aztán kimegy.

Olyankor pihentető, mikor a síndöcögényes-villamosos oldalon már ötven hozzászólást elolvastam, hány percet késtek aznap a fonódó járatai, a kisvasutas oldalon meg azt, melyik kisvasút helyreállításának miért nincs (és nem is lesz, sőt nem is lehet) értelme.

Előzmény: C50 (540)
C50 Creative Commons License 2018.08.23 0 0 540

Látom, jól elvagy egyedül ezen a topikon. Eredetileg a nyíregyházi villamosról és kisvasútról szólt, nem úgy általában a villamosokról.

Előzmény: Pályaőr (539)
Pályaőr Creative Commons License 2018.08.23 -1 0 539

 

 

 

 

 

VILLAMOSOK KUBÁBAN

 

 
  1929. 140 millió utast szállított a kötöttpályás közlekedés...

             

...1935-re már csak 69 milliót, azonban a háborús olaj-, és gumihiány szinte eltüntette az autóbuszokat. 1945-ben 145 millióra emelkedett a HER, a Havanna Electric Railways utasainak száma. De 1950. június 23-án csődöt jelentett, felvásárolta az Autobuses Modernos S.A., és 1952. április 29-ig, a villamosvasút felszámolásáig már ez a vállalat üzemeltete a járatokat.




Pályaőr Creative Commons License 2017.12.08 -1 0 538

VILLAMOSOK ÉS AZ ATOMBOMBA

Hirosima, 1945. augusztus 6. 08.15., és Nagaszaki, augusztus 9. 10.58.

 

Mindkét városnak kiterjedt villamoshálózata volt, amelyet a bombák majdnem teljesen elpusztítottak. A képek nagyrészt hirosimaiak.

A robbanás, és a hatalmas pusztítás, amit az utána következő tűzzel együtt végzett:

 

            

 

            

 

            

 

                      


Boldog békeidők, a Hirosimai Villamosvasút, röviden csak Hiroden. Régi villamos a vonalon, és még régibbek a Kamyamachi-kereszteződésben.  https://en.wikipedia.org/wiki/Hiroshima_Electric_Railway

 

Az Aioi-hídról még nem tudta senki, hogy a mi Margit-hídunkhoz hasonló, jellegzetes T-alakja a bombázás fő tájékozódási pontja lesz. Mellette állt, és áll a mai napig Hirosima Prefektúra Ipari Kiállítási Csarnoka, Jan Letzel cseh építész alkotása, 1914-15 között épült.

 

A bomba azon a napon 600 méterre felette, 150 méterre oldalirányban robbant. Teteje, felső emelete, sok válaszfala beomlott, aki benne volt, mindenki meghalt, de a vasbeton szerkezet egyben tartotta az épületet, ahogy a városban (jóval távolabb) még néhány hasonló másikat is. A háború után le akarták bontani, de végül úgy döntöttek, legyen a nukleáris fegyverek és a háború elleni küzdelem szimbóluma. A Genbaku-dóm nevet kapta, ma múzeum, és a Béke-emlékpark veszi körül.

Az épület annak idején, és a háború után:

 

            

 

            

 

            

 

            

 

                                               

 

 

Hirosima és Nagaszaki legtöbb villamosából ennyi maradt (néhányan túlélték, akiket a zsúfolt kocsik többi utasának teste megvédett):

 

            

 

            

 

            

 

            


A képek borzasztóak, itt az első fotón látható járművet a robbanás lelökte a pályáról, egy vizesárokba zuhant, az utasok és a személyzet az égésekbe halt bele, vagy pedig megfulladt. A második fotón vasútvonal van.


            

 

Azonban a helyreállítás megindult, három nap múlva két üzemképes kocsival újra kezdődött a forgalom. Szeptembertől már menetrendszerű járatok közlekedtek, és a villamosforgalom azóta is a háború előttiek alapján újjáépített vonalakon üzemel.


A Hiroden 108 kocsijának 90 százaléka elpusztult, a vállalat 241 alkalmazottja közül 185 meghalt, nagyrészt nők, mivel nekik kellett helyettesíteniük a hadbavonult férfiakat. Aki dolgozni tudott, felvette a munkát, akár sebesülései ellenére, és a villamos újraéledt. http://www.mutantfrog.com/2015/08/07/trams-in-wartime-hiroshima-reenacted/

 

 

http://www.pcf.city.hiroshima.jp/virtual/VirtualMuseum_e/exhibit_e/exh0907_e/exh090702_e.html

The Japanese tram girls who survived the atomic bomb   

 

Hiroshima: The tram that survived the atomic bomb - BBC News: https://www.youtube.com/watch?v=vUgPVQARPPA

 

Crowded Japanese streetcar underway in the city of Hiroshima, Japan during Worl...HD Stock Footage:

https://www.youtube.com/watch?v=PhLg6ItdmjY

 

Japan - Hiroshima Electric Railway - Hiroden - tram - streetcar - Straßenbahn
https://www.youtube.com/watch?v=Hjfv5HHCFGs

 

 

            

 

            


A 651-es pályaszámú négytengelyes kocsi kisiklott, az áramszedője leszakadt. De újjáépítették, több korabeli társával együtt, a képen a 652 és a 653 a Genbaku-dóm megállónál láthatók.


                

 

 

          Az Inaribashi-híd Hirosimában, akkor és most. Az Urakami keresztény templom régen és ma Nagaszakiban. 

 

  https://www.theatlantic.com/photo/2016/05/hiroshima-today/484502/

  

Pályaőr Creative Commons License 2017.11.30 -1 0 537

          

 

                         

 

"The line it is drawn
 The curse it is cast
 The slowest now
 Will later be fast
 As the present now
 Will later be past
 The order is rapidly fading
 And the first one now will later be last
 Cause the times they are a-changin"

 

Bob Dylan The Times They Are A Changin' 1964

 

https://www.youtube.com/watch?v=e7qQ6_RV4VQ

Pályaőr Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 536

 

SW 5th Avenue & Washington looking south on 5th ave 1949 

 

SW 5th Avenue was very busy place where it crossed Washington Street in this 1949 photo. Pedestrians, autos, buses and streetcars all vie for space. Other than the wooden “no left turn” sign in the middle of the intersection, there don’t appear to be any traffic controls. Both streets were two-way at the time, further complicating things.

Pályaőr Creative Commons License 2017.10.13 -1 0 535
Pályaőr Creative Commons License 2017.10.13 -1 0 534

 

Az Erzsébet-híd és a Stuka.

Pályaőr Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 533

 

KREBSZ BÁCSI HIPOTÉZISE

a kinetikai mozgások inverziójának lehetetlenségéről / vagy lehetségességéről:

 

 

"Ha egy villamos adott irányból, adott sebességgel közeledik egy megállóhoz, nem létezik, hogy ugyanabban az időpontban távolodjon is tőle. Velem egyszer megtörtént, de soha többet, igaz, hogy akkor részeg voltam.
Ráadásul azóta a vonalat is megszüntették."

Pályaőr Creative Commons License 2017.09.16 -1 0 532
Pályaőr Creative Commons License 2017.09.16 -1 0 531



Szabó Ernő egy filmben, és a 72-es villamos.

https://hu.wikipedia.org/wiki/72-es_villamos_(Budapest)

Pályaőr Creative Commons License 2017.09.15 -1 0 530

AMIT SOSE ÉRTETTEM


         

Az 56-os villamos, ahogy megszoktam annak idején, 5000-es pótkocsival... aztán egyszer csak középbejáratúval... aztán favázassal, de úgy, hogy a következő szerelvényen a favázas motorkocsi vontatta az 5000-es pótkocsit. 

Kutya legyek, ha értem, mire volt jó.

Pályaőr Creative Commons License 2017.09.13 -1 0 529

 

Locsolóvillamos jön ki a pályára, Messina kocsiszín, Milánó.

https://en.wikipedia.org/wiki/Messina_tram_depot

Pályaőr Creative Commons License 2017.09.13 0 0 528

OFF

 



Amikor egy ilyen áll előtted, az asszony melletted, és tudod, hogy ha odanézel, halott vagy...

Pályaőr Creative Commons License 2017.08.30 0 0 527

Előzmény: balokany (522)
Pályaőr Creative Commons License 2017.08.29 -1 0 526



A Kisdobos újságot az imént benyelte az oldal, de különben itt van.

Előzmény: trizs77 (524)
Pályaőr Creative Commons License 2017.08.29 -1 0 525

MERJÜNK NAGYOT ÁLMODNI

 

 

      

A század elején, már a huszadikén, nagy divat volt megtippelni, milyen lesz xxxxxxxx város vagy falu száz év múlva, hát itt láthatjuk Dévát és Tusnádot, de bármelyik erdélyi, illetve magyarországi város / nagyközség, amely valamire is tartotta magát, adatott ki ilyen képeslapot a helyi fényképésszel, az alig néhány év múlva bekövetkező trianoni béke (sőt, a háború) annyira nem volt előrelátható, hogy fel sem merült.

Később a Kisdobos újság folytatta ezt a haladó hagyományt, és az ifjúság megírhatta, szerintük körülbelül mikor lesz villamos Eplényben, Galgamácsán, vagy Kemecsén.

Az erősen szennyezett levegőjű Tatabányán, ahol a buszforgalom főként néhány főútvonalon folyt, időről időre szóba került a villamos / trolibusz, legalábbis az esélye, amit az illetékesek rendre félretettek.

A pécsi villamos helyreállítása hasonlóan örökös téma, álljon itt egy példa rá 2013-ból: 

 

http://www.pecsma.hu/pecs-aktual/johetnek-a-pecsi-villamosok/

Hogy erre milyen esély van, azt éppúgy nem tudhatjuk, mint elődeink a századfordulón.


Előzmény: trizs77 (524)
trizs77 Creative Commons License 2017.08.26 0 0 524

Tanársegéd 2005.11.20

 

 

Tegnap egy újabb település, Győr városatyái is úgy szavaztak, hogy a szakemberek folytassák a város villamoshálózatának tervezését. Így a kisalföldi megyeszékhely lakói 10 év múlva már több vonalon is utazhatnak.

 

A látványterveken már látható, hogy néz majd ki a villamos a győri utcákon. A fejlesztés 60 milliárd forintba kerülne, de, ha rövidebb szakaszon közlekedne, akár 40 milliárd forint is elegendő a villamosok elindításához.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

A hozzászólás óta eltelt 12 év.

 

Győr lakói nem hogy villamossal nem utaznak, de busszal is kevesebbet.

 

Győr nem hogy 60 milliárdot, hanem annak 2%-t se tudja évente a városi közlekedésre fordítani.

 

 

Előzmény: Tanársegéd (425)
Pályaőr Creative Commons License 2017.08.26 -1 0 523

Itt nagyjából mindent tudnak:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9009238

https://www.facebook.com/groups/224429124327668/?fref=ts

az utóbbi zárt csoport, de, ha bejelentkezel, felvesznek.

Továbbá:

http://www.villamosok.hu/nza/     Németh Zoltán Ádám, nza

https://www.facebook.com/profile.php?id=100005274078295&fref=ts    (ez is ő)

https://www.facebook.com/hamsterhamster2002     Varga Ákos Endre, hamster

Előzmény: balokany (522)
balokany Creative Commons License 2017.08.24 0 0 522

Hello pécsi közösségi helyszínre keresek használt (vagy régóta használaton kívüli :), de működő sárga villamost. A terv egy állandó kis fedett terepasztal lenne, a gyerekek örömére. Merre érdemes próbálkozni?

Pályaőr Creative Commons License 2017.08.17 -1 0 521

AZ IRODALOM a) NEVEL  b) TANÍT c) SZÓRAKOZTAT

 

 

Peter Zilahy:

 

Az élő másolat avagy a halott nõ a jó nõ

 

00:0000:46

(oboett)


bejártam érted nagykapával

farkasrét összes  vermeit  

beállítasz  és  nagypofával
közlöd  velem hogy  nem vagy  ott – 
ez  jó  nagyon  de  mondd  mitől  hogy  egy picit

hasonlít rád minden halott


te  mégse vagy  az  igazi  ha
egyszer nem vagy ott én élőt nem szerethetek
csak  azt ki  szervetlen  szeret  

nekem  oly  szerető
kell  ki  mindig  frissen  ásott  és  komoly
mély  akár  egy  kút  egy  sír
egy illat

Pályaőr Creative Commons License 2017.08.12 -1 0 520

MAGYARORSZÁG ÉLETÉNEK NAGY PILLANATAI

 

Etele tér, Kelenföldi pályaudvar,1890. Vonattal érkezett utasok várják, hogy megépüljön a villamos.

Napjainkban hasonló problémák vannak a vasút fölött / alatt történő átvezetéssel kapcsolatban.

Pályaőr Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 519



A Margit-híd átadása

Budapest, 1947. november 15.

 

Megindul a forgalom a visszavonuló német csapatok által felrobbantott, majd újjáépített és félszélességben átadott Margit hídon. Hatalmas tömeg özönlik át, villamosok között tülekedve.

 

Magyar Fotó: Bartos Péter

Pályaőr Creative Commons License 2017.07.26 -1 0 518
Pályaőr Creative Commons License 2017.07.25 -1 0 517



A Bartók Béla út, még Horthy Miklós út korában, a Fadrusz utcánál.

Pályaőr Creative Commons License 2017.07.21 -1 0 516

 

"Apadjon el a szem, mely célba vevé,
Száradjon el a kar, mely őt lefejezte;
Irgalmad, oh Isten, ne légyen övé,
Ki miatt lőn ily kora veszte!"

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!