Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2 órája 0 2 106562

45 éves a szegedi trolibusz közlekedés. Ennek apropóján típuskavalkád lesz az 5-6 vonalakon.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02kZp2tiDYJ2FNfvYTLtKYKZe4GFMEy7eTh41AsJEUHqZoW7XJTsX9PqFwSijp6MyPl&id=100064459248803

* 13 * Creative Commons License 5 órája -2 3 106561

Ezzel a tegnap esti képpel tudom alátámasztani. A kijelzője sem működött már a végére. Ma újra jár. Minden bizonnyal megcsinálták.

Előzmény: TWdoktor (106559)
7-es troli Creative Commons License 5 órája 0 0 106560

A jelenleg meglévő BKV-s Ziu9 trolikon alkalmazott piros és szürke színek színkódjait meg tudja adni valaki?

TWdoktor Creative Commons License 18 órája 0 2 106559

Ma szembejött velem a 239. A menetirány szerinti jobb fényszórója vakítja a vele szemben közlekedőket, többek közt engem is. Valaki rá tudna nézni?

7-es troli Creative Commons License 19 órája 0 0 106558

Valakinek van bármi információja arról, hogy a két prototípus Solaris trollino 24 sorsa mi lett?

 

https://youtu.be/6Ev1KvnTDmQ?si=p3ClMqGpMDwdIa19

 

https://youtu.be/HNsbSK8XKx8?si=UU0muoxmAyEMtE5_

08-73 Creative Commons License 2 napja 0 2 106557

Idén melyik vonalakon lesz nosztalgiatroli még az N74-en kívül? Gondolom lesz N7679 is.

A 75, 77, 80, 82 (Uzsokiig), 83 (Orczyig) terveznek N nosztalgiatrolit?

torqmatic Creative Commons License 2 napja 0 0 106556

Ha írsz nekik, biztos megmondják...

Előzmény: Obus (106555)
Obus Creative Commons License 2 napja 0 0 106555

Árat tud valaki innen?

Előzmény: torqmatic (106554)
torqmatic Creative Commons License 2 napja 0 1 106554

1:87-ben kapható echte BKV-s példány is:

 

https://posch-modell.hu/spd/12202-931/ZiU9-trolibusz-931-es-palyaszam

Előzmény: 7-es troli (106550)
Blindmouse Creative Commons License 2 napja 0 0 106553

Wow.. lemaradtam. :D

 

Most láttam instán egy videót hogy a forgalomban közlekedik.. :D

Előzmény: division by zero (106552)
division by zero Creative Commons License 2 napja 0 0 106552
Előzmény: Blindmouse (106551)
Blindmouse Creative Commons License 2 napja 0 0 106551

Az IK60T mióta járóképes? :o

7-es troli Creative Commons License 3 napja 0 0 106550
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 106549

Nagyon részletes választ adtál, köszönöm 

Előzmény: tirisztoros szaggató (106544)
Komlósfecskés Creative Commons License 6 napja 0 10 106548

És van, ami nem változik :)

Komlósfecskés Creative Commons License 6 napja 0 11 106547

Prága, 59-es vonal, Nádraží Veleslavín - Václav Havel repülőtér. Itt jár a 20 duplacsuklós Skoda-Solaris troli Řepy garázsból. Valószínűleg itt sem tökéletes még a rendelkezésre állás, mert itt is több autóbusz járt a trolik között, illetve látható ok nélkül vonatozás volt, a kiadott 3-5 perces követési idő 10 percenként 2-3 kocsi formájában valósult meg. A felsővezeték itt is nagyjából az útvonal felén, a belváros felől van kiépítve.

Érkezés Nádraží Veleslavín végállomásra.

Divoká Šárka, közös villamos-troli megálló. Itt a megálló is új, hiszen 2023-ig Divoká Šárka hurokvégállomás volt, tavaly adták át a Divoká Šárka - Dědina új villamosvonalat.

Komolyabb tárolási lehetőséget itt a repülőtéren alakítottak ki, ha jól számolom kilenc kocsi tud egyszerre félreállni és tölteni. Viszont emiatt a forgalom is úgy van szervezve, hogy a trolik kétszer érintik az 1-es és 2-es terminált - egyszer le, majd a tárolóról visszatérve felszállító üzemmódban - és bár ezt külön megállókban teszik, okoz némi kavarodást a turisták körében.

Komlósfecskés Creative Commons License 6 napja 0 8 106546

Egy kis Prága.
58-as vonal, Palmovka-Čakovice-Miškovice. Elvileg 15 szimpla csuklós SOR TNS 18 troli szolgálná ki Klíčov autóbuszgarázsból, gyakorlatilag több autóbusz is dolgozott a vonalon. A felsővezeték nagyjából az útvonal felén van kiépítve, a belváros felőli részen, két részletben.

Palmovka végállomás, halszálkás tároló és töltőállások. Az 509-es Skoda 36Tr valószínűleg tanulójárat.

Čakovice végállomás, 58-as (trolipótló) busszal. Itt is van 30-40 méter felsővezeték. A kiadott menetrend szerint a járatok nagyjából fele csak idáig közlekedik.

Čakovice végállomás, a 106-os erőt gyűjt a visszainduláshoz.

Miškovice végállomás. Ez egy Prágához csatolt kis falu, csúcsidőn kívül 20-30 perces követéssel kiszolgálva.

tirisztoros szaggató Creative Commons License 6 napja 0 5 106545

Jelentéktelen ügy, mindössze 500 méter kerülő

 

A menetidő viszont pont annyival több így, hogy csúcson kívül is kell egy hatodik kocsi egész nap. Amíg a felüljárónál volt a végállomás, addig a 60 perces fordulóidő csak csúcsidőben volt szükséges. Lehet számolni, mennyi ez a jelentéktelen összeg.

 

Pl. reggel 7 és 8 között a Népliget Szenes Iván távra az Könyvesen lévő dugók miatt 6 perc van adva, míg egyenesen az Elnök utcán át ez maximum két perc lenne... 

Előzmény: Zugbegleiter (106539)
tirisztoros szaggató Creative Commons License 6 napja 0 6 106544

Érdeklődöm, milyen a 83-as troli kihasználtsága külön-külön a Fővám téri ill Népligeti önálló szakaszokon

Hogy hitelesebb képet kapjunk, a "népligeti" szakaszt a Kőris utca - Népliget közötti részre írom. Ez nagyjából ugyanazt produkálja, mint a Fővám téri hurok. Ezen a végén a Fővám - Kálvin szakasz ami minimálisan kiemelkedik az önálló részek közül, de ez is csak azért, mert a Fővámon 5-10 perceket állnak a trolik, és sokan szállnak fel a Kálvin térig tartva abban a hitben, hogy mindjárt indul. 

valamint a 9,72-vel közös részen?

 

 

Hát ez teljesen változó. Még a  napközbeni közös 10 percezésben sem sikerül a hangolás, hát még csúcsban. Sajnos a legterheltebb szakaszon ez a 9/72/83 közös (nem)hangolás sokat rontott a viszonyokon. Régen csúcsban 5 percezett a 83-as csuklós kocsikkal, ezáltal jobban eloszlott a tömeg a kocsikon, most viszont simán előfordul, hogy 10 perc után megy el egyszerre a három viszonylat. Ilyenkor ha első a 83-as, akkor utaslemaradás van.

Előzmény: 7-es troli (106528)
Swithun Tupac Creative Commons License 2024.04.18 0 6 106543

Arra is kellene apellálni majd, hogy meghosszabbítsák majd a Népligeten át, ha már a túlsó oldalon lesz (egyszer, valamikor, az ún. jövőben) egy új vasúti megálló. Ha meg még a korábban meglévő felsővezetéket is sikerülne visszaépíteni, akkor akár egészen a József Attilára is ki lehetne vinni... Úgy azért már volna több utas a külsö szakaszon is.

Előzmény: Zugbegleiter (106529)
Dénes Balázs Creative Commons License 2024.04.18 0 2 106542

Itt az a gond, hogy "valamikor"..... félek, a holdba lett kilőve így ez az egész.

Előzmény: 18-09 (106537)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 0 1 106541

Ez már egy jobb kérdés, hogy hová lehetne lerakni a megállót. A Bláthy Ottó utca előtt van egy 25 méteres szakasz, ahol nincs épület, az szerintem alkalmas lenne. Itt fák sincsenek, eléggé adná magát.

Előzmény: Il Leone (106540)
Il Leone Creative Commons License 2024.04.17 0 0 106540

Inkább az Elnök utcai nimby lesz az ok, annó a Volán buszait is kitiltatták onnan az Orczyra a benzinkútra, aztán a 3-as metró pótlásnál is ez volt téma, hogy ott nehogy busz közlekedjen.

Előzmény: Obus (106538)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 0 2 106539

A parkolási bevétel nemigen lehetett érv, mert a környéken soha nincsenek tele a férőhelyek fizetős időszakban, de azon kívül se nagyon. Jelentéktelen ügy, mindössze 500 méter kerülő, de azért jól mutatja a mentalitást és a problémamegoldó képességet. Kíváncsi leszek, megszűnik-e és ha igen, mikor szűnik meg a mostani állapot.

Előzmény: Obus (106538)
Obus Creative Commons License 2024.04.17 0 1 106538

Szomorú, hogy a fizetős parkolóhelyek bevétele fontosabb a tömegközlekedésnél...

Előzmény: TWdoktor (106531)
18-09 Creative Commons License 2024.04.17 0 2 106537

A kerület fogja majd megcsinálni a negatív peront, valamikor. 

Előzmény: Zugbegleiter (106536)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 -3 2 106536

Nem hiszem. Egy megállóperon nem engedélyköteles. Meg kellett volna a Budapest Közúttal csináltatni ezt az óriási munkát, a tervet házon belül meg tudják csinálni, utána 1 nap alatt kész is lett volna. Az könnyen lehet viszont, hogy mióta a Bp. Közút nem a BKK alá van berakva, hanem a Fővároshoz, így a BKK nem tudta megrendelni a munkát egy e-maillel, hanem elsüllyedt valahol a fővárosi bürokrácia gőzölgő bugyraiban. Vagy meg se próbálták, mert túl bonyolult, meg amúgy is minek dolgozni. Hadd keringjenek a trolivezetők fölöslegesen a pihenőidejük rovására, mint gólya... a levegőben.

Előzmény: Lucky76 (106535)
Lucky76 Creative Commons License 2024.04.17 0 10 106535


Biztos, hogy az a bizonyos hárombetűs tervez, dönt és mondja ki a végszót ebben a kérdésben? 

 

Nem lehetséges, hogy meg lett tervezve a 83-as egyenesen az Elnök utcán a Népligetig, kiépített tárolóvezetékkel, Szenes Iván tér megállóval mindkét irányban, minden földi jóval, és valahonnan magasabbról azt mondták, lóf@szt ezt így sajnos nem lehet megvalósítani, és vagy a mai formájában vagy sehogy? 

 

Olyan jó lenne, ha ebben a városban szakmai döntéseket szakmai szempontok alapján szakemberek hozhatnának meg... 

Előzmény: Zugbegleiter (106534)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.17 0 1 106534

Értem én, de logikailag nem lehet más, értelmesebb magyarázat. Szomorú és nevetséges egyszerre.

Előzmény: TWdoktor (106533)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.17 0 0 106533

Bocs, félreérthető voltam, itt csak feltételezések hangzottak el, hivatalos állásfoglalás nem.

Előzmény: Zugbegleiter (106532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!