Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 8 órája 0 0 125215

Mellesleg azt értem, hogy a nagyhajók kellenek este zenélni, de a vízibuszok pont jók lennének esti átkelőnek. Mint pl. keleten a  T, amin azért szoktak lenni, ehhez képest nyugaton az F elég korán befejezi idén is...

Előzmény: Ádám Várkonyi (125213)
HG. Creative Commons License 8 órája 0 0 125214

Majd mennek a vízibuszok is, és akkor a gombhoz igazítják a kabátot.

Talán már idén...

Előzmény: Ádám Várkonyi (125213)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 9 órája 0 0 125213

A két fonyódi vizibusz.Tavaly volt nekik napi egy Bada-Szigliget-Bada forduló,meg heti két Keszthelyi menet.Idén mindkét járatot kihúzták,de a vizibuszok maradnak.

Előzmény: zjakabfi (125212)
zjakabfi Creative Commons License 9 órája 0 0 125212

2018-ban a Bahart 2 db hajót tart üzemképesen 0(!) azaz nulla óra menetrendi,disco,séta,naplemente,akármi járattal,

 

Melyik kettő az?

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125210)
trizs77 Creative Commons License 13 órája -1 0 125211

Ha ennek  a 3/7-ed részét terheljük rá a menetrendire, akkor bizony komoly lesz a veszteség, szomorúak lesznek a tulajdonosok.

 

-----------------

 

A főkönyvelő (gazdasági igazgató) ne a tulajdonosok lelki világával törődjön, hanem a valósággal.

 

Az érintettek lelki világának karbantartására majd minden balatoni településen él egy,  vagy több pszichológus.

Nekik az a munkájuk.

 

 

Előzmény: HG. (125207)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 18 órája -1 0 125210

Utolsó bekezdéshez:

2018-ban a Bahart 2 db hajót tart üzemképesen 0(!) azaz nulla óra menetrendi,disco,séta,naplemente,akármi járattal,csak azért,hogy aztán 4,9 milliárd fejlesztési támogatással lecserélhessék őket,és az utódaikat ugyanígy tarthassák.

Ez az amikor a hozzánemértés a rosszindulattal párosul.( nyilván a pénz kell...)

Ezek ismeretével a gazdasági vezetést még a lángossütőnél is eltiltanám a kasszától.

Előzmény: HG. (125207)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 18 órája -1 0 125209

Az önkormányzat ne fizessen hanem szálljon be a tulajdonosi körbe.Valami hasonló kellene Fenyvesnél is.Akkor aztán mindjárt lehetne értelmesebb lobbizást folytatni.Részvényt meg lehet venni pl Siófoktól,annak úgy is vagy 45 %-a van.

Előzmény: HG. (125208)
HG. Creative Commons License 19 órája 0 0 125208

Talán pont Szárszó járna jól egy közforgalmú kikötővel.

1 órán belül meglenne Tihany, mint kedvelt turisztikai célpont, és talán némi séta is csurranna cseppenne hetente párszor, ha W/R illetve L hajója pár napon odáig menne.

De mint mondtam, ehhez az önkormányzatnak fizetnie kell.

Előzmény: Ep128 (125206)
HG. Creative Commons License 19 órája -1 1 125207

Pontosítok:

nyilván kiszámolták.

Én is bármikor szívesen kiszámolom, sokat tanultam, és sokat csináltam ilyet. Az eredmény meg annyi lesz, amit a kedves megrendelő kér. Na jó, annyi nem, mert nyereségesé azért vélhetően nem tudnám "tenni" a menetrendi hajózást, de az elhanyagolható mértékű, más üzletágak nyereségéből simán fedezhető mértéktől a jajj, de durván veszteséges, abba kell hagyni skáláig mindent vállalok.

 

A bevétel oldal azért korrektül fogható. A költség nem.

 

Tegyük fel, hogy főszezonban egy jobbfajta hajó jár naponta átlagban:

1 x 1 óra sétát

1 x 2 óra esti diszkót

3 óra nettó menetrendi időtartamot

0,5 óra rendezvényt (ami nyilván úgy jön ki, hogy heti 1x 3,5 óra)

0,5 óra üres gépmenetet (ez is átlag)

 

Az 7 üzemóra.

A közvetlenség üzemanyag és kenőanyag ktg-eket tudjuk, az nagyjából üzemórával arányos.

A személyzet bére már nem annyira, mert más-más, és nem is feltétlenül koherens szabályok vonatkoznak a fenti tevékenységek elismert szolgálati idejére, de ez is kezelhető.

 

Mi van az összes többi közvetett költséggel? Sólyázás, parti szemlék, üzemképességi vizsgák, festés, belső burkolatok karbantartása, stb. stb.

Ha ennek  a 3/7-ed részét terheljük rá a menetrendire, akkor bizony komoly lesz a veszteség, szomorúak lesznek a tulajdonosok.

Nosza, vegyük vissza 1 üzemórával a menetrendit 2-re, azaz összesen 6-ra az üzemórát.

Eredmény?

A közvetlen költségek csökkentek, a közvetettek semmit, ergo a vetítési alap megnőtt, tehát a séta, rendezvény jócskán megdrágult, a menetrendi meg még sokkal veszteségesebb lett.

És így tovább...

 

Ellenben ha abból indulunk ki, hogy a fenti közvetett költségek akkor is megmaradnak ha a hajó 0 óra menetrendet jár, akkor viszont egy amúgy is üzemképesen tartott hajót minél többet kellene járatni (ésszerű keretek között)

 

 

 

Előzmény: trizs77 (125205)
Ep128 Creative Commons License 30 órája 0 0 125206

Ez nagyon jól és logikusan hangzik! (Remélem, valami illetékes is olvassa. :-P ) Minden esetre orra alá dugom a szárszói újság írójának, vesse fel (avagy írja meg majd) valami kompetens helyen, ha módjában áll.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125203)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -3 0 125205

Ez nagyon nem számolta még ki senki, mert............

 

 

------------

 

Akkor a főkönyvelőt (gazdasági igazgatót) sürgősen el kell küldeni egy lángossütő mellé inasnak.

 

Amúgy az ilyen számolás közgazdasági középiskolák III.osztályába szokott dolgozat példa lenni.

 

a költségelkülönítést - ha jól emlékszem - II.-ban tanítják.

 

 

Előzmény: HG. (125204)
HG. Creative Commons License 1 napja 0 1 125204

Ez nagyon nem számolta még ki senki, mert:

 

A, 1 hajó 4 feladatot láthat el (akár 1 nap is), menetrendi, séta, zenés/diszkós esti, rendezvény, amelyek nyereségessége erősen eltérő, viszont ezek között a hajó közvetlen költségeit nehéz korrektül szétosztani.

 

B, A cég közvetett költségeit viszont szétosztják valahogy (igazgatás, irányítás, stb.), így igen magas üzemóra ktg-ek (és magas rezsióra díjak...) jönnek ki.

 

C, Egy hajó tartásának fix költsége magas, ezt mindenki tudja (ld. ha valakinek autója van). Viszont ez azzal is jár, hogy "ésszerű határokon belül" egy-egy újabb menetrendi járat ellátásának határköltsége nagyjából megegyezik az üzemanyag, kenőanyag, személyzet bér költségével, és nem többel.

 

A cég egésze a kompnak és a vitorlás ágnak köszönhetően masszívan nyereséges, és csökkenő szolg. színvonal illetve teljesítmény NÉLKÜL is lehetne nyereségesebb, ha hoznának ÉSSZERŰ takarékossági döntéseket.

Ehhez képest inkább a fűnyíró elv megy, ami viszont nem logikus a C pontban leírtakat figyelembe véve.

 

Tény, hogy kevesebb hajóval, és sokkal kevesebb menetrendi járattal a cég még nyereségesebb lenne, de ugye pont azért adta oda még 1. viktor kormánya az önkormányzatoknak, hogy megmaradjon a menetrendi ágazat...

Előzmény: trizs77 (125202)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 1 napja -1 1 125203

H járat=Boglár-Lelle-Szemes-(Szárszó)-Tihany-Siófok Ez megállhat oda vissza is.

+Ugye az én tervezetemben szerepel egy dél körüli Földvár-Akali-Lelle kanyar,ami visszaútban az északi part helyett Szárszót érintené.Ezáltal aki akar az délután 1/2 4 körül érhet Tihanyba és a H párjával 1 órával késöbb visszamehet.

De ha hagyjuk a tervezetet akkor a Balatonszemesen állomásozó 303-as is átjöhetne egyik nap reggel hogy sétázzon Szárszón,este meg visszatér Szemesre

 

Előzmény: Ep128 (125200)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 1 125202

a balatoni (közforgalmú) hajózás, séta nélkül, költségeinek mekkora hányadát fedezi az utasoktól beszedett menetdíj ?

 

Mennyi a költségfedezeti arány ?

 

 

Előzmény: Ep128 (125201)
Ep128 Creative Commons License 2 napja 0 1 125201

Amúgy nem a BH Zrt. érdeke is lenne, hogy pl. napi 1 pár hajó Szárszón is megálljon? Amúgy is elmegy a partszakasz előtt és annyival több fizető utas... (Nem értek hozzá, csak hangosan gondolkodom. :-) A falunak nyilván jó volna, sőt, gondolom, nagyon jó, hiszen "ennyivel" több fizetős turista.)

Előzmény: HG. (125196)
Ep128 Creative Commons License 2 napja 0 0 125200

Szimpatikus és logikus amit írsz! (A "H járat" az melyik is...?) Szerintem csak úgy volna értelme bekötni a személyforgalomba Szárszót, hogy (minimum) délelőtt-délután megforduljon ott egy hajó! De akár 2 párat is el tudnék képzelni (más-más irányból, kiindulási pontból)... (Egyelőre amúgy is csak töprengés tárgya, (azt meg szabad :-) ) mert idén kezdődne az építkezés, tehát 2019 előtt úgysem lesz belőle még semmi..)

Előzmény: Ádám Várkonyi (125198)
rezgaras Creative Commons License 2 napja 0 2 125199

"...a 70-es években mintha lett volna járat a Helkával Máriára..."

 

Az vicces lehetett, amikor a máriai folyosón kifarolt a Helka... A víz a kikötőben amúgy elég mély?

 

Előzmény: dolomit14 (125192)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2 napja -1 1 125198

,, ha fizet az önkormányzat, akkor betolja az orrát egy hajó heti 1x, ha nem fizet, akkor 1x sem"

 

Ennek aztán van értelme. Ha jól tudom,ahhoz hogy egy kikötő 100 tonnás személyhajókat tudjon fogadni,kicsit máshogy kell kivitelezni,mint hogy csak vitorlásokkal legyen kitömve.Hamár Szárszó úgy akarja hogy be legyen kötve a szemelyhajó-hálózatba,akkor menjen minden nap onnan hajó. H járatot oda vissza meg lehetne állítani,+én megállítanám a déli Földvár-Lelle fordulót is visszaútban(Földvár felé).Egyik nap akár a Szemesi 303 is átjöhetne ide(mondjuk ha Lelleére csak két nap menne sétázni).

 

Az én menetrendi javaslatomban Balatonudvari kivételével minden hajóállomás napi szinten be van kapcsolva,egyedül Akali van kicsit szarul megoldva mert délben megy hajó Lelle felé,vissza meg nem.

Esetleg ha a Helka továbbra is 17-kor jőne vissza Badacsonyból Lellére,nem úgy ahogy írtam,akkor ő tehetne egy Akali kanyart este. De jelenleg ettől is nagyon messze vagyunk.

 

 

Előzmény: HG. (125196)
HG. Creative Commons License 3 napja -1 1 125197

Séták:

 

Régóta mondom, (a legilletékesebbnek is...), hogy, hogy nem jó, hogy szinte minden Siófok-Tihany utast Füred felé túráztatunk plusz fél óra (oda-vissza hajóút esetén 1 óra) kerülővel.

 

Kéne egy nagyhajós járat csak Siófok-Füred közé, napi 4 körrel. A hajó Siófokon diszkózna és ott is aludna.

 

Kéne egy másik nagyhajós járat Füred-Tihany közé sok körrel, és ezzel a Füred-Tihany ingát lehetne egyben sétává alakítani. 25 perces menetidő, nyomi kiskatamaránnal is tartható, 10 perc meg lenne az utascserére. A sétajegyet persze úgy kéne meghatározni, hogy le szabadjon szállni Tihanyban, és másikkal lehessen visszajönni.

Ez a hajó lenne az esti füredi diszkó járata.

 

És kéne min napi 3 közvetlen kör Siófok - Tihany közé, amire kisebb hajó is elég.

 

Amúgy is 3 hajó van erre foglalkoztatva, így is annyi lenne, "csak" az utasnak lenne jobb, és végső soron a cégnek is, mert vélhetően több lenne az utas.

 

A füredi séták az esetek 80-90%-ban amúgy is Tihany felé mennek, és csak állami cégnél történhet meg, hogy egymás mellett megy a menetrendi 50 utassal, a séta még 20- szal, előbbi megáll Tihanyban, utóbbi a molótól 100 méterre fordul...

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125194)
HG. Creative Commons License 3 napja 0 1 125196

Nyilván vitorlás kikötő lesz.

Személyhajózáshoz annyi köze lesz, mint Aligának: ha fizet az önkormányzat, akkor betolja az orrát egy hajó heti 1x, ha nem fizet, akkor 1x sem.

 

Előzmény: Ep128 (125195)
Ep128 Creative Commons License 3 napja 0 0 125195

Egy balatonszárszói helyi lapban említik, hogy tervezik Szárszón egy nagyméretű kikötő építését. Alapjában véve örülök ennek, (mindig sajnáltam, hogy a falumban nincs hajóállomás) de vajon mennyi létjogosultsága lesz Szemes és Földvár között ennek, meg hogy "passzol" majd a menetrendekbe / útvonalakba?

Ádám Várkonyi Creative Commons License 3 napja -1 1 125194

,Fonyód-Badacsony:

Amíg nincs komp,addig a Badacsony menne terveim szerint ott,másfél órás ütemben.Este a tartalék,vagy más tehet Badai fordulót 9-10 fele.

 

Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthely:

 

Nem tudom hogy mennyire lenne utas ezen.Keszthelyt -szerintem-leginkább Mária-Györök felől közelítik,annak meg fennáll lehetősége.Ettől meg lehet próbálni,de eléggé kérdéses.

 

Boglári vonaljárat:

 

Visszafele van egy kis elírás a dologban,eredetileg Tihanyrévben megállítottam volna...

 

Séták:

-Fonyód:a katamaránra sétajegy váltható

-Boglár:a Révfülöpire vagy Lelleire ugyanígy

-Lelle:azon napokon mikor a Szemesi 303 ott van,mehet sétákat

-Szemes:az Akali átkelőn lehet sétázni

 

Hosszújárat:

 

Nem oly hosszú az,ha a Lelleire gondolsz.És ez csak csatlakozást adna nem menne végig.

 

Siófok-Aliga:

 

ez azért lenne vevezetve,mert ugye a J járat hajója eddig ha megszomjazott,délben felmehetett Siófokra.Mostantól ez a lehetőség megszűnik,de éjjel lehet Siófokon tankolni.A szemléyzetnek is csak jobb lenne Siófok éjjelezni,emellett Aligától Tihany fele utas is lenne már.

 

Füred-Földvár:

 

Földvártól nem Füred,inkább Tihany a célpont,ott jó az átszállás.Este azért megy Füredig hogya 18:30 as Siófok-Füred járatnak ne kelljen Tihanyig jönni,hanem Füreden csatlakozzanak.

 

Ja,és örülök hogy tetszik a tervezet.

Előzmény: dolomit14 (125192)
offroadgangster Creative Commons License 3 napja 0 1 125193

10km-re lakom a helyszíntől, tudom mi hol van ;)

Amin fennakadtam, az a kompról írt információ

Előzmény: trizs77 (125190)
dolomit14 Creative Commons License 3 napja -1 1 125192

Ez nagyon érdekes menetrend tervezet.

Sok dologgal egyet lehet érteni: a sétajáratok menetrendivel való összekapcsolása, a hajók kihasználtsága, több kikötőből több kikötőbe jutás, mindhárom medencében több járat stb.

Nagyon tetszik:

- a Keszthely-Mária-Györök háromszög megoldás, megjegyezve, hogy a 70-es években mintha lett volna járat a Helkával Máriára, de nem biztos 

- Fenyves bekapcsolása

- Boglár-Révfülöp járat csatlakozásai és esti járatai

- a Szemes környéki járatbővítés

- a keleti medence 'A' járatának és sétáinak összekapcsolása

- a Siófok-Füred esti két járatpárja, ugye kisebb hajóval?

Ami kérdés:

- Fonyód-Badacsonyi komp egyhamar nem lesz, az ottani átkeléssel is kellene foglalkozni és jó lenne késő esti járat

- lehetne Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthelyi viszonylat is

- jó a Boglár-Siófok járat bővítése Földvárral, de hogyan lehet minden nap Tihanyból Szemesre, Lellére, Boglárra visszajutni

- lennének-e séták Fonyódon, Bogláron, Lellén, Szemesen?

- nem nagyon lesz érdeklődés a hosszú járat iránt (különben sem menne végig a tavon)  

- nem nagyon lesz érdeklődés Siófok-Aliga viszonylat iránt, bár ki tudja?

- nem teljesen egyértelmű a Földvár-Tihany(-Füred) variáció, pl. előnye az esti Tihany-Füred viszonylat, ebből talán meggondolandó lenne reggeli, vagy napközbeni hosszabb járat a Tihanyi átszállás kiküszöbölése céljából

Nyilván a jövőről lenne szó ezzel a tervvel, és persze talán nem olyan sokára lennének újabb hajók is. Csak így tovább

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125180)
jakyg Creative Commons License 3 napja 0 1 125191

Több gond is volt/van azzal a komppal, de ugye az képes járművek szállítására is.

Előzmény: offroadgangster (125189)
trizs77 Creative Commons License 3 napja -1 0 125190

Hisz ott a kb 4 éve átadott komp Bős öregkikötő és Dunaremete között.

 

-----------------

 

az új gyalogos híd, a tervek szerint 19 km-rel északnyugatabbra épül mint ahol most a bősi komp van.

offroadgangster Creative Commons License 3 napja 0 1 125189

A két régió összekötését néhány évvel ezelőtt még egy új kompkapcsolattal akarták megteremteni, ezt az ötletet azonban később - a műszaki megoldás előnytelensége miatt - elvetették.

 

Hisz ott a kb 4 éve átadott komp Bős öregkikötő és Dunaremete között.

Viszont menetben nagyon kevesen látták eddig, főleg az elmúlt két évben...

Előzmény: jakyg (125188)
jakyg Creative Commons License 3 napja 0 0 125188
Ádám Várkonyi Creative Commons License 4 napja 0 2 125187

Csobánc,Csongor:Látod azt én se tudom. 30 m nél mindegyik jóval rövidebb viszont egygépesek,és nagyobb merülésűek mint az alu vizibuszok. 

Előzmény: zjakabfi (125185)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja 0 1 125186

http://www.szemelyhajozas.hu/hu/menetrend/kirandulo-es-szarnyashajo-jaratok-2018/

 

 

Felkerült a 2018-as menetrend, DFömösnél lesz átkelő menetrendi járat, menetrend nélkül, igény szerint, díjmentes kerékpárjeggyel.

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!