Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 6 órája 0 0 123068

fortepan 115443

Ezen a két képen ugyanaz a hajó lehet? Talán a tetőt tartó oszlopok távolsága különbözhet, de lehet, hogy csak a kép rövidülése miatt látszik úgy. Ámbár a mentőgyűrűk elhelyezése sem pontosan azonos.

 

 

Előzmény: gugorahajni (122972)
lobe97 Creative Commons License 8 órája 0 0 123067

Újra megnéztem az eredeti papír képeket. Jobbak mint szkennelve.

 

A GYÖNGY-ös képen tökéletesen olvasható mind a "GYÖNGY" felirat, mind az FKV (Fővárosi Kishajózási Vállalat). Az utóbbiból kiderül, hogy a kép valószínűleg Budapest közelében készülhetett. (tehát nem lehet pl. Tata). A partfalból ítélve kép vagy stabil vízszintű helyen készülhetett, vagy áradás közben. Az áradásra utalhat a kép bal oldalán vízben álló fák, valamint szintén a kép baloldalán lévő ponton ("stég") melynek  "támgerendái" a part felé lejtenek. Ha valóban áradás van, akkor a kép akár a Rómain vagy annak környékén is készülhetett volna. Nem tudom volt-e ház ilyen közel a vízhez 50 éve? A tábláról számomra csak "csónakot kajakot" felirat olvasható. A hajó típusáról pedig gondolatom sincs.

 

A mikrovizibuszos képen a hajóról egyértelműen kiolvasható a "MIKROBUSZ" szó. Utána még két karakter van. A másodig talán "V" betű. Lehetne például római IV.-es. A kép ismertetőjegye a jobb oldalon álló torony vagy kilátó. A kép egyébként sok szegedi képet tartalmazó gyűjteményből került elő, de ez nem bizonyíték semmire sem. Biztos-e, hogy a típusból csak négy darab épült?

Előzmény: PJ69 (123066)
PJ69 Creative Commons License 10 órája 0 0 123066

A testvér hajó az m/s Tiszadob, Ex Nagymaros II. (több infó Mahagóni) ez a hajó vitte a Kismaros-Kisoroszi révet a 80-as években.

http://hajoregiszter.hu/hajoadatlap/tiszadob/2498

 

A Gyöngy nem az a típus, de járt ott.

 

Előzmény: gumidani (123065)
gumidani Creative Commons License 11 órája 0 0 123065

A BKV 1976. év végi állagában két Tápé 50-es szerepelt. A GYÖNGY-ről eddig csak hallottam.Nem gondoltam volna, hogy egyazon típusok.

Előzmény: PJ69 (123064)
PJ69 Creative Commons License 12 órája 0 0 123064

Abban az időben az m/s Ajtony került Tatára, később az Ajtony II.

Az RSD-n járt Gyöngy nevű átkelő, valószínű, hogy a kép ott készült.

 

Előzmény: gumidani (123063)
gumidani Creative Commons License 13 órája 0 0 123063

A barátom szerint nincs és nem volt az Öreg-tó környékén ilyen létesítmény. Így a Soroksári Dunaág esélyei növekedtek.

Előzmény: gumidani (123062)
gumidani Creative Commons License 15 órája 0 0 123062

Egy tatai barátomat megkérdezem.

Én nem tudom elolvasni a feliratot. "Csónakot kajakot", a többi nem megy. 

Előzmény: guberavera (123061)
guberavera Creative Commons License 17 órája 0 0 123061

Nem nagyon tudok segíteni,

a ZARÁND biztosan TAS típus mást én sem tudok hozzátenni,

a 316-os az elsők közül lehet, PÁKOZD vagy TISZAVIRÁG?

az FHV GYÖNGY számomra teljesen ismeretlen.

Előzmény: gumidani (123056)
gigabursch Creative Commons License 20 órája 0 0 123060

Én elsőre a harmadik képnél a Luppa szigetre gondoltam, de aztán elvetettem.

A Tatai-tó (Öreg-tó) szintén esélyes lehet. Sőt, a leginkább...

 

Gyanítom az épület már nem áll ott, ha valóban Tata.

 

Előzmény: gumidani (123056)
Töck Jenő Creative Commons License 21 órája 0 0 123059

Köszönöm a választ. A kérdés azért merült föl bennem mert az I. vh.-s SMS. Seydlitz normál teljesítménye 63000Le volt, a maximális pedig 89738Le.

Előzmény: rezgaras (123058)
rezgaras Creative Commons License 21 órája 0 0 123058

A gőzgépeknek (és a villanygépeknek is) több maximális teljesítményük volt/van. A gőzgépeknél az egyik a kazánból származó teljesítmény, vagyis hogy a kazán mennyi gőzt tud tartósan előállítani. Ezt kiszámították mindenféle tapasztalati képlettel, de a valóságban persze más eredményeket kaptak. Ezeket az értékeket még hosszú tapasztalat alapján is igen nehéz volt megbízhatóan kiszámolni. Emellett a kazánok teljesítménye attól is függött, hogy milyen szénből mennyit sikerült bele lapátolni.

 

A gépezet teljesítménye rövid időre ennél sokkal nagyobb is lehetett, persze azon az áron, hogy a kazánban folyamatosan csökkent a gőz nyomása. Hozzátéve, hogy a teljesítményt a hengertöltés mértékével lehetett szabályozni, de a nagy töltéssel járó gép aránytalanul sokkal több gőzt fogyasztott (mert a tele töltött hengerből kipufogó gőznek még nagy nyomása volt, azaz további munkát tudott volna végezni)

 

A teljesítmény mérésénél is több módszer volt. Mérhették a keréken (mondjuk hajónál nem egészen világos számomra, hogyan), de szokásos módszer volt az indikátor diagramm alapján számolni a teljesítményt - ami persze elvileg több, mint ami valóban kijött a szerkezetből. Szóval éppenséggel lehet, hogy a furcsa érték valamelyik módszer eredménye, de az is lehet, hogy átszámolás miatt jött ki ilyenre.

Előzmény: Töck Jenő (123054)
csecsaba2 Creative Commons License 21 órája 0 0 123057

én sajnos nem tudom a képeket nagyítani.

 

1. kép esetleg budafok előtt van,

 

2. nekem a Szentendrei ág jut eszembe (nagy vizitúra élet és nem Tiszára jellemző partfal, a viztitúrázoknál nincs sátor, inkább 1 napos túrázók lehetnek)

 

3. stabil vízszint. Tatai tó vagy SRD? A háttérben lévő tábla értékes infókat tartalmazhat.

Előzmény: gumidani (123056)
gumidani Creative Commons License 23 órája 0 0 123056

A 123039. sz. hozzászólásban feltett kérdésekhez senkinek sincs mondandója?

offroadgangster Creative Commons License 23 órája 0 0 123055

1 kW=1,36 lóerő (11000 kW = 14956 lóerő). A W mint mértékegység alap SI mértékegység, a lóerőt pedig még maga James Watt találta ki, mikor el akarta adni az egyszerű embereknek a gőzgépet és szemléltetni akarta az erőviszonyokat. Az emberek agyába akkoriban az állatok ereje és teljesítőképessége volt berögződve, ahoz kellett viszonyítani.

 

Az átszámító koeficiensből jön a például "valamisokés956" ló, viszont a 11000 arra enged következtetni, hogy az egész szám jobban hangzik mint pl. a 10996 kW, vagy a 11002 kW, valamint minden mérésnél előfordulhat kisebb-nagyobb eltérés is.

 

 

Előzmény: Töck Jenő (123054)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 123054

Lenne egy kérdésem, remélem kapok rá választ. Olvastam, hogy egy gőzhajó kazánjainak a normál teljesítménye mondjuk 11000 Le (vagy kilowatt). Próbák során elért maximális teljesítmény mondjuk 16218Le (vagy kW). A kérdésem az, hogy ilyen pontosan (16218Le) hogyan lehet megmérni és tényleg olyan pontos-e mint amit a 218-ra végződés sugall. Köszönöm előre is a választ.

gepesz Creative Commons License 1 napja 0 1 123053
Zoltika Creative Commons License 2 napja 0 0 123052

Más a felépítmény és a kerékdob. Ez utóbbi alapján a 116241 eredetileg talán DDSG hajó lehetett.

 

Előzmény: napocza (123050)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja 0 0 123051

Kis víz volt már, a partról néztük Suránynál.

 

A Tahi már le volt állítva az alacsony víz miatt... :(

 

 

Előzmény: Una Vestrum (123049)
napocza Creative Commons License 2 napja 0 0 123050

Akkor talán ez is ott készült, ahol a 116288. mert ugyanaz a kép forrása. Pl. Oroszvár, vagy Horvátjárfalu? 

Talán ez is a SAZAVA?

Előzmény: Zoltika (123047)
Una Vestrum Creative Commons License 2 napja 0 0 123049

Ekkor érkezett a Szent István bazilika (újraöntött?) nagyharangja.

Előzmény: gumidani (123048)
gumidani Creative Commons License 2 napja 0 0 123048

1990 Passau

Zoltika Creative Commons License 2 napja 0 0 123047

A kéményszalag szerint C.S.P.D., csehszlovák a hajó.

Előzmény: Zoltika (123046)
Zoltika Creative Commons License 2 napja 0 0 123046

A kéményszalag alapján nem magyar, a kerékdob alapján nem a MFTR-től elzsákmányolt hajó.

Előzmény: napocza (123044)
* BLERIOT * Creative Commons License 2 napja 0 0 123045

Szia Giga!

 

Személy szerint én a Csehszlovákiának épített hajógyáron akadtam meg, ki, szét, vagy akárhogy. Aki ilyen fába vágja a fejszéjét, az nem tudja, hogy a komáromi hajógyár már 1920 előtt létezett ? Milyen anyaggyűjtést végezhetett az ilyen betűgyártó a cikkírás előtt? 1920 után ŠKODA Műveknek hívták, ezt meg tudom érteni, hogy elkerülte az agyát, de hogy 1949 után építették volna..... Ennyi ismereti energiával és potenciálllal holnaptól nekifogok atomreaktorokról, vagy a leveli béka szerelmi háromszögeiről cikkezni.....

Előzmény: gigabursch (123041)
napocza Creative Commons License 2 napja 0 0 123044

Erről lenne ötletetek?   fp 116241 részlet

napocza Creative Commons License 2 napja 0 1 123043

Néhány kép szerintem Regiszterbe való.

 

 

Pár hét múlva ezek a képek felkerülnek a fortepan-ra és akkor lesznek nagyfelbontású változatok is.

Előzmény: gigabursch (123042)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 1 123042

Mondjuk van benne pár elírás meg nem jó kép aláírás...

 

pl.

- Zajló Duna - Hol? Az Újpesti-öbölben?

- Beemeleik a hajócsavarokat - Az max. tartalék lehet, mert már kint a parton felrakják a hajócsavart a hajóra normál körülmények között.

 

 

Érdekes viszont a kép a két úszodaru összemerevítéséről.

 

 

Néhány kép szerintem Regiszterbe való.

Előzmény: gigabursch (123041)
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 0 123041
gigabursch Creative Commons License 2 napja 0 0 123040

B+!

 

Ezt tényleg benéztem.

 

Mentségemre (de kit izgat), okostelefonról néztem...

Előzmény: Ep128 (123036)
lobe97 Creative Commons License 4 napja 0 0 123039

Egy pár előkerült képhez kérném segítségeteket.

1. ZARÁND Jelenleg nincs a regiszterbe. Szerintem a "TAS típus" egyik példánya lehet.

 

2. Valamelyik 316-os mikrovizibusz, de nem tudom, hogy melyik a négy közül. Ha valaki be tudja azonosítani, azt megköszönöm.

 

3. A hajó orrán a GYÖNGY név szerepel, a kéményen talán FKV felirat van. Nem hasonlít egyik általam ismert GYÖNGY-re se.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!