Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 3 órája -1 0 127113

 

 

 Kincstári siránkozás, de elgondolkodtató :

 

...."......A Duna vízszintjének emelkedésével ugyan megugrott a kereslet a folyami áruszállítás iránt, a vízi áruszállítók az alacsony vízállás hónapjaiban azonban tartósan is veszítettek ügyfeleket, a hajózás megbízhatatlansága miatt pedig több nagy szállíttató a jövőben egyáltalán nem tervez a folyami áruszállítással - mondta Bencsik Attila....."

https://www.portfolio.hu/vallalatok/fenntarthatovilag/elriasztja-a-hajokat-az-alacsony-dunai-vizallas.307569.html?utm_source=hirkereso_es_kapu&utm_medium=portfolio_linkek&utm_campaign=hiraggregator

 

 

 

 

csecsaba2 Creative Commons License 27 órája 0 0 127112
Előzmény: napocza (127111)
napocza Creative Commons License 1 napja -1 0 127111

Kösz. Az egyenruha alapján nem lehet valahogy szűkíteni az időintervallumot? 

Előzmény: smith (127110)
smith Creative Commons License 1 napja 0 1 127110

Kormányállás ablakozása alapján AN-1.

Előzmény: napocza (127109)
napocza Creative Commons License 1 napja 0 0 127109

Ezek AN 1-es vagy AN 2-es naszádok?

Előzmény: smith (127105)
gepesz Creative Commons License 1 napja 0 1 127108

60. oldalnál járok és megyek aludni.

Butítottam a scannelésen, hogy haladósabb legyen.

Így 619×894 130 Kb.

Tegnapiak pedig 3715×5681   6,33 Mb

Lassítsak vagy jó így is?

gepesz Creative Commons License 1 napja 0 0 127107

Ma nem csináltam, mert........

Talán holnap. Bár a nejem nyaggat, hogy díszítsem a házat.

Egy órácskát még csinálom.

'cakát!

Előzmény: Kurdeejay (127106)
Kurdeejay Creative Commons License 1 napja 0 0 127106

Üdv! 
Engem is érdekelne a szkennelt változat.

Előzmény: gepesz (127097)
smith Creative Commons License 2 napja 0 1 127105

Az utolsó naszád mögött a háttérben két torony látható, a jobb oldali tövében talán egy sóderdomb is van. Ez ennél a felbontásnál lehet kémény, villanyoszlop is. Ha utóbbi, akkor lehetünk Dunaújváros alatt is.

Előzmény: jakyg (127103)
forgószem Creative Commons License 2 napja 0 0 127104

Én nem olvastam AIS-ra utalást, de nem is vitatkozni akartam.

Előzmény: smith (127094)
jakyg Creative Commons License 2 napja -1 0 127103

Szerintem csak Magyarországon készülhetett. Mondjuk Ercsi alatt, mondjuk az 1608-nál.

Előzmény: napocza (127102)
napocza Creative Commons License 2 napja 0 0 127102

Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi kép Magyarországon készülhetett-e, s ha igen, kb. mikor és esetleg hol?

fp 129896

 

gepesz Creative Commons License 2 napja 0 1 127101

Már 43 lap kész. Hülye méret. Nagyobb 15 mm-el, mint az üveglap. Az nem volna gond, majd lemarad a margó.

Gondolom én!

Némelyik lapon kisebb a margó, így a szöveg is kiesik a scanból.

Bassza meg a volt főnököm. (valami infó dereng, hogy tavaly elhunyt)

Egyébként sem hiszem, hogy ő írta, készítette. Biztos volt egy néger.

Nyilvános lesz a link.

Előzmény: gigabursch (127100)
gigabursch Creative Commons License 2 napja -1 0 127100
Ên is szeretnék egy szkenneletet kérni
Előzmény: gepesz (127099)
gepesz Creative Commons License 2 napja 0 2 127099

Akkor holnap megcsinálom.

Valami tárhelyet keresek neki.

Előzmény: offroadgangster (127098)
offroadgangster Creative Commons License 2 napja 0 0 127098

annak a scan-nek én is örülnék nagyon ;)

Előzmény: gepesz (127097)
gepesz Creative Commons License 3 napja 0 0 127097

Valaki kereste a Vízi kotrások.... című könyvet. Volt is olyan reakció rá, hogy megvan egy kollégának.

Megegyeztetek a könyvben?

Nekem is van egy példány. Ha gondolod, akkor bescannelem.

Nem eladó!

Ádám Várkonyi Creative Commons License 4 napja -1 0 127096

Tényleg az, például az hogy az önvezető és az önjáró fogalmakat simán összekeveri...

 

Èn se egy IHO cikket osztottam volna meg a témában, ha lett volna erről más magyar nyelvű cikk.

Előzmény: jakyg (127095)
jakyg Creative Commons License 4 napja 0 2 127095

Hihetetlenül primitív a vádi komp kapcsán írt pár sora. Talán nem véletlen, hogy névtelen szerzője van a cikknek.

Előzmény: smith (127092)
smith Creative Commons License 5 napja 0 1 127094

Ennek némileg ellenmond a cikk bevezetője, szóval szerintem ezt a cikk írójának írd meg! :-)

Előzmény: forgószem (127093)
forgószem Creative Commons License 5 napja 0 2 127093

Bocs, hogy beleszólok. Az AIS nem alkalmas manőverezésre. Nem látja a csónakot, nem érzékeli a szelet, áramlásokat, nem tudja hol a hajó eleje a pár méteres GPS precizitásával stb.  A haladási irányt is csak az antenna pozíció változásaiból tudja. Vészjelzések, kormány aktuális pozíció (gondolom Z hajtás, több is) géperő, főmotorok állapota, segédüzem és még ki tudja mennyi információt küld és vesz a rendszer. Figyeli a kommunikáció állapotát stb stb

Előzmény: smith (127092)
smith Creative Commons License 5 napja -2 0 127092

Dübörög az IHO szakmaiság...

A Falco-nevű hajó helyzetérzékelői pillanatonként adatokká képzik le a környezet változásait, melyeket rádiókapcsolat segítségével azonnal Turkuba, az üzemeltető Finferries központjába továbbítanak.

Lefordítom: az AIS adatokat lesik. :-)

Azért az megnézném, ahogy a csatot kiteszi az automatika, vagy a parti kábelt beszedi, esetleg fekálozni fog... :-)

 

Mindeközben a Bodor Kft. alkalmazottjai az újból betört hideg időben csak álmodozhatnak ilyen szépnevű rövidítésekről, miközben Vácott a Toldi (néhanapján a kecsesebb Árpád) fedélzetén, fagyos kezükkel számolgatják az aprót, és nyitják-csukják a felhajtórámpákat naponta tucatnyiszor, hogy menet közben a meleg géptér lejáróajtaja elé tolt kanapén pihenjék ki a nem önjáró komp okozta fáradalmakat.

 

Mahagóni kapitány! Szituáció! :-)

Előzmény: Ádám Várkonyi (127091)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 5 napja -1 0 127091
trizs77 Creative Commons License 6 napja 0 1 127090

Egy érdekes utazás, arrafelé:

 

 

https://ruba.blog.hu/2015/06/14/a_hataratkelo_vonat

 

 

Előzmény: jakyg (127088)
viking star Creative Commons License 6 napja 0 1 127089

A bérlés ötlete egyébként tetszik, kár, hogy az UDP valamiért nem akarja. Immár újra mind a 4 kabinos minden tavasszal feljön üresen, és ősszel üresen megy haza. A1-ben, a minimális nautikai létszámmal. A szállodaszemélyzet és a nautikai maradék busszal megy utánuk.

Előzmény: jakyg (127088)
jakyg Creative Commons License 2018.12.05 0 1 127088

Giurgiulestben sajnos nem voltam. Csak az ukrán-moldáv határállomáson ezt-azt megtudni. Tolmácsom számára kellemetlen lehetett volna a határ, meg a kijevi rendszámú autómnak sem volt ez megengedve. Visszamentem Ogyesszába (Rénitől 305 km!), ahonnan az ukrán vasút percnyi pontossággal 17 óra  18 perc alatt visszahozott Munkácsra. Aprópénzért. De megyek én még majd Giurgiulestibe is. :)

 

Valamikor a 2000-es évek elején Galac felől akartam Izmailba menni. Giurgiulestin át természetesen. Azt szerettem volna akkor megtudni, hogy amikor tavasszal jön üresen a MOLDAVIA fel hozzánk szezonra, akkorra kibérelhetném-e valami kisebb pénzért. Előtte erről Budapesten egyeztettem a MOLDAVIA parancsnokával, de aztán az UDP levélre, faxra, nem válaszolt. Tulceaban lévén, úgy döntöttem, átszaladok Izmailba. Akkor még kellett vízum Moldáviába. Azt mondta a jóindulatú román rendőr kilépéskor: menjenek, de egy rettenetes úton el kell menjenek Chisinauba vízumért, ez kb. 250 km. Estére érnek oda. Aludjanak a kocsiban, különben az az éjjel eltűnik. Aztán ha megvan a vízum, jöjjenek ide vissza. Bemennek Ukrajnába, majd vissza. Itt mi magukat abban a konténerben fogjuk meztelenre vetkőztetni és fertőtleníteni.

A helyzetet tetézte, hogy volt egy értékes csónakmotor is a kocsiban, amivel előzőleg a deltában csavarogtunk. (Sulina, Chrisan, Mila 23 között.)

A felvázolt "élmények" hatására akkor visszafordultam, lemondtam a bűvös határ átlépéséről, Izmailról.

Ma már persze más, nagyüzemi a határátkelés és nem fertőtlenítenek. :)

Akkoriban még először azért állítottak félre, mert a forgalmim szerintük nem létezik. Hoztak egy nagy-nagy könyvet, abban benne volt a világ rengeteg országának a forgalmija. Köztük egy korábbi magyar változat. Aztán jött a jóindulatú rendőr, akiről kiderült, előtte éveket szolgált Nagyváradon, s röhögve mondta kollégáinak, hogy a könyv elavult, a forgalmim jó. Ennyire nem járt arra magyar autó akkoriban. S talán ma sem.

 

Giurgiulesti helyett még pár hajó:

 

Előzmény: riversea (127086)
gumidani Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127087

Fortepan 148915 és 148916.

Egyébként ebben hol ténykedett a hajóvezető?

 

Előzmény: Enzo (127084)
riversea Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127086

Reni - a nagy remények városa...-)))

 

Giurgulestiből is kérünk képes beszámolót!!! Lécci, lécci, lécci!!!

Előzmény: jakyg (127080)
TAYFUN Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127085

Nagyon szép, szívhezszóló story. De tényleg.

Előzmény: jakyg (127080)
Enzo Creative Commons License 2018.12.04 0 0 127084

Mikori képek? Lehet hogy a FECSKE vagy a SÓLYOM? Nem nagyon van róluk jó felvétel, de elrendezésben és méretben ilyesmik voltak.

Előzmény: gumidani (127083)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!