Keresés

Részletes keresés

Antikman67 Creative Commons License 2 órája 0 0 125087

Köszönöm!

 

Előzmény: Csincka (125078)
Zoli Barkas Creative Commons License 3 órája -2 0 125086

104 millió forintot fizetett egy licitáló szerdán a Sotheby’s londoni aukcióján annak a zászlónak egy darabjáért, ami Horatio Nelson admirális hajóján, a Victoryn lobogott a trafalgari tengeri csatában.

 

 

http://hajozas.hu/magazin/kulfold/nelson-admiralis-victory-hajo-trafalgari-csata-zaszlo-aukcio/

 

Zoli Barkas Creative Commons License 3 órája -2 0 125085

Tito egykori jugoszláv elnök luxushajóját múzeummá alakítják

 

http://hajozas.hu/magazin/kulfold/muzeumma-alakitjak-tito-egykori-jugoszlav-elnok-luxushajojat/

 

pleharkaly Creative Commons License 5 órája 0 1 125084

Van,  Németek tudnak ilyet  önteni és  Hamburgon keresztül megy aztán  Dél  Koreába,ahol beépítik.

Az ár csillagászati,pár éve  egy eltűnt a  rakpartról senki  se  tudja  hogy és ki tüntette el..

Előzmény: Töck Jenő (125079)
viking star Creative Commons License 7 órája 0 1 125083

Szert tettem ma egy olyan prospektusra, mely bizonyosan nem szerepelt még a topikon, ráadásul egy olyan kishajóról, melyről nincs túl sok információnk. 1991-1993 között nyomhatták. A szövege a következő:

 

Társaságunk szíves figyelmükbe ajánlja a Dunán üzemeltetett Napfény nevű motoros luxusjachtját. A hajó kiválóan megfelel baráti összejövetelek, zártkörű családi ünnepségek, üzleti tárgyalások exkluzív lebonyolítására. A yacht 10 személy befogadására alkalmas, zárt kabinból és egy nyitott fedélzetből áll. A kabinban mosdó és mellékhelyiség is található. Egyaránt igénybe vehető rövidebb budapesti sétahajózásra és hosszabb kirándulásokra is (Szentendre, Vác, Visegrád, Esztergom). A hajó maximális sebessége hegymenetben 55 km/h. Várjuk szíves rendeléseiket!

 

NAPFÉNY motoros luxusjacht

Üzemeltető: Transteam Rt.

Készült: 1968-ban

Motor: Volvo Penta 2x81 kW

Hosszúság: 9,00 méter

Szélesség: 3,05 méter

Merülés: 0,65 méter

Befogadóképesség: 10+2 fő

Felszerelés: hűtőszekrény, légkondicionálás

Igényelhető szolgáltatások: kávé, minibár, telefon, telefax, gépírás

 

Enzo Creative Commons License 24 órája 0 0 125082

Mi ez "a kis hajó", amit így akartok megmenteni, üzemeltetni, ha nem titok? Benne van még valamilyen lajstromban, vagy jogilag már csak "vas"?

Nyilván arról lehet szó, hogy a hatóság szerint úszóműként kell levizsgáztatnod ahhoz hogy vízen üzemeltesd.

Itt nézelődj elsőnek.

 

Előzmény: Antikman67 (125075)
svábler27 Creative Commons License 25 órája 0 0 125081
Töck Jenő Creative Commons License 25 órája 0 1 125080

"egyben van ekkora csavar" helyett "egy csavarral megoldható-e""

Előzmény: Töck Jenő (125079)
Töck Jenő Creative Commons License 25 órája 0 0 125079

Ha visszaosztom a sebességgel a teljesítményt ez jön ki. Végül is 10 m/sec-al osztva 404tonnát az 40m2, osztva 3,14-el az kb. 13, ebből gyököt vonva az kb. 3,5 m. Ez a csavar sugara. Azt az uraknak kell tudni, hogy egyben van ekkora csavar, vagy kettőből szokták megoldani.

Előzmény: gigabursch (125077)
Csincka Creative Commons License 25 órája 0 0 125078
Előzmény: Antikman67 (125075)
gigabursch Creative Commons License 26 órája 0 1 125077

Mármint 404 m3.

Előzmény: gigabursch (125076)
gigabursch Creative Commons License 26 órája 0 0 125076

Tehát ha jól értelek, 20 csomós sebességnél másodpercenként 40 tonna vizet = 40 m3 lök hátra?

Előzmény: Töck Jenő (125074)
Antikman67 Creative Commons License 28 órája 0 1 125075

Jó napot Urak!

Szívesen venném hozzáértők segítségét egy konkrét témában!

Teljesen laikus vagyok a hajózási ismeretek terén, most mégis - szőr mentén - érintenem kell ezt  területet. 

Egy kulturális rendezvénypark kialakításába kezdtünk, beüzemelését követően céges, családi, stb. rendezvények lebonyolítására. A saját tulajdonú területemhez tartozó vízfelületre egy motor nélküli kishajót szeretnénk lerakni, mely a parthoz lenne kikötve és csak mint rendezvényelem funkcionálna (esküvői fotózás, hajó bár...). 

Ma hívtam a hatóságot és kértem az ide vonatkozó szabályokkal kapcsolatban felvilágosítást, ami röviden annyi volt, hogy ha nincs üzemelési engedélye, nem engedhetek fel idegent rá... (még ízlelgetnem kell ezt a választ és lehet, hogy további konkrétumokkal újra megkeresem őket). Mi nem kívánjuk ezt mozgatni a vízen, fix helyen állna.

Érdekelne, hogy tud-e valaki közületek nekem érdemi tanácsot adni? Hogyan tudnánk mi ezt a kis hajót megmenteni, felújítani és szabályokat betartva, mint látványossággal egybekötött hasznosításába fogni? 

Nagyon köszönöm a válaszotokat!

József

Töck Jenő Creative Commons License 2 napja 0 2 125074

Ebből a csavar(ok) által biztosított tolóerő 10m/sec (kb 20 kn) sebesség esetén 404 tonna. Veszteségekkel nem foglalkoztam.

Előzmény: gigabursch (125071)
siófoki35 Creative Commons License 2 napja 0 0 125073

Először azt hittem, hogy a személyhajók lesznek elektromosak, de lelövöm a poént: kishajókról (magán "yacht") van szó :)

Előzmény: Ádám Várkonyi (125072)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2 napja -1 0 125072
gigabursch Creative Commons License 5 napja 0 1 125071

80850000 W

Könnyebb számításért 120 1/min = 2 1/sec

 

40425000 Nm.

 

Szép...

Előzmény: konszt (125066)
tehtube Creative Commons License 5 napja 0 1 125070

Jó a mostani fortepanos választék. Dr. Horváth Miklós fényképei közt sok érdekesség az Újpesti öbölből.

A Haladást, Érsekcsanádot fel is tettem.

Épp szétvágásra vár két oldalkerekes vontató. Az egyiknek a kéményeit is leszerlték. Még ott hever a parton.

De van még szemközt vagy négy. A sok belsőégésűről nem is beszélve.

 

Előzmény: gumidani (125067)
tehtube Creative Commons License 5 napja 0 0 125069

TÖHÖTÖM?

Előzmény: gumidani (125067)
tehtube Creative Commons License 5 napja 0 0 125068

Berlinben sem vált be a troli önjáró :-)

Előzmény: jakyg (125027)
gumidani Creative Commons License 6 napja 0 0 125067
konszt Creative Commons License 6 napja 0 1 125066

Ott a 109,000 a LE és talán 110 a legnagyobb fordulata.

Előzmény: gigabursch (125064)
gumidani Creative Commons License 6 napja -1 4 125065

Ha jól emlékszem, nem küldtem el sehova sem. Ezt a stílust tartom odavalónak és nem idevalónak. Általában igyekszem tisztelettel viseltetni másokkal szemben és ezt elvárom magammal és topiktársaimmal szembe is.

Előzmény: gepesz (125060)
gigabursch Creative Commons License 6 napja 0 2 125064

Szeretnék kérni egy számítás ellenőrzést a kedves műszaki tudással rendelkező topiktársaktól.

 

Annó, mikor volt hajózástörténeti nyílt nap az MHE és a Zoltán Alapítvány közös szervezésében, egy jóember kérdezte a Sopron sornyolcasai mellett, hogy mekkora a forgatónyomatéka a motornak.

Arra emlékszem, hogy azt mondtam, hogy iszonyatosan nagy.

 

Vettem a fáradtságot és kiszámoltam

 

Erre kérnék ellenőrzést:

P = 800 LE = 588,5 KW = 588500 W

Fordulatszám 320 1/min = 5,333333 1/sec

 

P (W) = M (nyomaték(NM)) × w (fordulatszám (1/sec)) (tekintsetek el a görög betűktől itt)

 

Tehát M = P/w = 588500/5,333333 = 110343,75 NM

 

Szóval 110 KNm, az igencsak nem kevés. De inkább irtó nagy.

 

De akkor mekkora azoknak az irdatlan tengeri hajóknak (Emma Maersk és társaik) a forgatónyomatéka vajon?

 

 

 

 

 

rezgaras Creative Commons License 6 napja 0 4 125063

Az Interneten linket bármire lehet rakni. Ez az alap.(mert erről szól az Internet)

 

Az Interneten fellelhető fényképet berakni nem lehet, linket lehet rá tenni. A nemzetközi gyakorlat szerint eredeti fénykép kisméretű másolata nem számít eredetinek. (vita lehet arról, mi a "kisméretű")

Ennyit a szerzői jogról.

Előzmény: csecsaba2 (125059)
csecsaba2 Creative Commons License 6 napja -1 1 125062
HG. Creative Commons License 6 napja -1 3 125061

Nem komplett anyagot vett át, hanem a linket.

Jogi ismereteim szerint azt szabad, már csak azért is, mert a link ex natura egyben forrásmegjelölés is.

Azon lehetne esetleg lamentálni, hogy a címlapkép esetleg része-e az "anyag"-nak, de szerintem ma már a legtöbb linkhez kép is tartozik (az érdeklődés felkeltése céljából), tehát nem.

 

 

Előzmény: Csincka (125033)
gepesz Creative Commons License 6 napja -7 8 125060

Csak nem tudjuk abbahagyni?

Ne küldj el innen, mert nem adtam rá okot. Semmi szándékom összeakadni veled ilyen apróságon.

Én így láttam ezt a jogi kérdést és nem több.

Veled is és a másik topiktársal összeakadtam már egyszer valamin. Nem tudom már a témát. Akkor viszont biztos nem nagy dolog, mint ahogy ez sem. Ezért nem is értem, hogy miért mérgesedett el a dolog.

Nem mondom, hogy kifejezetten járok utánad a neten, de azért ismerem a munkáidat, csodálom is és tisztellek érte.

Innen el nem megyek, jó pár hsz-em és eltöltött időm van itt. És régen volt egy másik nickem is, amit már nem használok.

Talán 46 éves hajózási múlttal közöm is van a topik témájához.

De ha sok mínuszt kapok erre a hsz-re meggondolom.

 

Ha van hajós kocsmatopik, akkor linkeld, majd jól kikáromkodom magam.

Előzmény: gumidani (125058)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.01.11 -3 3 125059

Sztem rohadtul nem azt kerik. Probaltak valami magasztost irni, ami a szerzoi jog es ennek a dijazasanak jogkorebol taplalkozi. Ez olyan mint a kinaibol kuglival forditott hasznalati utasitas, mely egy ido utan a sok javito folyamat eredmenye keppen mar szakmainak tunik csak meg nem a megfelelo kornyezetben paramatezialja a hibatlan tenyallast. 

 

A linkelt honlap se nem vedett se nem fizetos tartalmu, inkabb a rajta levo reklamokbol el aminek ha nem is a hatasossagat de a forgalmat lehet kattintasokkal merni. (A megterulo marketing elemzesebe ne menjunk bele, olyan ez mint a foci, sokkal tobb penzt lehet benne tisztara mosni mint barki gondolna).

 

A linkelessel nem lett megosztva a tartalom, csak az elerhetosegi utvonal (szep lenne ha a link nehany karaktereben elferne a cikk tartalma :-) ).

 

Igy jol jar a linkelt honlap, mert az olvaso az eredeti helyen kattingatva erheti el, igy dol nekik a reklambevetel. Es a 10rol mindjart az itteni 30al megnegyszerezodik az olvaso tabor. 

 

Ha ezt nem szeretnek, akkor a linkelest is tiltanak jogilag illetve informatikailag es akkor barmilyen etikatlan szandekkal sem lehetne megosztani, csak mint kepernyo kepet lementve. Azt meg tenylegesen tiltjak. Ezzel igazolasra kerult elso mondatom tezise es a masodik magyarazo mondat.

 

Ha nem lenne igazam, johet a feljelentes. A nyilvanos email cimem alapjan a nyomozo hatosag megtalal igy nem a Forume a feleloseg. 

 

Visszaterve a honlapra, valtozo temat valtozo szinvonalon mutat be mint minden sajto. Az itteni linkek eleg jo minosegi szurot biztositanak ahoz, hogy a kremet olvassa az olvaso. Ha ez kimarad, akkor az kattintasaim is kimaradnak errol a honlaprol ami mindkettonkenk veszteseg (marketing bevetelek/az en olvasasi elmenyem).

 

Ha itt van a honlap szerkesztosegebol/tulajdonosaibol forumtars, akkor javaslom h a Forum kontrolokat eg nyilatkozattal nyugtassa meg es adja aldasat az itteni “hajossajto-figyelo“ tevekenyseg eme talalti listajahoz. 

 

Koszonettel:

Cs

Előzmény: Color Star (125055)
gumidani Creative Commons License 2018.01.11 0 5 125058

Tudtommal van hajós kocsmatopik. Ez a modor odavaló. Itt tizenvalahány éve kialakult egy szinvonal. Ehhez tartsa magát! 

Előzmény: gepesz (125046)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!