Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License most 0 0 140109

A duzzasztók kapcsán ajánlom magamat a majd' egy évtizede, egyesületünk által kiadott, a Duna hajózási stratégiájához kapcsolódó dokumentumának 1. sz. mellékletében foglaltak alapján.

Előzmény: tehtube (140108)
tehtube Creative Commons License 45 perce 0 0 140108

Ez tényleg szép lenne, nem véletlenül készült sok távlati terv ezekre. Mégvalami, ha Budapest alatt lenne egy duzzasztó és a Dunának egyenletes vízszinttel jóval lassabb sodrása, a városi hajózás is komolyabb eredményeket mutathatna fel. Nem kellenének pontonok, lehetne parthoz kötni. Villámgyorsan kikötni, továbbállni. (de persze lehet hogy tévedek és csak a svájci gőzösök tudják ezt a gyors utascserét)

Előzmény: gigabursch (140104)
gigabursch Creative Commons License 2 órája 0 0 140107

Felborult uszály az Újlaki-híd alatt (ha jól emlékszem a pozíciójára)

A benne lévő levegő fent tartja a víz tetején. Még.

Előzmény: Enzo (140105)
csecsaba2 Creative Commons License 3 órája 0 0 140106

A 2. VH-ból itt maradt felborult és elsüllyedt tengeralattjáró, melyet mesterséges koralzátony alapként itt hagytak, természetesen kenőolaj mentesítés után, melyet a Greenpeace ellenőrzött.

 

A propulziót azét nem látod, mert a Duna sodrásából adódó vízsebesség szép lassan elkavitálta a lebegő szennyeződés koptató hatásával karöltve. 

Előzmény: Enzo (140105)
Enzo Creative Commons License 4 órája 0 0 140105
Előzmény: viking star (140094)
gigabursch Creative Commons License 4 órája -1 2 140104

A vasút átvitele a Duna alatt - bár erről valahol van egy tanulmányterv a széles interneten, vonatkozó miniszteri megrendelés alapján -, Kelenföld-Rákos* viszonylatban mindenképpen hasznos lenne, mert így tetemes mennyiségű fejpályaudvar igény "kiköltözne" az agglomerációs nagy pályaudvarokra.

Valójában azért kéne a felszín alatt két megállónak lenni, az egyik a Délinél, bekötve a metróba s, a másik a nyugatinál, bekötve a metróba is.

Amúgy mind a Déli, mind a Nyugat nagy problémája, hogy a fejpályaudvar funkciót iszonyatosan korlátozza azt, hogy mindkettőnél fennáll egy-egy háromvágányos szakasz, amit _nem_lehet_fizikailag_bővíteni szélességben, tehát marad a mélység és az aggló-s vonatok fejpályaudvar igénye rögtön negyedelődne.

 

 

Mindemellett - a teljesség igénye nélkül - az alábbi infrastruktúra fejlesztések tennének jót Budapest és a térség közlekedésének.

Természetesen erre _egyszerre_ a világ pénze sem elég, így csak a műszaki oldalt felsorolva érdemes eljátszani a szükségességekkel:

 

 

hidak - villamossal(!):

- Galvani-Gubacsi híd

- Aquincumi-híd

- Budafok-Dél-csepeli híd

 

 

kötöttpályás tömegközlekedés:

- HÉV összekötés:

=> Szentendrei - és a Ráckeve/Csepeli hév felszín alatti összekötése

=> M2 és a gödöllői HÉV, illetve az M2 és egy ma még nem létező, de Sasad-Törökbálint HÉV kialakítás

- Villamos:

=> Kamaraerdő-Törökbálint összekötés

- Metró

=> M3 meghosszabbítás északon Árpád-kórház-Rákospalota-Újpest vasútmegállóig, délen meg Ferihegy 1, 2A, 2B, meg ott a végén a 'mittoménmilyen' terminálig

=> M4 meghosszabbítás Gazdagrét, illetve Rákos(akármi)ig

=> M1 egyrészt át a Duna alatt és végig az Attila út alatt Városmajorig (majd tovább Budakesziig?), illetve a másik oldalon szintén ÉK Budapestig.

 

 

Közút:

- M0 befejezése

- (előrebocsátom, mindaddig, amíg nem találkoztam vele, magam sem gondoltam volna, hogy van ilyennek értelme, de van) az M6 eljuttatása fel Bicske, majd Dorog és onnan tovább fel - át a Dunán - egészen Garamszentbenedek irányába, de nem autópályaként, csak bővíthető gyorsforgalmi útként.

 

 

 

S akkor nézzünk egy kicsikét kijjebb Budapestről, a vidékfejlesztés érdekében is.

Ugyanis a vidékfejlesztés, annak infrastrukturális vonzatai nélkül két dolgot eredményez: Növekvő vízfej és haldokló vidék.

Tehát így - megint csak a teljesség igénye nélkül - az alábbi közúti és vasúti fejlesztés elengedhetetlen, minden más csak idő és pénz kérdése

 

- vasút:

=> Kecskemét-Solt-Dunaföldvár- Székesfehérvár vonal újjá/megépítése. (Hogy Kecskeméttől keletre merre vigyen a vasút, az jó kérdés...)

 

 

- közút (szintén nem feltétlen autópálya, de gyorsforgalmi út, csomópontokkal, kitérőkkel, kapaszkodósávokkal, helyenként 2×2 sávos kialakítással):

=> M81/M8 megépítése (Komárom-Székesfehérvár-Dunaújváros-Kecskemét-Szolnok- Füzesabony

=> M86/M76/M71/M9 Sopron-Szombathely-Zalaegerszeg-(Kanizsa)-Kaposvár- Pécs/Szekszárd-Szeged-Békéscsaba-Debrecen-Nyíregyháza

=> M2?: Balassagyarmat-Salgótarján-Ózd-Szikszó

=> M5?: Szeged-Szolnok-Hajdúnánás

 

 

 

Ezek azok a pontok (vonalak), amik érdemi fejlesztést igényelnek.

De akárhogy is nézem, a vidékfejlesztést messze fontosabbnak tartom, mert anélkül Budapest is csak sánta kutya...

 

__________________

A szükséges lejtések-emelkedések és űrszelvény biztosítások miatt ez jobban nem oldható meg.

Előzmény: csecsaba2 (140089)
Mwin Creative Commons License 4 órája 0 1 140103

Lehetne :) Majd teszek fel képet én is.

Előzmény: offroadgangster (140099)
FOMA Creative Commons License 5 órája 0 0 140102

Ezek szerint, csak egy rövid beköszönés volt a szegedi kikötőbe. De legalább volt ott egy kis élet, gondolom, hogy az állandó két jeges nem nagyon mozog.

Előzmény: gigabursch (140101)
gigabursch Creative Commons License 5 órája 0 0 140101

Ment Szegedre két nagy Ponton, majd Bajáról egy Z-736 Dunabogdányba, meg egy kis extraként egy úszóház az Újpesti-öbölbe.

 

Meg kell állapítsam, hogy egy ilyen egygépes jeges roppant ügyes jószág. Jó hajót rajzoltak meg annak idején a tervezők.

Előzmény: Ep128 (140097)
FOMA Creative Commons License 5 órája 0 0 140100

Meddig lesz a Tiszán? Hamarosan megyek Szegedre, jó lenne látni.

Előzmény: viking star (140094)
offroadgangster Creative Commons License 6 órája 0 0 140099

"Lehetne még több kép?" - (halkan kérdezve:) esetleg még annál is több? ;)

Előzmény: gumidani (140098)
gumidani Creative Commons License 13 órája 0 1 140098

Lehetne még több kép?

Előzmény: viking star (140094)
Ep128 Creative Commons License 15 órája 0 0 140097

Ez egy milyen menet volt? (Az utolsó képen a szürke a sokáig Baján állt gép? Mi lesz Vele?)

Előzmény: viking star (140094)
viking star Creative Commons License 17 órája 0 1 140096

Az csupán egy "becsült" track, sajátkezűleg rajzoltam a MariNéni háttérképére.

 

(A mobillal készült fotók hely + időadatai, és az ebből kiátlagolt sebesség + az ismert manőverhelyszínek alapján.)

Előzmény: jakyg (140095)
jakyg Creative Commons License 19 órája 0 0 140095

Azt a track-et honnan tudtad leszedni?

Előzmény: viking star (140094)
viking star Creative Commons License 20 órája 0 4 140094

gigabursch Creative Commons License 1 napja 0 2 140093

Jól idomított matróz.

Mondjuk öböl átvételre még nincs beidomítva

 

https://youtube.com/shorts/gjskqD69rPs?si=NeNVn8Fi2y-VStXl

csecsaba2 Creative Commons License 2 napja 0 3 140092

egy újabb  jó cikk, olyantól, aki már közlekedett egy keveset!

 

Blog

 

(lehet, h olvassa a fórumot, mert pont az tetszik neki, mint az itteni kommentelőknek - azaz látni a Balatont!)

 

Viking!

 

Az utolsó bekezdés neked szól! nem kell ide rajzolni, h új hajótípust találj ki! :-)

gigabursch Creative Commons License 2 napja -1 0 140091

Keresd elő a néhai jobbik néhai főpolgármester jelöltjének, Fehér Zsoltnak a választási programját a 2010-es választásokhoz kapcsolódóan.

Utána ítéld meg Vitézyt meg az összes többit.

Előzmény: csecsaba2 (140088)
KZX003 Creative Commons License 3 napja 0 0 140090

Tavaszi és téli együttállásos fotókkal frissült a Balatoni Hajók Képtára!

csecsaba2 Creative Commons License 4 napja 0 1 140089

Köszi!

 

Ebben igazad van, de a két pályaudvar ezen két vágánya már lehetne sülyszett is, ez a vonatnál ugye nem 3 m/emelet. Van rá példa több évtizeddel korábbról a repterek környékén a világban. 

 

A vonathosszokból kiindulva értelmetlen lenne az állomás. Bár, az M4 állomáshalmozása is bebizonyította (a balatoni új hajókhoz hasonlóan), h van értelmetlen megrendelői kívánság. (a Gellért tér/Közvágóhíd és a MZs Körtér/Újbuda kp-nál is elég lett volna 1-1 megálló 2-2 kijárattal. Rövidebb menetidő és kisebb kialakítási költség.

Előzmény: scsabi (140079)
csecsaba2 Creative Commons License 4 napja 0 1 140088

- biztos rohadt drága, kb, mint egy metró

 

De a fej pályaudvarok terheit lehet csökkenteni, az elővárosi vonatok nem a város szélén tennének le, hanem a városban. Aki Vácról jön, annak rövidebb idő lehet (nem ismerem percre pontosan) bejönnie Vácról, mint a Nyugatiból tovább menni Kelenföldre. És vice-versa a Szfv/Érd irányból is. Hasonló probléma, mint a Közvágóhídról bemenni a városba. (ennél kisebb, de ilyen jellegű, az Őrsön leszállni a HÉV-ről-aluljáró le-át-fel-metró. Bár ismereteim szerint semelyik utazás támogató alkalmazás nem javasolja, de a Kelenföld-déli 7 perc vonattal, ez nem csak egy hajszállal több a 139-esel. A Déli-Nyugati vonat lenne 3 perc, míg most negyed óra + várakozások. 

 

politikai színektől mentesen, ebben magasan Vitézi a legösszeszedettebb.  Ha nincs elővárosi közlekedés, akkor az agglomeráció autóval fog bejönni, választási lehetőségek hiányában.  (a Ráckevei HÉV 8 megszűnt megálló hely mellett vagy 15 perccel lassabb lett 50 év alatt, ez nem egy kedvező alternatíva :-().

Előzmény: Una Vestrum (140075)
csecsaba2 Creative Commons License 4 napja 0 1 140087

A korábbi fővárosi bérlet is jó volt mindenhova, csak elszámolási vita volt. Ez talán 2019 ősze óta van, korábbi tapasztalataim nincsenek, azóta használták a gyerekeim. 

 

(avagy, azok, akik nem beszélnek, mert az arcuk nem fér az asztalhoz, avagy mindkét oldal, soha nem fog tudni megbeszélni semmit. Mostani alku meg a ki tud nagyobbat mondani választás előtti propaganda része)

 

off: kivételesen ennek élvezője a családom vagy havi 20 eFt értékben

Előzmény: gumidani (140071)
offroadgangster Creative Commons License 4 napja 0 0 140086

Én szorítok, hogy sok legyen az az unalmas óra. Persze csak poztív értelemben ;)

Előzmény: guberavera (140062)
csecsaba2 Creative Commons License 4 napja 0 2 140085

Ez KRESZ szabály (országgyűlési döntés),  rossz használat meg az útfenttartó felelősége. 

 

A sima egyirányúban (mindkét oldalon táblával nem jelöltben) meg nem szabad, ez a biciklisek közötti hülyék felelőssége. 

Előzmény: mosogep-szerelo (140065)
offroadgangster Creative Commons License 4 napja 0 0 140084

"a napközbeni autós közlekedés meg nem lassult a fenti évtizedhez képest, sőt, van, h napközben üres a város a sok lezárt sáv ellenére"

Átlagban kb 2-3 havonta járok BP-n, általában hétvégente. A Nyugatitól a Deák térre eljutni, ami nem hosszú táv, 45-60 perc is lehet, és ez a sávlezárásnak illetve a jelzőlámpák beállításának köszönhető. Néha az autósok is tehetnek a lassú haladásról, mert inkább alszanak a volán mögött, minthogy figyelnének...

 

Előzmény: csecsaba2 (140068)
csecsaba2 Creative Commons License 4 napja 0 2 140083

Ez sajnos egy borzasztó szokás, h a járdán tekernek a nők, ami még rosszabb, h a hülye gyerekek - általában hatalmas pofával - meg össze vissza.

 

Ettől én is ki vagyok akadva, gyalogosként-kerékpárosként-gépjárművezetőként. 

 

Sajnos, ez is olyan, mint a szelektív gyűjtés. 80%-nak évekig kell tanulnia és bátorságot gyűjtenie, 10% bebizonyítja, h értelmes használat nélkül is tud élni, az utolsó 10 % meg kimondottan gonosz és fodítva használja. 

 

Alkotás utca - 13. kerület és Alkotás utca - Zugló viszonylat. 10-15 között 20-ból 19 dugómentes, laza áthajtás.

Előzmény: gumidani (140070)
offroadgangster Creative Commons License 4 napja 0 0 140082

Ezen az FB oldalon néha-néha van a DOBRA-ról is kép: https://www.facebook.com/brodoviurijeci

 

A másikat Splitben láttam, ez az oldal sajnos nem foglalkozik, csak a Fiume környéki hajós dolgokkal.

 

(eddig) ismeretlen daru Splitben a hajógyárban:

 

DOBRA a fiumei kikötőben:

 

A képek 2 hete készültek, Húsvétkor. Sajnos a fényviszonyok nem nagyon kedveztek egyik napon sem :/

 

Egy dolgot vettem észre, a regiszter úgy említi ezt a típust, mint önjáró darut, de amelyikről van fent kép, azt mindegyiket tolják, vagy vontatják. Gondolom, a főgépek már rég nem üzemképesek egyik, még üzemelő példányban sem...

 

 

Előzmény: riversea (140067)
tehtube Creative Commons License 4 napja 0 0 140081

Egy másik a szerzőtől

Előzmény: tehtube (140080)
tehtube Creative Commons License 4 napja 0 0 140080

Ma készült

Előzmény: Didore1 (140073)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!