Senki sem írta elő, hogy marconi-rigget kell csinálni. A kutter-szerű testhez és az orrsudárhoz jobban illene egy gaffos-faárbocos kutter rigg.
Persze akinek kell a lazyjack meg a fockroller, az nyilván a készen kapható megoldások felé mozdul el.
Egyébként faárbocot ma is csinálnak, amatőr szinten is, (http://amapola.blog.hu/2009/8) és a gaffos rigghez nem is olyan bonyolult a rövidebb hossz, és a nút hiánya miatt. Bármelyik ügyes asztalos elvégezheti a munkát.
Persze erről az egész hajóról lesír, hogy a megrendelőnek fogalma sem volt az egységes stílusról. A Juditta valóban sokkal összeszedettebb külalakú.
talán az árbócokra feszített vitorlákat is megnéznétek. A Juditta árbócai relativ rövidek. A nagyobb súly kisebb nyomatékkaron jelentkezik. A másiknál nagy valószínűséggel már nyomaték problémák is lehettek. Egyébként alkalmas faanyagot be lehet szerezni, csak pénz kérdés. Édesviz
Azt hiszem, ezt le kell nyelni. Nehezen hiszem, hogy manapság kishazánkban bárki is készítene ragasztott faárbocot ekkora méretben és tisztességes minôségben... És ha mégis, mennyiért?
Az utolsó három képen tényleg nem domborodik a vitorlája, mert éppen azokban a pillanatokban húzták fel. Gondolom megfelelő széljárás mellett szívesebben használják a vitorlát, mint a motort; úgy lehet igazán hangulatos :-)
A következő képeken a másik Keszthelyen sétahajózó vitorlás, a Sissy hercegnő látható.
Még mindég jobb,mintha Óbudán "rohadt" volna szét. A grófi francia leszármazottak hozomra akarták befejeztetni,de a tápéiak beintettek nekik,kirakták a partra.Legalábbis igy tudom. Ja igen..evvel akartak Párizsba menni.
irhattam volna átbarmolást is,de itt a lényeg ennek a szép két árbócosnak az elcsúfitásárol szól. Pedig hát ez a hajó megjárta a Vörös-tengert is valamilyen expedició keretében kb. 20 évvel ezelőtt. Pontosan nem emlékszem...még a korinthoszi csatornában is láttam róla képeket...Szóval az "átgányolást" tulajdonképpen a legnagyobb megvetésnek irtam.(azért kiváncsi volnék mi módon jutott hozzá).Ha jól emlékszem,az URÁNUSZ gömbölyitett felépiményét is "modernizálták" sarkosabbra,de megmaradt kb. ugyanannak a hajónak.
Feltöltve. Még öt másik is. (Bár, látom, a tegnapi négyet már megtaláltátok. :-) ) (Hááát..., a képek olyanok, amilyenek... Valamiért csak verőfényben sikerednek. :-( )
"A balatoni hajózás történetének egyik leghíresebb hajója a Festetics György gróf által 1796-ban építtetett „ Juditta " nevű komp volt, amely kereskedelmi hajóként Keszthely és Kenese között közel 30 évig szelte a hullámokat.
Nem célunk a hajót fő méreteiben, vagy apró részleteiben rekonstruálni, de szellemét feltámasztjuk, jellegét, vonalvezetését, vitorlázatát, egyes komponenseit koncepciónkhoz felhasználjuk,"
Gondolom, valahogy az utasok fejmagassága fölé kellett vezetni a füstöt, így a hossz adott volt, igaz, kecsesebben és esztétikusabban is meg lehetett volna oldani.
Az ablakra viszont nincs mentség, engem az jobban zavar.
Az Eger már régóta Csepelen áll a Dunán, már kb. 4 éve átépítésre vár. Szerintem még sokáig.
Miskolcot már több mint 3 éve leállították, szerintem helyzete reménytelen arra hogy még valaha önerőből menni fog. Úgy tudom hogy Bent áll Csepelen a kikötőben.