Az utolsó három képen tényleg nem domborodik a vitorlája, mert éppen azokban a pillanatokban húzták fel. Gondolom megfelelő széljárás mellett szívesebben használják a vitorlát, mint a motort; úgy lehet igazán hangulatos :-)
A következő képeken a másik Keszthelyen sétahajózó vitorlás, a Sissy hercegnő látható.
Még mindég jobb,mintha Óbudán "rohadt" volna szét. A grófi francia leszármazottak hozomra akarták befejeztetni,de a tápéiak beintettek nekik,kirakták a partra.Legalábbis igy tudom. Ja igen..evvel akartak Párizsba menni.
irhattam volna átbarmolást is,de itt a lényeg ennek a szép két árbócosnak az elcsúfitásárol szól. Pedig hát ez a hajó megjárta a Vörös-tengert is valamilyen expedició keretében kb. 20 évvel ezelőtt. Pontosan nem emlékszem...még a korinthoszi csatornában is láttam róla képeket...Szóval az "átgányolást" tulajdonképpen a legnagyobb megvetésnek irtam.(azért kiváncsi volnék mi módon jutott hozzá).Ha jól emlékszem,az URÁNUSZ gömbölyitett felépiményét is "modernizálták" sarkosabbra,de megmaradt kb. ugyanannak a hajónak.
Feltöltve. Még öt másik is. (Bár, látom, a tegnapi négyet már megtaláltátok. :-) ) (Hááát..., a képek olyanok, amilyenek... Valamiért csak verőfényben sikerednek. :-( )
"A balatoni hajózás történetének egyik leghíresebb hajója a Festetics György gróf által 1796-ban építtetett „ Juditta " nevű komp volt, amely kereskedelmi hajóként Keszthely és Kenese között közel 30 évig szelte a hullámokat.
Nem célunk a hajót fő méreteiben, vagy apró részleteiben rekonstruálni, de szellemét feltámasztjuk, jellegét, vonalvezetését, vitorlázatát, egyes komponenseit koncepciónkhoz felhasználjuk,"
Gondolom, valahogy az utasok fejmagassága fölé kellett vezetni a füstöt, így a hossz adott volt, igaz, kecsesebben és esztétikusabban is meg lehetett volna oldani.
Az ablakra viszont nincs mentség, engem az jobban zavar.
Az Eger már régóta Csepelen áll a Dunán, már kb. 4 éve átépítésre vár. Szerintem még sokáig.
Miskolcot már több mint 3 éve leállították, szerintem helyzete reménytelen arra hogy még valaha önerőből menni fog. Úgy tudom hogy Bent áll Csepelen a kikötőben.
> a KELÉN-HELKÁra is, az elmúlt évszázadban 7-szer vagy 8-szor lettek kisebb vagy nagyobb mértékben átalakítva
Mondjuk az utolsó nagy átalakítás, amikor a kis kerek ablakos középrészt a mostani felépítménnyel helyettesítették, elég nagy volt. Biztos vagyok benne, hogy aki elôtte szokta meg, az nagyon fel lehetett akkoriban háborodva. Mi pedig így szoktuk meg.
Persze az is tény, hogy vannak olyan hajók és átalakítások, amiket nemigen lehet megszokni. Amikor egy hajónak az arányait csapják agyon, arra már nem szívesen mondja az ember, hogy ízlés dolga...
Először teljesen igazinak tűnt, hiszen igazi hajtókarok nyúlnak hátul bentről a kerékhez. Igazi is, viszont hidraulika hajtja a honlap szerint és még hang szempontjából is felidézi a gőzhajtást.
Szerintem érdekes, igényes megoldás. Eléggé közelít az eredetihez, de gazdaságosság terén a maiakkal egyenértékű?
Kíváncsi lennék a részletekre, a gépházra. Ennyit találtam: