Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86724

Hát ez az aluárbóc a régies testen mintha sportkocsira Rolls Royce hűtőmaszkot raktak volna. Már szinte távolkeleties felfogást tükröz :-(

No mindegy.

Viszont üdvözlendő hogy szél esetén valóban megújuló energiát használnak.

(ami viszont elég ritka vendég volt nyáron szerintem)

Előzmény: haflinger (86722)
Füred1980 Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86723
Na ez is még egy szép jószág,nálam egyenlő a Hableánnyal!
Helka és a Csobánc magasan veri a többi Keszthelyi sétahajókat!
Előzmény: haflinger (86722)
haflinger Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86722

Az utolsó három képen tényleg nem domborodik a vitorlája, mert éppen azokban a pillanatokban húzták fel. Gondolom megfelelő széljárás mellett szívesebben használják a vitorlát, mint a motort; úgy lehet igazán hangulatos :-)

A következő képeken a másik Keszthelyen sétahajózó vitorlás, a Sissy hercegnő látható.

 

Előzmény: tehtube (86709)
bocalánc Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86721
Még mindég jobb,mintha Óbudán "rohadt" volna szét. A grófi francia leszármazottak hozomra akarták befejeztetni,de a tápéiak beintettek nekik,kirakták a partra.Legalábbis igy tudom. Ja igen..evvel akartak Párizsba menni.
Előzmény: haflinger (86681)
bocalánc Creative Commons License 2009.09.18 0 0 86720
irhattam volna átbarmolást is,de itt a lényeg ennek a szép két árbócosnak az elcsúfitásárol szól. Pedig hát ez a hajó megjárta a Vörös-tengert is valamilyen expedició keretében kb. 20 évvel ezelőtt. Pontosan nem emlékszem...még a korinthoszi csatornában is láttam róla képeket...Szóval az "átgányolást" tulajdonképpen a legnagyobb megvetésnek irtam.(azért kiváncsi volnék mi módon jutott hozzá).Ha jól emlékszem,az URÁNUSZ gömbölyitett felépiményét is "modernizálták" sarkosabbra,de megmaradt kb. ugyanannak a hajónak.
Előzmény: Elfdaddy (86680)
pájszer Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86719
Mellik a Sőne POPÓ ? a tulsó manöken alkatú, vagy az innenső derék legény?
Előzmény: saros5727 (86571)
Kgszi Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86718
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86717
Ez egy régebbi albumból (Nálunk ez sok hajó)
Előzmény: - Fefi - (86716)
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86716
Feltöltve. Még öt másik is. (Bár, látom, a tegnapi négyet már megtaláltátok. :-) )
(Hááát..., a képek olyanok, amilyenek... Valamiért csak verőfényben sikerednek. :-( )

2009.07.08. BAVARIA 53; STEAUA DUNARII
2009.07.23. excellente royal, GEORGI MAMARCHEV, PASSION, MOZART, ROVINARI-19
2009.09.02. A'ROSA RIVA; komp
2009.09.07. KŐSZEG, SWITZERLAND
2009.09.11. ANMARE tengerjáró, VALNTIN PILYAEV, KŐSZEG, komp
2009.09.15. A'ROSA DONNA; komp
Előzmény: - Fefi - (86531)
Mwin Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86715
Volt az benn Újpesten is, meg a spiccen is...cipelik ide-oda...
Előzmény: Ramsau83 (86703)
Elfdaddy Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86714
Kösz :-)

Ezek a hajók azok, amik megdobogtatják a szívemet :-)
Előzmény: - Fefi - (86713)
- Fefi - Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86713
Előzmény: Ramsau83 (86712)
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86712
Érsekcsanád sólyán.
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86711

Jelentés a Linzi Hajógyárból:

A Schönbrunn javítása folyamatban.

 

Enzo Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86710
"A balatoni hajózás történetének egyik leghíresebb hajója a Festetics György gróf által 1796-ban építtetett „ Juditta " nevű komp volt, amely kereskedelmi hajóként Keszthely és Kenese között közel 30 évig szelte a hullámokat.

Nem célunk a hajót fő méreteiben, vagy apró részleteiben rekonstruálni, de szellemét feltámasztjuk, jellegét, vonalvezetését, vitorlázatát, egyes komponenseit koncepciónkhoz felhasználjuk,"


Pannon-Pinical
Előzmény: tehtube (86709)
tehtube Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86709

Tényleg a szél tolja előre? Az jó lenne mind az orrnak mind a fülnek. Csak nem domborodik nagyon a vitorlája.

 

Nem ilyesmi vitorlások voltak a Balatonon a géphajózás előtti korszakban?

Előzmény: haflinger (86706)
Una Vestrum Creative Commons License 2009.09.17 0 0 86708
Kötelékben hazatérő AM-ek; kicsit elszalasztva...
H__G Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86707
Gondolom, valahogy az utasok fejmagassága fölé kellett vezetni a füstöt, így a hossz adott volt, igaz, kecsesebben és esztétikusabban is meg lehetett volna oldani.

Az ablakra viszont nincs mentség, engem az jobban zavar.
Előzmény: Enzo (86685)
haflinger Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86706

Reggel igrtem, most itt vannak a képek a Judittáról.

 

Előzmény: haflinger (86681)
Jo-Ke Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86705
Annak, akinek jobb a szeme /üvege/ ! ;-)
Előzmény: Mwin (86701)
miss giraffe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86704
http://www.youtube.com/watch?v=wF5QFvaNsgg

http://www.youtube.com/watch?v=x1Ow6keMd3I
Ramsau83 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86703

Sziasztok!

Az Eger már régóta Csepelen áll a Dunán, már kb. 4 éve átépítésre vár. Szerintem még sokáig. 

Miskolcot  már több mint 3 éve leállították, szerintem helyzete reménytelen arra hogy még valaha önerőből menni fog. Úgy tudom hogy Bent áll Csepelen a kikötőben.

Előzmény: Davosov (86676)
miss giraffe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86702

Még egy pár fotópróbálkozás a Vöcsökről nézve!


Mwin Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86701
CAR NIKOLA volt az, kedves fedélzetmester úr.-)))
Előzmény: Jo-Ke (86691)
JBöbe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86700
Hiányoltam már ezeket a képeket.
Előzmény: héttengerördöge (86667)
JBöbe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86699
Köszönöm!
Előzmény: Adamis Gusztáv (86663)
rezgaras Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86698
Enzo írta:

> az átalakítás és az átgányolás nem keverendő.

Én csak "gányolásról" beszéltem... ;-)))

De lényegében egyetértek.


> a KELÉN-HELKÁra is, az elmúlt évszázadban 7-szer vagy 8-szor lettek kisebb vagy nagyobb mértékben átalakítva

Mondjuk az utolsó nagy átalakítás, amikor a kis kerek ablakos középrészt a mostani felépítménnyel helyettesítették, elég nagy volt. Biztos vagyok benne, hogy aki elôtte szokta meg, az nagyon fel lehetett akkoriban háborodva. Mi pedig így szoktuk meg.

Persze az is tény, hogy vannak olyan hajók és átalakítások, amiket nemigen lehet megszokni. Amikor egy hajónak az arányait csapják agyon, arra már nem szívesen mondja az ember, hogy ízlés dolga...
Előzmény: Enzo (86685)
tehtube Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86697

Hamár retró, a felső Mississippin van a JONATHAN PADELFORD

 

Először teljesen igazinak tűnt, hiszen igazi hajtókarok nyúlnak hátul bentről a kerékhez. Igazi is, viszont hidraulika hajtja a honlap szerint és még hang szempontjából is felidézi a gőzhajtást.

Szerintem érdekes, igényes megoldás. Eléggé közelít az eredetihez, de gazdaságosság terén a maiakkal egyenértékű?

Kíváncsi lennék a részletekre, a gépházra. Ennyit találtam:

videó 1

videó 2

tehtube Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86696

Köszönöm, nagyon gyors volt :-)

 

-

 

Közben Kladovo - Car Nikolai keresés közben erre a történelemre bukkantam több hajós és magyar vonatkozásban is: Exodus

Előzmény: Jo-Ke (86695)
Jo-Ke Creative Commons License 2009.09.16 0 0 86695
Elment :)
Előzmény: tehtube (86693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!