Tisztelettel jelentem, hogy most hétvégén csak a tanfolyam első része vétetik folyamatba, a sűrűje 19-21 -re várható! És nagyon várjuk Parancsnok Urat!
A mostani hajóőrség nem volt olyan eseménytelen mint a múltkori, hátmég ha a tegnap délutánt és a ma délelőttöt is beszámítom, de inkább szóban. :-) A TIGRISen honlap kora du. tól.
" Nem véletlen, hogy Ausztria az utóbbi öt évben 70 tengerjáró hajót rendelt, de Szlovákia és Csehország is fejleszti a tengerhajózását."
ilyenkor kezdek el magamban sírni, hogy hogy lehet 1 országnak ennyire ***""+!+!"4$ vezető politikusai.
Bár ha a témához hozzávesszzük, hogy hány képviselőnek van saját -szárazföldi- fuvarvállalata, talán érthető, miért engedik a magyar hajózást tönkremenni - rövidtávú, önző, saját gazdasági érdekből.
Ilyenkor gondolkodom el, hogy annakidején Robert A. Heinlein: Starship Troopers(1959) novellájában miért is egy olyan világot vázolt fel, amiben csak az kaphat teljes állampolgárságot aki a harcmezőn bizonyította, hogy a társadalom érdekeit képes a sajátjai elé helyezni. Akkor a könyvét volt ahol betiltották.
Malwin. Nem tudom milyen nem illő írásomra gondoltál?
Viking. A VÁC és a DOROD két fél hajóból készült, ezért látszott helyenként szegecseltnek. Várfalvyban pontosan megtalálható, hogy melyik kiemelt hajókból.
A Lánchíd szélső hídnyílásaiban nem kell hatósági hajónak lenni, hogy elmehessen az ember, mert az áthajózási szélességkorlátozó táblák lehetővé teszik a kisnyílásban is a hgymeneti, és völgymeneti hajózást, és víz is van ott bőven. Az egyetlen amire figyelni kell az űrszelvényméret magasabb vízállásnál.
Ha-jó parancsnok úr jó híreinek örülök, az ide nem illő témának nem annyira.
Erről ennyit.
A Dömös 2-ről alighanem nekem van egy kicsi képem, ahogy völgymenetben megy valahol a Dunakanyarban-sajnos a kép hátteréül szolgál csak, a készítőnek fontosabb volt az előtérben álldogáló hölgy személye.
A hajón utazott 1951.-ben felrobbanásakor édesanyám és nagyanyám.Ők Baján leszálltak róla, a hajó egy óra múlva aknára futott és felrobbant.
Édesanyám ismereteim szerint korabeli, illetve reprodukált újságcikket is őriz az eseményről-nem csoda, szinte újjászületett, lévén eredetileg Mohács-Budapest volt az úticél, édesapjához.
Off
gumidani, teccene egy eszement TGV kép a 001-esről?
"Az a baj, hogy én nem tudom, hogyan kell feltenni őket a topicra."
Ha eljuttatod hozzám, beszkennelem és felteszem. Ha már szkennelve van akkor légy szíves elküldeni a gumidani@mailbox.hu címre és szintén közzé teszem. Ha tudatod, hogy mikor vagy a Kossuthon, akkor odamegyek. Köszönöm, hogy gondoltál rám. A Dömös 2-ről nekem is csak József főherceg korából való képem van.
Zoltikától kölcsön kapott (ő is kölcsön kapta) könyvekből szkenneltem őket. Gondolom, hogy föleg a kedves urak sörözését ábrázoló képre lelkesültél fel főleg.
Természetesen ki tudom nyomtatni fekete-fehérben, vagy eredeti méretükben elküldhetem őket.
A Dorog m/s az füredi, vagy nem füredi hajó? Vagy ha igen akkor ez amolyan prototípus-féle?
Füreden épült, a közép-dunai vontatók közt az egyetlen szegecselt testű volt. Mint minden darab, ő is eltér egyben-másban a többitől, csak, mivel a sorozat első tagja volt, többmindenben:)
Tomtom65, ez tévedés, nemcsak a folyami hajók érdekelnek bennünket! Sajnos nagyon szomorú hírt közöltél. Ezek szerint, mégiscsak fel kell húznunk a lobogót a Kassára, mint az utolsó megmaradt magyar tengerjáróra. Egyébként az internetes magyar hajóregiszter készítése nemsokára gyakorlatilag is megkezdődik, így remélhetően hamarosan sok néhai magyar tengeri hajó fényképe és adata is elérhető lesz elektronikus úton. Üdv: rs.
Dani a képeidhez lenne két hozzáfűzni való kérdésem. (Bár most épp a Sopronon trepnizel)
1) A Dorog m/s az füredi, vagy nem füredi hajó? Vagy ha igen akkor ez amolyan prototípus-féle?
2) Az Eger m/s mögött jól látható a "vitéz" csillagos hadseregek háborús romboló munkájának eredménye. Romokban a vár, romokban az egész Halászbástya és környéke.