Passz. A kettő közül valamelyiket. Olyan egyformák. De még anno amikor mondtátok, hogy feljöttek Pestre, sokáig egymás mellé voltak kötve a Várkert kaszinó kikötőjénél.
Melyiket láttad? Az Óbudát vagy a Hegyalját?
A MAHART állítólag a Széchenyi-terv keretén belül pályázik új szegedi hajóra. Tud erről valaki konkrétabbat?
Sziasztok!
Nemrég jártam a rakparton és a rengeteg sétahajókázó között (egy ex-tiszait is láttam) feltűnt egy igen öreg teknő. Pont úgy nézett ki, mint a Csobánc. Dörzsöltem a szemem, de az ha jól tudom Keszthelyen dolgozik. Ezen Attila név díszelgett, igen rondán. Milyen hajó ez?
Merre van a Zebegény? Már nagyon rég nem láttam.
A Stadt Passau (és testvére, a Stadt Linz) a DDSG hajói voltak. Mindkét hajó a Bécs-Passau vonalon közlekedett, 1996-ig (ha jól emlékszem, de lehet, hogy csak 95-ig!?)
A Stadt Passau-t ekkor megvette egy német vállalkozó, akkor azt hallottam, hogy éttermet akar belőle csinálni. Neki is láttak valamiféle átalakításoknak, aztán "hirtelen" csend lett a hajó körül.
97-ben, mikor legutóbb láttam, a hajó Heiningben álldogált, és bizony eléggé elhanyagoltnak tűnt.
Meghajtás: én nem emlékszem, hogy nálunk lett volna olyan kerekes-gőzös, amelyiknek ne egy tengelyen lett volna a 2 kereke...
De ettől még lehetett :-))
Kormányképesség: ez viszont kimondottan "gyakorlat teszi a mestert" kérdés. Annak idején, még a duzzasztás előtt, olyan pitty-putty megpördültek Bécsben, mint bármelyik orrsugaras hajó. Igaz, közben egyszer egy nagyonnagyot hátráztak is...
Megérkezett Bp-re Németországból egy lapátkerekes 1000 fős kabinos hajó, mely felújítás után rendezvényhajóként fog üzemelni. Saját lábán üzemképesen jött le Passauból, régi neve Stadt Passau volt, és 6 évvel ezelőttig folyamatosan üzemben volt, mint Németországi tarifjárat. Két db. egyenként 600 LE-s dízel gép van benne, de azt nem tudom milyen gyártmány. Új neve Captain Daniel lesz, és szeptember 25-én van az első útja. Fa felépítménye elég rossz állapotban van, és egy kiadós festés bútorozás is ráférne. 30 db kétágyas kabin van benne, a többi terület hasznos utastér. Az Újpesti-öbölben végzik a felújítást.
Külsőre akár a Kossuth testvérhajója is lehetne, bár véleményem szerint egy picit hosszabb nála. Nem túl magas, ezért magasabb vízállásnál sem fog gondot okozni a hidak alatti áthajózás. Viszont lehet, hogy egy orrsugár kormány elkéne bele, mert csak nagyobb sebességnél jó a kormányképessége, mivel a lapátkerekes hajtás ugyebár oldalt van.
Tudtok abban segíteni, hogy létezik, létezett olyan lapátkerekes hajó, aminek külön irányba lehetett mozgatni a kétoldali lapátkerekeket? Tehát kérdésem lényege, hogy lehet e "csavarva fordítani" egy ilyen lapátkerekessel?
Ennél konkrétan tudom, hogy nem, mint ahogy a Kossuth-Petőfi gőzösöknél sem lehetett.
trophy: Szolgálatban voltál ma?
(Hülye kérdés, volt ma olyan rendőr, aki úgy nem volt szolgálatban, hogy nem lélegeztetőgépen lógot??)
Ma láttam egy pár kollégádat motorcsónakokat suvickolni a pontonotoknál. Volt 2 Volvo meg egy Bayliner. Te esetleg nem szorgoskodtál ott?? Olyan 2 óra körül lehetet (+-1 óra?!).
Ja, azt már nem is említem, hogy bizony a biztosúr igen rossz példával járt elő, amikor a Volvón úgy mosta a villogót, hogy a kb. 12 cm széles "dekken" egy félcipőben billegett, Secumar nélkül!!
Bocs, hogy így megkésve, de a sok munka miatt nem jutottam nethez.
Már 18-a óta forgalmi korlátozások vannak, de a 20-i zárások lesznek a legdurvábbak. Szopatják ismét a hajósokat, mint tavaly is, mióta a tüzijáték új helyre let költöztetve. Azóta a hajók kiszorultak a térségből, és csak a Margitsziget szigetoldalból, vagy tavaly a Lánchíd alól, idén már a Szabadság-híd alól nézhetik a tüzijátékot azok az emberek, akik nem kevés pénzt fizetnek azért, hogy hajóról nézhessék.
Összeírtam a legfontosabb 20-i korlátozásokat.
I. Légiparádér alatti hajózási zárlat
a) önjáró- és személyhajók számára, az 1647,0 fkm (Lánchíd) és 1645,3 fkm (Szabadsághíd), között, 09.45 órától - 11.45 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
b) hajókaravánok és mellévett alakzatok számára, az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1642,5 fkm (Lágymányosihíd) között, 08.00 órától- 11.30 óráig, teljes hajózási zárlat és tartózkodási tilalom.
II. TUZIJÁTÉK
1. Hajózási zárlatok
a) az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1648,8 fkm (Margithíd) közötti jobb parti Duna ágban (Margitsziget -Budai Dunaág) augusztus 20-án, 15.00 órától - augusztus 21-én 02.00 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
b)önjáró- és személyhajók számára, az 1648,8 fkm (Margithíd) és 1645,3 fkm (Szabadsághíd) között, 20.30 órától-22.00 óráig, a HSZ A.1. jelzések kihelyezésével, teljes hajózási zárlat.
c) hajókaravánok és mellévett alakzatok számára, az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1642,5 fkm (Lágymányosihíd) között, augusztus 20-án, 13.00 órától- augusztus 21-én, 02.00 óráig, teljes hajózási zárlat és tartózkodási tilalom.
2. Hajóforgalom korlátozás illetve forgalom átirányítás
a) az 1652,0 fkm (Árpádhíd) és 1648,8 fkm (Margithíd) közötti bal parti Duna ágban (Margitsziget -Pesti Dunaág) augusztus 20-án, 15.00 órától - augusztus 21-én, 02.00 óráig, a kétirányú forgalom számára megnyitásra kerül,
b) az 1648,8 fkm (Margit-híd) és az 1645,3 fkm (Szabadsághíd) között, 15.00 órától-20.30 óráig, valamint 22.00 órától - augusztus 21.-én, 02.00 óráig, a HSZ B.1. jelzést mutató táblák kihelyezésével a hajóút a bal partba terelodik.
Nem semmi!
Képzeljétek el, mi lesz a Szigetoldalban. 60-80 nagygéphajó + a motorcsónakok, kisgéphajók. Még Mohácsról a komp is feljött (a Csata nevű) jön a Váci rév, az Árpád m/s. Szlovákiából 4 személyhajó, és egy szárnyashajó. És akkor még nem említettük a szállodahajókat.
Pontyositok:
"Világháborus roncsok a Duna Csepel-sziget és Paks közötti folyószakaszán 2,rész"
A HT korabbi szamai tolem 200 km-re leledzenek, talan havonta egyszer, ha ra tudok nezni, es pontosan megmondani, hogy milyen Duna szakaszokrol irtak meg.
Szerintetek abban a snittben, amikor a közeledő japán flottát mutatták, melyik hordozót lehetett látni egy pillanatra?
Annyira rövid volt, hogy nem sikerült rendesen megnéznem...
:-)
OK, ezt majd céges szinten megbszélem, hogy a nevemre fog majd jönni egy fax, és visszaírok!
Köszi! :-))
Egyetlen roncsról tudok, ami kenuból is "élvezhető" (tuti kis örvény van fölötte), a gerjeni révállomásnál van.
A cikkben csak a háborús roncsokat emlegetik?
Egy faxszamot kerek, de a cikk folytatas. A Haditechnikaban mar "Vad Angyal" szinten van a reszeket illetoen:-)))
(Darabszamban ezt csak a Kiralytigrisekrol szolo sorozat elozi meg).
GEORGIE:
Az utóbbi ( (Hajo)Roncsok es egyeb akadalyok a Dunaban) c. cikk érdekelne engem is! A Neten nincs fent valahol?
Vagy esetleg, ha szépen megkérnélek, tudnál valamiféle szemelvényt gyártani nekem belőle?
Kösssszzz :-)
Z67
Sziasztok..
nem tud valaki régi vitorláshajókról amolyan típusmegjelölős oldalt..
teszem azt: scooner, brigg, bark, klipper stb.. vitorlázati jellemzők, melyiket miért hívják máshogy stb..
pl. scooner és brigg keverék scooner-brigg a vegyes vitorlázat miatt: latin és kereszt (..és még nem tudom mi más miatt..)
Szégellem, de nagyon elfeledtem hajdani tudásom, és nem lelem a forrásként használt könyvet (jó régi volt már anno).
Es vegul, de nem utolso sorban:
A Haditechnika 2001/2-es szamaban jo hadihajos czikkek vannak!
Ugy mint:
- egy czikk a Szt.Istvanrol (A Warship International 1991/akarhanyas szamabol forditva, 1. resz)
- LA osztalyu tengeralattjarokrol
- szovjet tengeralattjarokrol indihato raketarendszerekrol (A kezdetek)
- Az "oreg vasbordaju" fregattrol.
- A folyami flotilla 2000-es evi unnepsegerol...
- (Hajo)Roncsok es egyeb akadalyok a Dunaban
A komponalasi kerdest megoldottam.
Ha barkinek kellene: 26/398-344 visegradi hajoallomas.
A kompok Visegradrol 6,35-20,35-ig orankent, Nagymarosrol 6,45-20,45-ig orankent jarnak. Igeny eseten suritenek.
150 HUF/felnott, 75 HUF/diak, 600 HUF/aufto.
Nagy kar- amint azt mar a Volanos topicba is kifejtettem- hogy a ket kozossegi kozlekedesi szolgaltato tojik menetrendet egyeztetni. Az optimalis esetben 55-kor Visegradra erkezo hajo elott 2 perccel korabban megy el a busz Esztergom fele.
Vagy a MAV mellett ok is arra osztonzik az embereket, hogy autot vegyenek?
Vegul is, a kompos csak nyer az uzleten, amig valami hidat nem eszkabalnak:-))))
Egy kerdes: a nagymaros-visegrad-nagymaros komp menetrendje fent van-e a neten?
A szabirol visszaterve latom nem sokat veszitettem, hogy nem olvastam a topicot:-((((
Egyebkent volt szerencsem a pearl harbour filmhez is, hogy hajos temanal maradjunk.
Jok voltak a japan ferde repulofedelzetes, parancsnoki tornyos repulogep hordozok, meg az amcsi raketas cirkalok es a New Jersey:-))))
Nagy kar, hogy a nezok fele vegigbogte a szerelmi haromszoget es fel se tuntek az anakronisztikus jelenetek:-))))
Ha van szamitogepes csodahatter, miert nem csinalnak normalis filmet?
Anno ugy 15-20 eve a belgrad 1-en ment egy 8 reszes pearl tevefilmsorozat, ahol azert kicsit jobb tortenelmi husegu haditechnikat vonultattak fel, mint ebben a 3 oras, amcsi imicskozpont altal iratatott filmben:-(((
Komáromban is van egy szép gyűjtemény + egy emlékmű, mindkettőt dr.dr. Juba Ferenc adományozta a városnak. A múzeum felerészben a saját emlékeiből, eszközeiből, dokumentumaiból áll, illetve rengeteg fotó is van.
Az emlékmű a főtéren áll, a spar előtti részen.
Aki arra jár, érdemes megnézni.