Akkor a Kelén ms.-ban végül maradt az SKL főgép? Ez nagyon jó hír, hogyhogy senki nem írta itt korábban azt a jóhírt? Örvendetes, hogy a Bahart-nál is végre akadt valaki, vagy valakik, akiknek számít valamit a hagyomány és a meglévő értékek.
Van egy opció, miszerint az "alacsonyra értékelteket" nem mutatja, szóval ha sok mínuszt kapsz akkor azt a hozzászólásodat nem fogja látni, akinek ez aktiválva van.
Bőssel még bevállalták a napi oda-visszát, Freudenauval viszont már nem lehetett mit kezdeni. '95 szeptemberében indult utoljára olyan szárnyas Budapestről, mely egy nap alatt járta meg Bécset.
Módosítok, de nem néztem utána, csak gondolkodtam.
1994.08.01.-08.07.
Ugyanis emlékeim szerint akkortól indult 07:50-kor a szárnyas 08:00 helyett Bp-ről, amikor már elindult a vízlépcső.
Ugye a vízlépcső(k) előtt odafelé 5,5, lefelé 4,5 óra volt az út, egy hajó 1 nap alatt megfordult.
Lefelé a 4,5 óra majdhogynem versenyképes lehetett az akkor még minimum 3 órát tartó, viszonylag ritkán, vagy a mai órás ütemhez képest jóval ritkábban közlekedő vasúthoz.
Főszezonban napi 2 járat volt, és a szezon október végéig tartott.
Az érdekelne, hogy akkoriban minden szárnyasnak (3 Vöcsök, 2 Sólyom, 4 Bíbic) volt önálló legénysége?
Tudtommal ma 2 személyzet viszi a járatokat, már évek óta...
Egy kis nosztalgia a hőskorszakból. Az év legyen feladvány (én tudom, a SÓLYOM I kapitányától kaptam ezt a cetlit - ezért van mindenütt sorkiemelőzve). Sajnos elég gyűrött és koszos. Jobb oldalt lent egy macska földes lábnyoma. De a lényeg még látszik.
- Szombattól sűrűbben járnak a balatoni hajók, július 7-én kezdődik ugyanis hajózási főszezon, amely az idén egy héttel tovább tart.
A főszezonban a menetrend szerinti járatok mellett séta- és programhajó kínálattal is várja az utasokat a BAHART (Balatoni Hajózási Zrt.) - áll a hajózási társaság MTI-hez eljuttatott közleményében.
Az önkormányzati tulajdonban lévő cég beszámolója szerint eddig jól alakult az idei, 172. balatoni hajózási szezon, amely húsvétkor indult, tavalyhoz képest változatlan díjakkal. A meleg tavasznak és a hosszú hétvégéknek köszönhetően június 30-ig 184 ezer utast szállítottak a személyhajók, ami 23 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva.
A Szántód-Tihany között egész évben közlekedő kompon az év első felében 18 százalékkal nőtt az utasok száma, ami köszönhető annak is, hogy az elmúlt télen nem fagyott be a tó, továbbá optimalizálták a menetrendet.
Az első fél évben 396 ezer utast, 131 ezer gépjárművet és 27 500 kerékpárt szállítottak a balatoni kompok. A főidényben 21 közforgalmú személyhajó-kikötő között, 15 útvonalon, heti 458 járatot indít a BAHART.
A legforgalmasabb útvonalakon gyorshajó szolgáltatás is igénybe vehető.
A társaság utasforgalmának csaknem egyharmadát a séta- és programhajók utazóközönsége adja.
Idén is úgy állították össze a kínálatot, hogy minden korosztály találjon kedvére való lehetőséget.
A különböző kikötőkből hetente 13 Varázshajó indul a gyerekeknek, 29 bulihajó a szórakozni vágyóknak. Sétahajózni heti 288, naplementét nézni heti 32 járaton lehet.
Az idén is lesznek Minimax Gyerekhajók, Tihanyi-félszigetet kerülő sétahajók, kompkoncertek, és újdonságként Keszthelyről hetente egyszer csillaglesre is lehet indulni hajóval.
A főidényben 4 komp biztosítja a folyamatos átkelést, a menetrend szerint 40 percenként, igény esetén sűrűbben járva.
Az első járat Szántódról 6 óra 40 perckor, Tihanyból 7 órakor, az utolsó járat Szántódról 23 óra 20-kor, Tihanyból 23.40-kor indul.
A társaság honlapján (www.bahart.hu) a július 7-től érvénybe lépő főidényi személyhajózási menetrend mellett a célállomásoknak számító tóparti települések programjairól, látnivalóiról is tájékozódhatnak az utazók.
Idén beindult a BAHART info-vonala, így a 06-84/310-050-es telefonszámon is lehet érdeklődni a járatokról.
Segítsetek, mert nem bííííííííírom megfejteni a beírások többszöri újraolvasása ellenére sem a utolsó giga és trizs bejegyzésekre adott mínuszok indítékát!
Aki messziről jön, annak érdeke lehet, hogy tegyen egy kétszer pár órás úttal egy kiruccanást, aki viszonylag közel van, annak nem. Tehát neki a hajózás élmény. Amúgy a tengerieken a hátsó terasztér nagyon is jó dolog, ami az idehazaiakon nincs meg.
Azon épp az imént merengtem el, hogy a szállodahajókkal ezt mennyire lehetne összekombinálni.
Értsd: Bécsi kiszállás, hajó tovább, addig bécsi séta, majd du gyí le a Dunán és este már Budapesten alszik a szállodahajójában az ember.
Nyilván igényel némi matekot és közgazdaságtant, de szerintem lehet benne racionális választ találni.