Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.07.13 0 0 126146

Az Intercontinental szálloda építésének kezdete, az építés előkészítése, valamikor 196x-ban.

 

 

Előzmény: révész64á (126145)
révész64á Creative Commons License 2018.07.12 0 0 126145

révész64á Creative Commons License 2018.07.12 -1 1 126144

MEGINT SOK JÁRAT KIMARADÁS BAHART NÁL.  BALATON ÁT USZÁS MIATT. SOK JÁRAT NEM IS ÉRINTI.

csecsaba2 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 126143

Moszkva motorcsere a Mahartnal

Előzmény: csecsaba2 (126142)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 126142
riversea Creative Commons License 2018.07.11 0 0 126141

Nagyon sokat mennek. Bécs felé majd minden nap

 

Júniusban készült, de nem kimondottan a hajózásra fókuszált felvételek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ppuBPk1XDH0

 

Meteor V látható az elején, s még két kedvenc a vége felé.

Előzmény: jakyg (126124)
offroadgangster Creative Commons License 2018.07.11 0 1 126140

Van egy opció, miszerint az "alacsonyra értékelteket" nem mutatja, szóval ha sok mínuszt kapsz akkor azt a hozzászólásodat nem fogja látni, akinek ez aktiválva van.

Előzmény: gigabursch (126138)
uni-cum-laude Creative Commons License 2018.07.11 -1 1 126139

Az égvilágon semmi. :D

No erre igyunk!

(Talicskázni tudnám a saját, itt-ott begyűjtött  rossz pontjaimat.)

Előzmény: gigabursch (126138)
gigabursch Creative Commons License 2018.07.11 -1 1 126138

S akkor mi van, ha sok ilyenem van?

Ahh, hagyjuk...

Előzmény: uni-cum-laude (126136)
PJ69 Creative Commons License 2018.07.10 0 0 126137

A felújítás szakasza:

Előzmény: PJ69 (125983)
uni-cum-laude Creative Commons License 2018.07.09 0 1 126136

"Afenét" ;;

1 mínusz = 1 egész fekete pont  :D

Előzmény: gigabursch (126129)
viking star Creative Commons License 2018.07.08 0 1 126135

A megoldás jó. 1994. augusztus 01-07. :)

Bőssel még bevállalták a napi oda-visszát, Freudenauval viszont már nem lehetett mit kezdeni. '95 szeptemberében indult utoljára olyan szárnyas Budapestről, mely egy nap alatt járta meg Bécset.

Előzmény: zjakabfi (126134)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.07 0 2 126134

Módosítok, de nem néztem utána, csak gondolkodtam.

 

1994.08.01.-08.07.

 

Ugyanis emlékeim szerint akkortól indult 07:50-kor a szárnyas 08:00 helyett Bp-ről, amikor már elindult a vízlépcső.

 

Ugye a vízlépcső(k) előtt odafelé 5,5, lefelé 4,5 óra volt az út, egy hajó 1 nap alatt megfordult.

 

Lefelé a 4,5 óra majdhogynem versenyképes lehetett az akkor még minimum 3 órát tartó, viszonylag ritkán, vagy a mai órás ütemhez képest jóval ritkábban közlekedő vasúthoz.

 

Főszezonban napi 2 járat volt, és a szezon október végéig tartott.

 

Az érdekelne, hogy akkoriban minden szárnyasnak (3 Vöcsök, 2 Sólyom, 4 Bíbic) volt önálló legénysége?

 

Tudtommal ma 2 személyzet viszi a járatokat, már évek óta...

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: zjakabfi (126133)
zjakabfi Creative Commons License 2018.07.07 0 1 126133

1991-re tippelek.

 

Nyilván nyári hónap volt.

 

Június,július vagy augusztus.

 

Persze végignézhetném, hogy mikor volt 1-je hétfő, én erre emlékszem. 1991.07.01-07.07.

 

 

 

 

Előzmény: viking star (126132)
viking star Creative Commons License 2018.07.07 0 4 126132

No, hát csak megtaláltam közben.

Egy kis nosztalgia a hőskorszakból. Az év legyen feladvány (én tudom, a SÓLYOM I kapitányától kaptam ezt a cetlit - ezért van mindenütt sorkiemelőzve). Sajnos elég gyűrött és koszos. Jobb oldalt lent egy macska földes lábnyoma. De a lényeg még látszik.

 

 

Szép idők voltak ezek.

 

 

 

Előzmény: gigabursch (126126)
viking star Creative Commons License 2018.07.07 0 0 126131

Köszi!

Előzmény: PJ69 (126122)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.07 -1 0 126130

 

 

Balaton

 

Szombattól (mától) sűrűbben járnak a balatoni hajók

 

2018.07.07.

 

Hírszerkesztő

 

 

- Szombattól sűrűbben járnak a balatoni hajók, július 7-én kezdődik ugyanis hajózási főszezon, amely az idén egy héttel tovább tart.

A főszezonban a menetrend szerinti járatok mellett séta- és programhajó kínálattal is várja az utasokat a BAHART (Balatoni Hajózási Zrt.) - áll a hajózási társaság MTI-hez eljuttatott közleményében.

Az önkormányzati tulajdonban lévő cég beszámolója szerint eddig jól alakult az idei, 172. balatoni hajózási szezon, amely húsvétkor indult, tavalyhoz képest változatlan díjakkal. A meleg tavasznak és a hosszú hétvégéknek köszönhetően június 30-ig 184 ezer utast szállítottak a személyhajók, ami 23 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva.

 

A Szántód-Tihany között egész évben közlekedő kompon az év első felében 18 százalékkal nőtt az utasok száma, ami köszönhető annak is, hogy az elmúlt télen nem fagyott be a tó, továbbá optimalizálták a menetrendet.

 

Az első fél évben 396 ezer utast, 131 ezer gépjárművet és 27 500 kerékpárt szállítottak a balatoni kompok. A főidényben 21 közforgalmú személyhajó-kikötő között, 15 útvonalon, heti 458 járatot indít a BAHART.

A legforgalmasabb útvonalakon gyorshajó szolgáltatás is igénybe vehető.

A társaság utasforgalmának csaknem egyharmadát a séta- és programhajók utazóközönsége adja.

 

Idén is úgy állították össze a kínálatot, hogy minden korosztály találjon kedvére való lehetőséget.

A különböző kikötőkből hetente 13 Varázshajó indul a gyerekeknek, 29 bulihajó a szórakozni vágyóknak. Sétahajózni heti 288, naplementét nézni heti 32 járaton lehet.

 

Az idén is lesznek Minimax Gyerekhajók, Tihanyi-félszigetet kerülő sétahajók, kompkoncertek, és újdonságként Keszthelyről hetente egyszer csillaglesre is lehet indulni hajóval.

 

A főidényben 4 komp biztosítja a folyamatos átkelést, a menetrend szerint 40 percenként, igény esetén sűrűbben járva.

 

Az első járat Szántódról 6 óra 40 perckor, Tihanyból 7 órakor, az utolsó járat Szántódról 23 óra 20-kor, Tihanyból 23.40-kor indul.

 

A társaság honlapján (www.bahart.hu) a július 7-től érvénybe lépő főidényi személyhajózási menetrend mellett a célállomásoknak számító tóparti települések programjairól, látnivalóiról is tájékozódhatnak az utazók.

 

Idén beindult a BAHART info-vonala, így a 06-84/310-050-es telefonszámon is lehet érdeklődni a járatokról.

 

 

 

gigabursch Creative Commons License 2018.07.06 -1 0 126129

Ha nem mondod észre sem veszem.

Egyébiránt nem tudom mióta van + és - és kb nem is érdekel a kérdés.

Sok minusz = 1 fekete pont?

Előzmény: uni-cum-laude (126128)
uni-cum-laude Creative Commons License 2018.07.06 -1 0 126128

Segítsetek, mert nem bííííííííírom megfejteni a beírások többszöri újraolvasása ellenére sem a utolsó giga és trizs bejegyzésekre adott mínuszok indítékát!

trizs77 Creative Commons License 2018.07.06 -5 0 126127

Szégyen vagy nem szégyen idehaza még nem utaztam szárnyashajóval.

 

Viszont a Bajkál tó - Irkutszk vonalon (70 km) már kétszer is.

Plusz Nápoly környékén, meg még pár helyen Ny-Európában, ahol a szovjet szárnyasok menetrendszerinti forgalomban járnak.

 

 

 

Azt láttam, hogy a civil utasoknak az a távolság az, amin még nem lesznek nyűgösek.

 

Annál hosszabb zárt hajózás (folyamon) esetén már igényelnek plusz szolgáltatást.

Zenét, italt, akármit.

 

Előzmény: gigabursch (126126)
gigabursch Creative Commons License 2018.07.06 -3 0 126126

Aki messziről jön, annak érdeke lehet, hogy tegyen egy kétszer pár órás úttal egy kiruccanást, aki viszonylag közel van, annak nem. Tehát neki a hajózás élmény. Amúgy a tengerieken a hátsó terasztér nagyon is jó dolog, ami az idehazaiakon nincs meg.

Azon épp az imént merengtem el, hogy a szállodahajókkal ezt mennyire lehetne összekombinálni.

Értsd: Bécsi kiszállás, hajó tovább, addig bécsi séta, majd du gyí le a Dunán és este már Budapesten alszik a szállodahajójában az ember.

 

Nyilván igényel némi matekot és közgazdaságtant, de szerintem lehet benne racionális választ találni.

Előzmény: trizs77 (126125)
trizs77 Creative Commons License 2018.07.06 -5 1 126125

Régebben (1998 körül ??) láttam egy bizonyára nagyon titkos kimutatást, mely a Budapest-Bécs-Budapest szárnyas hajó járat utasainak nemzetiségi eloszlásáról szólt.

 

 

A magyarok csak negyedik vagy ötödik helyen szerepeltek rajta.

Arra emlékszem, hogy (meglepetésemre) a másodikok a japánok (!) voltak.

Előzmény: jakyg (126124)
jakyg Creative Commons License 2018.07.05 0 1 126124

Nagyon sokat mennek. Bécs felé majd minden nap, s időnként lefelé is. Sajnos a mieink meg szárazon. A mai világban tán már túl messze van hajóval Bécs.

Előzmény: PJ69 (126123)
PJ69 Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126123

Meteor V. tett egy látogatást Budapesten.

Vissza úton Vácnál.

PJ69 Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126122

Odébb van az indulás (pontos időpont nincs), fognak szólni azt ígérték. 5 évre megy rendezvény hajónak.

Előzmény: viking star (126064)
Törölt nick Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126121

Hatástalanították. Grat! :)

Előzmény: jakyg (126116)
smith Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126120

Utóbbi helyen, de ott is eldugva a csarnokban. :-)

Előzmény: Laminatkaa (126117)
PJ69 Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126119

Első kép: Verőce vízműgépház.

Előzmény: révész64á (126114)
révész64á Creative Commons License 2018.07.05 0 0 126118

Laminatkaa Creative Commons License 2018.07.04 0 0 126117

A SOPRON felújításon van Újpesten vagy ne adj' Isten Révkomáromban? :o Akkor ezért nem láttam?

Előzmény: Zoltika (125980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!