Ja, a rádió mondott reggel olyat is, hogy az átúszása kibulizták, hogy nem lesz komp, mer ott a napon kell állni a pajtásoknak, hanem majd katamarán, mer' az fedett.
Jól láttad, mert a menetrendi járatokat csak a Meteorok szolgálják ki.
Vöcsök (azaz Voszhod) van még Szentpéterváron, jelenleg 2 db, a 61-es és a 67-es. Mindkettőt sikeresen vízre emelték idén márciusban, reméljük a legjobbakat - kitartás nekik.
A Rakétákra nagyon vigyáznak (és remélhetőleg tudják, hogy ha ezeknek vége, nincs már több üzemképes a világon), csak különútra vehetők igénybe, menetrendet évek óta nem járnak már.
Szicíliánál azért álltak meg mert bizonyos olasz hajók az orvosi ellátásra szorulókat kivitték a partra a helyi kórházakba.
A többiekkel az volt a terv hogy Valenciába mennek, de a környék viharos időjárása miatt most mégis Szardíniát célozták be (ahonnan az olaszok szintén kitiltották őket...)
Amióta az olasz kikötőkből kitiltották, nézegetem néha, mit csinál ez a migráns-szállító AQUARIUS? Egy ideig, 1-2 napig körözött Málta és Szicília között, majd odament az olasz parti őrség Nave Dattilo nevű hajója, aztán elindultak együtt. Az olasz csak újabb két nap után írta át a célt Cataniáról Valenciára. Két szicílai kikötőnél megálltak, köröztek, aztán tovább. Érti valaki, hogy miért a képen szereplő útvonalon mennek? Ez most annyival csendesebb?
Bármikor lehet újra együtt lenni, főzni, talán rövidesen hajózni is. Csak elhatározás és némi szervezés kérdése. Számomra is nagyon szép emlék a Tatabánya győri útja.
Megfájdult a fejem a sok hablatytól mire ezt végigolvastam:-)
Amúgy a "fix hablaty" az mi? Ha valami fix akkor gomdolom nem hablaty:-)
Engem valami más érdekel. Egy korabeli kép, és a korabeli menetrend tanulsága szerint 1993-ban járt a Balatonon szárnyashajó. A Hajók Anno oldal szerint az is egy Sirály tipús volt. De mellik? És hova került el a Balatonról?
Abban igazad van, hogy a dátumban talán csak nem hibázhatott.
Olvastam valahol, hogy az még nem történelem, amire a tanár emlékszik. Miért ne érdekelhetne Téged a történelem? Egyébként engemet is izgat a közlekedés-történet azon szakasza, amely a születésem előtt nem sokkal, illetve a kisgyerekkoromban - némileg a szemem előtt - zajlott. Az én esetemben ez kb. 1940-1960. Kb. a dunai gőzhajózás vége. A II. vh. után itt maradt és újraélesztett közúti és vasúti járművek.
1985 február. Megvan a teljes újság. A SIRÁLY-III selejtezése ugye 1986 szezon vége. Ez is megvan fixen. A jó nyomozó a "kizáró vagy" elvén próbál mozgolódni. Melyik lehet még? A SIRÁLY-I, lyukkal az oldalán.
Igen, de akkor miért írna egy sokak által utált, szenzációhajhász megbolondult firkász úgy hazugságot, hogy kettest ír oda az evidens paradicsomi egyes helyett? Miért találná ki a kettes számot, ha az általa ismeretlen egyesi balesethez akar hozzácsapódni? És itt jön be a "kizáró vagy".
Nyilván ezzel nem azt akarom mondani, hogy ami az újságban adott datálással megjelenik, az készpénz. Csak azt, hogy van akkora értéke egy dátum alatti hablatynak, mint egy hablaty alatti hablatynak. És ha ki tudunk zárni fix alatti hablatyokból kikövetkeztetett fix hablatyokat, akkor a kevesebb hablatyból könnyebb rátalálni a nem hablatyra, mintha a temérdek hablatyból akarnánk egyetlen olyat kiválasztani, amiről tudjuk hogy hablaty, de örülünk neki, mert csak egy van belőle.
Mindegy, én megyek aludni. Egyébként sem értem, miért érdekel egy olyan hajótípus, melyet soha nem láttam élőben működés közben.
(Szentpéterváron három még üzemel, ki szeretne topiktalit?)
Megkaptam a cikket. A keszthelyi szárnyas a SIRÁLY-II volt. A cikk szövege néhol már nekem is túl bárgyúan erőltetett irodalmi elrugaszkodás, de a hajó nevét tisztázza.
Az viszont valóban simán lehet, hogy utána a III is lekerült, mondjuk Szemesre, és nem a II-t vitték át.
Ha kiindulunk abból, hogy konkrétan én nyomoztam ki, hogy kalászon égett le a Voszhod-01 (még az oroszok is azt hitték, hogy ők vesztették el valahol Gorkijban), semmin nem csodálkozom. De ez a SIRÁLY-III MAHART-os múltját nem befolyásolja, csak egy plusz rejtélyt ad hozzá. A rejtélyek pedig izgalmasak és inspirálók. Ha nem lennének azok, nagyon sok "pro bono" törekvés halott maradna.