Bármikor lehet újra együtt lenni, főzni, talán rövidesen hajózni is. Csak elhatározás és némi szervezés kérdése. Számomra is nagyon szép emlék a Tatabánya győri útja.
Megfájdult a fejem a sok hablatytól mire ezt végigolvastam:-)
Amúgy a "fix hablaty" az mi? Ha valami fix akkor gomdolom nem hablaty:-)
Engem valami más érdekel. Egy korabeli kép, és a korabeli menetrend tanulsága szerint 1993-ban járt a Balatonon szárnyashajó. A Hajók Anno oldal szerint az is egy Sirály tipús volt. De mellik? És hova került el a Balatonról?
Abban igazad van, hogy a dátumban talán csak nem hibázhatott.
Olvastam valahol, hogy az még nem történelem, amire a tanár emlékszik. Miért ne érdekelhetne Téged a történelem? Egyébként engemet is izgat a közlekedés-történet azon szakasza, amely a születésem előtt nem sokkal, illetve a kisgyerekkoromban - némileg a szemem előtt - zajlott. Az én esetemben ez kb. 1940-1960. Kb. a dunai gőzhajózás vége. A II. vh. után itt maradt és újraélesztett közúti és vasúti járművek.
1985 február. Megvan a teljes újság. A SIRÁLY-III selejtezése ugye 1986 szezon vége. Ez is megvan fixen. A jó nyomozó a "kizáró vagy" elvén próbál mozgolódni. Melyik lehet még? A SIRÁLY-I, lyukkal az oldalán.
Igen, de akkor miért írna egy sokak által utált, szenzációhajhász megbolondult firkász úgy hazugságot, hogy kettest ír oda az evidens paradicsomi egyes helyett? Miért találná ki a kettes számot, ha az általa ismeretlen egyesi balesethez akar hozzácsapódni? És itt jön be a "kizáró vagy".
Nyilván ezzel nem azt akarom mondani, hogy ami az újságban adott datálással megjelenik, az készpénz. Csak azt, hogy van akkora értéke egy dátum alatti hablatynak, mint egy hablaty alatti hablatynak. És ha ki tudunk zárni fix alatti hablatyokból kikövetkeztetett fix hablatyokat, akkor a kevesebb hablatyból könnyebb rátalálni a nem hablatyra, mintha a temérdek hablatyból akarnánk egyetlen olyat kiválasztani, amiről tudjuk hogy hablaty, de örülünk neki, mert csak egy van belőle.
Mindegy, én megyek aludni. Egyébként sem értem, miért érdekel egy olyan hajótípus, melyet soha nem láttam élőben működés közben.
(Szentpéterváron három még üzemel, ki szeretne topiktalit?)
Megkaptam a cikket. A keszthelyi szárnyas a SIRÁLY-II volt. A cikk szövege néhol már nekem is túl bárgyúan erőltetett irodalmi elrugaszkodás, de a hajó nevét tisztázza.
Az viszont valóban simán lehet, hogy utána a III is lekerült, mondjuk Szemesre, és nem a II-t vitték át.
Ha kiindulunk abból, hogy konkrétan én nyomoztam ki, hogy kalászon égett le a Voszhod-01 (még az oroszok is azt hitték, hogy ők vesztették el valahol Gorkijban), semmin nem csodálkozom. De ez a SIRÁLY-III MAHART-os múltját nem befolyásolja, csak egy plusz rejtélyt ad hozzá. A rejtélyek pedig izgalmasak és inspirálók. Ha nem lennének azok, nagyon sok "pro bono" törekvés halott maradna.
Ne haragudjatok, de 1986 jun 1 én már Keszthelyen volt a parton és kocsma volt benne. Alul volt kivágva, lépcsőn lehetett felmenni. A szárnyak alá tettek beton klocnikat.
Komárom, 2018. június 11., hétfő (MTI) - Helyére emelték hétfőn az új komáromi Duna-híd pályaszerkezetének első három elemét, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek a helyszínre.
Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a híd melletti látogatóközpontban tartott sajtótájékoztatón elmondta, az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze. A teljes híd 37 hasonló elemből áll, ezek összsúlya 5400 tonna. Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányba tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és közel 95 méter magas lesz. A Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese hozzátette, a híd átadását 2019 végére tervezik. A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon. Az új átkelőt H-M Dunahíd Konzorcium építi, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás. A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak. A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 számú főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz. Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található. A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja.
Az a terv, de egyelőre még csak most kezd összeállni a teljes sztori.
Olyannyira, hogy van egy merész teóriám: nem a SIRÁLY-III került a Balatonra, hanem a SIRÁLY-II. Ezt még nem tudom bizonyítani, de nagyon sok nyitott kérdést megválaszolna, ha így történt volna.
Ma estére ígértek egy cikkrészletet erről, amint megérkezik, feltöltöm.