Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2018.06.14 0 0 126030

Akkor Isten éltessen ma is! :-)

Előzmény: Mwin (126028)
jakyg Creative Commons License 2018.06.14 0 1 126029

Bármikor lehet újra együtt lenni, főzni, talán rövidesen hajózni is. Csak elhatározás és némi szervezés kérdése. Számomra is nagyon szép emlék a Tatabánya győri útja.

Előzmény: Mwin (126028)
Mwin Creative Commons License 2018.06.14 -1 3 126028

Igen. Milyen jó volt, halat főzhettem a barátaimnak, pont a születésnapomon, hajóztunk, együtt voltunk.
Sajnos, mindez ma már múlt idő...

Előzmény: Pedrofon (126025)
zjakabfi Creative Commons License 2018.06.14 0 0 126027

A legkülönlegesebb kirándulásom volt.

 

Előzmény: Pedrofon (126025)
riversea Creative Commons License 2018.06.14 0 0 126026

Jó volt...

Kedvenc városom, az egyik nagy kedvenccel.

Előzmény: Pedrofon (126025)
Pedrofon Creative Commons License 2018.06.14 0 2 126025

Ma 10 éve volt...

Zoltika Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126024

...ez elég látványosan nem Balaton...

Előzmény: Enzo (126020)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126023

Meggyőztél:-)

Előzmény: Enzo (126020)
smith Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126022

Túl gyorsan sikerült elküldeni:

Konkrétan itt:

https://goo.gl/maps/j52R6wSuHrw

Előzmény: smith (126021)
smith Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126021

...és ha mégis a Balatonon, akkor sem Földváron. A Dunakanyar sokkal esélyesebb...

Előzmény: Enzo (126019)
Enzo Creative Commons License 2018.06.13 -2 0 126020

Ja, ez a "balatoni" kép ennek a képnek a tükrözése, (elég bénán) lefotoshoppolva róla a matrózt és a 2 utas fejét.

http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/siraly_iii_/157/1097

Előzmény: Enzo (126019)
Enzo Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126019

http://users.atw.hu/hajokanno/siraly.html#S1

Szerinted ez a kép a Balatonon készült?

Mert szerintem nem.

Előzmény: Ádám Várkonyi (126018)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126018

Itt van róla egy kép, a Sirály motoros alatt.

http://hajokanno.atw.hu/

Előzmény: Enzo (126012)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.13 -1 0 126017
Előzmény: trizs77 (126016)
trizs77 Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126016

Nagyon érthető a Csehek ez irányú igyekezete.

Náluk az ország teher modal splitjéből a vízi közlekedés még csak 0,1%-kal részesedik.

 

 

Előzmény: csecsaba2 (126015)
csecsaba2 Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126015
csecsaba2 Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126014

Szia!

 

Én nem láttam őket elől, csak mintegy 25-30 sólymot, még Vöcsökre sem emlékszem.

Előzmény: viking star (126009)
révész64á Creative Commons License 2018.06.13 0 0 126013

Enzo küldtem e-mait. CUKI 64.  NEM TUDOM   HOGY MEGKAPTAD.

Enzo Creative Commons License 2018.06.12 0 1 126012

A Balatonon 1965-68 között közlekedett szárnyashajó, a FECSKE II, egy szovjet Molnija típusú hordszárnyas motorcsónak.

93-ban úgy emlékszem csak "gyorshajó" járat volt.

Milyen korabeli kép?

Előzmény: Ádám Várkonyi (126011)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126011

Megfájdult a fejem a sok hablatytól mire ezt végigolvastam:-)

Amúgy a "fix hablaty" az mi? Ha valami fix akkor gomdolom nem hablaty:-)

 

Engem valami más érdekel. Egy korabeli kép, és a korabeli menetrend tanulsága szerint 1993-ban járt a Balatonon szárnyashajó. A Hajók Anno oldal szerint az is egy Sirály tipús volt. De mellik? És hova került el a Balatonról? 

Előzmény: viking star (126009)
gumidani Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126010

Abban igazad van, hogy a dátumban talán csak nem hibázhatott.

Olvastam valahol, hogy az még nem történelem, amire a tanár emlékszik. Miért ne érdekelhetne Téged a történelem? Egyébként engemet is izgat a közlekedés-történet azon szakasza, amely a születésem előtt nem sokkal, illetve a kisgyerekkoromban - némileg a szemem előtt - zajlott. Az én esetemben ez kb. 1940-1960. Kb. a dunai gőzhajózás vége. A II. vh. után itt maradt és újraélesztett közúti és vasúti járművek.

Előzmény: viking star (126009)
viking star Creative Commons License 2018.06.12 -1 0 126009

Ez igaz, de a cikk datálása nem hazudik.

1985 február. Megvan a teljes újság. A SIRÁLY-III selejtezése ugye 1986 szezon vége. Ez is megvan fixen. A jó nyomozó a "kizáró vagy" elvén próbál mozgolódni. Melyik lehet még? A SIRÁLY-I, lyukkal az oldalán.

Igen, de akkor miért írna egy sokak által utált, szenzációhajhász megbolondult firkász úgy hazugságot, hogy kettest ír oda az evidens paradicsomi egyes helyett? Miért találná ki a kettes számot, ha az általa ismeretlen egyesi balesethez akar hozzácsapódni? És itt jön be a "kizáró vagy".

 

Nyilván ezzel nem azt akarom mondani, hogy ami az újságban adott datálással megjelenik, az készpénz. Csak azt, hogy van akkora értéke egy dátum alatti hablatynak, mint egy hablaty alatti hablatynak. És ha ki tudunk zárni fix alatti hablatyokból kikövetkeztetett fix hablatyokat, akkor a kevesebb hablatyból könnyebb rátalálni a nem hablatyra, mintha a temérdek hablatyból akarnánk egyetlen olyat kiválasztani, amiről tudjuk hogy hablaty, de örülünk neki, mert csak egy van belőle. 

Mindegy, én megyek aludni. Egyébként sem értem, miért érdekel egy olyan hajótípus, melyet soha nem láttam élőben működés közben.

 

(Szentpéterváron három még üzemel, ki szeretne topiktalit?)

 

Előzmény: gumidani (126008)
gumidani Creative Commons License 2018.06.12 0 1 126008

Ettől a pasitól mindig felállt a szőr a hátamon.

Egyébként mennyire figyelmet érdemel a szövege, ha simán összekeveri a SIRÁLY I-t és a SIRÁLY-II-t?

Előzmény: viking star (126007)
viking star Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126007

Megkaptam a cikket. A keszthelyi szárnyas a SIRÁLY-II volt. A cikk szövege néhol már nekem is túl bárgyúan erőltetett irodalmi elrugaszkodás, de a hajó nevét tisztázza.

 

Az viszont valóban simán lehet, hogy utána a III is lekerült, mondjuk Szemesre, és nem a II-t vitték át.

Ha kiindulunk abból, hogy konkrétan én nyomoztam ki, hogy kalászon égett le a Voszhod-01 (még az oroszok is azt hitték, hogy ők vesztették el valahol Gorkijban), semmin nem csodálkozom. De ez a SIRÁLY-III MAHART-os múltját nem befolyásolja, csak egy plusz rejtélyt ad hozzá. A rejtélyek pedig izgalmasak és inspirálók. Ha nem lennének azok, nagyon sok "pro bono" törekvés halott maradna.

 

 

edesviz Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126006

Ne haragudjatok, de 1986 jun 1 én már Keszthelyen volt a parton és kocsma volt benne. Alul volt kivágva, lépcsőn lehetett felmenni. A szárnyak alá tettek beton klocnikat.

Előzmény: guberavera (126004)
guberavera Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126005

Darabjait láttam a komáromi hajógyárban. 

Előzmény: jakyg (126003)
guberavera Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126004

OK, és mi van, ha mind a kettő lekerült a Balatonra. A II.-es előbb, a III. később.

Előzmény: viking star (126002)
jakyg Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126003

Tegnapi hír és képek az MTI-től.

 

Komárom, 2018. június 11., hétfő (MTI) - Helyére emelték hétfőn az új komáromi Duna-híd pályaszerkezetének első három elemét, az egyenként 165 tonnás alkotórészek Csepelről a Dunán érkeztek a helyszínre.

    Sitku László, a Hidászokért Egyesület elnöke a híd melletti látogatóközpontban tartott sajtótájékoztatón elmondta, az elemek részeit Lengyelországban, Csehországban és a Révkomáromi szlovák hajógyárban készítik és Csepelen állítják össze.
    A teljes híd 37 hasonló elemből áll, ezek összsúlya 5400 tonna. Az útpálya részeit az összeállítás után egy időre Szlovákia irányba tolják el, így párhuzamosan építhetik a hidat tartó pilont, amely 2400 tonnás és közel 95 méter magas lesz.
    A Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese hozzátette, a híd átadását 2019 végére tervezik. A beruházásnak köszönhetően közvetlen teherforgalmi kapcsolat jön létre Komáromnál Magyarország és Szlovákia között. Jelenleg a kamionok korlátozás nélkül Vámosszabadi felől 53, míg Parassapuszta felől 180 kilométeres kerülővel haladhatnak át a magyar és szlovák határon.
    Az új átkelőt H-M Dunahíd Konzorcium építi, amelynek tagja a Hídépítő Zrt. és a Mészáros és Mészáros Kft. is. A kivitelezés nettó összege 91,2 millió euró, mintegy 28,6 milliárd forint, az összeg 85 százaléka uniós forrás.
    A hídszerkezet egypilonos, ferdekábeles híd, acél pályalemezzel. A 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút vezet majd át a Duna felett, kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
    A kétoldali közúti csatlakozás két külön beruházásban épül meg, a Magyarországon tervezett út a 131 számú főút, Komárom déli elkerülő úthoz csatlakozik. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz.
    Az új közúti híd elkészülte után a teherforgalom az M1-es autópályától a települések érintése nélkül érheti el a szlovák határt. A komáromi hídhoz hasonló felfüggesztett, egyoldalas híd csak Kanadában található.
    A pozsonyi Apollo híd után ez lesz Szlovákia második legnagyobb hídja.

viking star Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126002

Az a terv, de egyelőre még csak most kezd összeállni a teljes sztori.

 

Olyannyira, hogy van egy merész teóriám: nem a SIRÁLY-III került a Balatonra, hanem a SIRÁLY-II. Ezt még nem tudom bizonyítani, de nagyon sok nyitott kérdést megválaszolna, ha így történt volna.

 

Ma estére ígértek egy cikkrészletet erről, amint megérkezik, feltöltöm.

Előzmény: guberavera (126000)
gigabursch Creative Commons License 2018.06.12 0 0 126001

A háttérben meg egy katonai vontatóhajó lenne?

Előzmény: gumidani (125997)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!