Ma lezajlott az idei első balatoni Kompkoncert,a Széchenyi és Baross kompok fedélzetén a Halott Pénzzel.
A révben kinn van már mind a 4 komp.A pünkösdi hétvége úgy néz ki sok embert hozott a Balatonra, a keleti medencében megint 2 nagyhajó ment( Miklós+Szigliget, a Siófok máshol van).
Végül két koncertes kép:
Ha jól sejtem, a BH képtáron is lesznek még képek.
A ROHAM nevű személyhajó ma lejön. De a VÖCSÖK-3 Esztergomban marad. Ez most érzékenyen érint. A ROHAM a 1669-nél, kérem, jelentkezzen egy hosszú légkürttel. :))) Bocsánat, ironizáltam. Az egyébként tényleg rosszul esett, hogy ma nem jött haza a szárnyas. :( Gasztrobabgulyás készül amúgy a 69-nél, a ROHAM hajóról a fotózást megengedem!
Én nem vagyok sem hajós, sem gépészmérnök, de úgy megérzésből azt mondanám, hogy az adott manővernél a legnagyobb igénybevétel a tolóhajó rákötésénél jelentkezik. Mert onnan jön a forgatónyomaték és ott a legrövidebb az erőkar. (nem az Erőkar, aminek az üdülője a Szentendrei sziget alsó csúcsával szemben volt ;-)) Ha elöl oldalirányban megtolják, az csak csökkenti ezt az igénybevételt. De ha kiszámítod, kíváncsi lennék rá, hogy tényleg így van-e.
Kedves Giga ! Örömmel olvasom élvezetes hozzászólásaidat, de bizonyára rég voltál már folyami hajó kormányállásában. Ott a számítástechnikát legutóbbi ismereteim szerint térképes alkalmazásokra ill. adminisztrációs feladatokra (papírgyártás vizsgálatokhoz) használják, maximum. ÉN még nem láttam, hogy ott sokat matekoztak volna, a tapasztalat inkább szokott működni. De ha esetleg megadnád a pontos tömeg és fordulatszámhoz tartozó hajócsavarokon keletkező tolóerőn kívül a vízsebesség és irányvektorokat, alaktényezővel korrigált tolatmány együtthatót ( a szélsebességet, víz sűrűségét, hőmérsékletét most elhanyagolnám) most el keresek rá valamilyen unatkozó mechanikust. Erre a DINAMIKAI feladatra. Hajóvezetőt nem kérdeznék...ÉN SEM TUDOM A VÁLASZT, de azért a Lánchíd és az Erzsébet híd között megfordítottuk a farral összecsatolt TS bárkákat két hajóval.
Szívesen megnézném egy ilyen erőrendszer statikai számításait, különös tekintettel a csomópontokra (értsd bakok, kötelek) valamint az erők támadópontjára (értsd kormány felületek, hajócsavarok)
Tolóhajó odaáll a tolatmány elejére és kvázi orrsugár kormányként segíti a ráfordítást. Lehet, hogy a miskolcos videón is valami ilyen manőverhez siet a Kalocsa.
Ha jól rémlik, akkor a pici aranyfonálból készült hengerek a sapkarózsában a '80-as évektől a '90 -es évek végéig volt divatban. Utána hímzőgépekkel csinálták.
Szerintem Smith kolléga azt igyekezett jelezni, hogy kisvíznél semmilyen úszómű nem fér el a csatorna jó felében, 2/3-ában.
Megnéztem a belinkelt videót. Az miért jó, hogy a fatörzsből faforgácsot csinál egy gép, ráadásul úgy, hogy azt még összeszedni se lehet? Nem úgy van, hogy a legvacakabb fa is jó erőműbe, vagy papírgyártáshoz?
Utána meg már nem kell más, mint mederkotrás - de leginkább vízszint emelés.
Ugyanis a fenti füzeknek van egy olyan Jósitentől kapott tulajdonságuk, hogy ott jelennek meg, ahol időszakos elöntést kapnak a partok, hogy betöltsék feladatukat, szerepüket, azaz a part védelmét és a vízáramlás lassítását. (ugyanis a természet tudja, hogy a sok vizet nem elvezetni kell, hanem lassan tartalékolva elvezetni.
Az az INOTA lesz, noha az nem közép- dunai. Viszont vontatóhajó, és fizikailag megvan. Aztán hogy milyen állapotban, milyen tulajdonviszonnyal? Ki tudja...
Ebben egyébként az a fura, hogy ez kimondottan tetszik. :D
Ha egy Voszhodból/Meteorból próbálták volna meg, most fintorognék (már a Voszhod-2M is határeset), de a Poleszje alkata pont az a szerencsés kategória, aminél azt mondom, hogy ebből a testből csak jobbat lehet kihozni, bármit csinálnak vele.