Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2018.05.19 0 0 125807

Elkészült a Dunayacht CITADELLA hajója, ma reggel így nézett ki:

rezgaras Creative Commons License 2018.05.18 -1 0 125806

Én nem vagyok sem hajós, sem gépészmérnök, de úgy megérzésből azt mondanám, hogy az adott manővernél a legnagyobb igénybevétel a tolóhajó rákötésénél jelentkezik. Mert onnan jön a forgatónyomaték és ott a legrövidebb az erőkar. (nem az Erőkar, aminek az üdülője a Szentendrei sziget alsó csúcsával szemben volt ;-)) Ha elöl oldalirányban megtolják, az csak csökkenti ezt az igénybevételt. De ha kiszámítod, kíváncsi lennék rá, hogy tényleg így van-e.

 

Előzmény: gigabursch (125805)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.17 -1 1 125805

Szia Vasa!

 

Köszönöm hozzászólásod.  :-)

Bár lenne rá egy szabad napom, hogy kitörjön ez a perverzió, lehet hogy nekiugranék.

Ahogy nem is oly rég nekiugrottam egyes motorok forgatónyomatékának is. Merő kíváncsiságból...

 

Mondjuk ha van erre speciális jegyzet tanulmányaidból, azt szívesen elolvasnám előtte.

Előzmény: TAYFUN (125804)
TAYFUN Creative Commons License 2018.05.17 0 3 125804

Kedves Giga ! Örömmel olvasom élvezetes hozzászólásaidat, de bizonyára rég voltál már  folyami hajó kormányállásában. Ott a számítástechnikát legutóbbi ismereteim szerint térképes alkalmazásokra ill. adminisztrációs feladatokra (papírgyártás vizsgálatokhoz) használják, maximum. ÉN még nem láttam, hogy ott sokat matekoztak volna, a tapasztalat inkább szokott működni. De ha esetleg megadnád a pontos tömeg és fordulatszámhoz tartozó hajócsavarokon keletkező tolóerőn kívül a vízsebesség és irányvektorokat, alaktényezővel korrigált tolatmány együtthatót ( a szélsebességet, víz sűrűségét, hőmérsékletét most elhanyagolnám) most el keresek rá valamilyen unatkozó mechanikust. Erre a DINAMIKAI feladatra. Hajóvezetőt nem kérdeznék...ÉN SEM TUDOM A VÁLASZT, de azért a Lánchíd és az Erzsébet híd között megfordítottuk a farral összecsatolt TS bárkákat két hajóval.

 

Bocs, de ezt muszáj volt.

Előzmény: gigabursch (125803)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.17 -1 0 125803

Szívesen megnézném egy ilyen erőrendszer statikai számításait, különös tekintettel a csomópontokra (értsd bakok, kötelek) valamint az erők támadópontjára (értsd kormány felületek, hajócsavarok)

Előzmény: riversea (125801)
svábler27 Creative Commons License 2018.05.16 0 0 125802
riversea Creative Commons License 2018.05.16 0 0 125801

Akkor nézd meg ezt:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_rZCgL1vEKQ

 

Tolóhajó odaáll a tolatmány elejére és kvázi orrsugár kormányként segíti a ráfordítást. Lehet, hogy a miskolcos videón is valami ilyen manőverhez siet a Kalocsa.

Előzmény: jakyg (125800)
jakyg Creative Commons License 2018.05.15 0 0 125800

Ezek ott párhuzamosan rundóztak? Szép!

Előzmény: riversea (125799)
riversea Creative Commons License 2018.05.15 0 1 125799

Friss Cernovodáról...

...a régi mocik szerelmeseinek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=r8dpsjhIycQ

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 1 125798

Nagyon érdekes az apró "rugókból" álló hímzés. Köszönöm Neked is! :)

Előzmény: gepesz (125797)
gepesz Creative Commons License 2018.05.15 0 1 125797

Ha jól rémlik, akkor a pici aranyfonálból készült hengerek a sapkarózsában a '80-as évektől a '90 -es évek végéig volt divatban. Utána hímzőgépekkel csinálták.

De ez a dátum már kétséges.

Előzmény: Törölt nick (125792)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 1 125796

Idézet a Hajózási Szabályzatból:

 

10.02 cikk - Kitűzőhajó jelzése

A kitűzőhajó elején egy háromszög alakú, középen zöld színű körrel ellátott, vörös színű lobogót kell elhelyezni.

Előzmény: Törölt nick (125794)
gepesz Creative Commons License 2018.05.15 0 2 125795

A vízügyi szolgálat lobogójával ellátott ma is használatban lévő tiszti, téli tányérsapka.

Valamikor, még volt, az ABKSZ is ezt lobogót viselte a sapkarózsában.

Előzmény: Törölt nick (125792)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 0 125794

A kis háromszög alakú zászló miatt én is erre tippeltem. Köszi! :)

Előzmény: svábler27 (125793)
svábler27 Creative Commons License 2018.05.15 0 0 125793

Szerintem a Kitűzősöknek volt az egyen sapkájuk.

Előzmény: Törölt nick (125792)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.15 0 0 125792

Üdv Mindenkinek!

 

Egy sapkáról szeretnék információt kérni Tőletek:

 

 

Melyik korszak, ki viselhette, hol használtak ilyen sapkát?

 

Előre is köszönöm! :)

gigabursch Creative Commons License 2018.05.14 0 2 125791

Alapesetben de, azaz úgy jó, ha az apríték további hasznosításra kerül. Nyilván itt is vannak kivételek, pusztán józan ésszel:

- kevés a volumen, emiatt nem gazdaságos hurcibálni, átrakni, stb.

- nem (feltétlen) tudod megoldani az apríték vagy az aprítandó anyag kihordását (ez azért itt fennáll)

- s ha már... Az apríték vízbe kerülő hányada nem okoz torlaszt, relatíve hamar elbomlik, stb.

 

Megjegyzendő, az innen kikerülő hengeres fa anyag alapvetően erőmű történet, nem fafeldolgozási tétel.

Előzmény: jakyg (125790)
jakyg Creative Commons License 2018.05.13 -1 0 125790

Szerintem Smith kolléga azt igyekezett jelezni, hogy kisvíznél semmilyen úszómű nem fér el a csatorna jó felében, 2/3-ában.

Megnéztem a belinkelt videót. Az miért jó, hogy a fatörzsből faforgácsot csinál egy gép, ráadásul úgy, hogy azt még összeszedni se lehet? Nem úgy van, hogy a legvacakabb fa is jó erőműbe, vagy papírgyártáshoz?

Előzmény: gigabursch (125785)
siófoki35 Creative Commons License 2018.05.13 -1 0 125789

Hadimoszkva! :D

Előzmény: Mwin (125788)
Mwin Creative Commons License 2018.05.13 0 0 125788

LAJTA Baján, tegnap.

Klassz a hajó, profi a kalauzolás, noha mi nem kértük:)
Ezt viszont nem tudtam értelmezni:


:DD

Ep128 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 125787

... pedig anno (akárhány éve) működőképesen állt meg.

Előzmény: Ferrry967 (125786)
Ferrry967 Creative Commons License 2018.05.12 0 0 125786

Ott van Érsekcsanádon. Egy rom szerencsétlen.

 

Előzmény: Mwin (125784)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.12 0 1 125785

No, ami az ilyen rekettyefűzes, csigolya füzes, serevény füzes egyveleget illeti ott egy másik megoldás kell.

Szerencsére a hajó és az alapgép ugyanaz, a processzor (munkaegység a gém végén) más.

 

Pl ilyen:

https://www.youtube.com/watch?v=A-PS4HtU5zo

 

Utána meg már nem kell más, mint mederkotrás - de leginkább vízszint emelés.

 

Ugyanis a fenti füzeknek van egy olyan Jósitentől kapott tulajdonságuk, hogy ott jelennek meg, ahol időszakos elöntést kapnak a partok, hogy betöltsék feladatukat, szerepüket, azaz a part védelmét és a vízáramlás lassítását. (ugyanis a természet tudja, hogy a sok vizet nem elvezetni kell, hanem lassan tartalékolva elvezetni.

Az ember még nem...

Előzmény: smith (125780)
Mwin Creative Commons License 2018.05.12 0 0 125784

Az az INOTA lesz, noha az nem közép- dunai. Viszont vontatóhajó, és fizikailag megvan. Aztán hogy milyen állapotban, milyen tulajdonviszonnyal? Ki tudja...

Előzmény: Humber Barge (125782)
viking star Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125783

Ebben egyébként az a fura, hogy ez kimondottan tetszik. :D

Ha egy Voszhodból/Meteorból próbálták volna meg, most fintorognék (már a Voszhod-2M is határeset), de a Poleszje alkata pont az a szerencsés kategória, aminél azt mondom, hogy ebből a testből csak jobbat lehet kihozni, bármit csinálnak vele.

Előzmény: Enzo (125781)
Humber Barge Creative Commons License 2018.05.11 0 1 125782

Melyik Közép-Dunai vontató van még meg ? A Regiszter szerint már egy sincs :(

Előzmény: linzib (125757)
Enzo Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125781

"pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról."

Akkor ezt nézd: VALDAJ 45R, a legújabb ruszki csoda, a rácfelvarrott Polesje.

Előzmény: viking star (125779)
smith Creative Commons License 2018.05.11 -1 0 125780

Kedves erdész Úr!

Köszönöm kedves szavait, de a jelen helyzet ugyi nagyvíz idején ábrázolja a csatornát, karbantartani meg lehetett vóna kisvíz idején is, amikor konkrétan oda lehet menni a partról a növényzethez. Persze én nem értek az erdőkhöz (se)! :-)

Viszont abban ugyi egyetértünk, hogy ahol fa nő, ott a meder az év nagy részében szárazon van?

Ha csak a szokásos mellékvizek táplálják a Siót, akkor ti. így fest a felső szakasz (2004-es képek)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38564598&t=9011160

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38562296&t=9011160

Ez már Ozora, alig valamivel a Kapos torok felett:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38575258&t=9011160

Ennek én bizony nekiküldenék egy pari osztagot, a maradékot szedjék ki úszóeccségről.

 

Na, ez itt Pálfa, ott már garázdálkodhatsz úszó munkagéppel vízeresztés nélkül is!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38581542&t=9011160

Hmm? :-)

Előzmény: gigabursch (125778)
viking star Creative Commons License 2018.05.11 0 1 125779

Arról nem beszélve, hogy borzalmasan rondák. Még a Bíbiceknél is, pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról. 

Ennek ellenére a szovjet vasak felett eljárt az idő, kár tagadni. Még akkor is, ha maga az elv tökéletes, mert szárnyon lényegesen kevesebbet érzel meg a parton az elhaladásukból, mint bármilyen katamaránnál siklásban.

Tulajdonképpen az egész Dunán ma már csak 3 Voszhod üzemel, és abból kettő nálunk...

 

(Amúgy önző érdekekből vagyok képben ennyire, mert szeretnék egyszer hazahozni a horányi telekre egy kibelezett Voszhodot valahonnan. Egyelőre az ukránokkal tartom a jó kapcsolatot, mert nekik van 5 felesleges - valsz sose fognak már üzemelni - , nekem navigáció, motor és hajtás nem kell, csak a testükre van szükségem. Ha máshogy nem megy, az öregebbik diófát kivágnám, és akkor pont beférne hosszában.)

Előzmény: Töck Jenő (125774)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.11 -2 0 125778

Nem beszélve a problémás fák húzásáról és a ledarabolás célszerű irányáról, valamint a rakásolás (sarang képzés) és az esetleges uszadék azonnali kezeléséről.

 

Aki ezt partról akarja megoldani ekkora mederszélesség és ekkora gémkinyúlások valamint ekkora fák mellett, az konkrétan hülye.

Nem beszélve arról, hogy a Sióban akkor van víz, amikor még nincs lomb és a Sió még nem szúnyoggyár.

 

 

De ha épp lesz közbeszerzés erről a kérdéskörről, szóljatok, mert a parti mutatvány becsült árának 90%-áért megoldatom és még mások is jól járnak.

 

Tehát sic pacem para bellum, azaz nem árt ha valaki nekem megmondja, hogy melyik az az Z jellegű hajó, amelyik erre a munkára Sió +, továbbá segít nekem abban, hogy hol vannak olyan országút közeli pontok, ahol ki tudom adni a fát.

 

A munkafolyamatban természetesen tudom, hogy csak erről a fórumról többen gazdaságilag érdekeltek lehetnének, hajózási oldalról.

Előzmény: gigabursch (125777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!