Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2018.05.14 0 2 125791

Alapesetben de, azaz úgy jó, ha az apríték további hasznosításra kerül. Nyilván itt is vannak kivételek, pusztán józan ésszel:

- kevés a volumen, emiatt nem gazdaságos hurcibálni, átrakni, stb.

- nem (feltétlen) tudod megoldani az apríték vagy az aprítandó anyag kihordását (ez azért itt fennáll)

- s ha már... Az apríték vízbe kerülő hányada nem okoz torlaszt, relatíve hamar elbomlik, stb.

 

Megjegyzendő, az innen kikerülő hengeres fa anyag alapvetően erőmű történet, nem fafeldolgozási tétel.

Előzmény: jakyg (125790)
jakyg Creative Commons License 2018.05.13 -1 0 125790

Szerintem Smith kolléga azt igyekezett jelezni, hogy kisvíznél semmilyen úszómű nem fér el a csatorna jó felében, 2/3-ában.

Megnéztem a belinkelt videót. Az miért jó, hogy a fatörzsből faforgácsot csinál egy gép, ráadásul úgy, hogy azt még összeszedni se lehet? Nem úgy van, hogy a legvacakabb fa is jó erőműbe, vagy papírgyártáshoz?

Előzmény: gigabursch (125785)
siófoki35 Creative Commons License 2018.05.13 -1 0 125789

Hadimoszkva! :D

Előzmény: Mwin (125788)
Mwin Creative Commons License 2018.05.13 0 0 125788

LAJTA Baján, tegnap.

Klassz a hajó, profi a kalauzolás, noha mi nem kértük:)
Ezt viszont nem tudtam értelmezni:


:DD

Ep128 Creative Commons License 2018.05.13 0 0 125787

... pedig anno (akárhány éve) működőképesen állt meg.

Előzmény: Ferrry967 (125786)
Ferrry967 Creative Commons License 2018.05.12 0 0 125786

Ott van Érsekcsanádon. Egy rom szerencsétlen.

 

Előzmény: Mwin (125784)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.12 0 1 125785

No, ami az ilyen rekettyefűzes, csigolya füzes, serevény füzes egyveleget illeti ott egy másik megoldás kell.

Szerencsére a hajó és az alapgép ugyanaz, a processzor (munkaegység a gém végén) más.

 

Pl ilyen:

https://www.youtube.com/watch?v=A-PS4HtU5zo

 

Utána meg már nem kell más, mint mederkotrás - de leginkább vízszint emelés.

 

Ugyanis a fenti füzeknek van egy olyan Jósitentől kapott tulajdonságuk, hogy ott jelennek meg, ahol időszakos elöntést kapnak a partok, hogy betöltsék feladatukat, szerepüket, azaz a part védelmét és a vízáramlás lassítását. (ugyanis a természet tudja, hogy a sok vizet nem elvezetni kell, hanem lassan tartalékolva elvezetni.

Az ember még nem...

Előzmény: smith (125780)
Mwin Creative Commons License 2018.05.12 0 0 125784

Az az INOTA lesz, noha az nem közép- dunai. Viszont vontatóhajó, és fizikailag megvan. Aztán hogy milyen állapotban, milyen tulajdonviszonnyal? Ki tudja...

Előzmény: Humber Barge (125782)
viking star Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125783

Ebben egyébként az a fura, hogy ez kimondottan tetszik. :D

Ha egy Voszhodból/Meteorból próbálták volna meg, most fintorognék (már a Voszhod-2M is határeset), de a Poleszje alkata pont az a szerencsés kategória, aminél azt mondom, hogy ebből a testből csak jobbat lehet kihozni, bármit csinálnak vele.

Előzmény: Enzo (125781)
Humber Barge Creative Commons License 2018.05.11 0 1 125782

Melyik Közép-Dunai vontató van még meg ? A Regiszter szerint már egy sincs :(

Előzmény: linzib (125757)
Enzo Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125781

"pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról."

Akkor ezt nézd: VALDAJ 45R, a legújabb ruszki csoda, a rácfelvarrott Polesje.

Előzmény: viking star (125779)
smith Creative Commons License 2018.05.11 -1 0 125780

Kedves erdész Úr!

Köszönöm kedves szavait, de a jelen helyzet ugyi nagyvíz idején ábrázolja a csatornát, karbantartani meg lehetett vóna kisvíz idején is, amikor konkrétan oda lehet menni a partról a növényzethez. Persze én nem értek az erdőkhöz (se)! :-)

Viszont abban ugyi egyetértünk, hogy ahol fa nő, ott a meder az év nagy részében szárazon van?

Ha csak a szokásos mellékvizek táplálják a Siót, akkor ti. így fest a felső szakasz (2004-es képek)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38564598&t=9011160

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38562296&t=9011160

Ez már Ozora, alig valamivel a Kapos torok felett:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38575258&t=9011160

Ennek én bizony nekiküldenék egy pari osztagot, a maradékot szedjék ki úszóeccségről.

 

Na, ez itt Pálfa, ott már garázdálkodhatsz úszó munkagéppel vízeresztés nélkül is!

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=38581542&t=9011160

Hmm? :-)

Előzmény: gigabursch (125778)
viking star Creative Commons License 2018.05.11 0 1 125779

Arról nem beszélve, hogy borzalmasan rondák. Még a Bíbiceknél is, pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról. 

Ennek ellenére a szovjet vasak felett eljárt az idő, kár tagadni. Még akkor is, ha maga az elv tökéletes, mert szárnyon lényegesen kevesebbet érzel meg a parton az elhaladásukból, mint bármilyen katamaránnál siklásban.

Tulajdonképpen az egész Dunán ma már csak 3 Voszhod üzemel, és abból kettő nálunk...

 

(Amúgy önző érdekekből vagyok képben ennyire, mert szeretnék egyszer hazahozni a horányi telekre egy kibelezett Voszhodot valahonnan. Egyelőre az ukránokkal tartom a jó kapcsolatot, mert nekik van 5 felesleges - valsz sose fognak már üzemelni - , nekem navigáció, motor és hajtás nem kell, csak a testükre van szükségem. Ha máshogy nem megy, az öregebbik diófát kivágnám, és akkor pont beférne hosszában.)

Előzmény: Töck Jenő (125774)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.11 -2 0 125778

Nem beszélve a problémás fák húzásáról és a ledarabolás célszerű irányáról, valamint a rakásolás (sarang képzés) és az esetleges uszadék azonnali kezeléséről.

 

Aki ezt partról akarja megoldani ekkora mederszélesség és ekkora gémkinyúlások valamint ekkora fák mellett, az konkrétan hülye.

Nem beszélve arról, hogy a Sióban akkor van víz, amikor még nincs lomb és a Sió még nem szúnyoggyár.

 

 

De ha épp lesz közbeszerzés erről a kérdéskörről, szóljatok, mert a parti mutatvány becsült árának 90%-áért megoldatom és még mások is jól járnak.

 

Tehát sic pacem para bellum, azaz nem árt ha valaki nekem megmondja, hogy melyik az az Z jellegű hajó, amelyik erre a munkára Sió +, továbbá segít nekem abban, hogy hol vannak olyan országút közeli pontok, ahol ki tudom adni a fát.

 

A munkafolyamatban természetesen tudom, hogy csak erről a fórumról többen gazdaságilag érdekeltek lehetnének, hajózási oldalról.

Előzmény: gigabursch (125777)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125777

Akkor tedd fel a kérdést, hogy a parti közlekedés hány ingatlan határon kell keresztülmenjen és mennyire macerás ezt parti közlekedéssel megoldani egyik, majd a másik oldalról.

Nem véletlenül mondtam - szerintem - az egyetlen logikus és üdvözítő megoldást.

Előzmény: smith (125770)
jakyg Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125776
Előzmény: riversea (125773)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.05.11 -1 0 125775

Erdélyi magyar.

Előzmény: Töck Jenő (125774)
Töck Jenő Creative Commons License 2018.05.11 0 1 125774

Tavaly a Duna-deltában nyaraltunk. A camping tulajdonosa magyar volt. Ő mesélte, hogy amikor először  ment végig a katamarán olyan hullámokat csinált, hogy sok csónakkal és stéggel komoly probléma keletkezett. A  következő alkalommal amikor jött, akkor közölték a személyzettel ha még egyszer ilyen kárt csinál akkor lőni fognak. Botrány lett az ügyből, majd hoztak egy rendeletet, hogy a katamaránnak úgy kell közlekednie, hogy nem okoz kárt. Úgy mondom, ahogy ő mondta.

Előzmény: riversea (125773)
riversea Creative Commons License 2018.05.11 0 0 125773

két modern katamarán

 

Mit tudnak a román cat hajók? Hol épültek, milyen a meghajtásuk, merülésük, egyéb műszaki paraméterek? Van ezekről információd?

Előzmény: viking star (125767)
jakyg Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125772

Mivel a Dunán nincs se híd, se komp, majd jön Moldávia, ezért a Fekete-tengernél kezdődő román-ukrán határtól kb 600 km-re van az első határátkelőhely a két ország között Szucsáva felett.

Előzmény: paca664 (125771)
paca664 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125771

Úgy értem, Ukrajna és Románia között a Kilija ágon. Semmi.

Előzmény: siófoki35 (125769)
smith Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125770

Ha megvárod a nyári kisvizet, akkor partról abszolválható a Kapos felett minden, de alatta is csak a Hátfői duzzasztás elejtésén múlik a dolog.

Illetve nem. Először is a nem akaráson...

Előzmény: gigabursch (125763)
siófoki35 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125769

Se híd se komp?

Előzmény: paca664 (125768)
paca664 Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125768

Köszönöm, sajnálom. Ez alapján jutott eszembe a kérdés.

https://news.bg/politics/vazstanovyavat-plavaneto-na-meteorite-po-dunav-mezhdu-silistra-i-izmail.html

 

Egyébként valami elképesztő hogy arrafelé mennyire nincs átjárás a Duna két partja között.

 

Előzmény: viking star (125767)
viking star Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125767

Üzemképes Meteor típusú szárnyashajó az Al-Dunán már nincs. Leselejtezett van 2 db. Üzemképes Voszhodból is már csak 3 db van, ebből jelenleg 1 db van vízen. Poleszje 2 db. Ez a 3 jelenleg üzemelő szárnyashajó Tulcsa és Sulina közt jár - de már nem sokáig, mert a két modern katamarán nagyon erős ütőkártya.

Egyéb szárnyashajóközlekedés nincs.

Előzmény: paca664 (125761)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125766

Pardon, ez így hibásan van megfogalmazva, de aki akarja, megérti ;-)

Előzmény: rezgaras (125765)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 125765

"35m3/s körüli eresztés a szokásos hajózóvíz."

 

Ha jól számolom, ez az eresztés 0,5cm-t jelent naponta (~3 millió m3 naponta, ami a 600km2-es, 600 millió m2-es felület 0,5%-a).

Előzmény: smith (125754)
rezgaras Creative Commons License 2018.05.10 0 0 125764
Előzmény: zjakabfi (125743)
gigabursch Creative Commons License 2018.05.10 -1 0 125763

4 ember*, egy önjáró (pl egy kisebb Z), egy harvester**, ~5 munkanap. A harvesterhez szükséges egy normál kanalas fej is a rakodásokhoz, vízből való esetleges kiemelésekhez

S megoldva minden belógó fa.

 

Szükséges még 2-3 rakodópont ahol ki lehet adni/venni a fát a partra.

 

Nem egy őrületes vasziszdasz.

______

*

1 hajóvezető

1 matróz

1 harvester gépkezelő

1 bevágós

 

**

Harvester: http://img.agriexpo.online/images_ag/photo-g/182275-11853769.jpg

Előzmény: riversea (125711)
jakyg Creative Commons License 2018.05.10 0 1 125762

Szerintem ezen két város között semmi sem jár, max. kalandor vadkacsák.

Előzmény: paca664 (125761)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!