Utána meg már nem kell más, mint mederkotrás - de leginkább vízszint emelés.
Ugyanis a fenti füzeknek van egy olyan Jósitentől kapott tulajdonságuk, hogy ott jelennek meg, ahol időszakos elöntést kapnak a partok, hogy betöltsék feladatukat, szerepüket, azaz a part védelmét és a vízáramlás lassítását. (ugyanis a természet tudja, hogy a sok vizet nem elvezetni kell, hanem lassan tartalékolva elvezetni.
Az az INOTA lesz, noha az nem közép- dunai. Viszont vontatóhajó, és fizikailag megvan. Aztán hogy milyen állapotban, milyen tulajdonviszonnyal? Ki tudja...
Ebben egyébként az a fura, hogy ez kimondottan tetszik. :D
Ha egy Voszhodból/Meteorból próbálták volna meg, most fintorognék (már a Voszhod-2M is határeset), de a Poleszje alkata pont az a szerencsés kategória, aminél azt mondom, hogy ebből a testből csak jobbat lehet kihozni, bármit csinálnak vele.
Köszönöm kedves szavait, de a jelen helyzet ugyi nagyvíz idején ábrázolja a csatornát, karbantartani meg lehetett vóna kisvíz idején is, amikor konkrétan oda lehet menni a partról a növényzethez. Persze én nem értek az erdőkhöz (se)! :-)
Viszont abban ugyi egyetértünk, hogy ahol fa nő, ott a meder az év nagy részében szárazon van?
Ha csak a szokásos mellékvizek táplálják a Siót, akkor ti. így fest a felső szakasz (2004-es képek)
Arról nem beszélve, hogy borzalmasan rondák. Még a Bíbiceknél is, pedig a Poleszje már pont az a határ, ahonnan számítva valóban beszélhetünk nem túl szép szárnyashajóról.
Ennek ellenére a szovjet vasak felett eljárt az idő, kár tagadni. Még akkor is, ha maga az elv tökéletes, mert szárnyon lényegesen kevesebbet érzel meg a parton az elhaladásukból, mint bármilyen katamaránnál siklásban.
Tulajdonképpen az egész Dunán ma már csak 3 Voszhod üzemel, és abból kettő nálunk...
(Amúgy önző érdekekből vagyok képben ennyire, mert szeretnék egyszer hazahozni a horányi telekre egy kibelezett Voszhodot valahonnan. Egyelőre az ukránokkal tartom a jó kapcsolatot, mert nekik van 5 felesleges - valsz sose fognak már üzemelni - , nekem navigáció, motor és hajtás nem kell, csak a testükre van szükségem. Ha máshogy nem megy, az öregebbik diófát kivágnám, és akkor pont beférne hosszában.)
Nem beszélve a problémás fák húzásáról és a ledarabolás célszerű irányáról, valamint a rakásolás (sarang képzés) és az esetleges uszadék azonnali kezeléséről.
Aki ezt partról akarja megoldani ekkora mederszélesség és ekkora gémkinyúlások valamint ekkora fák mellett, az konkrétan hülye.
Nem beszélve arról, hogy a Sióban akkor van víz, amikor még nincs lomb és a Sió még nem szúnyoggyár.
De ha épp lesz közbeszerzés erről a kérdéskörről, szóljatok, mert a parti mutatvány becsült árának 90%-áért megoldatom és még mások is jól járnak.
Tehát sic pacem para bellum, azaz nem árt ha valaki nekem megmondja, hogy melyik az az Z jellegű hajó, amelyik erre a munkára Sió +, továbbá segít nekem abban, hogy hol vannak olyan országút közeli pontok, ahol ki tudom adni a fát.
A munkafolyamatban természetesen tudom, hogy csak erről a fórumról többen gazdaságilag érdekeltek lehetnének, hajózási oldalról.
Akkor tedd fel a kérdést, hogy a parti közlekedés hány ingatlan határon kell keresztülmenjen és mennyire macerás ezt parti közlekedéssel megoldani egyik, majd a másik oldalról.
Nem véletlenül mondtam - szerintem - az egyetlen logikus és üdvözítő megoldást.
Tavaly a Duna-deltában nyaraltunk. A camping tulajdonosa magyar volt. Ő mesélte, hogy amikor először ment végig a katamarán olyan hullámokat csinált, hogy sok csónakkal és stéggel komoly probléma keletkezett. A következő alkalommal amikor jött, akkor közölték a személyzettel ha még egyszer ilyen kárt csinál akkor lőni fognak. Botrány lett az ügyből, majd hoztak egy rendeletet, hogy a katamaránnak úgy kell közlekednie, hogy nem okoz kárt. Úgy mondom, ahogy ő mondta.
Mivel a Dunán nincs se híd, se komp, majd jön Moldávia, ezért a Fekete-tengernél kezdődő román-ukrán határtól kb 600 km-re van az első határátkelőhely a két ország között Szucsáva felett.
Üzemképes Meteor típusú szárnyashajó az Al-Dunán már nincs. Leselejtezett van 2 db. Üzemképes Voszhodból is már csak 3 db van, ebből jelenleg 1 db van vízen. Poleszje 2 db. Ez a 3 jelenleg üzemelő szárnyashajó Tulcsa és Sulina közt jár - de már nem sokáig, mert a két modern katamarán nagyon erős ütőkártya.
4 ember*, egy önjáró (pl egy kisebb Z), egy harvester**, ~5 munkanap. A harvesterhez szükséges egy normál kanalas fej is a rakodásokhoz, vízből való esetleges kiemelésekhez
S megoldva minden belógó fa.
Szükséges még 2-3 rakodópont ahol ki lehet adni/venni a fát a partra.
Ha ismerős valaki a Dunának ezen a távoli szakaszán, meg tudná mondani hogy most járhat-e Meteor Szilisztra és Izmajil között? Zavaros információmorzsák vannak a neten, de egyik sem tűnik naprakésznek.
Mindeközben Izmaijilban a kikötő épülete felújítás miatt le van zárva, sehol egy lélek aki hitelesen nyilatkozni tudna. A parton korzózó helyi polgárok azt sem tudták, hogy valaha járt ott személyhajó...