Sosem értettem, miként lehet felületes információk alapján egy vállalat működését, sőt annak apró, mindennapos döntéseit nagy határozottsággal bírálni. Nem gondolod, hogy ők a jóval több információ birtokában jól döntenek? Nem gondolod, hogy ott sem ostoba emberek vannak?
27-én milyen útja volt a Badacsonynak?A Webcam szerint Badacsonyba csak tegnap járt ki.
Elhiszem hogy este sokan mennek lefele,de meg lehetne úgy is oldani hogy 6-kor lemegy a Füred,7 kor meg a Lelle-Héviz pár,és esetleg az Ederics(7-re átjönne rezsiben Máriáról).
Én azt nem értem,hogy minek kell a Badacsonyt kicitálni,ha úgyse lesz semmi dolga júliusig.
Egyébként azt olvastam hogy nem annyira a hajó-kapacitások,hanem a jegypénztárak voltak ma a szűk keresztmetszetek,főleg Fonyódon,ahol 1 órát kellett sorban állni.
Azért a Badacsonynak volt útja 27. és 30.-án is. Azért amikor csak a Badacsony lement 570-el este 6-kor, aztán még utána a Füred meg a Lelle kétszer, azért egy darabig el várakoztam volna a sok ittassal, amíg végre felférek az egyik Hévíz Keszthelyre május elsején!
A siófoki vízirendőrök április 30-án 17 óra 4 perckor észlelték, hogy a parttól mintegy 1000 méterre felborult egy vitorlás és három utasa a vízbe esett.
Az egyenruhások azonnal a segítségükre siettek, visszaállították a hajót, majd a bajbajutottakat a szolgálati kisgéphajóba emelték és a járművet a part közelébe vontatták - írja a police.hu
A Zánka előtti vízterületről 2018. április 30-án 17 óra 5 perckor a balatonföldvári vízirendőrök segítettek partot érni annak a három fős társaságnak, akik katamaránjukkal árbóctörést szenvedtek. A hajót és utasait az egyenruhások biztonságban a közeli strand sekély vízéhez szállították.
A fonyódi vízirendőrökhöz 2018. április 30-án 19 óra körül érkezett bejelentés arról, hogy a Balatonlelle előtti vízterületen, a parttól közel 1000 méterre egy elektromos hajó motorja hibásodott meg, a jármű öt utasa emiatt segítség nélkül képtelen volt partot érni. A rendőrök ezért a helyszínre siettek és a járművet, valamint a rajta tartózkodókat biztonságban a kikötőbe vitték.
A mentések idején I. és II. fokú viharjelzés volt érvényben.
A Balatoni Vízirendészeti Rendőrkapitányság felhívja a figyelmet arra, hogy a vízen, vagy a vízben testi épségünk érdekében különösen fontos betartani a viharjelzési szabályokat, figyelni egymásra, hiszen egy veszélyhelyzet nagyon gyorsan kialakulhat.
Elsőfokú viharjelzés esetén a viharjelző percenként 45-öt villan, ebben az esetben úszni, illetve csónakkal és más vízi sporteszközzel csak a parttól számított 500 méteren belül szabad tartózkodni. Másodfokú viharjelzés esetén a viharjelző berendezés percenként 90-szer villan fel, ilyenkor fürödni tilos, valamint szintén nem szabad csónakkal és más vízi sporteszközzel közlekedni (a vitorláshajók kivételével).
A viharjelzés figyelembevételével, a jó helyzetértékeléssel és az alapvető biztonsági intézkedések betartásával legtöbbször megelőzhetők a veszélyhelyzetek.
Bezony,bármiféle ésszerűség sem tud felülkerekedni a Baharton.A következő 2 hónapban a Badinak az égadta világon semmi dolga nem lesz(hétközben a Fürednek se...),de azért kimegy most egy napra.Pedig a Lelle-Héviz páros simán tudná vinni a Badis járatokat...
A Balatonon ma végre megindult az élet,a Siófok és a Szigliget a keleti medencében,a Füred Badacsonynàl megy reggel óta.Érdekesség,hogy a Füreden van egy Időkép-Webcam:
Az ex.Ederics is jár már a bringajáraton,és ahogy néztem már a maszek sétások is kirajzottak(pl.Hableány).
Kedden meg ugye jön a szokásos órás ütem Badacsony-Fonyód közt.Amúgy lehet hogy idén csak egy katamarán fog járni akkor,a másik járatot meg a Héviz-Lelle duó viszi.
Ma láttam Budapesten a CRYSTAL MAHLER kabinost. Úgy látszik a tengeri hajóknál mostanában egyre gyakrabban alkalmazott hátracsapott hajóorr már betört a Dunára is. A kormányállás pedig az első fedélzeten van, mint a PINZESSIN CATHARINA-nál volt. Hát szebb nem lett, de legalább funkcionálisan jobb, a felső fedélzetet végig be lehet járni, az utasok biztosan örülnek. No meg nem csapja le a kormányállást a híd...
Fotózni nem tudtam, így ez egy internetről leszedett kép:
a Hadtörténeti Múzeum menetrendje (http://www.militaria.hu/hirek/lajta-mozgasban) szerint a Lajta/SMS Leitha szerdán Szentendrén, pénteken pedig Százhalombattán lesz látható. Tehát valamikor csütörtökön fog áthaladni a Duna budapesti szakaszán . Szeretnék néhány fotót készíteni, de nem ismerem a pontos menetrendet. Van valakinek információja hogy mikor érkezik a belvárosi Duna szakaszra (kb a Margit-hídhoz)?
Miközben ilyen gyönyörű-magyar és kevésbé magyar-gőzösökről értekezik a fórum,érdemes egy pillantást vetni arra,hogy a világ más tájain mit ki nem találnak.
Ez a "hajó" például pont úgy néz ki mintha egy ufó sz.rta volna a vízre...De legalább életveszélyes sebességgel lehet vele menetni,és elvileg még keveset is fogyaszt...
A" múzeumban" nem szó szerint értettem,de nem csinálhatok reklámot anélkül,hogy a tulajdonos vagy tulajdonosok hozzájárulnának. A német múzeumokról nem beszélnék csak a Hamburgi Häfenmusem- ban 4-5 különböző nagyságú és vezérlésű van kiállítva Kiel holtenauTechnische museum szintén és így tovább... ott nem a víz alatt hagyják rohadni a" védett nemzeti értékeinket"
Új kazánt gyártani már jó ideje csak hegesztett technológiaval engedélyeznek Európában. A nosztalgiás gőzmozdonyok szegecselt kazánja papíron csak felújítás, még akkor is, ha "gombhoz kabátot" jellege van.
Ezek a gőzgépek gyönyörű darabok voltak. A hajógépek szinte utolsó fejlettségi szintjén. Persze, hogy nincs sehol múzeumban ilyen. Hasonló, de jóval nagyobb van kiállítva Münchenben, a Deutsches Museumban.
Úgy tudom én is, hogy a feneke most rendben van. Effektív ez nem akadálya annak, hogy önjáró lehessen. (Nyilván be kellene vizsgálni, de sokat nem kellene elvileg macerálni. A gépe pedig szépen megőrzött példány!)