Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.04.29 -2 0 125634

Nagyon szívesen.

Mi a válasz ?

 

 

Előzmény: smith (125631)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.28 0 0 125633

Remek ötlet! 1 napra kár kivinni meég egy nagyot. Így akár 30 perces ütem is lehet.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125632)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.28 0 0 125632

A Balatonon ma végre megindult az élet,a Siófok és a Szigliget a keleti medencében,a Füred Badacsonynàl megy reggel óta.Érdekesség,hogy a Füreden van egy Időkép-Webcam:

https://www.idokep.hu/webkamera/smartwifi6

Az ex.Ederics is jár már a bringajáraton,és ahogy néztem már a maszek sétások is kirajzottak(pl.Hableány).

Kedden meg ugye jön a szokásos órás ütem Badacsony-Fonyód közt.Amúgy lehet hogy idén csak egy katamarán fog járni akkor,a másik járatot meg a Héviz-Lelle duó viszi.

 

smith Creative Commons License 2018.04.27 0 2 125631

Köszönjük, emese!

Előzmény: trizs77 (125629)
jakyg Creative Commons License 2018.04.27 0 3 125630

Hát persze trizs, jó, hogy megint erre tévedtél.

Előzmény: trizs77 (125629)
trizs77 Creative Commons License 2018.04.27 -1 0 125629

Az a 12 matróz + 3 tiszt a teljes magyar hadiflotta személyi állománya ?

 

 

Előzmény: Collingwood (125627)
uni-cum-laude Creative Commons License 2018.04.27 0 1 125628

Klassz.

Hej, nem vagyok a diákos megoldások híve, de azért csak más lenne, ha önjáróként tudna közlekedni.

Előzmény: Collingwood (125627)
Collingwood Creative Commons License 2018.04.26 0 2 125627

Köszönöm az információkat, sikerült "elkapni" a Lajtát, a képek:

 

 

https://www.flickr.com/photos/11974439@N05/albums/72157695438368404

 

Üdv'

 

Collingwood

Előzmény: PJ69 (125620)
riversea Creative Commons License 2018.04.26 0 1 125626

Pedro, the one and only...

Csalódtam volna, ha neked még nem lett volna meg-:)

Előzmény: Pedrofon (125623)
gepesz Creative Commons License 2018.04.26 0 0 125625

Mocsok orr a horgonytáskával.  Radar árbóc vagy mifene?

Nem egy klasszikus hajószépség.

Előzmény: gigabursch (125624)
gigabursch Creative Commons License 2018.04.26 0 2 125624

Ritka randa egy jószág, az biztos.

 

Vajon hol lehet a fixpontja?

Előzmény: riversea (125622)
Pedrofon Creative Commons License 2018.04.25 0 2 125623

Egy saját kép róla januárból:

Előzmény: riversea (125622)
riversea Creative Commons License 2018.04.25 0 0 125622

Ma láttam Budapesten a CRYSTAL MAHLER kabinost. Úgy látszik a tengeri hajóknál mostanában egyre gyakrabban alkalmazott hátracsapott hajóorr már betört a Dunára is. A kormányállás pedig az első fedélzeten van, mint a PINZESSIN CATHARINA-nál volt. Hát szebb nem lett, de legalább funkcionálisan jobb, a felső fedélzetet végig be lehet járni, az utasok biztosan örülnek. No meg nem csapja le a kormányállást a híd...

 

Fotózni nem tudtam, így ez egy internetről leszedett kép:

 

Ep128 Creative Commons License 2018.04.25 0 0 125621

Kérünk majd fotókat! :-)

Előzmény: Collingwood (125618)
PJ69 Creative Commons License 2018.04.24 0 0 125620

Csütörtök reggel 8 körül indulnak Szentendréről.

Előzmény: Collingwood (125618)
smith Creative Commons License 2018.04.23 0 0 125619

Figyeld a MILLENIUM 2 AIS jelét, ő viszi.

Előzmény: Collingwood (125618)
Collingwood Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125618

Tisztelt Fórumozók,

 

a Hadtörténeti Múzeum menetrendje (http://www.militaria.hu/hirek/lajta-mozgasban) szerint a Lajta/SMS Leitha szerdán Szentendrén, pénteken pedig Százhalombattán lesz látható. Tehát valamikor csütörtökön fog áthaladni a Duna budapesti szakaszán . Szeretnék néhány fotót készíteni, de nem ismerem a pontos menetrendet. Van valakinek információja hogy mikor érkezik a belvárosi Duna szakaszra (kb a Margit-hídhoz)?

 

Előre is köszönöm.

 

 

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.23 0 0 125617

Miközben ilyen gyönyörű-magyar és kevésbé magyar-gőzösökről értekezik a fórum,érdemes egy pillantást vetni arra,hogy a világ más tájain mit ki nem találnak.

http://iho.hu/hir/clementine-akar-egy-repulogep-szarnyak-nelkul-180423

Ez a "hajó" például pont úgy néz ki mintha egy ufó sz.rta volna a vízre...De legalább életveszélyes sebességgel lehet vele menetni,és elvileg még keveset is fogyaszt...

pleharkaly Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125616

A" múzeumban" nem szó szerint  értettem,de  nem csinálhatok reklámot anélkül,hogy a tulajdonos vagy tulajdonosok hozzájárulnának. A  német múzeumokról nem  beszélnék  csak a  Hamburgi   Häfenmusem- ban 4-5 különböző  nagyságú és vezérlésű van kiállítva  Kiel holtenauTechnische museum szintén és így tovább... ott nem a víz alatt hagyják rohadni a" védett nemzeti értékeinket"

Előzmény: rezgaras (125615)
rezgaras Creative Commons License 2018.04.23 0 1 125615

Új kazánt gyártani már jó ideje csak hegesztett technológiaval engedélyeznek Európában. A nosztalgiás gőzmozdonyok szegecselt kazánja papíron csak felújítás, még akkor is, ha "gombhoz kabátot" jellege van.

 

Ezek a gőzgépek gyönyörű darabok voltak. A hajógépek szinte utolsó fejlettségi szintjén. Persze, hogy nincs sehol múzeumban ilyen. Hasonló, de jóval nagyobb van kiállítva Münchenben, a Deutsches Museumban.

Előzmény: pleharkaly (125605)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125614

Úgy tudom én is, hogy a feneke most rendben van. Effektív ez nem akadálya annak, hogy önjáró lehessen. (Nyilván be kellene vizsgálni, de sokat nem kellene elvileg macerálni. A gépe pedig szépen megőrzött példány!)

Előzmény: gumidani (125612)
Zoltika Creative Commons License 2018.04.22 0 2 125613

A horgonycsörlő gőzgéppel üzemel, és a kipufogás a szabadba történik.

Nincs emlékem, hogy ez régen hogyan történt a hazai gőzhajókon, de csak így lehetett.

 

Előzmény: tehtube (125607)
gumidani Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125612

Nekem úgy rémlik, hogy régebben volt olyan lemezjavítás, ami után a sólyára vissza kellett emelni és aztán betonoztak. De azóta már újra volt Komáromban (2008-ban) és akkor rendesen megcsinálták.

Előzmény: pleharkaly (125611)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125611

valaki erősítse-  meg de úgy  emlékszem annak idején  a sajtóban is megjelent  ,hogy nem megfelelő minőségű munka lett elvégezve ,vagy nem elvégezve..?

Előzmény: tehtube (125609)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.22 0 2 125610

A  kétórás  felfűtési  idő    érdekesen hangzik  ,valószínűleg  vízcsöves  kazánról lehetett  szó,nekem csak füstcsöves (szén) kazánokhoz  volt szerencsém 4- 6m3 víz   felfűtése  kb 3 nap,szép lassan először  5 bar  ny. azután  tíz   12 vel már el  lehet  indulni. Szükség esetén lehet egy nap is  de a kazán kímélése miatt  3nap a biztos  .Jegyzőkönyvezik minden télen a  víztelenítés  után   a  láng csövek  átmérőjét több ponton mérve,  és ha  ez  tűrésen kívül megváltozik akkor  oda  a kazánvizsga.Tehát  a  használatban állandóan fűtve  van a kazán így  gazdaságosabb ha  már  fűtve  van akkor meg menni kell vele,vagy 5 bar on tartani  a hétvégére készülve.Ami  a tapasztalat szerint kevesebb szenet emészt fel mintha  a 0-ról kellene felfűteni.

Előzmény: tehtube (125607)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125609

Nem olyan rég lemezelték a Kossuthot. Önjáráshoz nem elég?

Előzmény: HG. (125608)
HG. Creative Commons License 2018.04.22 0 0 125608

...meg aljra. Meg sok minden másra.

Olcsóbb lenne kvázi nulláról (Petőfi) újjáépíteni egyet, mint azt visszabontani, és újjáépíteni.

MÁr persze ha a Petőfi teste rendben van (erről nem tudok semmit.)

Előzmény: Ep128 (125606)
tehtube Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125607

A svájci hajók könnyűolajjal tüzelnek. Úgy talán még könnyebb.

Ezt a kibelezett hajót egy megőrzött másik géppel, vadiúj kazánnal 40 év után aktivizálták.

http://www.paddlesteamers.info/Neuchatel.htm

Itt meg a korábbi két órából félóra lett a kazáncsere után a felfűtési idő. Szerintem különleges videó, mert úgy vélem gőzcsörlővel húzza ki az orrát orrsugár helyett és csak utána indít.

https://www.youtube.com/watch?v=z7SjdZWHqtc

Előzmény: Ep128 (125606)
Ep128 Creative Commons License 2018.04.22 0 1 125606

A Kossuth is tulajdonképpen "csak" kazánra vár, effektív nem hiányos a gőzgép, ami van, az javítható. A kazánt kellene kicserélni. Ha egyszer valaha lesz valami még a Petőfiből, ott is a kazán az egyik, ami kellene. A Lajtánál dettó... Szerintem hatalmas sikertörténet volna a magyar Dunán (is) egy üzemelő gőzhajó!

Előzmény: pleharkaly (125605)
pleharkaly Creative Commons License 2018.04.21 0 1 125605

A  Gustav nevű gőzhajó  is hegesztett , pár éve  legyártott kazánt kapott a  gépésze  szerint  kívül és  belül is  lehegesztették  a  csatlakozó  csöveket amiből később repedés  lett   amit  megint hegesztéssel orvosoltak,tehát  önmagában a  hegesztett szerkezet még nem probléma.A  szegecseltnél   a csövek peremesek és  a  nyomás "neki tolja" a  kazántestnek .Az ár  itt  nem volt  reális mert egy  visszamondott  kazánrendelést  vett át a cég..fél áron,a gyártó így legalább valamit  visszakapott  a befektetésből konkrét  összegről nem tudott  a gépész.Séta  üzem/ kb8-10kmh/holt  víz, 10  lapát  németbrikett 2x a  két  lángtérbe óránként+felfűtés  szóval  aránylag gazdaságos  az üzem,napi két  három kör  majdnem mindig telt házzal.

13€ fejenként 1,5  óra.

Előzmény: Zoltika (125602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!