A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne
a nagyobb katamarán nem fér be Csopakra... (volt egyébként olyan terv, amikor nem tudtak a Siófokkal mit kezdeni, hogy J legyen, de olyan lassú lett volna, hogy elvetették)
J-t én inkább úgy turbóznám fel, hogy kihagynám Balatonfüredet, így csökkenne a menetidő (volt ilyen régen), és mondjuk 4 nap Kenesén, 3 nap Aligán (Siófokon?) érne véget.
A Siófokot valóban sétáztatni kéne Füred-Tihany közt, a másik kiskata meg mindenféleképpen F-be kell...
Almádi-Földvár viszonylat azért jön ki így mert egyik viszonylatra se kellene külön hajó az igényeket nézve,a kettő összevonása viszont növeli a gazdaságosságot.
A Szigliget környéki bringásokat-szerintem-viszonylag jól kiszolgalja a kínálat.
Szigliget csak annyival lesz kevesebb főszezonban h délelőtt nem két hanem egy hajó menne Badacsonyba,vissza ugyanígy.Nem hiszem hogy ezzel vesztene jelentőségéböl főleg hogy napi sétajáratot kap,és egy dêli járatot is Badacsonyból.
A déli Földvár-Tihanyt a H hajója Szigliget menné.A 15 órás járatra persze lehetne csak a Lelle tipúst is rakni,így +1 Tihanyi járat menne a katamaránnal 13:40-kor.(annak úgyis vissza kell jutni valahogy...)
Aligáról nem kéne lemondani,normális promóval,kedvezményekkel tán mennének onnan Füred fele,akár átszállással Almádin Siófok fele is.
A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne, hiszem Füreden már tele lenne a 400 fős hajó(egyszer volt már ilyen...).Ha éppen szar az idő akkor persze be lehet küldeni a Siófoki oroszt,a Füredet meg pihentetni.
Siófokra azért kötném be a J-t hogy több nagyhajó legyen este Sf-on(így mehetne egyszerre pl buli és Minimax vagy Mesterkártya élményhajó)
Füredi séták:Siófok nem akkor sétázna,hanem a 6 db Tihanyi fordulóján(9:15,10:45,13:45,15:15,18:15,19:45)
Füred Földvár közt nem tom mit kéne javítani,15 perces csatlakozasok vannak Tihanyban oda-vissza.
Csatlakozásokon javítgattam meg majd még lehet is.Ilyen javítás hogy a Csongor este megvárná Lellén a Helkát,egy átszállásos Szemes-Bada,Szárszó-Bada,Udvari-Bada kapcsolatokat adva oda-vissza.
Az Almádi ugyebár megmaradna nosztalgiának(Földvári sétákra)de este 18:05-kor átmenne Szárszóra,18:30-kor lenne ott egy sétája,majd csatlakozna a Csongorhoz és 19:55-re érne vissza Földvárra(Földvár-Badacsony viszonylat oda 1,vissza 2 átszállással!)
Vonatcsatlakozás:elsősorban átkelőjáratoknál,B vagy F járatnál lenne értelme.
A jegyrendszert én teljesen máshogy alakítanám,de ezt most hagyjuk.
Csináltam még korábban összesíteseket betűjelzésekkel elő-főszezonra(+hajóbeosztást is),de technikai okokból most nem tom közzétenni.Ha érdekel írj a címemre egy Mailt és válaszként átküldhetem.
Köszönöm. Ezek szerint tavaly már járt ott nyáron? Erről nem tudtam... Hiánypótló, különösen, ha megvalósul a badacsonyi és szigligeti menetrendi járatuk...
A vasúti csatlakozás nem könnyű dolog, főleg nyáron, fpszezonban. Még az északi parton csak-csak, de ott sem könnyű, főleg ahol 2-3 típúsú vonat is megáll (Tekergő, Kék Hullám, Katica).
A déli parton aztán végképp nehéz. Melyik vonathoz? Milyen irányban?
A tervezetnek - mint már a korábbiról is írtam - fő erénye, hogy a három időszakra bontva, a három medencét jobban érintve, valamennyi - sőt Fenyvessel és Szárszóval kiegészítve - kikötő és hajó kapacitást kihasználva adna a jelenleginél lényegesebb jobb és sűrűbb járat lehetőségeket. Nyilván a praktikusan kialakított hajózási ajánlások (szolgáltatási minőség/menetdíjak/megéri-e használni az utasnak hármassága) lehetnének utas vonzó tényezők, amely végül is a további fejlesztésekre adhatnának további indokokat, tehát érdemes lenne több szempontból is távlatosan gondolkodni és sok szempontnak egyaránt megfelelni (vö trizs javaslatait).
Egyet lehet érteni a séta és menetrendi járatok okos összekapcsolásával, persze így át kell gondolni a menetdíjak egymással való összehangolását is, amely persze nem feltétlenül nehéz, mert elsősorban az első díjkategóriát jelentő menetrendi utazás nagyjából azonos egy 2 órás sétahajózás összegével.
Néhány kérdés és megjegyzés:
Az elő- és utószezoni Boglár-Badacsony-Mária-Szigliget-Fenyves megoldás vonzó és sikeres lehet, kérdés, hogy mennyiben oldja meg a kerékpárosok igényeit Mária-Györök-Szigliget háromszögben. A Siófok-Almádi-Siófok-Tihanyrév-Földvár első része elképzelhető az átkelések miatt, talán Alsóőrs is beemelhető, megint a kerékpárosokra is gondolva. A Siófok-Tihanyrév-Földvár így még kicsit öncélúnak látszik.
Főszezon:
Nyugati medence: a Keszthely-Mária-Györök-Keszthely OK, de és minden második járatot fordított irányban működtetném, jobb lehetőségeket adva a Györökről Máriára (vissza)közlekedőknek.
A Keszthely-Badacsony viszonylat és a Mária-Badacsony viszonylat is rendben, de Szigliget mintha kevesebb szerepet kapna (bár ott a tavaszi bővítés OK).
A csatlakozások még finomításra várnak.
A középső medencében a Csongor és a Helka által bejárt utak rendben, de nem világos, hogy ha a Lelle típusú hajó 11.15-kor Földvárról továbbmegy Lellére (ami persze megpróbálható) és csak 14.15-kor ér vissza, akkor Földvárról Tihanyba menő 12 órás járatot melyik hajó csinálja (a 15.00 órás egyidejű indulás a Füreddel és a Lelle típusúval talán luxus). Itt is javíthatók a csatlakozási lehetőségek.
A H járat meghosszabbítása Füredig OK, a J járat lényegében Földvárig történő hosszabbítása is elképzelhető. Keleti medence: A Siófok-Aliga-Kenese része erős utas keresést/találást igényelne, pláne a Füred katamaránhoz, itt inkább 303-ast, vagy Lelle típusú képzelhető el, a Füred mehetne a Siófok-Tihany viszonylatban. Jó megoldás a Siófok katamarán "pótlása" a H (Szigliget) és a J (Lelle típusú) járat hajójával, hogy a Siófok sétáljon.
A Siófok-Füred-Tihany háromszög és a Tünde hajó járatai is rendben.
Viszont a Füred-Földvár közötti táv (és vissza) tihanyi csatlakozásain lehetne javítani.
Összességében jó még, hogy sok esti járat is van, akár menetrendi, akár séta.
Jó lenne, ha az egész rendszer egy összesített táblázatban is és külön-külön részenként is megjelenhetne.
És ami a legfontosabb: sok-sok egyetértőt kellene toborozni és lobbizni a BAHART illetékeseinél.
Oszt erről a Dunatölgyesről már hallottak a Cserfalusiak és a Wernersdorfiak? :) :) :) Még utoljára kiderül, hogy a "dunántúli hárombetűsök" - nek (2x T, 1x Ó) köszönhető, hogy az a település ott van... :) :) :)
Remek ötlet a Call Center, majd ki is próbálom. A menetrendet kezdő hajók a Fonyód és az Alsóörs voltak.Fonyód indult reggel Tihanyból. Fonyódon a Lelle és egy 303-as állt. Füreden a Csobánc, Siófokon a Tünde állt.4
Az idén is a húsvét előtti szombaton nyitják meg a balatoni menetrend szerinti hajózás szezonját. A hagyományok szerint a balatonfüredi kikötőben ünnepélyes keretek között fogadják a Siófokról érkező hajósokat és más vendégeket. A hivatalos program végén ingyenes sétahajózásra viszik Tihany felé az érdeklődőket - írja a balatontipp.hu
A tervezett program
9.30 órától A Balatonfüredi Ifjúsági Fúvószenekar térzenéje a füredi hajókikötőben – vezényel: Knizner István karmester
Közreműködik a Sellő Tánccsoport
10.00 órakor Az „Első hajó” érkezése
Himnusz, Balaton Himnusz
A Siófoki Férfi Dalkör Egyesület műsora – vezényel: Lovrek Károly karnagy
A hajósok köszöntése:
dr. Bóka István, Balatonfüred város polgármestere
Dr. Lengyel Róbert, Siófok város polgármestere
Ruzsics Ferenc, Keszthely város polgármestere
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója
Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség elnöke
Zászlófelvonás a Szózat hangjaira
A Balatonfüred Néptánc Együttes műsora – művészeti vezető: Bácsi Gabriella
Az ünnepséget követően a közönség részére ingyenes sétahajózás a Siófok katamaránnal
-Keszthelyre legalább egy (EGY)járat hoz kirándulókat(szégyen hogy ilyen most nincs...)
-Badacsony-Akali jobb kapcsolat(legalább van...)
-Minden kikötő be van kötve naponta
-Balatonfüred bekapcsolása az A járatba(+úgy en bloc visszaállítani az A járatot)
Negatívum:
-A korán pl 7 órakor menő járatokon soha senki nem lesz
-A Sf-Tihany tengelyen túlméretezett kapacitás(a négy nagyhajó sok,3 is mehetne óránként)
-Ugyanitt probléma,hogy a Füredi,Siófoki sétahajózás továbbra sincs megoldva
-Földvár-Badacsony délutáni járatnak nem lenne túl sok értelme
-Boglár-Badacsony közt továbbra sincs normális átkelő kapcsolat(15:50-kor már senki nem fog Badacsonyba menni)
-Kissé egyenetlen a kapacitások elosztása(Fonyód-Györök közé sok a 3 orosz pl)
-További problémák vannak a vonatcsatlakozásal is.Oda pl ahol kilométerekre van a vasút(Tihany-Füred pl) egyáltalán nem érdemes csatlakozást szerkeszteni
Tehát ez egy kicsit túl van gondolva szerintem.
A balatoni közlekedés ugyanakkor jelentős probléma,mind vasút,mind hajózás,mind buszközlekedés szempontból.Ennek esetleges megoldása lehetne egy Balatoni Közlekedési Vállalat,mely
-átvenné a 29-30-as vasutat(ha kell a 27-est is)
-Fenntartaná a Bahartot(fejlesztené is)
-és szervezné a turisztikai buszközlekedést.(a Volán meg a hivatásforgalmat)
Ez szerintem a Magyar Turisztikai Ügynökség fennhatósága alatt kéne legyen,és az önkormányzatoknak legfeljebb beleszólási jogot adnék(látjuk mi lett a BH-val,miután átvették az önkormányzatok.)
A vállalat ugyanakkor kizárólag helyi igényekre lenne szabva helyi vezetéssel,nem Budapesten mondanák meg,hogy mi kéne 150 km-rel odébb...
Az induló vállalat bekerülési költségeit pedig a 300 milliárdos Csomag állhatná.