Keresés

Részletes keresés

PJ69 Creative Commons License 2018.04.02 0 1 125495

Talán a második nekifutásra újraindul a dömösi átkelés, átkelőhajó ismét van.

Februárban még volt neve, valamiért lekerült, nem tetszik a MAHART-nak.

Előzmény: zjakabfi (125186)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.02 0 0 125494
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.02 -1 0 125493

Melyik paramétere alapján nem megy be Csopakra?

Mert 2013-ban a Szigliget is volt két hétig J,szal hossza alapján jónak kell lennie. De ha rövid a móló akkor is le lehetne ütni pár cölöpöt mondjuk.

Vagy a merülése a gond?

Füred kihagyása nem biztos hogy jó mert manapság Füred nagyon fontos kiránduló célpont ahol szintén sokan leszállnak J-ről.

Előzmény: HG. (125491)
HG. Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125491

A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne

 

a nagyobb katamarán nem fér be Csopakra... (volt egyébként olyan terv, amikor nem tudtak a Siófokkal mit kezdeni, hogy J legyen, de olyan lassú lett volna, hogy elvetették)

 

J-t én inkább úgy turbóznám fel, hogy kihagynám Balatonfüredet, így csökkenne a menetidő (volt ilyen régen), és mondjuk 4 nap Kenesén, 3 nap Aligán (Siófokon?) érne véget.

 

A Siófokot valóban sétáztatni kéne Füred-Tihany közt, a másik kiskata meg mindenféleképpen F-be kell...

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125485)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125490

http://indafoto.hu/adam_varkonyi

Bocsánat csak folyton sz.rakodik a gépem...

Előzmény: Ádám Várkonyi (125489)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125489

Na ide fel tudtam tölteni,bár kissé össze van keverve.

Előzmény: Ádám Várkonyi (125485)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125488

Átküldtem Mailen az összesítetteket.A kitetthez képest van pár eltérés abban,de a nagyja ugyanaz.

Előzmény: zjakabfi (125487)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125487

Ok, megnézem.

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125486)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125486

Az én javaslatomról mi a véleményed?Ha akarod átküldhetem összesítve úgy könnyebb átnézni.

Előzmény: zjakabfi (125483)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125485

Almádi-Földvár viszonylat azért jön ki így mert egyik viszonylatra se kellene külön hajó az igényeket nézve,a kettő összevonása viszont növeli a gazdaságosságot.

A Szigliget környéki bringásokat-szerintem-viszonylag jól kiszolgalja a kínálat.

Szigliget csak annyival lesz kevesebb főszezonban h délelőtt nem két hanem egy hajó menne Badacsonyba,vissza ugyanígy.Nem hiszem hogy ezzel vesztene jelentőségéböl főleg hogy napi sétajáratot kap,és egy dêli járatot is Badacsonyból.

A déli Földvár-Tihanyt a H hajója Szigliget menné.A 15 órás járatra persze lehetne csak a Lelle tipúst is rakni,így +1 Tihanyi járat menne a katamaránnal 13:40-kor.(annak úgyis vissza kell jutni valahogy...)

Aligáról nem kéne lemondani,normális promóval,kedvezményekkel tán mennének onnan Füred fele,akár  átszállással Almádin Siófok fele is.

A Füred igenis jó lenne J-re,ha megint normális promó lenne, hiszem Füreden már tele lenne a 400 fős hajó(egyszer volt már ilyen...).Ha éppen szar az idő akkor persze be lehet küldeni a Siófoki oroszt,a Füredet meg pihentetni.

Siófokra azért kötném be a J-t hogy több nagyhajó legyen este Sf-on(így mehetne egyszerre pl buli és Minimax vagy Mesterkártya élményhajó)

Füredi séták:Siófok nem akkor sétázna,hanem a 6 db Tihanyi fordulóján(9:15,10:45,13:45,15:15,18:15,19:45)

Füred Földvár közt nem tom mit kéne javítani,15 perces csatlakozasok vannak Tihanyban oda-vissza.

Csatlakozásokon javítgattam meg majd még lehet is.Ilyen javítás hogy a Csongor este megvárná Lellén a Helkát,egy átszállásos Szemes-Bada,Szárszó-Bada,Udvari-Bada kapcsolatokat adva oda-vissza.

Az Almádi ugyebár megmaradna nosztalgiának(Földvári sétákra)de este 18:05-kor átmenne Szárszóra,18:30-kor lenne ott egy sétája,majd csatlakozna a Csongorhoz és 19:55-re érne vissza Földvárra(Földvár-Badacsony viszonylat oda 1,vissza 2 átszállással!)

Vonatcsatlakozás:elsősorban átkelőjáratoknál,B vagy F járatnál lenne értelme.

A jegyrendszert én teljesen máshogy alakítanám,de ezt most hagyjuk.

Csináltam még korábban összesíteseket betűjelzésekkel elő-főszezonra(+hajóbeosztást is),de technikai okokból most nem tom közzétenni.Ha érdekel írj a címemre egy Mailt és válaszként átküldhetem.

 

Előzmény: dolomit14 (125482)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125484

Köszönöm. Ezek szerint tavaly már járt ott nyáron? Erről nem tudtam... Hiánypótló, különösen, ha megvalósul a badacsonyi és szigligeti menetrendi járatuk...

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125479)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125483

Támogatom a túlkínálatot, de azért ésszel.

 

A vasúti csatlakozás nem könnyű dolog, főleg nyáron, fpszezonban. Még az északi parton csak-csak, de ott sem könnyű, főleg ahol 2-3 típúsú vonat is megáll (Tekergő, Kék Hullám, Katica).

 

A déli parton aztán végképp nehéz. Melyik vonathoz? Milyen irányban?

Előzmény: Ádám Várkonyi (125465)
dolomit14 Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125482

A tervezetnek - mint már a korábbiról is írtam - fő erénye, hogy a három időszakra bontva, a három medencét jobban érintve, valamennyi - sőt Fenyvessel és Szárszóval kiegészítve - kikötő és hajó kapacitást kihasználva adna a jelenleginél lényegesebb jobb és sűrűbb járat lehetőségeket. Nyilván a praktikusan kialakított hajózási ajánlások (szolgáltatási minőség/menetdíjak/megéri-e használni az utasnak hármassága) lehetnének utas vonzó tényezők, amely végül is a további fejlesztésekre adhatnának további indokokat, tehát érdemes lenne több szempontból is távlatosan gondolkodni és sok szempontnak egyaránt megfelelni (vö trizs javaslatait).   

Egyet lehet érteni a séta és menetrendi járatok okos összekapcsolásával, persze így át kell gondolni a menetdíjak egymással való összehangolását is, amely persze nem feltétlenül nehéz, mert elsősorban az első díjkategóriát jelentő menetrendi utazás nagyjából azonos egy 2 órás sétahajózás összegével.

Néhány kérdés és megjegyzés:

Az elő- és utószezoni Boglár-Badacsony-Mária-Szigliget-Fenyves megoldás vonzó és sikeres lehet, kérdés, hogy mennyiben oldja meg a kerékpárosok igényeit Mária-Györök-Szigliget háromszögben. A Siófok-Almádi-Siófok-Tihanyrév-Földvár első része elképzelhető az átkelések miatt, talán Alsóőrs is beemelhető, megint a kerékpárosokra is gondolva. A Siófok-Tihanyrév-Földvár így még kicsit öncélúnak látszik.

Főszezon:

Nyugati medence: a Keszthely-Mária-Györök-Keszthely OK, de és minden második járatot fordított irányban működtetném, jobb lehetőségeket adva a Györökről Máriára (vissza)közlekedőknek.

A Keszthely-Badacsony viszonylat és a Mária-Badacsony viszonylat is rendben, de Szigliget mintha kevesebb szerepet kapna (bár ott a tavaszi bővítés OK).

 

A csatlakozások még finomításra  várnak.

A középső medencében a Csongor és a Helka által bejárt utak rendben, de nem világos, hogy ha a Lelle típusú  hajó 11.15-kor Földvárról továbbmegy Lellére (ami persze megpróbálható) és csak 14.15-kor ér vissza, akkor Földvárról Tihanyba menő 12 órás járatot melyik hajó csinálja (a 15.00 órás egyidejű indulás a Füreddel és a Lelle típusúval talán luxus). Itt is javíthatók a csatlakozási lehetőségek.

A H járat meghosszabbítása Füredig OK, a J járat lényegében Földvárig történő hosszabbítása is elképzelhető. Keleti medence: A Siófok-Aliga-Kenese része erős utas keresést/találást igényelne, pláne a Füred katamaránhoz, itt inkább 303-ast, vagy Lelle típusú képzelhető el, a Füred mehetne a Siófok-Tihany viszonylatban. Jó megoldás a Siófok katamarán "pótlása" a H (Szigliget) és a J (Lelle típusú) járat hajójával, hogy a Siófok sétáljon.

A Siófok-Füred-Tihany háromszög és a Tünde hajó járatai is rendben.

Viszont a Füred-Földvár közötti táv (és vissza) tihanyi csatlakozásain lehetne javítani.

Összességében jó még, hogy sok esti járat is van, akár menetrendi, akár séta.

Jó lenne, ha az egész rendszer egy összesített táblázatban is és külön-külön részenként is megjelenhetne. 

És ami a legfontosabb: sok-sok egyetértőt kellene toborozni és lobbizni a BAHART illetékeseinél.

 

 

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125406)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125481

Kipróbáljuk.☺

Előzmény: Ádám Várkonyi (125479)
siófoki35 Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125480

Ja, kösz. :) Így már ismerősebb.

Előzmény: zjakabfi (125478)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125479

Szent Benedekhez:http://setahajofenyves.hu/

A Call Centerhez:vajon a hajóbeosztás felderítéséhez lehet használni?

És végül:szerintem az Alsóörsöt érdemes lenne NR-nek vagy Beának nevezni itt a fórumon,úgyis évente nevet fog váltani...

Előzmény: zjakabfi (125478)
zjakabfi Creative Commons License 2018.04.01 0 0 125478

Nemzeti Regatta Alsóörs 2017.☺

Előzmény: siófoki35 (125476)
* BLERIOT * Creative Commons License 2018.04.01 -1 0 125477

Oszt erről a Dunatölgyesről már hallottak a Cserfalusiak és a Wernersdorfiak?  :) :) :) Még utoljára kiderül, hogy a "dunántúli hárombetűsök" - nek (2x T, 1x Ó)  köszönhető, hogy az a település ott van... :) :) :) 

 

Kellemes ünnepeket minden kedves topictársnak! 

Előzmény: jakyg (125460)
siófoki35 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 125476

Most lehet hogy én vagyok elmaradva, de mi az az Alsóörs??

Előzmény: zjakabfi (125474)
zjakabfi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125475

https://www.sonline.hu/eletstilus/megkezdodott-a-balatoni-hajozasi-szezon-1009605/

 

A főszezon meghosszabbítása egészen eredeti gondolat. 

zjakabfi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125474

Remek ötlet a Call Center, majd ki is próbálom. A menetrendet kezdő hajók a Fonyód és az Alsóörs voltak.Fonyód indult reggel Tihanyból. Fonyódon a Lelle és egy 303-as állt. Füreden  a Csobánc, Siófokon a Tünde állt.4

Előzmény: KZX003 (125472)
zjakabfi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125473

A Szent Benedek Siófokon már nem sétál? Tegnap Fenyvesen állt. Lehet, hogy ott fog sétálni, és kihasználja a szűz területet?

KZX003 Creative Commons License 2018.03.31 -1 0 125472

Átadták a BAHART Ügyfélközpontot és az Info Vonalat.

Fotógaléria a sajtótájékoztatóról a bhkeptar.hu-n!



Megkezdődött a 172. balatoni hajózási szezon.

Fotógaléria és összefoglaló kisfilm a bhkeptar.hu-n!

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125471
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125470

Na megtaláltam hogy a Siófoki kamera az...

De amúgy az mióta van a katamaránon?Mer nekem most tűnt fel...

Előzmény: Ádám Várkonyi (125469)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125469

A Tihanyi K webcam?

Én 10 órakor még a Bakony rengetegében tartottam haza Győrbe, családi okokból...

Előzmény: nidsz (125468)
nidsz Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125468

az időkép egyik online kamerája rajt van a hajón, azon nagyjából "végigkövettem"

Előzmény: Ádám Várkonyi (125467)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.03.31 0 0 125467

6 év óta először nem sikerült eljutnom...:-(

Remélem legalább videjó lesz majd,ahogy szokott.

Előzmény: trizs77 (125466)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 125466

 

 

Balaton

 

Szombaton nyitják meg a balatoni menetrend szerinti hajózás szezonját

 

2018.03.30.

 

Hírszerkesztő

 

Az idén is a húsvét előtti szombaton nyitják meg a balatoni menetrend szerinti hajózás szezonját. A hagyományok szerint a balatonfüredi kikötőben ünnepélyes keretek között fogadják a Siófokról érkező hajósokat és más vendégeket. A hivatalos program végén ingyenes sétahajózásra viszik Tihany felé az érdeklődőket - írja a balatontipp.hu

A tervezett program

9.30 órától A Balatonfüredi Ifjúsági Fúvószenekar térzenéje a füredi hajókikötőben – vezényel: Knizner István karmester

Közreműködik a Sellő Tánccsoport

10.00 órakor Az „Első hajó” érkezése

Himnusz, Balaton Himnusz

A Siófoki Férfi Dalkör Egyesület műsora – vezényel: Lovrek Károly karnagy

A hajósok köszöntése:

dr. Bóka István, Balatonfüred város polgármestere

Dr. Lengyel Róbert, Siófok város polgármestere

Ruzsics Ferenc, Keszthely város polgármestere

Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója

Balassa Balázs, a Balatoni Szövetség elnöke

Zászlófelvonás a Szózat hangjaira

A Balatonfüred Néptánc Együttes műsora – művészeti vezető: Bácsi Gabriella

Az ünnepséget követően a közönség részére ingyenes sétahajózás a Siófok katamaránnal

 

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.03.30 -1 0 125465

Érdekes elképzelések.

Pozitívum:

-Viszonylag sűrű közlekedés a fő viszonylatokon(Sf-Tihany,Bada-Fonyód)

-Új átkelő kapcsolatok(Szigliget-Fonyód,Udvari-Földvár)

-Aligán normális járatsűrűség(napi menetek)

-Keszthelyre legalább egy (EGY)járat hoz kirándulókat(szégyen hogy ilyen most nincs...)

-Badacsony-Akali jobb kapcsolat(legalább van...)

-Minden kikötő be van kötve naponta

-Balatonfüred bekapcsolása az A járatba(+úgy en bloc visszaállítani az A járatot)

 

Negatívum:

-A korán pl 7 órakor menő járatokon soha senki nem lesz

-A Sf-Tihany tengelyen túlméretezett kapacitás(a négy nagyhajó sok,3 is mehetne óránként)

-Ugyanitt probléma,hogy a Füredi,Siófoki sétahajózás továbbra sincs megoldva

-Földvár-Badacsony délutáni járatnak nem lenne túl sok értelme

-Boglár-Badacsony közt továbbra sincs normális átkelő kapcsolat(15:50-kor már senki nem fog Badacsonyba menni)

-Kissé egyenetlen a kapacitások elosztása(Fonyód-Györök közé sok a 3 orosz pl)

-További problémák vannak a vonatcsatlakozásal is.Oda pl ahol kilométerekre van a vasút(Tihany-Füred pl) egyáltalán nem érdemes csatlakozást szerkeszteni

Tehát ez egy kicsit túl van gondolva szerintem.

 

A balatoni közlekedés ugyanakkor jelentős probléma,mind vasút,mind hajózás,mind buszközlekedés szempontból.Ennek esetleges megoldása lehetne egy Balatoni Közlekedési Vállalat,mely 

-átvenné a 29-30-as vasutat(ha kell a 27-est is)

-Fenntartaná a Bahartot(fejlesztené is)

-és szervezné a turisztikai buszközlekedést.(a Volán meg a hivatásforgalmat)

Ez szerintem a Magyar Turisztikai Ügynökség fennhatósága alatt kéne legyen,és az önkormányzatoknak legfeljebb beleszólási jogot adnék(látjuk mi lett a BH-val,miután átvették az önkormányzatok.)

A vállalat ugyanakkor kizárólag helyi igényekre lenne szabva helyi vezetéssel,nem Budapesten mondanák meg,hogy mi kéne 150 km-rel odébb...

Az induló vállalat bekerülési költségeit pedig a 300 milliárdos Csomag állhatná.

Ez tehát az én elképzelésem.

Előzmény: trizs77 (125464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!