Röviden:Menetrendi oldalon folyamatos leépítés,séta-programjárat tekintetében pedig fejlesztés látható.
Hogy ez jó-e vagy nem arról vitatkozhatunk,túl sok értelme nincs.Én speciel a menetrendet mindig fölérendeltem a programjáratoknak,erre épít a tervezetem is...
Hosszan kifejtve:
-Keszthelyen az 5 helyett ma egy járat van,értelmes időben oda menni nem lehet,
-Lelle-Boglár-Badacsony tengelyen a 4 helyett ma egy járat van,
-a leghosszabb járatok úgymint V,T(hosszú),G,N(hosszú)mind kihullottak
-Több egyéb járat,pl.Cs,O,A,M megszűnt vagy csak hétvégén megy,
-az átkelőjáratok ritkultak,pl Siófok-Tihany tengelyen 2002-ben délelőtt óránként indultak a hajók,
-Szembetűnő,hogy az északi parti falvakról ma egyik irányba se lehet elindulni.Akali-Fövenyes szinte megszűnt,Révfülöpről kb.csak Boglárra lehet menni.
Aztán a hajóbeosztás is alakult,pl 2002-ben J volt a Bakony,K,B,L pedig vizibusz,a Lelle meg H.
Ma a J egy orosz,a másik három K,B,L,míg a H a Szigliget.A keleti medencében két vasaló kerülgette egymást(+a Beló)míg ma csak a Siófok megy ott meg a Szent Miki(ez szerintem racionális változás,a két katamarán túl volt méretezve.).
Átalakultak a kikötők is,azaz hogy több megszűnt:Zánka és Aliga kiesett,míg Akali-Fövenyes êpphogy megmaradt.
És végül:2002-ben június végén indult a főszezon,míg 2013-ban ez júli 13 volt.Idén valamivel jobb a helyzet de a júli 7 is késő...
Most elsősorban a 16 éves távlathoz képest néztem meg,de 2010-hez képest is vannak problêmák...
Nem, apám nem motorozik, és ezen még én sem sajnos, a gyújtás álló részen van még dolgoznivaló.
Megteszem amit tudok a hajós fényképek terén, nem lakunk közel sajnos apumékkal, de nemsokára jönnek hozzánk, akkor átnézzük a FB oldalt is, mert nem használ számítógépet, viszont okostelefont igen (telefonálásra :D )
Én magam még fiatal voltam ahhoz hogy neveket idézzek fel, vagy akár arcokat, de ő egyből tudta, hogy ha jól idézem a négyesen dolgoztak együtt, utána apám visszakerült a tizesre.
Természetesen minta fényképekre, mind a sztorikra van itt igény.
A Hajóregisztert ismered?
Sok-sok kép van ott, de sok hajóról csak nagyon kevés. Az sem baj, ha csak részlet látszik róluk és az sem baj, ha nem tudod beazonosítani, majd segítünk benne.
egy képről keveredtem ide a keresőröl, szép nagy topik sry hogy nem olvasom át.
Édesapám hajógépész, ..már bőven nyugdíjas, és neki köszönhetően én is nagyon sok időt töltöttem gyerekkoromban a Jégtörők valamelyikén, hatos, hetes de talán a tizesen a legtöbbet. Rengeteg élmény köt ezekhez a hajókhoz, minden zegét-zugát bejártam, egyik kabinból a másikba a padlózat alatt, imádtam arra ébredni hogy már megy a hajó, ahogy imádtam az esti kikötéseket is, nekem ugyan nem szabadott, de emlékszem nagy ugrásokra a kormányállás tetejéről a Dunába. voltam a KORNEUBURG-n is, ..aztán a FOKA-val történt ami történt.
Apám a mai napig tartja a kapcsolatot egy-két munkatársával, hiszen a két hetes turnus alatt azért nagy összekovácsolódás volt :)
..ha valakinek van még rokona aki dolgozott a Jégtörő hajókon az írjon privátban, rákérdezek apámnál.
Valahol vannak fényképek is, majd ha látogatóba megyek apumhoz, digitalizálom ha van rá igény.
Bocs, remélem a moderatúra ezt az egy hirdetést elnézi nekem.
Eladó:
Sir James Bisset életrajzi trilógiája: Vitorla a láthatáron - Csavargók és úri hölgyek - Kommodore
Sir James Bisset a Cunard Shipping Line egykori commodoreja visszaemlékezései hajós pályafutására a kezdetektől az utolsó napokig. A brit tengerészet a századfordulótól a II. világháborúig. Részt vett a Titanic mentésében, a Carpathia másodtisztjeként.
A könyv eddig nem jelent meg magyarul, csak egy kivonatos, rövidített változata Héttengeren címmel.
A Siófok is csak véletlen maradhatott benn szerintem,mert azzal pontban 9-es indulással 10-re nem lesznek Füreden.Szerintem talán a Szent Miki lesz,esetleg Szigliget.
...ami nem a Kelén lesz, mert azon dolgoznak serényen, és nem is a Helka, ami meg Keszthelyre megy, így megtévesztő a plakát, bár oda van írva, hogy a Siófok lesz.
Mert valamelyik 301-est eladták?Érdekes fejlemény,ugyanis az ősszel azt válaszolták ezirnyú kérdésemre,hogy marad az állomány.Más kérdés,hogy Márián hogy fog egyszerre két hajó éjszakázni?