Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2018.02.16 0 0 125200

Szimpatikus és logikus amit írsz! (A "H járat" az melyik is...?) Szerintem csak úgy volna értelme bekötni a személyforgalomba Szárszót, hogy (minimum) délelőtt-délután megforduljon ott egy hajó! De akár 2 párat is el tudnék képzelni (más-más irányból, kiindulási pontból)... (Egyelőre amúgy is csak töprengés tárgya, (azt meg szabad :-) ) mert idén kezdődne az építkezés, tehát 2019 előtt úgysem lesz belőle még semmi..)

Előzmény: Ádám Várkonyi (125198)
rezgaras Creative Commons License 2018.02.16 0 2 125199

"...a 70-es években mintha lett volna járat a Helkával Máriára..."

 

Az vicces lehetett, amikor a máriai folyosón kifarolt a Helka... A víz a kikötőben amúgy elég mély?

 

Előzmény: dolomit14 (125192)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.16 -1 1 125198

,, ha fizet az önkormányzat, akkor betolja az orrát egy hajó heti 1x, ha nem fizet, akkor 1x sem"

 

Ennek aztán van értelme. Ha jól tudom,ahhoz hogy egy kikötő 100 tonnás személyhajókat tudjon fogadni,kicsit máshogy kell kivitelezni,mint hogy csak vitorlásokkal legyen kitömve.Hamár Szárszó úgy akarja hogy be legyen kötve a szemelyhajó-hálózatba,akkor menjen minden nap onnan hajó. H járatot oda vissza meg lehetne állítani,+én megállítanám a déli Földvár-Lelle fordulót is visszaútban(Földvár felé).Egyik nap akár a Szemesi 303 is átjöhetne ide(mondjuk ha Lelleére csak két nap menne sétázni).

 

Az én menetrendi javaslatomban Balatonudvari kivételével minden hajóállomás napi szinten be van kapcsolva,egyedül Akali van kicsit szarul megoldva mert délben megy hajó Lelle felé,vissza meg nem.

Esetleg ha a Helka továbbra is 17-kor jőne vissza Badacsonyból Lellére,nem úgy ahogy írtam,akkor ő tehetne egy Akali kanyart este. De jelenleg ettől is nagyon messze vagyunk.

 

 

Előzmény: HG. (125196)
HG. Creative Commons License 2018.02.16 -1 1 125197

Séták:

 

Régóta mondom, (a legilletékesebbnek is...), hogy, hogy nem jó, hogy szinte minden Siófok-Tihany utast Füred felé túráztatunk plusz fél óra (oda-vissza hajóút esetén 1 óra) kerülővel.

 

Kéne egy nagyhajós járat csak Siófok-Füred közé, napi 4 körrel. A hajó Siófokon diszkózna és ott is aludna.

 

Kéne egy másik nagyhajós járat Füred-Tihany közé sok körrel, és ezzel a Füred-Tihany ingát lehetne egyben sétává alakítani. 25 perces menetidő, nyomi kiskatamaránnal is tartható, 10 perc meg lenne az utascserére. A sétajegyet persze úgy kéne meghatározni, hogy le szabadjon szállni Tihanyban, és másikkal lehessen visszajönni.

Ez a hajó lenne az esti füredi diszkó járata.

 

És kéne min napi 3 közvetlen kör Siófok - Tihany közé, amire kisebb hajó is elég.

 

Amúgy is 3 hajó van erre foglalkoztatva, így is annyi lenne, "csak" az utasnak lenne jobb, és végső soron a cégnek is, mert vélhetően több lenne az utas.

 

A füredi séták az esetek 80-90%-ban amúgy is Tihany felé mennek, és csak állami cégnél történhet meg, hogy egymás mellett megy a menetrendi 50 utassal, a séta még 20- szal, előbbi megáll Tihanyban, utóbbi a molótól 100 méterre fordul...

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125194)
HG. Creative Commons License 2018.02.16 0 1 125196

Nyilván vitorlás kikötő lesz.

Személyhajózáshoz annyi köze lesz, mint Aligának: ha fizet az önkormányzat, akkor betolja az orrát egy hajó heti 1x, ha nem fizet, akkor 1x sem.

 

Előzmény: Ep128 (125195)
Ep128 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 125195

Egy balatonszárszói helyi lapban említik, hogy tervezik Szárszón egy nagyméretű kikötő építését. Alapjában véve örülök ennek, (mindig sajnáltam, hogy a falumban nincs hajóállomás) de vajon mennyi létjogosultsága lesz Szemes és Földvár között ennek, meg hogy "passzol" majd a menetrendekbe / útvonalakba?

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.15 -1 1 125194

,Fonyód-Badacsony:

Amíg nincs komp,addig a Badacsony menne terveim szerint ott,másfél órás ütemben.Este a tartalék,vagy más tehet Badai fordulót 9-10 fele.

 

Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthely:

 

Nem tudom hogy mennyire lenne utas ezen.Keszthelyt -szerintem-leginkább Mária-Györök felől közelítik,annak meg fennáll lehetősége.Ettől meg lehet próbálni,de eléggé kérdéses.

 

Boglári vonaljárat:

 

Visszafele van egy kis elírás a dologban,eredetileg Tihanyrévben megállítottam volna...

 

Séták:

-Fonyód:a katamaránra sétajegy váltható

-Boglár:a Révfülöpire vagy Lelleire ugyanígy

-Lelle:azon napokon mikor a Szemesi 303 ott van,mehet sétákat

-Szemes:az Akali átkelőn lehet sétázni

 

Hosszújárat:

 

Nem oly hosszú az,ha a Lelleire gondolsz.És ez csak csatlakozást adna nem menne végig.

 

Siófok-Aliga:

 

ez azért lenne vevezetve,mert ugye a J járat hajója eddig ha megszomjazott,délben felmehetett Siófokra.Mostantól ez a lehetőség megszűnik,de éjjel lehet Siófokon tankolni.A szemléyzetnek is csak jobb lenne Siófok éjjelezni,emellett Aligától Tihany fele utas is lenne már.

 

Füred-Földvár:

 

Földvártól nem Füred,inkább Tihany a célpont,ott jó az átszállás.Este azért megy Füredig hogya 18:30 as Siófok-Füred járatnak ne kelljen Tihanyig jönni,hanem Füreden csatlakozzanak.

 

Ja,és örülök hogy tetszik a tervezet.

Előzmény: dolomit14 (125192)
offroadgangster Creative Commons License 2018.02.15 0 1 125193

10km-re lakom a helyszíntől, tudom mi hol van ;)

Amin fennakadtam, az a kompról írt információ

Előzmény: trizs77 (125190)
dolomit14 Creative Commons License 2018.02.15 -1 1 125192

Ez nagyon érdekes menetrend tervezet.

Sok dologgal egyet lehet érteni: a sétajáratok menetrendivel való összekapcsolása, a hajók kihasználtsága, több kikötőből több kikötőbe jutás, mindhárom medencében több járat stb.

Nagyon tetszik:

- a Keszthely-Mária-Györök háromszög megoldás, megjegyezve, hogy a 70-es években mintha lett volna járat a Helkával Máriára, de nem biztos 

- Fenyves bekapcsolása

- Boglár-Révfülöp járat csatlakozásai és esti járatai

- a Szemes környéki járatbővítés

- a keleti medence 'A' járatának és sétáinak összekapcsolása

- a Siófok-Füred esti két járatpárja, ugye kisebb hajóval?

Ami kérdés:

- Fonyód-Badacsonyi komp egyhamar nem lesz, az ottani átkeléssel is kellene foglalkozni és jó lenne késő esti járat

- lehetne Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthelyi viszonylat is

- jó a Boglár-Siófok járat bővítése Földvárral, de hogyan lehet minden nap Tihanyból Szemesre, Lellére, Boglárra visszajutni

- lennének-e séták Fonyódon, Bogláron, Lellén, Szemesen?

- nem nagyon lesz érdeklődés a hosszú járat iránt (különben sem menne végig a tavon)  

- nem nagyon lesz érdeklődés Siófok-Aliga viszonylat iránt, bár ki tudja?

- nem teljesen egyértelmű a Földvár-Tihany(-Füred) variáció, pl. előnye az esti Tihany-Füred viszonylat, ebből talán meggondolandó lenne reggeli, vagy napközbeni hosszabb járat a Tihanyi átszállás kiküszöbölése céljából

Nyilván a jövőről lenne szó ezzel a tervvel, és persze talán nem olyan sokára lennének újabb hajók is. Csak így tovább

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125180)
jakyg Creative Commons License 2018.02.15 0 1 125191

Több gond is volt/van azzal a komppal, de ugye az képes járművek szállítására is.

Előzmény: offroadgangster (125189)
trizs77 Creative Commons License 2018.02.15 -1 0 125190

Hisz ott a kb 4 éve átadott komp Bős öregkikötő és Dunaremete között.

 

-----------------

 

az új gyalogos híd, a tervek szerint 19 km-rel északnyugatabbra épül mint ahol most a bősi komp van.

offroadgangster Creative Commons License 2018.02.15 0 1 125189

A két régió összekötését néhány évvel ezelőtt még egy új kompkapcsolattal akarták megteremteni, ezt az ötletet azonban később - a műszaki megoldás előnytelensége miatt - elvetették.

 

Hisz ott a kb 4 éve átadott komp Bős öregkikötő és Dunaremete között.

Viszont menetben nagyon kevesen látták eddig, főleg az elmúlt két évben...

Előzmény: jakyg (125188)
jakyg Creative Commons License 2018.02.15 0 0 125188
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.14 0 2 125187

Csobánc,Csongor:Látod azt én se tudom. 30 m nél mindegyik jóval rövidebb viszont egygépesek,és nagyobb merülésűek mint az alu vizibuszok. 

Előzmény: zjakabfi (125185)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.14 0 1 125186

http://www.szemelyhajozas.hu/hu/menetrend/kirandulo-es-szarnyashajo-jaratok-2018/

 

 

Felkerült a 2018-as menetrend, DFömösnél lesz átkelő menetrendi járat, menetrend nélkül, igény szerint, díjmentes kerékpárjeggyel.

 

 

 

 

zjakabfi Creative Commons License 2018.02.14 0 1 125185

Minden olyan menetrendi bővítés támogatható, ami racionális, növeli a kínálatot, és nem feltétlenül jelent többlet kapacitást.

 

Csobánc, Csongor máriai kikötése és indulása nem tudom mennyire műkődhet.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (125180)
zjakabfi Creative Commons License 2018.02.14 0 1 125184

Régen, amikor utoljára ott járt (2005) akkor is 60 percre emlékszem...

 

http://www.balatonihajok.hu/album/index.php?/category/egyeb-menetrend-2005

 

 

Előzmény: Szürrealista Vasutas (125183)
Szürrealista Vasutas Creative Commons License 2018.02.14 -1 0 125183

Sziasztok!

Tudtok nekem arra a kérdésre válaszolni, hogy a Siófok katamarán tényleg lassabb lett-e a felújítása óta. Erre abból következtetek, hogy az általa teljesített járatoknak 50 perc helyett 60 perces menetidő van adva Siófok és Füred közé. Ha így van, akkor miért van ez?

smith Creative Commons License 2018.02.13 0 1 125182
Előzmény: foka134 (125181)
foka134 Creative Commons License 2018.02.13 -1 0 125181

Sziasztok! 

 

Valaki tudja, hogy milyen munkálatokat végeznek Komáromba? 

 

Ott van a MAHARD flotta, illetve megérkezett az ex. FK 134 nagy kotró is.

 

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.12 -2 1 125180

Egykis olvasnivaló:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

foka134 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125179

Igen az egykori FK 134 -es kotrót viszik, ami most KK 1425

 

 

 

 

Pár kép, amikor Nagymarosnál haladt a flotta. Haza látogat a 133 kotró :)

 

 

   

Előzmény: offroadgangster (125176)
offroadgangster Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125178

Igen, a ZAGYVA az

Előzmény: jakyg (125177)
jakyg Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125177

Melyik smicisapkás áll ott hátul? A Zagyva?

Előzmény: offroadgangster (125174)
offroadgangster Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125176

Köszi a gyors választ ;)

 

Előzmény: foka134 (125175)
foka134 Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125175

Szia! 

 

Igen a F.O.K.A 134 kotrója volt, amit csaknem 15 évig a Jylland Hajózási Kft. tulajdona volt, majd eladták a Kavicskernek és elvitték Szalkszentmártoni öbölbe tartaléknak. 

 

Remélem a PODBANSKO hamarosan dolgozni fog :) 

Előzmény: offroadgangster (125174)
offroadgangster Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125174

Lenne még egy kérdésem is.

Tavaly decemberben végre eljutottam a szalki bánytóhoz ami a te felvételden is szerepel. Láttam ott egy kotrót, KK-1425 néven. Elégé takarásban volt, talán a lenti kép a legjobb ami készült róla. Ez melyik kotró volt régen? FK 134 lenne a tippem, de nem vagyok biztos a dolgomban...

 

 

 

 

p.s.: a PODBANSKO még mindig pihen ;)

Előzmény: foka134 (125172)
offroadgangster Creative Commons License 2018.02.12 0 0 125173

Köszi a feltöltést!

 

A VÁNDOR és a KK-1427Z a napokban tart egy kotróval felfelé, uticél az AIS szerint Révkomárom. Valószínűleg javításra mennek.

Újpesten pedig a KK-013Z és a KK-1433-as elevátort javítják.

Előzmény: foka134 (125172)
foka134 Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125172

Sziasztok! 

 

Ismét hoztam egy vedersoroskotró videót, ezúttal a KK0211 gépről, ami korábban a F.O.K.A 133 kotrója volt. Pár éve átesett egy nagyobb javításon. Remélem ezek a csodálatos munkagépek még sokáig dolgoznak majd, mert ameddig ezeket látni, addig még a F.O.K.A is él. Minden tiszteletem a kotrógép és egyéb kiszolgáló hajók, személyzetének. 

 

KK 0211 vedersoros kotró - Vandor / Baggermolen / Bucket Dredger / землечерпалка

 

 

Korábbi kotró videóim, akit érdekel:

 

MHSZ 123 Vedersoros kotró / Baggermolen / Bucket Dredger / землечерпалка

 

FK 134 vedersoros kotró Dunaalmás 2013 / Baggermolen / Bucket Dredger

 

PF 129 vedersoros kotró / Baggermolen / Bucket Dredger 

 

KK 1219 vedersoros kotró / Baggermolen / Bucket Dredger

 

FK 125 vedersoros kotró

 

PF 120 vedersoros kotró / Baggermolen / Bucket Dredger / HD

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2018.02.11 0 0 125171

Jó ,igaz,maradjon csak Csiszta a cél.Talán jobb is a kisvasútnak ha inkább a nagyvasúttal műkösik együtt.

Előzmény: zjakabfi (125170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!