Szimpatikus és logikus amit írsz! (A "H járat" az melyik is...?) Szerintem csak úgy volna értelme bekötni a személyforgalomba Szárszót, hogy (minimum) délelőtt-délután megforduljon ott egy hajó! De akár 2 párat is el tudnék képzelni (más-más irányból, kiindulási pontból)... (Egyelőre amúgy is csak töprengés tárgya, (azt meg szabad :-) ) mert idén kezdődne az építkezés, tehát 2019 előtt úgysem lesz belőle még semmi..)
,, ha fizet az önkormányzat, akkor betolja az orrát egy hajó heti 1x, ha nem fizet, akkor 1x sem"
Ennek aztán van értelme. Ha jól tudom,ahhoz hogy egy kikötő 100 tonnás személyhajókat tudjon fogadni,kicsit máshogy kell kivitelezni,mint hogy csak vitorlásokkal legyen kitömve.Hamár Szárszó úgy akarja hogy be legyen kötve a szemelyhajó-hálózatba,akkor menjen minden nap onnan hajó. H járatot oda vissza meg lehetne állítani,+én megállítanám a déli Földvár-Lelle fordulót is visszaútban(Földvár felé).Egyik nap akár a Szemesi 303 is átjöhetne ide(mondjuk ha Lelleére csak két nap menne sétázni).
Az én menetrendi javaslatomban Balatonudvari kivételével minden hajóállomás napi szinten be van kapcsolva,egyedül Akali van kicsit szarul megoldva mert délben megy hajó Lelle felé,vissza meg nem.
Esetleg ha a Helka továbbra is 17-kor jőne vissza Badacsonyból Lellére,nem úgy ahogy írtam,akkor ő tehetne egy Akali kanyart este. De jelenleg ettől is nagyon messze vagyunk.
Régóta mondom, (a legilletékesebbnek is...), hogy, hogy nem jó, hogy szinte minden Siófok-Tihany utast Füred felé túráztatunk plusz fél óra (oda-vissza hajóút esetén 1 óra) kerülővel.
Kéne egy nagyhajós járat csak Siófok-Füred közé, napi 4 körrel. A hajó Siófokon diszkózna és ott is aludna.
Kéne egy másik nagyhajós járat Füred-Tihany közé sok körrel, és ezzel a Füred-Tihany ingát lehetne egyben sétává alakítani. 25 perces menetidő, nyomi kiskatamaránnal is tartható, 10 perc meg lenne az utascserére. A sétajegyet persze úgy kéne meghatározni, hogy le szabadjon szállni Tihanyban, és másikkal lehessen visszajönni.
Ez a hajó lenne az esti füredi diszkó járata.
És kéne min napi 3 közvetlen kör Siófok - Tihany közé, amire kisebb hajó is elég.
Amúgy is 3 hajó van erre foglalkoztatva, így is annyi lenne, "csak" az utasnak lenne jobb, és végső soron a cégnek is, mert vélhetően több lenne az utas.
A füredi séták az esetek 80-90%-ban amúgy is Tihany felé mennek, és csak állami cégnél történhet meg, hogy egymás mellett megy a menetrendi 50 utassal, a séta még 20- szal, előbbi megáll Tihanyban, utóbbi a molótól 100 méterre fordul...
Egy balatonszárszói helyi lapban említik, hogy tervezik Szárszón egy nagyméretű kikötő építését. Alapjában véve örülök ennek, (mindig sajnáltam, hogy a falumban nincs hajóállomás) de vajon mennyi létjogosultsága lesz Szemes és Földvár között ennek, meg hogy "passzol" majd a menetrendekbe / útvonalakba?
Amíg nincs komp,addig a Badacsony menne terveim szerint ott,másfél órás ütemben.Este a tartalék,vagy más tehet Badai fordulót 9-10 fele.
Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthely:
Nem tudom hogy mennyire lenne utas ezen.Keszthelyt -szerintem-leginkább Mária-Györök felől közelítik,annak meg fennáll lehetősége.Ettől meg lehet próbálni,de eléggé kérdéses.
Boglári vonaljárat:
Visszafele van egy kis elírás a dologban,eredetileg Tihanyrévben megállítottam volna...
Séták:
-Fonyód:a katamaránra sétajegy váltható
-Boglár:a Révfülöpire vagy Lelleire ugyanígy
-Lelle:azon napokon mikor a Szemesi 303 ott van,mehet sétákat
-Szemes:az Akali átkelőn lehet sétázni
Hosszújárat:
Nem oly hosszú az,ha a Lelleire gondolsz.És ez csak csatlakozást adna nem menne végig.
Siófok-Aliga:
ez azért lenne vevezetve,mert ugye a J járat hajója eddig ha megszomjazott,délben felmehetett Siófokra.Mostantól ez a lehetőség megszűnik,de éjjel lehet Siófokon tankolni.A szemléyzetnek is csak jobb lenne Siófok éjjelezni,emellett Aligától Tihany fele utas is lenne már.
Füred-Földvár:
Földvártól nem Füred,inkább Tihany a célpont,ott jó az átszállás.Este azért megy Füredig hogya 18:30 as Siófok-Füred járatnak ne kelljen Tihanyig jönni,hanem Füreden csatlakozzanak.
Sok dologgal egyet lehet érteni: a sétajáratok menetrendivel való összekapcsolása, a hajók kihasználtsága, több kikötőből több kikötőbe jutás, mindhárom medencében több járat stb.
Nagyon tetszik:
- a Keszthely-Mária-Györök háromszög megoldás, megjegyezve, hogy a 70-es években mintha lett volna járat a Helkával Máriára, de nem biztos
- Fenyves bekapcsolása
- Boglár-Révfülöp járat csatlakozásai és esti járatai
- a Szemes környéki járatbővítés
- a keleti medence 'A' járatának és sétáinak összekapcsolása
- a Siófok-Füred esti két járatpárja, ugye kisebb hajóval?
Ami kérdés:
- Fonyód-Badacsonyi komp egyhamar nem lesz, az ottani átkeléssel is kellene foglalkozni és jó lenne késő esti járat
- lehetne Fonyód-Szigliget-Györök-Keszthelyi viszonylat is
- jó a Boglár-Siófok járat bővítése Földvárral, de hogyan lehet minden nap Tihanyból Szemesre, Lellére, Boglárra visszajutni
- nem nagyon lesz érdeklődés a hosszú járat iránt (különben sem menne végig a tavon)
- nem nagyon lesz érdeklődés Siófok-Aliga viszonylat iránt, bár ki tudja?
- nem teljesen egyértelmű a Földvár-Tihany(-Füred) variáció, pl. előnye az esti Tihany-Füred viszonylat, ebből talán meggondolandó lenne reggeli, vagy napközbeni hosszabb járat a Tihanyi átszállás kiküszöbölése céljából
Nyilván a jövőről lenne szó ezzel a tervvel, és persze talán nem olyan sokára lennének újabb hajók is. Csak így tovább
A két régió összekötését néhány évvel ezelőtt még egy új kompkapcsolattal akarták megteremteni, ezt az ötletet azonban később - a műszaki megoldás előnytelensége miatt - elvetették.
Hisz ott a kb 4 éve átadott komp Bős öregkikötő és Dunaremete között.
Viszont menetben nagyon kevesen látták eddig, főleg az elmúlt két évben...
Tudtok nekem arra a kérdésre válaszolni, hogy a Siófok katamarán tényleg lassabb lett-e a felújítása óta. Erre abból következtetek, hogy az általa teljesített járatoknak 50 perc helyett 60 perces menetidő van adva Siófok és Füred közé. Ha így van, akkor miért van ez?
Igen a F.O.K.A 134 kotrója volt, amit csaknem 15 évig a Jylland Hajózási Kft. tulajdona volt, majd eladták a Kavicskernek és elvitték Szalkszentmártoni öbölbe tartaléknak.
Tavaly decemberben végre eljutottam a szalki bánytóhoz ami a te felvételden is szerepel. Láttam ott egy kotrót, KK-1425 néven. Elégé takarásban volt, talán a lenti kép a legjobb ami készült róla. Ez melyik kotró volt régen? FK 134 lenne a tippem, de nem vagyok biztos a dolgomban...
Ismét hoztam egy vedersoroskotró videót, ezúttal a KK0211 gépről, ami korábban a F.O.K.A 133 kotrója volt. Pár éve átesett egy nagyobb javításon. Remélem ezek a csodálatos munkagépek még sokáig dolgoznak majd, mert ameddig ezeket látni, addig még a F.O.K.A is él. Minden tiszteletem a kotrógép és egyéb kiszolgáló hajók, személyzetének.