Tudtok nekem arra a kérdésre válaszolni, hogy a Siófok katamarán tényleg lassabb lett-e a felújítása óta. Erre abból következtetek, hogy az általa teljesített járatoknak 50 perc helyett 60 perces menetidő van adva Siófok és Füred közé. Ha így van, akkor miért van ez?
Igen a F.O.K.A 134 kotrója volt, amit csaknem 15 évig a Jylland Hajózási Kft. tulajdona volt, majd eladták a Kavicskernek és elvitték Szalkszentmártoni öbölbe tartaléknak.
Tavaly decemberben végre eljutottam a szalki bánytóhoz ami a te felvételden is szerepel. Láttam ott egy kotrót, KK-1425 néven. Elégé takarásban volt, talán a lenti kép a legjobb ami készült róla. Ez melyik kotró volt régen? FK 134 lenne a tippem, de nem vagyok biztos a dolgomban...
Ismét hoztam egy vedersoroskotró videót, ezúttal a KK0211 gépről, ami korábban a F.O.K.A 133 kotrója volt. Pár éve átesett egy nagyobb javításon. Remélem ezek a csodálatos munkagépek még sokáig dolgoznak majd, mert ameddig ezeket látni, addig még a F.O.K.A is él. Minden tiszteletem a kotrógép és egyéb kiszolgáló hajók, személyzetének.
Tizenmilliárdokat ölünk a kisvonatokba,tehát meg lehetne oldani.Mert 8 évvel ezelőtt reális volt a Felcsúti Csihuhu?
Egyetértek,de Bada-Fonyód közt szerintem egész nyáron el lenne tartva egy este 9-10 közti forduló.Ezzel a menetrenddel mindhárom meglevő vizibuszt kidobhatnák pótlas nélkül,de persze mindegyik üzemben lesz(legalábbis késő őszi Bahartos levelezésem szerint),mondjuk nem mintha nem örülnék neki hogy mêg maradnak.
Fenyvest be kéne kötni, nem kérdés, de a kisvasút kihozása nem reális... Át kéne vinni a nagyvasúton, ami azért nem olyan egyszerű (megcsinálható, mert van ilyen Csömödéren és Kiskőrösöen is.)
Nem is értem, miért nem használják ki az új kikötőt.
A nagyobb fesztiválokhoz minden esetben kellene egy 21-22 óra körüli indulást biztosítani a legközelebbi túlparti kikötőbe.
A keleti végeken is tovább romlik a színvonal,Keszthelyen pl(amelyet a földrajzkönyvek a Balaton Fővárosaként említenek)a júliusi hétvégeken a szolgáltatás napi 1(sic!)menetrendi hajójáratban merül ki.Ott is mehetnének a séták mondjuk Keszthely-Györök-Mária-Keszthely körben,legalább lehetne menni a Szepkilátóhoz,vagy Máriára fürdeni.Arról nem is beszélve hogy Fenyves idén is teljesen kimarad..
Pedig ha monnyuk a kisvonatot kihoznák a partra,és lenne hajójárat-csatlakozás az segítene az utasokon,a helyzeten.Fonyódról szintén nem megy semmi a katamaranon kívül.
A déli Balatonlellei járat kivétele Badacsonyból szintén bűn...
De a W az kell,hogy heti 1x lehessen menni Tihanyba Fövenyesről.Az A megintcsak érdekes,pár éve naponta járt,és lőn:utas is volt.
Maga a szezon is leszűkült,tán 5-6 hetes főidény lesz...
Az áprilisi alibijáratok meg a MÁV mellékvonalakra emlékeztetnek,ott megy napi két járat(a személyzet egêsz nap az álló vonaton/hajón pihen!)
Ez a menetrend megint elárulja,hogy a cég nem küzd foggal-körömmel utasaiért,elvégre ha baj lesz akkor majd állam-bá ad lóvét.Gyakorlatilag fényévekre van attól a menetrendtől,ami 10-12-15 éve volt.
És még mielőtt belémállna bárki hogy miért csak a BH-t szidom:Mert aggaszt ez ami zajlik ott.
És lassan egy év után is fenntartom:A MENETREND-SZERKESZTÉS NEM AZ ERÉNYÜK!
A Siófok vehette át a Szent Tehén járatát, tehát vélhetően cseréltek.
Sajnos az utolsó nagyhajó már nem tesz füred-tihanyi kört este. Pedig voltak rajta, és bár értem, hogy az este kell a programhajókra, de azt továbbra sem tudom elfogadni, hogy a sétajárat miért nem tud tihanyban kikötni, mikor az esetek 99%-ban az apátság alá eljön.
Ahogy látom, több járat később indul, pl. N nem kevesebb mint 1 órával (betétjárata kuka...), viszont többségében nem később fejezik be. Sajnos a Füred és a badacsony sem cseréltek, így nem tudom azt sem megérteni, miért a lassabb hajó járja a sokkal hosszabb távot.
Nem találtam meg áttekinthetően.Mindenesetre a Siófok- Füred főszezont érdemes megnézni a keresőn,jól összetúrták,meg a menetidő is hol 50,55,60,65.Azt se könnyű kihámozni hogy egyáltalán mikor melyik hajó megy...