Jogi ismereteim szerint azt szabad, már csak azért is, mert a link ex natura egyben forrásmegjelölés is.
Azon lehetne esetleg lamentálni, hogy a címlapkép esetleg része-e az "anyag"-nak, de szerintem ma már a legtöbb linkhez kép is tartozik (az érdeklődés felkeltése céljából), tehát nem.
Ne küldj el innen, mert nem adtam rá okot. Semmi szándékom összeakadni veled ilyen apróságon.
Én így láttam ezt a jogi kérdést és nem több.
Veled is és a másik topiktársal összeakadtam már egyszer valamin. Nem tudom már a témát. Akkor viszont biztos nem nagy dolog, mint ahogy ez sem. Ezért nem is értem, hogy miért mérgesedett el a dolog.
Nem mondom, hogy kifejezetten járok utánad a neten, de azért ismerem a munkáidat, csodálom is és tisztellek érte.
Innen el nem megyek, jó pár hsz-em és eltöltött időm van itt. És régen volt egy másik nickem is, amit már nem használok.
Talán 46 éves hajózási múlttal közöm is van a topik témájához.
De ha sok mínuszt kapok erre a hsz-re meggondolom.
Ha van hajós kocsmatopik, akkor linkeld, majd jól kikáromkodom magam.
Sztem rohadtul nem azt kerik. Probaltak valami magasztost irni, ami a szerzoi jog es ennek a dijazasanak jogkorebol taplalkozi. Ez olyan mint a kinaibol kuglival forditott hasznalati utasitas, mely egy ido utan a sok javito folyamat eredmenye keppen mar szakmainak tunik csak meg nem a megfelelo kornyezetben paramatezialja a hibatlan tenyallast.
A linkelt honlap se nem vedett se nem fizetos tartalmu, inkabb a rajta levo reklamokbol el aminek ha nem is a hatasossagat de a forgalmat lehet kattintasokkal merni. (A megterulo marketing elemzesebe ne menjunk bele, olyan ez mint a foci, sokkal tobb penzt lehet benne tisztara mosni mint barki gondolna).
A linkelessel nem lett megosztva a tartalom, csak az elerhetosegi utvonal (szep lenne ha a link nehany karaktereben elferne a cikk tartalma :-) ).
Igy jol jar a linkelt honlap, mert az olvaso az eredeti helyen kattingatva erheti el, igy dol nekik a reklambevetel. Es a 10rol mindjart az itteni 30al megnegyszerezodik az olvaso tabor.
Ha ezt nem szeretnek, akkor a linkelest is tiltanak jogilag illetve informatikailag es akkor barmilyen etikatlan szandekkal sem lehetne megosztani, csak mint kepernyo kepet lementve. Azt meg tenylegesen tiltjak. Ezzel igazolasra kerult elso mondatom tezise es a masodik magyarazo mondat.
Ha nem lenne igazam, johet a feljelentes. A nyilvanos email cimem alapjan a nyomozo hatosag megtalal igy nem a Forume a feleloseg.
Visszaterve a honlapra, valtozo temat valtozo szinvonalon mutat be mint minden sajto. Az itteni linkek eleg jo minosegi szurot biztositanak ahoz, hogy a kremet olvassa az olvaso. Ha ez kimarad, akkor az kattintasaim is kimaradnak errol a honlaprol ami mindkettonkenk veszteseg (marketing bevetelek/az en olvasasi elmenyem).
Ha itt van a honlap szerkesztosegebol/tulajdonosaibol forumtars, akkor javaslom h a Forum kontrolokat eg nyilatkozattal nyugtassa meg es adja aldasat az itteni hajossajto-figyelo tevekenyseg eme talalti listajahoz.
Nem akartam tovább feszegetni a témát, a moderátorkollégádnak címzett válaszomat 3x kezdtem el írni és végül mégis mindig inkább töröltem. Nagyvonalakban ezt fűztem volna/fűzném hozzá:
A "fészbukon" van több olyan magyar hajós csoport ahol a csoport tagjai rendszeresen linkelik be ezen általatok rettegett oldal cikkeit, nyilvánosan, bárkinek hozzáférhető formában. Most nem fogok keresgélni, de emlékszem, mikor kimondottan a cikk írója is kommentálta a belinkelt cikkét, és bizony nem negatív hangnemben... Ha ott nem zavarja őket, hogy terjesztik a munkásságukat, itt az index fórumon miért szúrná a szemüket? Szerintem kimondottan örülnek, hogy innen is megy látogató az oldalukra, főleg hogy, idézem: "hetet-havat összehordó, bulvár színvonalú, forrást és szakmaiságot egyaránt nélkülöző clickbait oldal" -ról van szó... Ha a kattintásokból élnek akkor miért fájna nekik, ha innen is kapnak párat?
Ha ennyire féltek tőlük, miért nem moderáljátok ki és tiltjátok meg, hogy a jövőben idelinkelje akárki is?
Részemről ennyi. Szép estét és további jó munkát ;)
Miattam kimoderálhatsz, bár nem engem fog minősíteni.
Teljesen felesleges az az emésztési csatorna hátulsó izmos kapuján kiengedett humán emésztési végtermék elülső kapu mögötti, rágást biztosító, csont alapú képződményekkel végrehajtott ismételt fazonírozása, amit most folytatsz.
Az nem tudom miért fáj neked, ha egy szaktopikban témához szigorúan kapcsoldó érdekes cikkek kerülnek belinkelésre, ami sem de jure, sem de facto nem okoz jogi zavart.
Persze ha kedvenc sportod a van sapka/nincs sapka, ám legyen, de ezzel a kötekedéssel még nem lesz igazad, s a moderátori feladatodnak sem teszel eleget.
Esetleg célszerűen olvass utána a creativ commons kérdéskörnek, de leginkább ne kelts felesleges indulatokat.
Mindenesetre, ha mégis moderálni szeretnél engem emiatt a hsz-om miatt, ám tedd, de akkor én is teszek a te moderációdról. Remélem érthető voltam.
Ilyen alapon bármi mást is (na jó, 90%-át az itt megjelenteknek, mert szerencsére vannak kuriózumok is közkinccsé téve, amiért hálás köszönet) teljesen felesleges idetenni, mivel mindenki meg tudja kerseni magának...
Szeretném megkérdezni, hogy hallott-e valaki arról, hogy a negyvenes évek végén vagy az ötvenes évek elején aknára futott egy kofahajó Szekszárd környékén. Abból gondolom, hogy a háború után történt, hogy Po-2-es repülőgéppel vittek vért a szekszárdi kórházba (a gép pilótájának visszaemlékezése szerint). A Po-2 pedig szovjet gép.
A pontonról hozzászólva megjegyzem, hogy a fotók így hirtelen átfutva szinte mind az eredeti (nem hajozas.hu-ról származó) cikkben vagy sajtóközleményben(!) lévő sajtófotó. A linkért meg elég érdekes lenne, ha perelnének.
A kérdés nem engem érint, viszont felmerül bennem, hogy ezentúl akkor senki semmilyen linket ne illesszen be ide, mert lesúlyt a modi?
Az olvtárs nem kimásolt a cikkből és ideírta mint sajátját, hanem egy cikket linkelt be. Szerintem az oldal üzemeltetője örül ha vannak olyan emberek, akik ily módon terjesztik a tartalmát...
Beleolvastam az általad gyakran linkelt oldal impresszumába, és ezt találtam:
Az anyagokat interneten, nyomtatott formában, vagy bármilyen más módon megjelentetni, közölni, másolni tilos. A fentiektől eltérni csak a HAJOZAS.HU oldal írásos engedélyével van lehetőség.
1896-ERZSÉBET KIRÁLYNÉ, MFTR, Budapest, HU 1912 június 20-án az Aldunán Rassovánál szabotázs következtében leégett. 1914-ben újjáépítette a MFTR orsovai hajóműhelye; közvetlenül elkészülése előtt, a világháború kitörésekor az ogradinai sziget mögé menekítették, ott szerb tüzérség elsüllyesztette. 1917-ben kiemelve. 1923-ban újjáépítette a DDSG óbudai hajógyára. 1944 április 15-én Apostagnál aknarobbanás következtében elsüllyedt. 1944 végén kiemelés után Nyugatra elvontatva. 1945 januárjában Kremsnél légitámadás következtében elsüllyedt. 1945 végén a szovjet folyami flottilla kiemelte, az Óbudai Hajógyárban történt részleges helyreállítás után hadizsákmányként 1952-ben elvontatták a Szovjetunióba.
Horváth József közlése szerint magyar hadifogoly hajósok az 50-es években még láttáka Volgán közlekedni.
A gäze a jovo tudja ezt Putin is az elso gäz tankere tavaj erkezett Hamburgba az AIDA uj hajojat is gazzal hajtjak majd . Talan ha az akkuk elöallitasahoz szükseges energiät es környezet szennyezest is hozzä szämitjuk akkor nem is olyan rossz a gäz üzem.Ätmenet lehet addig amig jobb nincsen.