Keresés

Részletes keresés

Kurdeejay Creative Commons License 2017.12.23 0 1 124952

Remélem a neve megmarad! 
Aztán aki kimondja a nevét, válaszul mindenki csak ennyit mond majd:
- Egészségedre! :)

Előzmény: Pedrofon (124951)
Pedrofon Creative Commons License 2017.12.23 0 1 124951

Most érkezett Németországból a kellemes hangzású DÜSSELSCHLÖSSCHEN. Teljese olyan, mint egy átalakított váci vízibusz:

Ep128 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 124950

A II. nem is olyan régen még mocorgott, nem...?

Előzmény: old boys (124947)
riversea Creative Commons License 2017.12.22 0 3 124949

Én pedig most karácsonyi üdvözlet céljából használom a Jégtörőt, mégpedig az egyesületit...-:)

Szóval Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

 

Előzmény: gumidani (124948)
gumidani Creative Commons License 2017.12.22 0 1 124948

Így van. A kézi tűzoltókészülék sem térül meg általában. De esetenként igen nagy kárt háríthat el. Ezért van teljesen igazad abban, hogy a jégtörőket is baromság privatizálni. Ha pl. a tűzoltó eszközöket is magánkézbe adnák, akkor a mobillétrát lerohasztaná a "vállalkozó" hiszen azt "nem érné meg" jókarban tartania.  

Szerintem a vontatóhajózás korában is csak költségcsökkentés céljából használták a jégtörőket vontatásra. Valamit visszahoztak a rájok költött pénzből.  

Előzmény: old boys (124947)
old boys Creative Commons License 2017.12.22 0 1 124947

 Jégtörő X. csak egy szösszenet,mi is ugyan abba a hibába estünk mint a szerbek. Amelyik Jégtörőnk magán szektorba került sajnos az enyészeté lett, mindegyik úgy néz ki mint egy leégett sörház! /Jégtörő II. III. V. X./ Ez az a hajó típus amelyre állandóan áldozni kell, és nem biztos hogy megtérül valaha is a vontatóhajózás háttérbe szorulásával! Éveken keresztül nem volt rájuk szükség, de az idei tél bebizonyította, hogy nem szabad őket leírni.

 

A BOSS 2 Creative Commons License 2017.12.21 0 1 124946

Kati, Csaba

gepesz Creative Commons License 2017.12.21 0 0 124945

Az magåntulajdonban van, mint a X is abban volt.

Előzmény: Laminatkaa (124943)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.21 0 0 124944

Első útján Bezdánba viszik, hogy onnan hova, az passz.

Előzmény: jakyg (124931)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.21 0 0 124943

Igen, IV-est helyrehozták, itt a fórumon tettek is fel képet róla, amint Szegeden fordul egyet. Egyébként a III-as van még elég lepusztult állapotban, nem tudom, hogy Újpesten nekiálltak-e.

Előzmény: gepesz (124942)
gepesz Creative Commons License 2017.12.21 0 1 124942

Helyrehozhatatlan állapotba még egyik sem került. Lásd a IV-est. Bár nem láttam csak lepusztult állapotában, de jókat hallottam a sorsáról. Nem lenne nehéz flottába szedni őket. Csak az a fránya pénz. Még két komoly tél és lenne (lesz) az is.

Előzmény: Laminatkaa (124941)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.21 0 0 124941

..."A jégtörők nem olyan hajók, amelyeket bármelyik műanyagjáték üzletben kapni lehet"...

 

Ezért volt hülyeség a részükről ezt a flottát leépíteni.

Előzmény: * BLERIOT * (124930)
tehtube Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124940

Csak a szerbek foglalkoznak a Dunával vagy a horvátok is? Náluk is sok part van.

Előzmény: jakyg (124931)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124939

Alacsony víznél érdekes volt a kikötés. 

Előzmény: jakyg (124938)
jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124938

Biztosan sokszor kevés volt a víz.

Előzmény: PJ69 (124935)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124937

m/s Gönyü

Előzmény: zjakabfi (124936)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124936

Melyik Moszkva volt, az vitte a pontont?

 

A Hunyadi Újpesten áll.

 

 

Előzmény: PJ69 (124935)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124935

Ő volt, vissza vitték Pestre.

 

Ezt kaptuk (hosszabb bejáró híd), gondolom át lesz nevezve!!!!!!!!

Előzmény: Mwin (124908)
jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124934

Szerintem nem. Monostorszegtől kicsit északra, ott ahol ez a gyár van, két csatorna egymástól csak pár száz méterre van. Az egyik, a nyugatabbra lévő a bezdáni hajóállomástól indul, tulajdonképpen ez a Duna régi medre. A Dunából ezen a helyen egy zsilipen át lehetett bejutni a csatornákba. Aztán a Duna medre egy nagy árvíz után nyugatabbra került, a régi meder holtág lett, a zsilip meg értelmét vesztve az általad linkelt hajógyárnak lett a sólyája. Ez a gyár a csatornák felől közelíthető meg. Ugyanakkor rögtön mellette, a régi Duna meder mellett van egy kisebb sólya (itt: 45.810328, 18.924119), amelyik tudtommal a Yugo Agenthez tartozik. (http://www.yu-agent.com/hu/)

 

(2018-ban szeretnénk MHE kirándulást szervezni ezekbe a gyárakba, meg a bezdániba.)

Előzmény: Mwin (124933)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124933
Előzmény: jakyg (124931)
smith Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124932

A Dunarádió szerint sólyára megy.

Előzmény: Laminatkaa (124917)
jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124931

Úgy vélem, a X-est a bezdániak vették meg, saját monostorszegi hajójavítójukban fogják megcsinálni, s utána adják el a szerb államnak. Figyelni kell, hogy most hová viszik.

Előzmény: * BLERIOT * (124930)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124930

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt az egész fordítása:

 

" Szerbia végül jóváhagyott anyagiakat jégtörőhajók vásárlására a jövő évben. Branislav Nedimovič gazdasági miniszter kifejtette, hogy erre a célra 300 millió dínárral számoltak (kb. 2,5 mill. Eur). Úgy gondolja, hogy a beszerzés bekerül a 2019-es költségvetésbe és Szerbia nem lesz kénytelen más országok segítségére kényszerülni.

megjegyezte továbbá, hogy ezen a téren 20 éve nem történt semmi és ezért Budapesten  találkozni - tárgyalni fognak a magyar, szerb és horvát fél illetékesei és megbeszélik a folyami jégtörők működtetését.

mondandójában kifejtette továbbá, hogy ebben az évben ebből még nem valósul meg semmi, ezért az idei télen még Szerbia Magyarország segítségére lesz ismét utalva.

-A jégtörők nem olyan hajók, amelyeket bármelyik műanyagjáték üzletben kapni lehet...... Nem kommersz elérhetők, meg kell őket rendelni.- mondta Nedimovič.

Nem officiális információk szerint van olyan ötlet is, hogy a jégtörőhajó valamelyik otthoni (szerb) hajógyárban épülne meg kihasználva a hazai gazdasági forrást. 

A múlt tél befagyott Dunát bemutató fényképei még mindig élnek a szerbek emlékezetében, amikor a hajóforgalmat le kellett állítani. A jégtorlaszokat magyar jégtörők semmisítették meg, bontották el. Ennek óránkénti bére 575 € -t jelentett. Ezta költséget Szerbia Horvátország és Magyarország együttesen állta. Nem officiálisan elképzelhető, hogy ez az "elsimítatlanság" több, mint 1 millió €-ba kerülhetett.
A gyanús privatizációnak köszönhetően a múlt évtizedben a 4 szerb jégtörőhajóból mindössze a GREBEN maradt meg míg a többit likvidálták. A múlt évben határozat született, hogy 2018-ban kell egyet vásárolni, amelynek feladata lesz a Belgrád és Újvidék közti víziútszakasz ellátása és további 2 magyar jégtörővel közösen a Duna és Száva szektor elégséges védelme.

 Nedimovič tegnap elmondta, hogy a nemrégiben kidolozott tanulmányok mutatják, mennyire szükségesek Szerbia számára a jégtörők, főleg Belgrád és Apatin között, ahol talán a legnagyobb gondokat okozta a jég. Belgrádtól lejjebb a jeget az Elektroprivreda Srbije kezeli, de ők másként érdekeltek a témában. Slobodan Petkovič nyugalmazott egyetemi professzor, a Jaroslav Černi Intézetben a témával több éven keresztül foglalkozott, és nemrégiben a Politika hasábjain rámutatott, hogy a Duna szerb szakaszán 6 jégtörőre lenne szükség. Ismert tény, hogy a jégtörőknek párban kell dolgozniuk. Ha az ember elakad valahol (ami könnyen előfordulhat), jól jöhet egy másik ember mentő segítsége.

- Ezért világos, hogy fagyban a szerb Dunaszakaszon nem lehet egy jégtörőcskére alapozni. Amellett, hogy a GREBEN végképp nem felel meg a térségben képződő jég jellemzőinek.- mondta Petkovič professzor."

Előzmény: Mwin (124929)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124929
Előzmény: Mwin (124928)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124928

Viszonylag friss:

 

Zbog sumnjivih privatizacija Srbija je u protekloj deceniji sa četiri ledolomca spala na samo jedan – „Greben”, dok su ostali rashodovani. Prošle godine doneta je odluka da se u 2018. kupi još jedan koji će pokrivati plovne puteve od Beograda do Novog Sada, što bi uz još dva mađarska bilo dovoljno da se zaštiti ceo sektor Dunava i Save.

Azaz kb: "gyanús privatizációs viszonyok között a jégtörő flotta négyről egyre (Greben) csökkent. Taval yúgy döntöttek, hogy 2018.-ban vásárolnak még egyet, hogy a Belgrád-Újvidék szakaszon két magyar jégtörővel együttműködjenek, és megtisztítsák a dunai és szávai szektort."

Előzmény: Laminatkaa (124925)
smith Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124927

Persze, persze, a bölcs és előrelátó szerbek, hogyne tanultak volna. :-)

Friss hírt olyat találtam, amiben a jövő év szerepel, más forrás szerint a 2019-es költségvetésben lesz rávaló.

Előzmény: Laminatkaa (124924)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 1 124926

Bazdánban a szerb belépés van. Apatinnál azonban  van egy hajógyár.

Előzmény: Laminatkaa (124925)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124925

Bezdanba tart a menet. Csak az a kérdés: hogy hajójavító van ott vagy hajótemető. Megjavítják? Vagy szétvágják? Ha megjavítják, akkor az olcsó javításért vitték oda és vissza kerül magyar lobogó alá vagy végérvényesen megvették a szerbek és szerb alá kerül? Én talán ez utóbbira tippelek...

Előzmény: smith (124918)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124924

Shipfinderen láttam még tegnap délután ésmegállt bennem az ütő, amikor leolvastam, hogy mi a helyzet. Persze a szerbek a megelőző tél kapcsán panaszkodtak, hogy nincs jégtörőjük...csak egy db. Tanultak volna az esetből?

Előzmény: jakyg (124919)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124923

Igen, az volt, az exmagyar BEZDAN BTL vitte JEGES X-et.

Előzmény: tehtube (124922)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!