Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124938

Biztosan sokszor kevés volt a víz.

Előzmény: PJ69 (124935)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124937

m/s Gönyü

Előzmény: zjakabfi (124936)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124936

Melyik Moszkva volt, az vitte a pontont?

 

A Hunyadi Újpesten áll.

 

 

Előzmény: PJ69 (124935)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124935

Ő volt, vissza vitték Pestre.

 

Ezt kaptuk (hosszabb bejáró híd), gondolom át lesz nevezve!!!!!!!!

Előzmény: Mwin (124908)
jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124934

Szerintem nem. Monostorszegtől kicsit északra, ott ahol ez a gyár van, két csatorna egymástól csak pár száz méterre van. Az egyik, a nyugatabbra lévő a bezdáni hajóállomástól indul, tulajdonképpen ez a Duna régi medre. A Dunából ezen a helyen egy zsilipen át lehetett bejutni a csatornákba. Aztán a Duna medre egy nagy árvíz után nyugatabbra került, a régi meder holtág lett, a zsilip meg értelmét vesztve az általad linkelt hajógyárnak lett a sólyája. Ez a gyár a csatornák felől közelíthető meg. Ugyanakkor rögtön mellette, a régi Duna meder mellett van egy kisebb sólya (itt: 45.810328, 18.924119), amelyik tudtommal a Yugo Agenthez tartozik. (http://www.yu-agent.com/hu/)

 

(2018-ban szeretnénk MHE kirándulást szervezni ezekbe a gyárakba, meg a bezdániba.)

Előzmény: Mwin (124933)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124933
Előzmény: jakyg (124931)
smith Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124932

A Dunarádió szerint sólyára megy.

Előzmény: Laminatkaa (124917)
jakyg Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124931

Úgy vélem, a X-est a bezdániak vették meg, saját monostorszegi hajójavítójukban fogják megcsinálni, s utána adják el a szerb államnak. Figyelni kell, hogy most hová viszik.

Előzmény: * BLERIOT * (124930)
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124930

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt az egész fordítása:

 

" Szerbia végül jóváhagyott anyagiakat jégtörőhajók vásárlására a jövő évben. Branislav Nedimovič gazdasági miniszter kifejtette, hogy erre a célra 300 millió dínárral számoltak (kb. 2,5 mill. Eur). Úgy gondolja, hogy a beszerzés bekerül a 2019-es költségvetésbe és Szerbia nem lesz kénytelen más országok segítségére kényszerülni.

megjegyezte továbbá, hogy ezen a téren 20 éve nem történt semmi és ezért Budapesten  találkozni - tárgyalni fognak a magyar, szerb és horvát fél illetékesei és megbeszélik a folyami jégtörők működtetését.

mondandójában kifejtette továbbá, hogy ebben az évben ebből még nem valósul meg semmi, ezért az idei télen még Szerbia Magyarország segítségére lesz ismét utalva.

-A jégtörők nem olyan hajók, amelyeket bármelyik műanyagjáték üzletben kapni lehet...... Nem kommersz elérhetők, meg kell őket rendelni.- mondta Nedimovič.

Nem officiális információk szerint van olyan ötlet is, hogy a jégtörőhajó valamelyik otthoni (szerb) hajógyárban épülne meg kihasználva a hazai gazdasági forrást. 

A múlt tél befagyott Dunát bemutató fényképei még mindig élnek a szerbek emlékezetében, amikor a hajóforgalmat le kellett állítani. A jégtorlaszokat magyar jégtörők semmisítették meg, bontották el. Ennek óránkénti bére 575 € -t jelentett. Ezta költséget Szerbia Horvátország és Magyarország együttesen állta. Nem officiálisan elképzelhető, hogy ez az "elsimítatlanság" több, mint 1 millió €-ba kerülhetett.
A gyanús privatizációnak köszönhetően a múlt évtizedben a 4 szerb jégtörőhajóból mindössze a GREBEN maradt meg míg a többit likvidálták. A múlt évben határozat született, hogy 2018-ban kell egyet vásárolni, amelynek feladata lesz a Belgrád és Újvidék közti víziútszakasz ellátása és további 2 magyar jégtörővel közösen a Duna és Száva szektor elégséges védelme.

 Nedimovič tegnap elmondta, hogy a nemrégiben kidolozott tanulmányok mutatják, mennyire szükségesek Szerbia számára a jégtörők, főleg Belgrád és Apatin között, ahol talán a legnagyobb gondokat okozta a jég. Belgrádtól lejjebb a jeget az Elektroprivreda Srbije kezeli, de ők másként érdekeltek a témában. Slobodan Petkovič nyugalmazott egyetemi professzor, a Jaroslav Černi Intézetben a témával több éven keresztül foglalkozott, és nemrégiben a Politika hasábjain rámutatott, hogy a Duna szerb szakaszán 6 jégtörőre lenne szükség. Ismert tény, hogy a jégtörőknek párban kell dolgozniuk. Ha az ember elakad valahol (ami könnyen előfordulhat), jól jöhet egy másik ember mentő segítsége.

- Ezért világos, hogy fagyban a szerb Dunaszakaszon nem lehet egy jégtörőcskére alapozni. Amellett, hogy a GREBEN végképp nem felel meg a térségben képződő jég jellemzőinek.- mondta Petkovič professzor."

Előzmény: Mwin (124929)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124929
Előzmény: Mwin (124928)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124928

Viszonylag friss:

 

Zbog sumnjivih privatizacija Srbija je u protekloj deceniji sa četiri ledolomca spala na samo jedan – „Greben”, dok su ostali rashodovani. Prošle godine doneta je odluka da se u 2018. kupi još jedan koji će pokrivati plovne puteve od Beograda do Novog Sada, što bi uz još dva mađarska bilo dovoljno da se zaštiti ceo sektor Dunava i Save.

Azaz kb: "gyanús privatizációs viszonyok között a jégtörő flotta négyről egyre (Greben) csökkent. Taval yúgy döntöttek, hogy 2018.-ban vásárolnak még egyet, hogy a Belgrád-Újvidék szakaszon két magyar jégtörővel együttműködjenek, és megtisztítsák a dunai és szávai szektort."

Előzmény: Laminatkaa (124925)
smith Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124927

Persze, persze, a bölcs és előrelátó szerbek, hogyne tanultak volna. :-)

Friss hírt olyat találtam, amiben a jövő év szerepel, más forrás szerint a 2019-es költségvetésben lesz rávaló.

Előzmény: Laminatkaa (124924)
Mwin Creative Commons License 2017.12.20 0 1 124926

Bazdánban a szerb belépés van. Apatinnál azonban  van egy hajógyár.

Előzmény: Laminatkaa (124925)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124925

Bezdanba tart a menet. Csak az a kérdés: hogy hajójavító van ott vagy hajótemető. Megjavítják? Vagy szétvágják? Ha megjavítják, akkor az olcsó javításért vitték oda és vissza kerül magyar lobogó alá vagy végérvényesen megvették a szerbek és szerb alá kerül? Én talán ez utóbbira tippelek...

Előzmény: smith (124918)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124924

Shipfinderen láttam még tegnap délután ésmegállt bennem az ütő, amikor leolvastam, hogy mi a helyzet. Persze a szerbek a megelőző tél kapcsán panaszkodtak, hogy nincs jégtörőjük...csak egy db. Tanultak volna az esetből?

Előzmény: jakyg (124919)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.20 0 0 124923

Igen, az volt, az exmagyar BEZDAN BTL vitte JEGES X-et.

Előzmény: tehtube (124922)
tehtube Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124922

Épp láttam du 2 felé az Erzsébet hídról kocsiból hogy egy önjáró egy rozsdásabb jégtörőt visz le mellévetten.

Ez volt?

Előzmény: Laminatkaa (124917)
smith Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124921
Előzmény: jakyg (124919)
jakyg Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124920

Mert azokat nem adja el a tulajdonosa. Vagy még a PF-nél is többet kér.

Előzmény: smith (124918)
jakyg Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124919

Milyen térképen, hol?

Ha a szerbek megvették, akkor talán tudjuk, kell ahhoz még nem kevés dénár.

Előzmény: Laminatkaa (124917)
smith Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124918

Hát, ez elég egyértelműnek tűnik. Mondjuk ebben a szezonban még nemigen fognak vele jeget törni, de kezdetnek nem rossz! Csak ugyi mindjárt adódik a kérdés, vajon miért nem a CAKOR-VUCEVO páros?

Előzmény: Laminatkaa (124917)
Laminatkaa Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124917

Jól láttam a térképen, hogy Jégtörő X-et viszik Pilismarótról Szerbiába? Tud valaki valamit milesz a sorsa: hogy felújítjákvagy szétvágják? Köszi az infó előre is!

 

guberavera Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124916

Amit írsz, én lelkiismeretesen elolvasom, és riversea-vel egyetértve örülök az építkezésnek. Jó, hogy a hajózsilipbe nagyobbacska hajók is beférnek!

gv

Előzmény: gigabursch (124915)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.19 0 1 124915

Veronkám, Te viszont igen, úgyhogy olvasd el.

Mégiscsak egy adott téma folyománya a hozzászólásom, így legalább logikus lesz mindenkinek.

 

Előzmény: guberavera (124911)
riversea Creative Commons License 2017.12.19 0 0 124914

Kösz, hogy belinkelted, jó összefoglaló. Remélem, minél hamarabb ledőlnek az évtizedes tabuk, s mindenki számára világos lesz, miért kell a vizet megtartani a mellékágrendszerben, miért van szükség a torkolati műtárgyra! Jó, hogy 20 év után végre elindult valami a szigetközi rehabilitáció érdekében, aminek jeleit már láthatjuk a Bagoméri-ágban és máshol is, most pedig talán a Mosoni-Duna is új életre kelhet.

 

Két videó, ami korábban már szerepelt itt a topikon, de ezeken jól látható, hol lesz majd a műtárgy és a hajózsilip a jelenlegi Farkasúsztató helyén (ahol oldal irányból áramlik be a víz). 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ou3G1N6OIXM

 

https://www.youtube.com/watch?v=AXRiUkBZv5g

 

 

 

Előzmény: gigabursch (124910)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.18 0 0 124913
trizs77 Creative Commons License 2017.12.18 -1 1 124912

Aki még látni akarja közelről a Mosoni és az öreg Duna összefolyását annak tudom ajánlani a Vének községbéli maszek hajóst.

Bár télen valószínűleg nem dolgozik.

 

Mi befizettünk, elmentünk, megnéztük.

 

Vének község keleti végén, a Mosoni Duna partján vagy egy hajóállomás.

Ott egy tábla egy névvel + egy mobil számmal.

Felhívtuk.

Mondta a bácsi, hogy most épp permetez, de egy óra múlva jó lesz?

Jó lesz mondtuk.

És tényleg.

Egy óra múlva jött, és kettönkért is beindította a motorcsónakját és kivitt bennünket a sziget csúcsig.

Így alulról lehet látni a gönyűi kikötőt is.

Az egész pár ezer forintba került.

 

A csónak talán ??   6-8 fős lehet ?

guberavera Creative Commons License 2017.12.18 0 2 124911

Giga, Zoli nem olvas semmit, csak másolja ide a hajózás cikkeit.

Előzmény: gigabursch (124910)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.18 0 0 124910

A kiindulási alapok jobb megértéshez egy jó blogbejegyzés:

 

 

 

http://pangea.blog.hu/2017/09/13/a_szigetkoz_csucsan

Előzmény: Zoli Barkas (124909)
Zoli Barkas Creative Commons License 2017.12.18 -1 1 124909

21,5 milliárdért rehabilitálják a Mosoni-Duna torkolati szakaszát

 

A közbeszerzési adatbázisban található szerződés szerint Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége a Kötiviép’B Kft.-vel közösen nyerték el a munkát.

 

 

http://hajozas.hu/magazin/itthon/21-milliardert-rehabilitaljak-a-mosoni-duna-szakaszat-meszaros-lorinc/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!