Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2017.12.09 0 0 124837

Köszi, ez mindenképpen érdekes infó.

Előzmény: offroadgangster (124828)
gepesz Creative Commons License 2017.12.09 0 0 124836

Érdekes. A legnagyobbat senki nem linkeli.

Én sem. :-))

Előzmény: Ádám Várkonyi (124834)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.08 0 1 124835

Egyetértek.

 

Úgy tíz évente egyszer befizetek is felhajókázok Esztergomba.

 

 

Előzmény: zjakabfi (124831)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124834

Esetleg mêg itt:

https://www.armadahajozas.hu/

De az előzők is jók

Előzmény: Töck Jenő (124829)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.12.08 -1 0 124833

Köszönöm a gyors választ.

Előzmény: zjakabfi (124832)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124832
Előzmény: Töck Jenő (124829)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.08 0 1 124831

ma már valóban kicsit túlhaladta ezt a menetidőt a felgyorsult világ, de mégis sokadszorra is órási élmény azon a szép vidéken hajózni.

 

 

Előzmény: trizs77 (124820)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124830

Sajnálom, hogy a Nagydunában megszűnt a személyhajó.

Szerintem Vácról több utas lenne, mint Leányfalutól  meg Tahiból.

 

Annak örülök, hogy van Kis dunai hajó.

 

 

Előzmény: tehtube (124819)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.12.08 -2 0 124829

Uraim!

Érdeklődnék, ismerős lányának lesz az esküvője tavasszal és hajón szeretné tartani az esküvői ebédet. Mintegy 80 fővel számol. Mindez Budapesten, jönnének a külföldi rokonok közül is, akik még sohasem jártak Bp.-en, úgy hogy némi hajókázás is lenne.

Kérdezem, mely hajókban lehet gondolkodni és kivel vagy kikkel kell tárgyalni.

Válaszukat köszönöm.

offroadgangster Creative Commons License 2017.12.08 0 1 124828

Az az átkötés a mai napig "aktív" terv. Talán csak a pénz szűke az ami gátolja.

A 2000-es évek elején majdnem belekezdtek a szeredi erőmű építésébe, legalábbis tervezgették, hatástanulmányozták.

Mivel Nagymaroson nem épült meg az erőmű, ezért Gúta mellett is kellene egyet építeni, hogy a Gúta-Sókszelőce (Selice) szakasz szintén hajózható legyen.

Zsolnán és környékén állítólag a mai napig nem engednek a Vág partján és annak környékén ingatlanokat építeni, mert a területrendezési tervekben szerepel a csatorna, számolnak a megépítésével.

Előzmény: gigabursch (124825)
PJ69 Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124827

Ma vitte vissza Visegrádra!

Előzmény: TAYFUN (124669)
jakyg Creative Commons License 2017.12.08 0 1 124826

"A projektum célterületét a Baja–Bezdán-csatorna (a csatorna magyarországi és szerbiai szakasza), a szerb oldalon húzódó Verbász–Bezdán-csatorna, a bezdáni Ferenc József-zsilip és a Sebesfoki-zsilip adja. A bezdáni Ferenc József-zsilipet a jelenlegi műszaki és hidromechanika állapota miatt nem használják. Továbbra is fontos létesítménynek számít a Duna–Tisza–Duna-csatorna mentén, működőképessége ezért tehát elengedhetetlen. A Sebesfoki-zsilip a Baja–Bezdán-csatorna és a Bezdán–Verbász-csatorna találkozásánál található. A zsilip ipari létesítményként a hajózást biztosította, és az egyedüli árufuvarozási lehetőséget jelentette a térségben."

 

A Sebesfoki-zsilip szerintem nem a hajózás, hanem a vízmennyiségek szabályozása miatt épült meg.

A táblával szemben a Baja-Bezdán-csatorna.

A következő kép hídja alatt a Bezdán-Verbász-csatorna.

A kisebbik nyílás:

A hídról Baja felé nézve meg láthatunk egy kaput:

Előzmény: Mwin (124813)
gigabursch Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124825

Köszönöm!

 

A másik két térkép felettébb érdekes, pláne, hogy a Vágról is terveztek egy átkötést kb. Zsolnától a Visztula irányába.

Előzmény: * BLERIOT * (124812)
gumidani Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124824

gumidani Creative Commons License 2017.12.08 0 1 124823

http://merfoldyachting.hu/utleirasaink/csatornahajozas-europaban/

 

Nekem eléggé el nem ítélhető szokásom az, hogy egy ismertetés komolyságát azzal tesztelem, hogy ellenőrzöm az általam ismert dolgokról tett állításait. Úgy vélem, hogy ha ott valótlanságokat észlelek, akkor a többi állításban is érdemes kételkedni

 

A mellékelt kiemelésből látható, hogy az illetőknek fogalmuk sem volt arról, hogy hol is van az Elbląg-csatorna. BLERIOT remek szokását követve: Elblong a helyes kiejtése. Persze, Ausztráliából nézve Bázakerettye is Párizs mellett van.

 

Továbbá a jelzett viziút sehol sem kel át „a túl magas hegy túlfelére” hanem egyirányban emelkedik Elblągtól Ostróda felé. Talán Ostróda felé van olyan hajózsilip, amelyben lefele kell zsilipelni.

 

Azon kívül a sikló az nem „motoros kisvonat” Én sem vagyok agronómus, de a tehenet meg tudom különböztetni a kukoricától.

 

Lehet ezeket a pontatlanságokat bagatellizálni. Ám ha az embereket a számukra ismeretlen helyre és körülmények közé invitálom, akkor elvárható, hogy a valóságnak megfelelően tájékoztassam őket a tényekről.

trizs77 Creative Commons License 2017.12.08 -1 0 124822

 

 

* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124821

...."A szolgáltatás vonzerejét valóban növelheti, hogy a környező országok közül egyedül Csehországban van hasonló, az európai – holland, francia, belga, brit, olasz, spanyol vagy lengyel – kiindulópontok többsége pedig csak hosszabb autó- vagy repülőúttal érhető el. "......

 

Tetszik, hogy a szerző is tud róla.

Előzmény: Humber Barge (124816)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124820

Budapest-Zebegény = 4 óra 10 perc = 3250 Ft.-

 

 

Előzmény: zjakabfi (124814)
tehtube Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124819

Miért sajnos? Ha megyünk majd, csakis emiatt lesz. 

Előzmény: zjakabfi (124814)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124818

Igen.

Előzmény: gepesz (124817)
gepesz Creative Commons License 2017.12.08 0 0 124817

Lenek is?

Előzmény: zjakabfi (124814)
Humber Barge Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124816
PJ69 Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124815

2008-ban.

Előzmény: zjakabfi (124814)
zjakabfi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124814

Nem tudom mikor állt meg ott utoljára, de 2018-ban Zebegényben újra megáll a hajó.

 

http://www.szemelyhajozas.hu/hu/hajojaratok/dunakanyari-kirandulohajok/budapest-szentendre-visegrad/

 

Sajnos a Kis-Dunában jár továbbra is.

 

 

Mwin Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124813
* BLERIOT * Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124812

Igen, vagyis majdnem, ahogy írod. Ma viszont már ott tart a történet, hogy a mai csatorna hosszabb, mint az eredeti, mert a Morva folyót a csatornához igazították Otrokovicétől északra Kroměříž-ig (kromjerzsízs) és délen Sudoměřice-től (szudomjerzsice) Hodonín-ig (hodonyín). Így a szlovák elvtársak is hozzájutottak minden komolyabb erőfeszítés, pénzköltés nélkül a Baťa csatornához (ó mint megannyi sok-sok minden máshoz a történelem során), mivel a Morva Szakolca térségében határfolyót képez Csehország és Felvidék (Szlovákia) között.

 

Belinkelem újból a jelen állapotot, ha kellőképpen felnagyítod, látni fogod a Morvát is. Az eredeti csatornamedret Otrokovice és Sudoměřice között építették ki.

 

Tehát ITT A HAJÓÚT

 

A jelen évezred kezdetén a cseh kabinet sokáig foglalkozott annak gondolatával is, hogy a meglévő csatornát felhasználva hajózóutat épít az Elba és a Duna között az Odera medrének felhasználásával, bevonásával, hajóutat nyitva az Oderán is, de később anyagi okokra hivatkozva letettek erről a tervről. Valójában Olmücön át (Olomouc) kellett volna a csatornát tovább hosszabbítani ill. az Elba medrét hajózhatóvá tenni Pardubicéig. Cseh területen 370 km-t jelentett volna az építkezés, melynek lebonyolítási ideje 16-28 év lett volna 230 milliárd Cseh Korona  anyagi ráfordítás mellett. A hajóút szélességénél 50 m-rel számoltak és a hajók max. merülését 2,8m-ben állapították meg. A Dunára történő rácsatlakozásnak két tervezett variánsa volt közös cseh - osztrák ill. cseh- szlovák partszakaszon. Abban az időben megjelent egy másik tanulmány is ami a Balti tengerre történő csatlakozással foglalkozott  bevonva a Duna, Vág és Odera medrét

 

ÍGY NÉZETT VOLNA KI

 

A tervezett Duna -Vág - Odera csatornát a néhai csehszlovák térkép szlovák oldalán látod

Előzmény: gigabursch (124810)
Zoli Barkas Creative Commons License 2017.12.07 -3 0 124811

Amerikai hadihajó szállítás, nem mindennapi látvány (13 fotó) a linkre kattintva! 

 

A USS McCain és USS Fitzgerald két külön ütközés során sérült meg, most mindkettőt ugyanazzal a módszerrel szállították el.

 

 

http://hajozas.hu/magazin/kulfold/uss-mccain-uss-fitzgerald-tokyo-amerikai-hadihajo-szallitas/

 

gigabursch Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124810

Most ha jól értem, akkor a Morva és ez a csatorna +- párhuzamos, néhol egymást metsző vízek, ahol a Morva viszi a vizet és van egy vele párhuzamos hajózóút kialakítva?

Előzmény: * BLERIOT * (124796)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124809
trizs77 Creative Commons License 2017.12.07 0 0 124808

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!