Keresés

Részletes keresés

BMK-130M Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103050

Nem állította senki , hogy Ők különbek voltak , bár az Ő idejükben még nem fajultak idáig a topicot érdeklő dolgok , ez nem jelenti azt hogy jobban végezték volna a dolgukat . Ez pártsemleges dolog ,  mindenki akkor tud tenni (v. nem tenni) a dolgok javulásáért , mikor pozícióban van .

Előzmény: edesviz (103044)
tehtube Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103049

200-ról indult 400MRD fölött lesz a vége a négyesnek.

Mire lett volna ennyi összeg elég a Dunára? (Vác, Újpest, Budafok híd, és 3 duzzasztó kéne)

Előzmény: BMK-130M (103036)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103048

Ez egy másolat hajó, az Amsterdami tengerészeti múzeumé, egy 1745-ben épített teljes vitorlázatú úgy nevezett Kelet-Indiai hajó (kombinált kersekdelmi-hadi hajó). A hosszú utak, és a kalózkodás miatt, a hajó a teher és a hajó védelme miatt ágyúkkal, katonákkal, tüzérekkel is fel volt szerelve. Kezdetben egy forduló egy évtizedig is eltarthatott, mert a hajók az Indonéz sziget vlágban is közlekedett helyi utakon, később egy-egy forduló, az éjszakai vitorlázás bevezetésével két három évre rövidült.

http://en.wikipedia.org/wiki/VOC_ship_Amsterdam

 

Előzmény: Lisa Simpson (103047)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103047

 

Ennek a hajófajtának a neve kellene (a VOC használta a 17. sz-ban).

Előzmény: edesviz (103046)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103046

Nem (far)tükörrel épített hajó. Én egyébként se angolban, se németben így, hogy Spiegelship, Starship, nem nagyon olvastam. Alapvetően arról van szó, hogy a kezdeti hajók, inkább csónakok szimmetrikusra épjtették. Azaz bár melyik irányba lehetett benne evezni. Ennek egy rosszul sikerült partra szállásnál volt értelme. A németek Kanuheck, azaz kenofarnak is nevezik. Inkább a déliek voltak akik áramlástani viszonyokat is figyelmbe véve, alakították a hajó tatját. Később a vitrolázással, kormányzással alakult ki egy asszimetrikus forma. A therhordó képesség növelésére a szélesebb, tükörrel lecsapott far. Amig a hajók lassúak voltak, addig ez a tükör mindenképpen a vízvonal fölött van. A nagyon modern gyorsjáratú motorosoknál merül újra a vízbe.

Talán a teljes szövegkörnyezetet mutatnád, amiből fordjtani szeretnél.

Előzmény: Lisa Simpson (103045)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103045

És maga a hajófajta? Tükörhajó?

Előzmény: edesviz (103043)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103044

Egyébként kéretik

Kórodi Mária, Persányi Miklós, Fodor Gábor, Szabó Imre vízügyi-környezet védelmi tevékenységét is értékelni.

Persz tudjuk, hogy a Patás rendelte a a 2010 bő cspadékot, és a szárzségot 2011-re.

Előzmény: edesviz (103042)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103043

Hajózási értelemben Spiegel-t szószerint tükör fordítással, tükörnek fordítod.

Előzmény: Lisa Simpson (103041)
edesviz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103042

Nem érthető. Illésnek semmi köze a 4-es metrónak, a 4-es metrónak csak annyiban van köze a hajózáshoz, hogy viszi a pénzt. Összehasonlítod a a lecsót, a Titaniccal. Eddig ennél sokkal, de sokkal intelligensebbnek tartottalak.

Előzmény: Mwin (103040)
Lisa Simpson Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103041

Kedves topikolók!

 

A hollandul spiegel(schip)-nek, angolul stern-nek nevezett hajófajta magyar nevére lennék kíváncsi egy Kelet-Indiai Társaságról szóló szöveghez.

 

Nagyon köszönöm a választ előre is! (Azért ide írok, mert a történeti hajózásos topikban nagyon régi az utolsó bejegyzés.)

Mwin Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103040

Ugyan nem nekem címezted a kérdést, de mivel kötekedni akarsz, elmagyarázom:

 

Illés "álomtitkár" úrnál kártékonyabb állatot keveset hordott a hátán a föld,  ahol feltűnik, ott sosincs szakmaiság, értelem, ellenben hülyeség, az aztán dögivel, nameg ígéret, hogy majd szebb lesz, majd jobb lesz.

Namost a 4-es metró is ezen ígéretek mentén épült,  csak éppúgy nem úgy, nem ott, és nem azoknak, ahol kellett volna. Dilettánsok szervezték, épp olyan dilettánsok, mint Illés "álomtitkár úr" és csapata,  azzal a különbséggel, hogy míg a 4-es metró csak Budapest nyűgje (megengedem: az országé is), addig Illés szekere olyan nyomokat hagy a vízügy és egyáltalán a környezetvédelem útján, amit nem hogy egyszerű hengerléssel nem lehet helyreállítani, de egyenesen az út újjáépítését igényli- pincétől a padlásig. Márpedig ez már mindenki bőrére megy-a víz ugyanis nem válogat.

 

Comprende, vagy így is bonyolult még?

Előzmény: edesviz (103037)
Humber Barge Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103039

Humber Barge Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103038

Jól látom , hogy az a csúnya bácsi éppen ócskavasba szeleteli a lángvágóval azt a jobb sorsra érdemes bárkát ??? Szomorú :-(

Megint eggyel kevesebb. Bezzeg újépítésekről nem hallani.

Előzmény: Kurdeejay (103012)
edesviz Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103037

Ne haragudj, de talán bőven kifejtenéd Illés és a 4. metro kapcsolatát? És ennek mi köte van a hajózáshoz?

Előzmény: BMK-130M (103036)
BMK-130M Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103036

1. Én az Illés államtitkárhoz , Deutsch ex-alelnökhöz hasonló döntéshozó-közeli "zöldekre" gondoltam , akiknek igenis szerepe lehet abban , hogy ilyen állapotban vannak a hazai vízi munkálatok .

2. A 4-es metró egy vicc , csak egy példa a sok panama közül .

3. Nem emlékszem rá hogy én bárkit is lehülyéztem volna az itt írók közül . Nem várom mástól sem .

Előzmény: gigabursch (103024)
pppi Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103035

 A hajó Regele Carol. 1930. Egy elég kis utleirásos könyvbe olvasom a hajó tiszti személyzetéből négy ergélyi magyar volt. De az utlevelek beirását a román tiszt képtelen volt megoldani./analfabéta/

Az erdélyi tisztek még mind Fiume iskoláját végezték. A Dardanellák mentén utaztak az utasok akkor az irás szerint. Nagyon részletesen

leirja a szerző az utazás helyszineit.

StarsnStripes Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103034

A youtubeon talaltam, (de ha volt mar ide felteve korabban akkor elnezest)

 

Előzmény: tehtube (103033)
tehtube Creative Commons License 2011.12.05 0 0 103033

Csatlakozom a hozzászólásod hozzászólásának méltatásához.

Az áram a falból jön. Ezt megjegyeztem! :-)))

Előzmény: gigabursch (103024)
Volopisti Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103032

Tökigazadvan.:-))

A komment pedig annyira ütősre sikeredett, hogy nem is jött rá válasz.

Előzmény: gigabursch (103024)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103031

Tévedtem, akadt még három......

remélem az éjjel betojik a masinája a piszoknak...

most kezdte este22:17 kor

 

Előzmény: saros5727 (103030)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103030

JEK!

 

Bizony jól!

Mindenesetre, talán már megfékezték a garázdát, mivel az utóbbi pár órában nem kaptam mélt!

 

Előzmény: Ramsau83 (103029)
Ramsau83 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103029

Ilset már kaptam én is többször! De nem volt bátorságom kinyitni! Ill. Kattintani! Ezekszerint jól tettem!

Előzmény: saros5727 (103028)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103028

JEK!

 

A zömét már töröltem, de ma egész délutánt ezzel töltöttem.......

 

Előzmény: saros5727 (103027)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103027

JEK!

 

OFF 

 

Csak hogy eelkerűljétek a bajt!

 

Ez egy vad email.......mint látjátok egyszerű szoveggel.

Felis töltötte az éjszaka folyamán a levelező rendszeremet majdnem.

Tehát ha ilyen levelet kapnátok, a linkre kattintást nagyon kerüljétek!

Nem vírus, hanem mint a kép jobb szélén látható--automata progi.

Aki a linkre kattint, az óhatatlanul közzé teszi az ismerősei email címét......

Kap is majd szegény sokk levelet.....

Engem ma a rendszerem kitiltott már egyszer a leveleim közül.túlzott adatforgalom miatt.

Én minden idegen tartalmú levelet azonnal törölni szoktam.de valaki az ismerőseim közül tovább küldte körlevélként a "drága" gy dőlnek a mailok.és ezzel az "anettkával, meg a bulijával nagyontele van már a hócipőm....

 

ÍME a Kép, persze email címek nélkül......

Olvassátok át, és ovatosan az ilyen típusú levelekkel.........:-)))))

 

On

 

Ferrolux Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103026

A komment nagyon jó! :-)

Előzmény: gigabursch (103024)
smith Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103025

Miket meg nem tud az ember egy szakportálról...

Képaláírás:

A kompmedence és a behajózóhíd. Mivel a kikötőben a balatonival ellentétben többféle típusú komp is megfordul, a rámpának mozgathatónak kell lennie, hogy a különféle hajókhoz alkalmazkodva lehetővé tegye a járművek ki- és behajózását. A csepeli kikötőből az esztergomi Suzuki-gyár szállít többé-kevésbé rendszeresen

 

LOL!

 

gigabursch Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103024

Azt csak halkan jegyzem meg, hogy épp OV és tettestársai azok, akik épp az ilyen fiszem-faszom ökoterroristák fölösleges pénzbeli támogatását megvonták.

 

De nyugodtan szídhatod a rendszert, csak nem ártana először körülnézni - példának okáért.

(http://greenfo.hu/hirek/2011/10/08/legszomj-a-levego-munkacsoportnal)

 

 

 

Az, meg hogy épp a HSP nem tud hidat építeni, az is nyilván OV hibája, meg persze az ezt megelőző x év politikusainak, akiknek egy 4-es metró fontosabb volt, mint 10 Duna híd, me 10 Tisza híd, de mindez ne zavarjon.

De ne érts félre. Nem rajongok érte, de a hülyeség hőbőrgési szintjétől azért falra tudok mászni.

 

 

 

Amúgy a HSP munkalekötésének java széles Duna mentén értelmezhető, szóval nyugodtan pályázhatnak ám máshol is hídépítésre, miként ezt tették már nem egyszer.

Előzmény: BMK-130M (102945)
gumidani Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103023

Érdekes lehet az az újságriport is. Rácul tudók segíthetnének!

Előzmény: tehtube (103011)
riversea Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103022

Dejan barátunk biztosan szívesen lefordítja az egész cikket, ha elküldöd neki a linket...

 

Egyébként ha Sibenikben volt a bázisa, akkor valószínűleg a Prokljan See-n (Proklanjsko Jezero) szolgált. Sibenik maga is védett tengeröbölben fekszik, de innen nyílik a Krka által táplált fenti tórendszer, amelyik gyakorlatilag édesvízű és csak egy szűk csatornán közelíthető meg a tenger felől. Az I. Vh-ban ide menekítették az osztrák-magyar kereskedelmi flotta nagy részét, köztük több Adria Rt hajót is.  

Előzmény: Enzo (103017)
riversea Creative Commons License 2011.12.04 0 0 103021

Ez kinek a keze munkáját dícséri?

 

Mr. Cooper, egy igazi fanatikus...:-)

Előzmény: scossa (102928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!