A Magyar Műszaki és KözlekedésiMúzeum (MMKM), a Magyar Hajózásért Egyesület (MHE), a Magyar Tengerészek Egyesülete (MATE), a TIT Hajózástörténeti, -Modellező és Hagyományőrző Egyesület (TIT-HMHE), a Közlekedéstudományi Egyesület Közlekedéstörténeti Szakosztálya (KTE-KSZ), meghívja Önt az Adria Magyar Tengerhajózási Részvénytársaság megalakulásának 130. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő konferenciára, melynek témája: „Az Adria Rt. és a magyar tengerhajózás” Időpont: 2011. november 29, kedd, 15:00 Helyszín: A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum előadóterme 1146 Budapest, Városligeti krt. 11. Program: 15:00 – 15: 20 Köszöntőt mond: Jáky Gábor, elnök,MHE 15:20 – 18:00 Előadások Capt. Horváth József: Az Adria Magyar Tengerhajózási Részvénytársaság története Dr. Krámli Mihály, PhD.: Új kutatási eredmények a Szent István csatahajó történetéről Dr. Zsigmond Gábor, PhD.: A magyar kereskedelmi tengerhajózás első világháborús veszteségei, különös tekintettel az Adria Rt. hajóállományára Dr. Mészáros Balázs: Hajózást érintő törvények a két világháború közötti Magyarországon Dr. Balogh Tamás: Az Adria Egyesület, a civil szervezetek, és a magyar tengerhajózás
Én még a gépét is körbeszaglásznám. Annyira egyedileg készült és annyival a ténylegesen utolsó után hogy szerintem valami jobb "second hand" gép köré kerítettek egy hajótestet.
Miért nem önerőből ment? Ha az "utasok" az utasteremben utaztak, akkor a saját személyzetnek bőven volt hely. Ha valami csurmába sorolva vitték le, miért kellett 4 fős saját személyzet? Szeptemberben vsz. még nagyon fűteni sem kellett. A Regiszterből nem derül ki, milyen kazánjai voltak a KŐRÖS-nek. Azt el tudom képzelni, hogy olcsóbban ment egy dízelvontató, mint egy szenes lapátkerekes; ugyanez már korántsem olyan egyértelmű két uszállyal csurmában, vagy pakurás kazánnal. Melyik volt a vontató? Horváth Péter honlapjáról tudható, hogy Droppa Kálmán 1963 augusztusában a SOPRON parancsnoka volt. 1961 szeptemberében vajon melyiké? A képek egyikén egy közép-dunai fara látható.
Tájékoztatjuk az érdeklődőket, hogy a Magyar Hajózásért Egyesület hagyományos évzáró rendezvénye 2011. december 10-én, szombaton 18.00-tól kerül megrendezésre a FORTUNA Étteremhajón.
Program:
- Rövid beszámoló az egyesület 2011. évi tevékenységéről. - Előadások:
- A Váci Hajógyár és a váci vízibuszok, (előadó: Kádár Zoltán)
- FECSKE a magyar szárnyashajó, (előadó: Beledi Dezső főkonstruktőr, vendége Fekecs Gábor, a vízibuszok főkonstruktőre)
- A FÖLDVÁR vízibusz útja Siófoktól Vranov-ig, (előadó: Buday László)
- az előadások között úti filmek, az Egyesület "Nagy Cseh Vizibusz túrá"-járól...
- Egyesületi tagok munkájának elismerése.
- Kb. 19.30 tól vacsora.
(Welcome drink- Egy pohár pezsgő / főMenü- Libaleves daragaluskával- Gesztenyével töltött csirkemell zöldséges rizzsel és hasábburgonyával- Áfonyás piskótatekercs borhabbal.)
Részvételi díj a nem egyesületi tagok és kísérőik számára: 3.500 Ft/fő.
Jelentkezés 2011. december 02. éjfélig a forum ku-ka-c hajocsavar.hu címen.
1961 Szeptember. Báziásnál,mert csak 4 fő volt rajta,és így több mahartost tudott haza hozni, a sifteléshez hozták a 2 db uszályt, így könnyebb volt vontatni, az utasteremben emeleteságyak voltak beállítva, ja és még annyi, én hajóm Ó-Moldáván állt kisvizet, de tőlünk nem vittek haza senkit, mert sekély merülésűek voltunk ("KÉKES"gs). Remélem kielégítettem a kívácsiságodat, ha nem? kérdezz.Üdv.
Erre valaki, aki hadihajós volt jobban tudna válaszolni, akna kutató eszköz lehet, és a hajó neve Wels, Szeged (1920-tól).
1916-WELS, K. u. K Duna Flottilla. Részt vesz a dunai hadműveletekben. 1918-tagja a fekete-tengeri aknakutató osztagnak. 1919. 12. 20.-án Vyx alezredes a hajót brit tengerészlegénységgel erőszakkal elszállíttatja Budapestről. 1919-BREGALNICA, SHS Királyság. 1920-SZEGED, Magyar Királyi Honvéd Folyamőrség, visszaadják Magyarországnak. 1951-szétbontva
Wels osztályú Őrnaszád, (Wels, Barsch, Viza, Compó) ebből a Viza maradt Mo-n Kecskemétre nevezték. Amit látsz karikát, összesen 8 db-nak kell lenni, kettő a hátsó árbócnál, 4 az első árbócnál, ( ezt találtad meg), és kettő az orr mögött félúton a torony felé, a felépítmény előtt egy álló ember mellet van a torony. A rádió antenna drótjait tartják.