Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 20 perce 0 0 57376

Három is volt. Egy 760 mm-es Szárligetről Kapberek-pusztára; egy 600 mm-es Szárligetről Tornyópusztára; egy 760 mm-es Bánhidáról Vértestolnára.

(Ugyan Szárliget akkor még Szár alsó volt, még azelőtt Rokkanttelep, mert világháborús hadirokkantak kaptak itt állami telkeket.)

http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2122

 

http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/regen-ket-kisvasut-is-talalkozott-a-szarligeti-allomason-620271

 

http://www.geocaching.hu/caches.geo?id=4577

 

http://kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=8204


erdőszéli tudja a legtöbbet a témában. De, amit most kerestünk, az ezek közül egyik se...

 

Előzmény: -Smiley- (57375)
-Smiley- Creative Commons License 1,5 órája -1 0 57375

Nem tudom ez merre lehet, de a Vértesről írták:

 

A kisvasút a szárligeti fűrésztelepről ment Bálintházatanya - Mesterberek-puszta érintésével Tonyópusztára.
A nyomvonal az 1936-os "angyalos" Gerecse és Gete turistatérképen szépen rajta van.

Tatabányáról (az akkori Bánhida állomásról) Koldusszállás érintésével vezetett egy másik kisvasút a Vértestolna közeli Kopasz-Bükk oldalba, de a két vonal nem csatlakozott egymáshoz.

Előzmény: Pályaőr (57351)
hobo-bobo Creative Commons License 2 órája 0 1 57374

Királyság! :-)

Előzmény: K.O. Lompos (57373)
K.O. Lompos Creative Commons License 2 órája -1 1 57373

Nyolcvanat !! :-)

Előzmény: hobo-bobo (57371)
sínbohóc Creative Commons License 2 órája -1 1 57372

Kecskemét -  Törökfái között fák nőnek a sinek között!

 

Hányat vágtál ki? Én kicsit lejjebb elég sokat...

Előzmény: K.O. Lompos (57368)
hobo-bobo Creative Commons License 2 órája 0 1 57371

Vagy esetleg túl sokat tudsz, és nem leledzel boldog tudatlanságban? 

:-)

Mondasz egy százalékos arányt hogy mennyit adnál arra hogy újraindul?

Előzmény: K.O. Lompos (57370)
K.O. Lompos Creative Commons License 2 órája -1 1 57370

Hidd el, hogy hetedik éve levelezek, harcolok ezért a kisvasutért.

Meg tudom mutatni az elküldött ..., s a kapott leveleimet is nyomtatva.

 

Az, hogy már nem vagyok " pozitív " lehet hogy annak tudható be, hogy már öregszem. :-P

Előzmény: hobo-bobo (57369)
hobo-bobo Creative Commons License 2 órája -1 1 57369

Pont azért mert csináltad lehetnél egy kicsit pozitívabb, de mintha annak szurkolnál hogy ne legyen semmi.

 

Előzmény: K.O. Lompos (57368)
K.O. Lompos Creative Commons License 2 órája -1 1 57368

Amúgy mit néztél meg ?

Kecskemét -  Törökfái között fák nőnek a sinek között!

 

A két Mk. oda van rozsdásodva a fészer alatt a vágányhoz.

 

Ki..., mit enged rá ??   ..., miről írogatsz ? :-(

 

Te ezt a kisvasútat esetleg láttad..., én meg csináltam !!! :-(

Előzmény: sínbohóc (57366)
K.O. Lompos Creative Commons License 3 órája -1 1 57367

Ne árulkodjál :-)

Előzmény: sínbohóc (57366)
sínbohóc Creative Commons License 20 órája -1 3 57366

Nézd meg a síneket. Azokon mostanában drezina sem járt.

 

Megnéztem, járt.

Az, hogy ki-mit engedne rá, az egy dolog, hogy mit bír el, az egy másik dolog.

A médiának azt sem hiszem el, amit kérdez...

Előzmény: K.O. Lompos (57347)
Sosuke Creative Commons License 24 órája 0 0 57365

Sajnos csak ez az egy volt a tarsolyomban.

 

Igen, ezek azok.

Előzmény: Pályaőr (57359)
Pályaőr Creative Commons License 24 órája 0 0 57364

Köszi! Megyek, mert zár a könyvtár, rövidített nyitvatartás van, holnap a többit...

Előzmény: erdőszéli (57363)
erdőszéli Creative Commons License 24 órája 0 0 57363

legyen egy rajzunk is...

 

Előzmény: erdőszéli (57362)
erdőszéli Creative Commons License 24 órája 0 2 57362

a gőzmozdonyok nagyobb emelkedésű pályarészeken (gánton 30%o ezrelék vezetett fel bodajkról a deltáig, majd onnan gántig 20%o lejtések is előfordultak) csak "kéménnyel előre" irányban közlekedhettek, hogy az állókazán víz alatt legyen. hiller volt a vonal legmagasabb pontja, ezért itt megforgatták a gépeket. ha gondolod este előkeresem a szolgálati utasítást, valószínűleg szebben fogalmaz mint én :-)

Előzmény: Pályaőr (57361)
Pályaőr Creative Commons License 24 órája 0 0 57361

Köszi. Mi volt ennek az értelme?

Előzmény: erdőszéli (57360)
erdőszéli Creative Commons License 25 órája 0 0 57360

ez:

 

Előzmény: Pályaőr (57356)
Pályaőr Creative Commons License 25 órája 0 0 57359

Sosuke    Ha egyszer lesz aranyam, a felét neked adom. Nincs még ilyesmi képed? Amiket említettél, azok ezek:

 http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=602&i=9709   ???

Előzmény: Sosuke (57346)
Pályaőr Creative Commons License 26 órája 0 0 57358

Még egy létezhet, de ez csak feltételezés. Szentgyörgyváron volt valamikor a III-as lejtakna fatelepe. Elvileg elképzelhető, hogy egy nem túl hosszú életű kisvasút szolgálhatta itt a fahordást...

 

Sosuke Creative Commons License 26 órája 0 0 57357

Egyezzünk ki 19-ben. :-/

 

1 JÓZSEF

1914. MÁV Gépgyár 3162 gysz.

70/8 jelleg – Dn2t – 120 LE

Mtr. próba 1938.IX.3.

 

2 MARGIT

1927. MÁV Gépgyár 4936 gysz.

70/12 jelleg – Dn2t – 120 LE

Mtr. próba 1927.V.7.

 

3 MAGDA

1938. MÁV Gépgyár 5171 gysz.

70/13 jelleg – Dn2t – 120 LE

Mtr. próba 1938.IX.3.

 

4 RÓBERT

1906. MÁV Gépgyár 1846 gysz.   a,

70/3 jelleg – Dn2t – 120 LE

Mtr. próba 1938.IX.3.

 

4

1925. Borsig 11 894 gysz.

Cn2t

Mtr. próba 1940.VII.2.

 

5 IMRE

1942. MÁV Gépgyár 5276 gysz.

70/17 jelleg – Dn2t – 190 LE

Mtr. próba 1942.III.6.

 

6 GIZELLA

1923. MÁV Gépgyár 4757 gysz.

85/11 jelleg – Dn2t – 90 LE

Mtr. próba 1926.X.18.

 

7 KAMILLA

1925. MÁV Gépgyár 4870 gysz.

85/12 jelleg – Dn2t – 90 LE

Mtr. próba 1926.X.18.

 

8 MIKLÓS

1909. MÁV Gépgyár 2430 gysz.   b,

85/2 jelleg – Dn2t – 90 LE

Mtr. próba 1938.XII.17.

 

9 VILMOS

1908. MÁV Gépgyár 2208 gysz.   c,

85/1 jelleg – Dn2t – 90 LE

Mtr. próba 1938.VI.25.

 

11 ALAJOS

1912. MÁV Gépgyár 2822 gysz.

78/3 jelleg – Cn2t – 90 LE

 

12 BÉLA

1915. Orenstein & Koppel 7794 gysz.

Dn2t

 

13 GÉZA

1923. Orenstein & Koppel 10 541 gysz.

Cn2t

Mtr. próba 1942.III.26.

 

14 ISTVÁN

Mtr. próba 1943.VI.28.

 

15 ANDRÁS

1924. Borsig 11 834 gysz.

Cn2t

Mtr. próba 1940.VI.22.

 

15

1914. Borsig 8813 gysz.

Dn2t – 600>760 mm – 75 LE

Mtr. próba 1942.IV.27.

 

16

1916. MÁV Gépgyár 4922 gysz.

85/13 jelleg – Dn2t – 90 LE

Mtr. próba 1927.I.10.

 

17 OTTÓ

1895. Krauss München 3178 gysz.

 

II.

1924. Borsig 11 832 gysz.

Cn2t

Mtr. próba 1942.V.18.

 

III.

1924. Borsig 11 833 gysz.

Cn2t

Mtr. próba 1942.VII.24.

 

Előzmény: erdőszéli (57348)
Pályaőr Creative Commons License 26 órája 0 0 57356

hobo-bobo    Szívesen!

 

vjano            Neked én köszönöm!

 

erdőszéli       Melyik volt a Hiller-kitérő?

 

 

Pályaőr Creative Commons License 26 órája 0 1 57355

"A vállalat vezetőjét, a magyar bauxitbányászat és alumíniumipar megszervezőjét, Hiller Józsefet 1944. június 22-én elhurcolták (1944-ben, ismeretlen időpontban Mauthausenben meghalt), és Dammang Andrást, a Fémáru-, Fegyver- és Gépgyár Rt. jobboldali beállítottságú vezérigazgatóját helyezték a konszern élére.


Az orosz hadsereg közeledésekor megindult a dunántúli bányák - Gánt, Halimba, Iszkaszentgyörgy, Óbarok - mozdítható készleteinek és üzemi berendezéseinek elszállítása Németország felé. Gántról 14 167 000, Iszkaszentgyörgyről 2 200 000, Óbarokról 80 000 pengő értékű bányafelszerelést és gépet vittek el a németek, de a mérnöki műszereket és a térképeket is vitték. Amit nem szállítottak el a németek, azt később elvitték az oroszok.

 

A helybeliek - mérnökök és bányászok - próbálták menteni, ami menthető volt. Bende József mérnök Iszkaszentgyörgyön Diesel- mozdonyokat, motorokat, szivattyúkat és egyéb, a bányaművelésben használt, általában nagy méretű berendezéseket rejtett el.

 

Az igazsághoz tartozik, hogy a vállalatnak a németekkel együttműködő vezetői tudomásul vették Bende akcióját, miután a mérnök ehhez előzetes engedélyüket kérte. A vállalat vagyonát titokban azok a jobboldali érzelmű, de jóérzésű vezetők is próbálták menteni, akik különben szívélyes fogadtatásban részesítették a nyilasokat, és engedelmeskedtek a németek parancsainak."

 

http://www.archivnet.hu/gazdasag/egy_valosagos_antifasiszta_ellenallo.html



                 

Menck & Hambrock gőzbagger  (M & H GmbH, Hamburg-Altona, Németország) Vételára 23.305 akkori dollár volt. Működéséhez a szenet és a vizet a kisvasút szállította.

Előzmény: erdőszéli (57349)
Pályaőr Creative Commons License 26 órája 0 0 57354

Köszi, ezt lőttem mellé, akkor a piros nyíl ott a Vén-Csernél érvénytelen. Egy, még akkor is, mintha kéne, hogy legyen...

Előzmény: vjano (57353)
vjano Creative Commons License 26 órája 0 0 57353

....."de hogy hol...?"

Itt:

Előzmény: Pályaőr (57351)
hobo-bobo Creative Commons License 27 órája 0 1 57352

Gánt-Kápolnapuszta-Mindszentpuszta-Gánt kört tettem meg, a Kápolnapuszta mellett lévőt nem láttam, amit fotóztam az pontosan ott volt ahol te is jelölted.

(A régi kék útvonalát akartam bejárni Kápolnapuszta és Mindszentpuszta közt, amelyet a '80-as években szüntettek meg)

Köszönöm az információkat! 

Előzmény: Pályaőr (57351)
Pályaőr Creative Commons License 27 órája 0 1 57351

Én is. Sose hallottam róla, bár az utóbbi időben, ahányszor erre járok, nekem is ilyen vasúti érzéseim vannak. Akár az se kizárható, hogy eredetileg vasútnak akart volna megépülni, aztán valaki áthúzta a tervet, és út lett belőle. A rakodó ne tévesszen meg senkit, kb. hat ilyen van a Vértesben, teherautóknak szánva:

           

 

Ez Kápolnapuszta előtt található, ha Mindszentpuszta felől megyünk keresztül az erdőn.

 

           

Ez Pusztavámról kifelé menve, az egykori Budalakk, (most Buda Chem Color) után, nem messze az egykori úttörőtábortól, ami most ilyen mindenki által bérelhető tábor. Az első képen jobboldalt látható makadámút mellett van, meg ezen kívül még kettő.

Itt a térkép, azon bejelöltem őket piros nyíllal. A Széchenyi-vadászház felé eső is az út mellé épült, csak nem vagyok egészen biztos most a pontos helyében.

https://img2.brain4.photobox.com/574492083395a7fe0debe41134e008b3b9669221eae737cbfb229215eb5bfad805861ed8.jpg

Mintha még egy lenne, de hogy hol...?


 

 

Előzmény: erdőszéli (57343)
hobo-bobo Creative Commons License 27 órája 0 1 57350

Te nyertél! :-)

Előzmény: K.O. Lompos (57344)
erdőszéli Creative Commons License 27 órája 0 1 57349

 

egy menetrend az utolsó időszakból. 

 

hiller kitérő volt a vonal vízválasztója, itt a gépek egy deltában fordultak meg e lejtviszonyok miatt. aki ma a bodajk-bicske közötti úton jár, megnézheti a helyét. az állomási kút ma is megvan, a tetőcserepein "hiller" (hiller úr a gánti bány igazgatója volt egy időben) festéssel.

Előzmény: erdőszéli (57348)
erdőszéli Creative Commons License 27 órája 0 1 57348

16 gőzös volt a legtöbb, ami egy időben állagban volt a második vh. előtt/alatt. a bauxit 85%-a ment a német hadvezetés részére, a maradék 15%-ot a hazai hadiipar kapta meg. a háború után pedig a baráti szovjetúnió részére ment kb. ilyen arányban a cucc.

Előzmény: Sosuke (57346)
K.O. Lompos Creative Commons License 28 órája 0 1 57347

Nézd meg a síneket. Azokon mostanában drezina sem járt.

Ha meg arra a pályára az nkh / így kis betűvel / mozdonyt engedne.... szerinted ??

 

Az állapotok fölmérés nem egy délelőttös feladat lenne, ekkora vonalon.

Ne higgy a médiának.

Ide Kk. - Bugac-felső közé félkézből kell majdnem kétmilliárd..., ha nem nyúlják le a negyedét !! :-P

 

 

Előzmény: sínbohóc (57345)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!