Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2 órája 0 0 59837

Vép és Porpác között a szabályosan ritkásan vetett fák szerintem unalmasabbak. Ez még érdekesebb, mert akad pár kanyar is.

Előzmény: BahnScorper (59831)
v_peti Creative Commons License 2 órája 0 0 59836

Nekem is tetszett, mind az erdős rész, mind a dombos, de egyeseknek semmi sem jó...

 

Amúgy meg Nagycenken unalmasabb a táj, ott sem azt kell nézni, hanem a vonatot, a kastélyt vagy a műtárgyakat!

 

Előzmény: benbe (59834)
siófoki35 Creative Commons License 4 órája 0 0 59835

De már évek óta... Nincs rá pénz, akarat? :(

Előzmény: benbe (59832)
benbe Creative Commons License 4 órája 0 1 59834

Felcsúton az erdős részeken akác van, az pont semennyire sem érdekes. A nyílt, dombos részek viszont hangulatosak és nagyon változatos a pálya (direkt jó, hogy nem csak erdőben megyünk).

 

 További képek

Előzmény: BahnScorper (59831)
C50 Creative Commons License 4 órája 0 0 59833

12 Jv 13,5/17 motor van benne gyárilag. Az is marad.

Előzmény: Pályaőr (59830)
benbe Creative Commons License 5 órája 0 0 59832

Egyik gőzös sem üzemképes.

Előzmény: Pályaőr (59829)
BahnScorper Creative Commons License 6 órája 0 0 59831

Erdő és erdő között is van különbség, és az se túl érdekfeszítő nálunk sok helyen...

Előzmény: v_peti (59828)
Pályaőr Creative Commons License 7 órája 0 0 59830

Rákérdeztem a gyermekvasutas honlapon, meglátjuk, mi lesz a válasz...

Előzmény: benbe (59827)
Pályaőr Creative Commons License 7 órája 0 0 59829

Elvileg így szokott lenni: 

"A gőzmozdonyok augusztus közepétől június közepéig szombaton, vasárnap és ünnepnapokon állnak forgalomba. A legmelegebb nyári hónapokban nem közlekednek."

Előzmény: siófoki35 (59824)
v_peti Creative Commons License 11 órája 0 1 59828

Valaki azt írja a Face-en, hogy nincs semmi látnivaló, csak szántóföldek. Oké, Csút és az Akadémia között tényleg kissé unalmas a táj, de Alcsút fele ott az erdő. Úgy tűnik, szembekötősdit játszott a fiaival amíg a vonaton utazott.

 

Amúgy egy apróbb negatívum. Az asztalos (nem a VIP, mert egy normál kocsi is asztalos) kocsiban az asztal nagy mérete miatt nem lehet az ablakon rendesen kinézegetni.

Amúgy nem ártana egy nyitott kocsi is, amilyen Nyíregyházán volt, és most Fenyvesre került. A Nyíregyházi vagy Kecskeméti állományból össze kellene hozni még egy ilyent!

 

 

benbe Creative Commons License 11 órája 0 1 59827

Az M38-asban volt olyan, de elvileg a motor állapota megfelelő. Ezekszerint mégsem?

Előzmény: siófoki35 (59826)
siófoki35 Creative Commons License 11 órája 0 0 59826

Miféle motor volt benne? RÁBA? Fellelhető még valahol olyan? (mondjuk M28-asokban nem olyan volt?)

Előzmény: szrünc (59825)
szrünc Creative Commons License 11 órája 0 0 59825

Abba kellene egy motor is!

Előzmény: Pályaőr (59822)
siófoki35 Creative Commons License 11 órája 0 0 59824

És a gőzösökkel mi van? Azok is már egy ideje nem járnak...

Előzmény: Pályaőr (59822)
FOMA Creative Commons License 13 órája 0 4 59823

Ezzel a kisvasúttal kapcsolatban nem az a baj, hogy megépült, hanem a beruházás körülményei szúrják sok ember szemét. A magyarországi kisvasutakkal kapcsolatos fontos tennivalók sorában kb. az utolsó helyen állt egy újabb vasút építésének szükségessége.

 

Ha már megvan, akkor nincs mit tenni, legalább működjön jól.

Előzmény: EKM-765 (59812)
Pályaőr Creative Commons License 13 órája 0 0 59822

"2003-ban leemelték addigi kiállítási helyéről, és Hűvösvölgybe vontatták felújításra. Ez azonban igencsak lelassult, amit jól példáz az is, hogy a korábban Hűvösvölgyben kiállított 490-039 számot viselő gőzmozdony felújítása évekkel később kezdődött, de már régen elkészült, és a gőzös 2007-ben forgalomba állt  a Gyermekvasúton.

 

Az Mk49 2006 viszont sokáig csak sorsának jobbra fordulását várta a hűvösvölgyi fűtőházban. Felújítása több év szünet után  2009 környékén kezdődött el, és tekintettel arra, hogy a folyamat a közelmúltban lendületet kapott, remélhetőleg 2018 első felére be is fejeződik, hogy a mozdonyt végre meg lehessen csodálni üzemben, nosztalgiavonatok élén."

 

http://www.sarmasi-zoli.hu/leszejovojuk/vasut/gyermekvasut/

 

 

http://iho.hu/img/vasut/1212/121231_mk49/03.jpg

...reméljük...

Előzmény: v_peti (59815)
Pályaőr Creative Commons License 13 órája 0 2 59821

http://www.gyermekvasut.hu/tortenet/6/

 

Ha minden igaz, az volt a cél, hogy az új motorvonati szerelvények megbontás nélkül beférjenek...

http://keptar.gyermekvasut.hu/var/albums/archiv/jarmuvek1950-1960/ganz-motorvonat-sagvariliget.jpg?m=1384079160

Előzmény: v_peti (59820)
v_peti Creative Commons License 27 órája -1 0 59820

Tudtam a létezéséről, csak a pontos méreteivel nem voltam tisztába.

 

Előzmény: C50 (59818)
Remete mh. Creative Commons License 1 napja -2 2 59819

Felcsúton nem kisvasút épült a semmibe, hanem üzemen kívül hagyott nagyvasút alépítményén kicserélték a felépítményt keskenyebre.

:-)

Meg persze az épületek, járművek.

C50 Creative Commons License 1 napja 0 1 59818

Elég tájékozatlan vagy ha nem tudtál erről a mozdonyszínről. Az internet kora előtt is sok fotó jelent meg róla vasútbarát újságokban.

Előzmény: v_peti (59816)
C50 Creative Commons License 1 napja 0 1 59817
Előzmény: v_peti (59815)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 59816

Mármint úgy értettem, hogy nem gondoltam volna, hogy ennyire komoly fűtőház van ott, akár egy normálnyomközű vasútvonal közepes méretű fűtőháza is lehetne.

 

Előzmény: v_peti (59815)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 1 59815

Érdekes, hogy Rákosi is kisvasutat és stadiont épített. Csak akkor volt egy aranycsapatunk...

 

Hogy ON is legyek, tegnapelőtt fent voltam, és a Múzeumok Éjszakáján be lehetett menni a Gyermekvasút fűtőházába. Egész komoly fűtőház van ott. Apropó, az MK49-cel mi lesz? Szobormozdony vagy működni is fog?

Előzmény: EKM-765 (59812)
pavarotti Creative Commons License 1 napja 0 3 59814

Kedves Kemenceiek,

ahogy előre gondoltam //és nektek is tetszően meg is osztottam:)//, szuper volt a szombateste (bár a tüzet már nem tudtuk megvárni a gyerekekkel), ezúton is köszönöm az élményt.

Nem utoljára találkoztunk:)

siófoki35 Creative Commons License 1 napja -1 1 59813

Én kb. egy éve voltam ott egy teljesen random hétvégén, akkor is eléggé tele volt a vonat. Szóval meglepő, de van forgalma! (Még ha nem is annyi, mint amit a tanulmánytervekben bekamuztak :'D ) 

 

Meg legalább megmenekültek a nyíregyházi járművek. Sajnos az úgy se igazán fog elindulni, mert az érintett településeknek nem kell... :( Sóstóig mondjuk nem lenne butaság hétvégente kijárkálni a kis C50-essel...

Előzmény: EKM-765 (59812)
EKM-765 Creative Commons License 1 napja -1 1 59812

Nyilván egy ellenzéki érzelmű tévedt ide akinek nem számít hogy a vasút jól meg van építve, jól szervezik rá a forgalmat, ha OV kisvasútja akkor csak negatívan tekint rá. A Gyermekvasutat is szeretjük pedig azt a kommerek építették. 

Előzmény: v_peti (59809)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 59811

Csoportok is voltak, legalább egy busznyi, ha nem több ember jött velem szembe, amikor leszálltam az Akadémiánál, és indultam a buszhoz.

 

Előzmény: v_peti (59810)
v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 59810

Szombaton megvolt Felcsút.

 

Pár gondolatot leírnék szakmai szemmel nézve.

A menetrend jó, az állomás, elsősorban a középső jól megközelíthető, a vonalvezetés is rendben van, a táj szép. A vasút meg szinte mindig kínál valamilyen pluszprogramot. Most pl. esti vonatokon lehet szentjánosbogár rajzást nézni. Jó a marketingesük, és nemcsak díszdobozba csomagolt teszkógazdaságos termékről van szó, hanem tényleg jó utazni a vonatokon.

 

 

v_peti Creative Commons License 1 napja -1 0 59809

Miért ad valaki erre mínuszt? :(

 

Előzmény: benbe (59802)
Remete mh. Creative Commons License 2 napja 0 0 59808

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!