Keresés

Részletes keresés

Pályaőr Creative Commons License 1 napja 0 5 61250

         

                       
                                           A rendőrség szolgál, véd, és őrzi a képeket...

ArtofNoizz Creative Commons License 2 napja 0 4 61249

Kényelmesebb támaszkodni a géptér fedelén...

Előzmény: -Smiley- (61246)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2 napja 0 2 61248

"még ha egyenesen hozták volna fel, akkor se nézne ki úgy mint egy kertibudi a távolból"

 

Nem tudom, te hol nőttél fel, de mifelénk a kerti budinak is függőlegesen állt a fala :)

 

Illetve amikor elkezdett összedőlni, akkor már nem használtuk. De ha meg egyenesre csinálták volna a falát, akkor az lenne a baj, hogy úgy néz ki, mint egy telefonfülke.

 

Itt jegyzem meg, hogy egy olyasmi fülke dizájn, mint ami a normál nyomtávú DGKUm gépeken van, az valóban egy kicsit szofisztikáltabbá tenné a megjelenését. Mondjuk az is biztos, hogy sokkal problémásabb is lenne a kivitelezése a hajlított/szögben összehegesztett lemezek miatt. De éppen ezért nem török pálcát sem a tervezők, sem a kivitelezők felett. Nyilván nem akarták magukat sem a halálba szívatni, hiszen mégis elsősorban funkcionálisnak kellett lennie, nem szépnek :)

Előzmény: -Smiley- (61246)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2 napja 0 5 61247

Amikor ott voltál meg kellett volna szakértened

 

Előzmény: -Smiley- (61246)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja -6 0 61246

Az értem de akkor miért kell döntöttre építeni, még ha egyenesen hozták volna fel, akkor se nézne ki úgy mint egy kertibudi a távolból :D 

Előzmény: paca664 (61245)
paca664 Creative Commons License 2 napja 0 3 61245

Ha olvasnál és nem csak írnál, akkor te is tudnád hogy az eredeti fülke már szűknek bizonyult.

Előzmény: -Smiley- (61243)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2 napja 0 5 61244

Ha lehetett volna, nyilván megoldják. Gemenc egyébként eléggé "előremenekült" a C50-esek terén és talán már a '90-es években elkezdte az átalakításukat. Ha megnézed, a "klasszik" C50-eseik sem azok, meg van nyújtva a géptér, hogy elférjen bennük a hidorsztatikus hajtás. A C50Z egy másik kísérlet, itt a Csepel motort (is?) cserélték Zetor Crystalra. Ez az egyorrú szörnyecske meg egy még újabb próbálkozás, hogy mennyire vált be, no ezt nem tudom. De elég komoly szaktudású emberek törpöltek rajta elég sokat, hogy hogy legyen. Nem, nem lehetett megtartani az eredeti kasznit (ha meg lehetett volna, nyilván megteszik), hát ilyenre sikerült. De legközelebb majd biztosan felkérnek téged, mint okleveles ipari formatervezőt, hogy gyárts valami nem gagyit.

Előzmény: -Smiley- (61243)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja -3 0 61243

Sajnos elég gagyinak sikerült. Nem lehetett volna egy normál C50-es kaszniba belerakni?  Úgyis ott rohad egy a főbejárat előtt

Előzmény: hivi (61241)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 61242

jelentem, hogy négyet simán(? - gondolom azért csak többet eszik ilyenkor) elbírt május elsején ;-)

Előzmény: BahnScorper (61238)
hivi Creative Commons License 2 napja 0 1 61241

Ha elolvasod a linkelt szócikket, kiderül, hogy átalakított.

Előzmény: division by zero (61240)
division by zero Creative Commons License 2 napja 0 0 61240

"Ez valami tunning gép?"

C50-Z

Előzmény: -Smiley- (61234)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 1 61239

Hát igen ekkora érdeklődésre nem számítottak, ha két kocsit küldenek ki Szentára felfért volna mindenki. 

 

Elgondolkodtató, hogy ha menetrend szerint is kijárna Szentára pár vonat, mekkora forgalom lenne. Akár úgy is, hogy csak kérésre megy ki ha valaki utazni akar.

Előzmény: troglodita (61227)
BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 1 61238

- A Rezét gőzös nagyon hangulatos, csak nem értem hogy a 28 fokban miért 2 nyitott és 1 zárt kocsival megy, miközben épp hogy élire állítva férnek fel rá az utasok.  Nem lehetett volna 4 db nyitott kocsit hozzá csapni?

 

Gondolom, teherbírás is van a világon, ha meg eső lenne, a csupa nyitott kocsi lenne a baj...

 

 

- és végül, mi ez a gagyi dízelmozdony c50 utánzat ami semmi elterjedt típusra sem hasonlít? Ez valami tunning gép? 

 

Erre gondolsz?

 

http://www.vonatmagazin.hu/2009/12/a-megujult-gemenci-c50/

 

 

Előzmény: -Smiley- (61234)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 1 61237

""gyere-gyere-gyere-gyere...b+ sokk"  szóval kabaré :) "

 

Még mindig jobb mint a klasszikus vicc a tolató busszal: Gyere, gyere, gyere, gyere b+ nézd meg mit csináltál. 

 

Gemencen ahogy a menetrendet néztem csak az első vonat megy végig, azt viszont nem lehet elérni Bp-ről vonattal, se busszal. Van még egy átszállós verzió, amivel Keselyűsig végig lehet utazni. A terv az, hogy majd egyszer ezzel az átszállós verzióval Keselyűsig, onnan gyalog tovább Bárányfok, majd onnan a műútig kisétálva majd onnan az első buszmegállóig és Szekszárd. Csak így lehet beutazni végig. 

 

 

Előzmény: -Smiley- (61234)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 61236

Nagycenkin is gyerekek vannak és ott full profik voltak és segítőkészek, igaz az akkori személyzetből ismertem már Face-n pár embert.

Előzmény: troglodita (61231)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 61235

Mobilról írtam biztos véletlenül megnyomtam a vastagítást. Amúgy a kiabálás nem ez nem A FOLYAMATOS NAGYBETŰ

Előzmény: C50 (61228)
-Smiley- Creative Commons License 2 napja -3 0 61234

Na megjártam Gemencet a hétvégén. A hétvégi menetrend mondhatni tökéletes, teljesen jól lefedi az egész napot, tényleg egy panasz se lehet rá. (hétköznap mondjuk legalább 1 vonatot végig lehetne zavarni a vonalon, de biztos megvan az oka hogy miért ilyen, amilyen)

 

Hogy felpörgessük picit a fórumot lenne pár szó / észrevétel / kérdés:

 

Kenuszállítás:

- Az utolsó előtti vonat este fél 6 óra körül hozza el a kenukat Nyárilegelőtől, amiket az "állomás" II. vágányán egy teherkocsin tárolnak felpakolva. Namost ez úgy történik, hogy vonat bejön Gemenc Dunapart felől, mozdonyt leakad, átmegy a II vágányra, majd hátratolják a kenus kocsikat a váltóig. 

Aztán a mozdony előre megy, ráakad a vonatra, és utasokkal együtt hátratolatnak, hogy összecsatolják a vonat végébe a kenus kocsikat.

 

Az egy dolog hogy a személyzeten röhög a fél vonat, mert egy istennek se sikerül elsőre összecsatolni a kocsikat, illetve hétvégén úgy megtolták a kenus kocsit hogy hátrament vagy 5 métert, de erre tényleg nincs valami síp vagy URH rádió hogy ezt kulturáltan lehessen végezni, és ne a vonat végéből kellene kurjongatni, hogy "gyere-gyere-gyere-gyere...b+ sokk"  szóval kabaré :) 

 

 

 

- A Rezét gőzös nagyon hangulatos, csak nem értem hogy a 28 fokban miért 2 nyitott és 1 zárt kocsival megy, miközben épp hogy élire állítva férnek fel rá az utasok.  Nem lehetett volna 4 db nyitott kocsit hozzá csapni?

 


- Érthetetlen ez az átszállásos menetrend is, mivel Keselyűs - Duna part között ugyanúgy 3 vagy 4 kocsival jár a vonat  10 emberért mint a fővonalon 80 emberért. Nem tudom lehet-e spórolni vele számottevően hogy csak 1 kocsi vagy 3 jár de ennyivel simán végig menetne átszállás nélkül valamennyi vonat, legalábbis a logikát nem látom hogy egy 3 kocsis vonatról átszállsz egy másik 3 kocsisra. 

 

 

 

- Szomfova felé meddig tart a mellékvonal?  Az régen átment a Gát alatt is, mert fotóztam egy régi térképet ami szerint átment a gáton valahol. 

 

 

- és végül, mi ez a gagyi dízelmozdony c50 utánzat ami semmi elterjedt típusra sem hasonlít? Ez valami tunning gép? 

troglodita Creative Commons License 2 napja 0 2 61233

de éppen a felnőttek a zárkózottak, a gyerkőcök mesélnek mindent, hogy milyen a vasutasélet, meg a múltkor egy szemüveges kisfiú-jegyvizsgáló izgatottan újságolta, hogy hogyan is lesz a kétgépes menet és hány vagont bír egyetlen mozdonyt és miért kell kettő, ha tele a rendezvénykocsi :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (61232)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2 napja -1 0 61232

"Ja, és Gyerekvasút dettó, ott a gyerekek cukik, mert az a feladatuk, de amúgy véletlenül sem mesélne soha senki semmit az embernek..."

 

Persze, mert gyerekek. Idegenekkel nem szívesen állnak szóba, hiszen beléjük van nevelve, félig-meddig helyesen. No, meg nem is tudnak olyan sok dolgot a vasútról, főleg a műszaki dolgokról - forgalomból viszont egy-két nagyvasutast is simán leköröznek! :)

Előzmény: troglodita (61231)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 2 61231

Igen, én is írtam már, hogy Kemencén nagyon jól éreztük magunkat, meg ugye Nagybörzsöny-Márianosztra is profi volt, nem beszélve a Skanzenről, ahol ugye az ember és a gyerek ott állhat a vezetőállás mellett és első kézből értesülhet mindenről. A legmorcabb és megfáradtabb személyzet talán Pörbölyön volt most idén (egy kicsit talán túlvállalták magukat és délre már kiégtek), meg Királyréten is általában olyan semmilyen hangulata van az egésznek, mintha mindenki rettenetesen unná már a vonatozást. Ja, és Gyerekvasút dettó, ott a gyerekek cukik, mert az a feladatuk, de amúgy véletlenül sem mesélne soha senki semmit az embernek...

Előzmény: C50 (61229)
C50 Creative Commons License 2 napja -1 1 61230

Egy váltó elég. Kaszón megoldható a körüljárás.

Előzmény: troglodita (61226)
C50 Creative Commons License 2 napja 0 3 61229

Személyzet mondhatni holtversenyben kapja az első helyezést Kemence után

 

Örülök hogy nálunk ilyen tapasztalatokat szereztél bár mi is rendesen bele tudunk fáradni és akkor nem biztos hogy a kellő kedvességgel fordulunk az utashoz. Meg nálunk sok ember dolgozik és nem vagyunk egyformák.

Előzmény: A-dani (61219)
C50 Creative Commons License 2 napja 0 2 61228

Ne kiabálj.

Előzmény: A-dani (61215)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 1 61227

"Szentára a vonat egyetlen egy kocsival jött [...] értünk pedig jött Kaszóról a másik C50-es két kocsival."

Így jár az, aki takarékoskodni próbál az üzemanyaggal, mikor rendezvényt hirdet meg ;-)))

Előzmény: A-dani (61219)
troglodita Creative Commons License 2 napja 0 0 61226

inkább két váltó kell hozzá, nem?

Előzmény: benbe (61222)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 61225

Konkrét számokat nem mondott senki, elképzelhető még ők se tudják pontosan, mert még nem jutott abba a fázisba a dolog.

Előzmény: benbe (61223)
A-dani Creative Commons License 2 napja -1 0 61224

Körülményesen de megoldható Kaszón is a körbejárás, bár tényleg nem egyszerű. Érdekes ott a vágánykapcsolat.

Előzmény: benbe (61222)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 0 61223

"Ha lenne százmillió forintja, amit csak Karácsony föltámasztására használhat, mire költené?"

"Van akarat a Karácsony föltámasztására."

Előzmény: A-dani (61219)
benbe Creative Commons License 2 napja 0 3 61222

Ahol van legalább egy váltó, ott körbe lehet járni.

Előzmény: istenke87 (61218)
A-dani Creative Commons License 3 napja 0 2 61221

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!