Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 13 órája 0 1 61726

Tárkányban a 3. gép a 406. A 90-es évek elején négy C50 volt Tárkányban, ebből a 402-es üzemképtelen, azt megvette Pálháza és ebből lett az ottani 403. https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=582&i=9399

 

Ezután a 403,404,406 fixen üzemelt Tárkányban míg néhány éve a 403-at átvitték Gyöngyösre az ottani forgalom növekedés miatt. Most hogy ott felújítás van, nélkülözhető ezért visszakerült. Feltehetően ezért vitték át (illetve vissza mert volt már itt vendégszerepelni és felújításon: https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1657&i=16650  https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=744&t=1&i=10832) a 411-es Mk-t is Szilvásra. Amúgy ős gyöngyösi gép, Szilváson eredetileg a 403 és a 404 volt.

Előzmény: Nydqist (61725)
Nydqist Creative Commons License 27 órája 0 0 61725

Sziasztok!

 

Két mozdonyról érdeklődnék: az egyik az Mk48 411-es, amely gyöngyösi színekben pörgött a szilvásváradi kisvasúton hétvégén, a másik pedig a C50 403, amelyet szintén gyöngyösi festésben találtunk Felsőtárkányban. Ez a két gép most tulajdonképpen hová tartozik? 

Szilvásváradon két gép volt üzemben a hétvégén: a 411-es, a 404-es. Felsőtárkányban pedig a C50 403 vitézkedett, mellette 2 másik piros C50-est láttunk, a 404-est, a harmadik számát sajnos nem láttuk.

 

Köszönöm szépen előre is a tájékoztatást!

M63 010 Creative Commons License 2 napja -10 0 61724

Ha jól tudom, környezetvédelmi okokból nem engedélyezik a telített faaljakat!

Előzmény: _nyunyuka (61705)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -2 0 61723

Ha többen tiltakoznának ellenne...☺

Előzmény: jakyg (61722)
jakyg Creative Commons License 3 napja -2 1 61722

Örülök neki.

Senki nem szeretné Farkasgödörig visszaépíteni?

Előzmény: MCA-001 (61721)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 9 61721

Felújíthatják a Lillafüredi Állami Erdei Vasutat:)

1. Mélyépítési szakág (beleértve a vasútépítést is)

 

Alapadatok

-          760 mm nyomtávolság,

-          20 km/h tervezési sebesség,

-          60 kN tengelyterhelés

 

Vonalhálózat felújításának jellege

-          330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal

Teljes felépítménycserés pályafelújítás új anyagokból, vízelvezető rendszer, műtárgyak, utasfogadó terek teljeskörű felújítása

-          331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal

Részleges pályafelújítás (tömeges síncsere, tömeges aljcsere, szükséges ágyazatcsere) a meglevő készletek, a 330. sz. vonalból bontandó, még újrafelhasználható szakanyagok, valamint a pályában fekvő, még újrafelhasználható szakanyagok (elsősorban talpfák) felhasználásával, valamint a vízelvezetés, a műtárgyak, az utasfogadó terek teljeskörű felújítása

 

-          A projekt megvalósításának határideje 2020. december 31. A kivitelezést szakaszosan, a vasúti forgalom részleges fenntartása mellett kell elvégezni. A részletes kivitelezési ütemterv összeállítása a későbbiekben részletezett tervezői feladat.

 

330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal tervezési feladatai

 

Helyszínek: Miskolc 30125, 30233, 30655, 30686, 30775, 30903/9, 31503, 31502, 31501, 31340, 31338, 01039, 38133, 01041/2, 01041/1, 01042, 38399, 38405, 38397, 38402/4, 01051/1, 01052, 01134 hrsz-ú, valamint a nyomvonal-korrekciók és az alternatív nyomvonalak által esetlegesen érintett földrészletek

 

-          Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése

  • Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
  • Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
  • A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
  • A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.

-          Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése

  • Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
  • Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
  • A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
  • Tervezési alaptérkép készítése.

-          Felújítási terv készítése

  • Felújítási terv készítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékárólVasúti kommunikációs csatorna opcionális kiépítésének tervezése (telepített pályatelefonok) Lillafüred – Garadna között
    • vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
    • meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, alagutak, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási- vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
    • teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése,
    • fénysorompó berendezések (2 db) részleges bővítése, korszerűsítése.

-          Nyomvonal-korrekciók tervezése

  • új megállóhely tervezése a 113+00 – 114+00. szelvényközbe (Pisztrángtelep; csatlakozó pálya hossz szelvényének szükséges módosítása)
  • Diósgyőr-Majláth forgalmi telep vágányhálózatának és egyéb vasúti létesítményeinek áttervezése (kibővített kocsiszín, mozdonyszín, új javítóműhely vágánykapcsolatainak kialakítása, állomási vágányhálózat szükséges átalakításával; telephely vízelvezetésének tervezése; kisvasút-közút rakodórámpa tervezése; üzemanyagkút áthelyezése; kisvasúti járműmosó-hely kialakítása),

-          Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyeken

  • Miskolc-Dorottya utca állomás vágányhálózatának csekély mértékű módosítása (vágányok hasznos hosszának növelése, új vágánykapcsolat kialakítása; végpont felőli csatlakozó nyíltvonali vágány szükséges korrekciója),
  • A hibaszelvényt követő szelvényezés szerinti 0+31,70 – 6+76,09 szelvényköz – opcionális tervezése (nyomvonal-korrekció, vasútvonal áthelyezése a temető kerítése mellé)
  • 101+00 – 105+00 szelvényköz módosítása – opcionális tervezés (Szomorú forgalmi kitérő áthelyezése a 101+00 – 102+00 szelvényközbe; ívkorrekció a 103+00 – 104+00 szelvényközben)
  • Garadna végállomás vágányhálózatának áttervezése (váltókörzetek eltolása, vágányok hasznos hosszának módosítása)

-          A vonalból bontott szakanyagok (sínek, kapcsolószerek, talpfák, stb.) szárnyvonali felújításhoz újrafelhasználható mennyiségének közelítő meghatározása

-          Bontott szakanyagok osztályozási kritériumainak meghatározása megrendelővel egyeztetve

 

331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal tervezési feladatai

 

Helyszínek: Miskolc 31334/1, 01213/2, 01213/1; Parasznya 0135/1; Varbó 032 hrsz-ú földrészletek

 

-          Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése

  • Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
  • Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
  • A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
  • A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.

-          Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése

  • Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
  • Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
  • A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
  • Tervezési alaptérkép készítése.

-          Felújítási terv készítése

  • Felújítási terv elkészítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékáról
    • vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
    • meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási, vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
    • teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése.

-          Nyomvonal-korrekciók tervezése

  • Ortástető állomás vágányai hasznos hosszának csökkentése 100 m hosszig,
  • Mahóca végállomás végponti kihúzóvágányának meghosszabbítása a 113+00. szelvényig,

-          Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyen

  • Papírgyár állomáson a 0+20,34 – 1+60,78 szelvényközben a 330. és 331. sz. vonalak vágánytengely-távolságának növelése a megfelelő peronszélesség biztosítása érdekében,

-          A vonal részleges (nagyszabású szórványos aljcsere, síncsere, ágyazatcsere, stb.) felújításához hibajegyzék összeállítása, tervezői költségvetés készítése

  • Cserélendő aljak feljelölése, számbavétele,
  • Ágyazatcserét igénylő szakaszok kijelölése,
  • Vízrendezési munkák meghatározása,
  • Jelenleg készleten levő és a fővonal bontásából kikerülő, a felújításánál számba vehető szakanyagok (betonaljak, talpfák, kapcsolószerek, kitérők, stb.) minősítése, számba vétele,

A vonal felújításához (esetlegesen) szükséges beszerzendő új szakanyagok (pl. talpfa, síncsavar) darabszámának meghatározása.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:362362-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

_karika Creative Commons License 4 napja 0 1 61720

Zseniális!

SOS kellett egy kapubehajtót rendbe tennünk. Volt egy kis törpölés mire találtam a "készletben" M-zárolt, kitérőfából vágott megfelelően rövid talpfát, ami máshova nem jó. De a csapat 1 nap alatt megoldotta a 4 mező cseréjét, kapubehajtó átépítéssel kompletten. Másnap további egy mező és szórvány cserék a nyombővületekben, kisebb szabályozások, ütköző felújítások. K-napra zsír pályánk lett!

Előzmény: -d.p- (61717)
ArtofNoizz Creative Commons License 4 napja 0 0 61719

Nyilván a határidőket tartaniuk kell, ugye? Mondjuk én tök jól elvagyok a telepen, imádok tolatgatni..

Előzmény: -d.p- (61717)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja -1 0 61718

Fasza! Az árukapcsolás ismert.

 

Az aljak vasalásáról nincs véletlenül rajzod? Pár éve tervben volt, hogy "jó lenne házilag csinálni".

Előzmény: -d.p- (61717)
-d.p- Creative Commons License 5 napja 0 1 61717

Nincs még gyártásban és készleten, de a gyártó ugrásra készen várja a megrendelést.

Valami ilyesmire gondoljál.

 

Sajnos Kemence árukapcsolásban van Királyréttel, így nem tudni, mikor lesz belőle valami.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (61716)
_nyunyuka Creative Commons License 5 napja 0 0 61716

hozzátok egy egész kisvasúti vasbetonalj család van betervezve

 

Gyártásban, készleten? :-)

Előzmény: -d.p- (61714)
_karika Creative Commons License 5 napja 0 0 61715

Idén eddig 9 vágánymező csere volt. ☺️ Szeptember 1-2 kitérő részleges felújítás,  kapubehajtó betonozás... 

Előzmény: -d.p- (61714)
-d.p- Creative Commons License 5 napja 0 0 61714

Nektek nem kell félni a faaljaktól.

Ha egyszer netán átépültök, hozzátok egy egész kisvasúti vasbetonalj család van betervezve.

Bár ahogy elnézem, egy darabig még javítgatnod kell a jelenlegi pályát:)

 

Előzmény: _karika (61710)
-d.p- Creative Commons License 5 napja 0 2 61713

El lett tolva, sőt Lajosháza előtt egy rövid szakaszon a jobb oldalon túl közel van az út, ott is el lett tolva.

 

Előzmény: K.O. Lompos (61711)
ArtofNoizz Creative Commons License 6 napja 0 0 61712

Nàlunk nem nagyon van letárolt. Biztosítani kell a munkát a jövőben is..

Előzmény: _karika (61710)
K.O. Lompos Creative Commons License 6 napja 0 2 61711

Lajosháza fölötti rész is bírja már vagy 8 -- 10 éve.

..., amúgy " fogyasztói társadalomban " élünk :-P

 

Engem inkább az érdekelne, hogy Cserkő alatt el lett - e tolva a pálya az " abszolút " patak medertől ???

Mer' ott nagyon közel van egy párszáz méteren :-( :-(

_karika Creative Commons License 6 napja 0 6 61710

Kemencén kisebb keresztmetszetű telítetlen akác, alsóágyazat nélkül (ami itt van), kisebb és ráadásul használtan berakott, kopott menetű csavarral 14 év után is tart többé-kevésbé, korhadt 1-2 db van benne. (Taxis) Tavaly átfúrással javítottunk párat a Bencénél, ahol ráadásul földes ágyazatban vannak.

A bükk. Na az bír 4-5 évet. :)

Mindenesetre reménykedünk a betonaljak élettartamában.

Előzmény: ArtofNoizz (61709)
ArtofNoizz Creative Commons License 6 napja -6 2 61709

3-4 év.. lemez sincs a végükön. 

Előzmény: benbe (61708)
benbe Creative Commons License 2018.08.14 0 0 61708

Ugyanez volt a menet a Lajosháza-Szalajkaház szakaszon is, ott mi a tapasztalat? Amúgy meg tíz év múlva az erdészet megint EU-pénzen cseréli az összeset, vagy ez egy ilyen egynyári kaland lesz?

Előzmény: -d.p- (61707)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.14 -1 2 61707

Az erdészet ragaszkodott a faaljakhoz, mert készleten voltak.

 

Előzmény: _nyunyuka (61705)
C50 Creative Commons License 2018.08.14 0 11 61706

Hát igen, ha már ennyit költenek a vasútra betonalj műanyag tiplivel, így 8-10 vagy kevesebb év múlva lehet újra kezdeni.

Előzmény: _nyunyuka (61705)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.08.14 -7 4 61705

Miért "imádják" annyira a(z első ránézésre) telítetlen faaljakat? Milyen fasza, hogy egyszerre rohadnak el...

Előzmény: -d.p- (61704)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.14 0 9 61704

 

Az év végére megújul a Gyöngyös-Lajosháza kisvasút.

 

   

 

   

Mk48 2024 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 61703

Anno gondolkodtam rajta, de már 0e-zek.

Sajnos 1:43, vagy 1:45 méreterányban meg nehéz t4 transportert szerezni.

Előzmény: róbertke (61701)
-Smiley- Creative Commons License 2018.08.13 -7 0 61702

Flixbusszal ki tudsz jutni pár óra alatt Besztercéig vagy Zólyomig, onnan meg CSAD valamelyik járatával el lehet jutni Feketebalogra (csak egy napba nem fér bele ez se, de talán nem utazol 8-10 órát)

Előzmény: benbe (61669)
róbertke Creative Commons License 2018.08.13 0 0 61701

Nem inkább azon kéne rugózni - talán egy másik Fórumban - hogy hogyan lehetne könnyen elkészíteni a H0e modelljét? 

Vékony testalkatú emberekből elfér 14-15 ember ebben a VW Transporterben /csak rendőr ne lásson..../ :-))

 

H0e - H0 kisvasutak 

 

H0 és H0e találkozása

v_peti Creative Commons License 2018.08.12 -7 0 61700

Ha jól látom a képen, akkor 7 utas fér el benne.

Előzmény: v_peti (61699)
v_peti Creative Commons License 2018.08.12 -7 0 61699

15-en? Mekkora autó? A képen egy sima furgon látszik, ami 9 fős. Hogy fér abba 15 ember?

Előzmény: benbe (61698)
benbe Creative Commons License 2018.08.12 0 0 61698

Voltak vagy 15-en rajta, turisták azok is.

Előzmény: v_peti (61697)
v_peti Creative Commons License 2018.08.12 -1 0 61697

Én a sínautókra gondoltam, mert abban ca. 4 utas fér el. Azokon kik utaznak?

Előzmény: benbe (61671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!