Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2018.08.22 0 0 61733

De akkor hol van a másik vágány?

Előzmény: frieslander (61731)
róbertke Creative Commons License 2018.08.22 0 2 61732

Ez nagyon tettszik, mint egy szép Dioráma...

 

Kemencei Erdei Múzeumvasút

Arnold Balázs fotója 

frieslander Creative Commons License 2018.08.22 0 0 61731

Az előtéri betonplacc most is megvan, csak nagyrésze fel van hordva földdel. (régi MÁVAUT buszforduló volt talán)

Előzmény: siófoki35 (61730)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.22 0 0 61730

Vagyis Hártókút ;) Nekem is ez volt a tippem, de nem voltam benne biztos.

 

Köszi!

Előzmény: frieslander (61729)
frieslander Creative Commons License 2018.08.22 0 0 61729

47.8512914,19.0210189

Előzmény: siófoki35 (61728)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.22 0 0 61728

A pontos helyszínre viszont nem bírtam rájönni...

Előzmény: siófoki35 (61727)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.22 0 2 61727

Verőcemaros, 70-es évek.

C50 Creative Commons License 2018.08.21 0 2 61726

Tárkányban a 3. gép a 406. A 90-es évek elején négy C50 volt Tárkányban, ebből a 402-es üzemképtelen, azt megvette Pálháza és ebből lett az ottani 403. https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=582&i=9399

 

Ezután a 403,404,406 fixen üzemelt Tárkányban míg néhány éve a 403-at átvitték Gyöngyösre az ottani forgalom növekedés miatt. Most hogy ott felújítás van, nélkülözhető ezért visszakerült. Feltehetően ezért vitték át (illetve vissza mert volt már itt vendégszerepelni és felújításon: https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1657&i=16650  https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=744&t=1&i=10832) a 411-es Mk-t is Szilvásra. Amúgy ős gyöngyösi gép, Szilváson eredetileg a 403 és a 404 volt.

Előzmény: Nydqist (61725)
Nydqist Creative Commons License 2018.08.20 0 0 61725

Sziasztok!

 

Két mozdonyról érdeklődnék: az egyik az Mk48 411-es, amely gyöngyösi színekben pörgött a szilvásváradi kisvasúton hétvégén, a másik pedig a C50 403, amelyet szintén gyöngyösi festésben találtunk Felsőtárkányban. Ez a két gép most tulajdonképpen hová tartozik? 

Szilvásváradon két gép volt üzemben a hétvégén: a 411-es, a 404-es. Felsőtárkányban pedig a C50 403 vitézkedett, mellette 2 másik piros C50-est láttunk, a 404-est, a harmadik számát sajnos nem láttuk.

 

Köszönöm szépen előre is a tájékoztatást!

M63 010 Creative Commons License 2018.08.19 -11 0 61724

Ha jól tudom, környezetvédelmi okokból nem engedélyezik a telített faaljakat!

Előzmény: _nyunyuka (61705)
zjakabfi Creative Commons License 2018.08.18 -2 0 61723

Ha többen tiltakoznának ellenne...☺

Előzmény: jakyg (61722)
jakyg Creative Commons License 2018.08.18 -2 1 61722

Örülök neki.

Senki nem szeretné Farkasgödörig visszaépíteni?

Előzmény: MCA-001 (61721)
MCA-001 Creative Commons License 2018.08.18 0 10 61721

Felújíthatják a Lillafüredi Állami Erdei Vasutat:)

1. Mélyépítési szakág (beleértve a vasútépítést is)

 

Alapadatok

-          760 mm nyomtávolság,

-          20 km/h tervezési sebesség,

-          60 kN tengelyterhelés

 

Vonalhálózat felújításának jellege

-          330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal

Teljes felépítménycserés pályafelújítás új anyagokból, vízelvezető rendszer, műtárgyak, utasfogadó terek teljeskörű felújítása

-          331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal

Részleges pályafelújítás (tömeges síncsere, tömeges aljcsere, szükséges ágyazatcsere) a meglevő készletek, a 330. sz. vonalból bontandó, még újrafelhasználható szakanyagok, valamint a pályában fekvő, még újrafelhasználható szakanyagok (elsősorban talpfák) felhasználásával, valamint a vízelvezetés, a műtárgyak, az utasfogadó terek teljeskörű felújítása

 

-          A projekt megvalósításának határideje 2020. december 31. A kivitelezést szakaszosan, a vasúti forgalom részleges fenntartása mellett kell elvégezni. A részletes kivitelezési ütemterv összeállítása a későbbiekben részletezett tervezői feladat.

 

330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal tervezési feladatai

 

Helyszínek: Miskolc 30125, 30233, 30655, 30686, 30775, 30903/9, 31503, 31502, 31501, 31340, 31338, 01039, 38133, 01041/2, 01041/1, 01042, 38399, 38405, 38397, 38402/4, 01051/1, 01052, 01134 hrsz-ú, valamint a nyomvonal-korrekciók és az alternatív nyomvonalak által esetlegesen érintett földrészletek

 

-          Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése

  • Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
  • Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
  • A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
  • A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.

-          Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése

  • Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
  • Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
  • A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
  • Tervezési alaptérkép készítése.

-          Felújítási terv készítése

  • Felújítási terv készítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékárólVasúti kommunikációs csatorna opcionális kiépítésének tervezése (telepített pályatelefonok) Lillafüred – Garadna között
    • vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
    • meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, alagutak, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási- vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
    • teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése,
    • fénysorompó berendezések (2 db) részleges bővítése, korszerűsítése.

-          Nyomvonal-korrekciók tervezése

  • új megállóhely tervezése a 113+00 – 114+00. szelvényközbe (Pisztrángtelep; csatlakozó pálya hossz szelvényének szükséges módosítása)
  • Diósgyőr-Majláth forgalmi telep vágányhálózatának és egyéb vasúti létesítményeinek áttervezése (kibővített kocsiszín, mozdonyszín, új javítóműhely vágánykapcsolatainak kialakítása, állomási vágányhálózat szükséges átalakításával; telephely vízelvezetésének tervezése; kisvasút-közút rakodórámpa tervezése; üzemanyagkút áthelyezése; kisvasúti járműmosó-hely kialakítása),

-          Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyeken

  • Miskolc-Dorottya utca állomás vágányhálózatának csekély mértékű módosítása (vágányok hasznos hosszának növelése, új vágánykapcsolat kialakítása; végpont felőli csatlakozó nyíltvonali vágány szükséges korrekciója),
  • A hibaszelvényt követő szelvényezés szerinti 0+31,70 – 6+76,09 szelvényköz – opcionális tervezése (nyomvonal-korrekció, vasútvonal áthelyezése a temető kerítése mellé)
  • 101+00 – 105+00 szelvényköz módosítása – opcionális tervezés (Szomorú forgalmi kitérő áthelyezése a 101+00 – 102+00 szelvényközbe; ívkorrekció a 103+00 – 104+00 szelvényközben)
  • Garadna végállomás vágányhálózatának áttervezése (váltókörzetek eltolása, vágányok hasznos hosszának módosítása)

-          A vonalból bontott szakanyagok (sínek, kapcsolószerek, talpfák, stb.) szárnyvonali felújításhoz újrafelhasználható mennyiségének közelítő meghatározása

-          Bontott szakanyagok osztályozási kritériumainak meghatározása megrendelővel egyeztetve

 

331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal tervezési feladatai

 

Helyszínek: Miskolc 31334/1, 01213/2, 01213/1; Parasznya 0135/1; Varbó 032 hrsz-ú földrészletek

 

-          Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése

  • Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
  • Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
  • A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
  • A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.

-          Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése

  • Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
  • Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
  • A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
  • Tervezési alaptérkép készítése.

-          Felújítási terv készítése

  • Felújítási terv elkészítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékáról
    • vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
    • meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási, vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
    • teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése.

-          Nyomvonal-korrekciók tervezése

  • Ortástető állomás vágányai hasznos hosszának csökkentése 100 m hosszig,
  • Mahóca végállomás végponti kihúzóvágányának meghosszabbítása a 113+00. szelvényig,

-          Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyen

  • Papírgyár állomáson a 0+20,34 – 1+60,78 szelvényközben a 330. és 331. sz. vonalak vágánytengely-távolságának növelése a megfelelő peronszélesség biztosítása érdekében,

-          A vonal részleges (nagyszabású szórványos aljcsere, síncsere, ágyazatcsere, stb.) felújításához hibajegyzék összeállítása, tervezői költségvetés készítése

  • Cserélendő aljak feljelölése, számbavétele,
  • Ágyazatcserét igénylő szakaszok kijelölése,
  • Vízrendezési munkák meghatározása,
  • Jelenleg készleten levő és a fővonal bontásából kikerülő, a felújításánál számba vehető szakanyagok (betonaljak, talpfák, kapcsolószerek, kitérők, stb.) minősítése, számba vétele,

A vonal felújításához (esetlegesen) szükséges beszerzendő új szakanyagok (pl. talpfa, síncsavar) darabszámának meghatározása.

 

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:362362-2018:TEXT:HU:HTML&src=0

_karika Creative Commons License 2018.08.17 0 1 61720

Zseniális!

SOS kellett egy kapubehajtót rendbe tennünk. Volt egy kis törpölés mire találtam a "készletben" M-zárolt, kitérőfából vágott megfelelően rövid talpfát, ami máshova nem jó. De a csapat 1 nap alatt megoldotta a 4 mező cseréjét, kapubehajtó átépítéssel kompletten. Másnap további egy mező és szórvány cserék a nyombővületekben, kisebb szabályozások, ütköző felújítások. K-napra zsír pályánk lett!

Előzmény: -d.p- (61717)
ArtofNoizz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 61719

Nyilván a határidőket tartaniuk kell, ugye? Mondjuk én tök jól elvagyok a telepen, imádok tolatgatni..

Előzmény: -d.p- (61717)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.08.16 -1 0 61718

Fasza! Az árukapcsolás ismert.

 

Az aljak vasalásáról nincs véletlenül rajzod? Pár éve tervben volt, hogy "jó lenne házilag csinálni".

Előzmény: -d.p- (61717)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.16 0 1 61717

Nincs még gyártásban és készleten, de a gyártó ugrásra készen várja a megrendelést.

Valami ilyesmire gondoljál.

 

Sajnos Kemence árukapcsolásban van Királyréttel, így nem tudni, mikor lesz belőle valami.

 

 

Előzmény: _nyunyuka (61716)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.08.16 0 0 61716

hozzátok egy egész kisvasúti vasbetonalj család van betervezve

 

Gyártásban, készleten? :-)

Előzmény: -d.p- (61714)
_karika Creative Commons License 2018.08.16 0 0 61715

Idén eddig 9 vágánymező csere volt. ☺️ Szeptember 1-2 kitérő részleges felújítás,  kapubehajtó betonozás... 

Előzmény: -d.p- (61714)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.16 0 0 61714

Nektek nem kell félni a faaljaktól.

Ha egyszer netán átépültök, hozzátok egy egész kisvasúti vasbetonalj család van betervezve.

Bár ahogy elnézem, egy darabig még javítgatnod kell a jelenlegi pályát:)

 

Előzmény: _karika (61710)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.16 0 2 61713

El lett tolva, sőt Lajosháza előtt egy rövid szakaszon a jobb oldalon túl közel van az út, ott is el lett tolva.

 

Előzmény: K.O. Lompos (61711)
ArtofNoizz Creative Commons License 2018.08.15 0 0 61712

Nàlunk nem nagyon van letárolt. Biztosítani kell a munkát a jövőben is..

Előzmény: _karika (61710)
K.O. Lompos Creative Commons License 2018.08.15 0 2 61711

Lajosháza fölötti rész is bírja már vagy 8 -- 10 éve.

..., amúgy " fogyasztói társadalomban " élünk :-P

 

Engem inkább az érdekelne, hogy Cserkő alatt el lett - e tolva a pálya az " abszolút " patak medertől ???

Mer' ott nagyon közel van egy párszáz méteren :-( :-(

_karika Creative Commons License 2018.08.15 0 6 61710

Kemencén kisebb keresztmetszetű telítetlen akác, alsóágyazat nélkül (ami itt van), kisebb és ráadásul használtan berakott, kopott menetű csavarral 14 év után is tart többé-kevésbé, korhadt 1-2 db van benne. (Taxis) Tavaly átfúrással javítottunk párat a Bencénél, ahol ráadásul földes ágyazatban vannak.

A bükk. Na az bír 4-5 évet. :)

Mindenesetre reménykedünk a betonaljak élettartamában.

Előzmény: ArtofNoizz (61709)
ArtofNoizz Creative Commons License 2018.08.15 -6 2 61709

3-4 év.. lemez sincs a végükön. 

Előzmény: benbe (61708)
benbe Creative Commons License 2018.08.14 0 0 61708

Ugyanez volt a menet a Lajosháza-Szalajkaház szakaszon is, ott mi a tapasztalat? Amúgy meg tíz év múlva az erdészet megint EU-pénzen cseréli az összeset, vagy ez egy ilyen egynyári kaland lesz?

Előzmény: -d.p- (61707)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.14 -1 2 61707

Az erdészet ragaszkodott a faaljakhoz, mert készleten voltak.

 

Előzmény: _nyunyuka (61705)
C50 Creative Commons License 2018.08.14 0 11 61706

Hát igen, ha már ennyit költenek a vasútra betonalj műanyag tiplivel, így 8-10 vagy kevesebb év múlva lehet újra kezdeni.

Előzmény: _nyunyuka (61705)
_nyunyuka Creative Commons License 2018.08.14 -7 4 61705

Miért "imádják" annyira a(z első ránézésre) telítetlen faaljakat? Milyen fasza, hogy egyszerre rohadnak el...

Előzmény: -d.p- (61704)
-d.p- Creative Commons License 2018.08.14 0 9 61704

 

Az év végére megújul a Gyöngyös-Lajosháza kisvasút.

 

   

 

   

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!