Ezután a 403,404,406 fixen üzemelt Tárkányban míg néhány éve a 403-at átvitték Gyöngyösre az ottani forgalom növekedés miatt. Most hogy ott felújítás van, nélkülözhető ezért visszakerült. Feltehetően ezért vitték át (illetve vissza mert volt már itt vendégszerepelni és felújításon: https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1657&i=16650https://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=744&t=1&i=10832) a 411-es Mk-t is Szilvásra. Amúgy ős gyöngyösi gép, Szilváson eredetileg a 403 és a 404 volt.
Két mozdonyról érdeklődnék: az egyik az Mk48 411-es, amely gyöngyösi színekben pörgött a szilvásváradi kisvasúton hétvégén, a másik pedig a C50 403, amelyet szintén gyöngyösi festésben találtunk Felsőtárkányban. Ez a két gép most tulajdonképpen hová tartozik?
Szilvásváradon két gép volt üzemben a hétvégén: a 411-es, a 404-es. Felsőtárkányban pedig a C50 403 vitézkedett, mellette 2 másik piros C50-est láttunk, a 404-est, a harmadik számát sajnos nem láttuk.
Felújíthatják a Lillafüredi Állami Erdei Vasutat:)
1. Mélyépítési szakág (beleértve a vasútépítést is)
Alapadatok
- 760 mm nyomtávolság,
- 20 km/h tervezési sebesség,
- 60 kN tengelyterhelés
Vonalhálózat felújításának jellege
- 330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal
Teljes felépítménycserés pályafelújítás új anyagokból, vízelvezető rendszer, műtárgyak, utasfogadó terek teljeskörű felújítása
- 331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal
Részleges pályafelújítás (tömeges síncsere, tömeges aljcsere, szükséges ágyazatcsere) a meglevő készletek, a 330. sz. vonalból bontandó, még újrafelhasználható szakanyagok, valamint a pályában fekvő, még újrafelhasználható szakanyagok (elsősorban talpfák) felhasználásával, valamint a vízelvezetés, a műtárgyak, az utasfogadó terek teljeskörű felújítása
- A projekt megvalósításának határideje 2020. december 31. A kivitelezést szakaszosan, a vasúti forgalom részleges fenntartása mellett kell elvégezni. A részletes kivitelezési ütemterv összeállítása a későbbiekben részletezett tervezői feladat.
330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal tervezési feladatai
Helyszínek: Miskolc 30125, 30233, 30655, 30686, 30775, 30903/9, 31503, 31502, 31501, 31340, 31338, 01039, 38133, 01041/2, 01041/1, 01042, 38399, 38405, 38397, 38402/4, 01051/1, 01052, 01134 hrsz-ú, valamint a nyomvonal-korrekciók és az alternatív nyomvonalak által esetlegesen érintett földrészletek
- Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése
Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.
- Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése
Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
Tervezési alaptérkép készítése.
- Felújítási terv készítése
Felújítási terv készítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékárólVasúti kommunikációs csatorna opcionális kiépítésének tervezése (telepített pályatelefonok) Lillafüred – Garadna között
vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, alagutak, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási- vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése,
új megállóhely tervezése a 113+00 – 114+00. szelvényközbe (Pisztrángtelep; csatlakozó pálya hossz szelvényének szükséges módosítása)
Diósgyőr-Majláth forgalmi telep vágányhálózatának és egyéb vasúti létesítményeinek áttervezése (kibővített kocsiszín, mozdonyszín, új javítóműhely vágánykapcsolatainak kialakítása, állomási vágányhálózat szükséges átalakításával; telephely vízelvezetésének tervezése; kisvasút-közút rakodórámpa tervezése; üzemanyagkút áthelyezése; kisvasúti járműmosó-hely kialakítása),
- Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyeken
Miskolc-Dorottya utca állomás vágányhálózatának csekély mértékű módosítása (vágányok hasznos hosszának növelése, új vágánykapcsolat kialakítása; végpont felőli csatlakozó nyíltvonali vágány szükséges korrekciója),
A hibaszelvényt követő szelvényezés szerinti 0+31,70 – 6+76,09 szelvényköz – opcionális tervezése (nyomvonal-korrekció, vasútvonal áthelyezése a temető kerítése mellé)
- Alépítmény geotechnikai feltárása, szakvélemény és geotechnikai terv készítése
Mintavételezés helyszíni talajfúrásokkal előírások és tervező szerint szükséges mennyiségben a megrendelővel egyeztetve,
Magminták laboratóriumi vizsgálata alapján talajfizikai jellemzők meghatározása és fúrásszelvények készítése,
A vasúti alépítmény teherbírásának, valamint a megfelelő teherbíráshoz szükséges beavatkozásoknak a tervezése,
A teherbírás esetlegesen szükséges növelése módjának és a felhasználandó anyagoknak a tervezése.
- Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése, tervezési alaptérkép készítése
Nyomvonal és a tervezéssel érintett terület geodéziai felmérése,
Nyomvonalat érintő közművek geodéziai felmérése,
A geodéziai felmérés, valamint a projekt során létrejött állapot és az ingatlannyilvántartási állapot összehasonlítása, azok eltérése esetén változási vázrajzok, területkimutatások, telekalakítási helyszínrajzok készítése, földhivatali nyilvántartásban történő átvezetés és az ahhoz kapcsolódó valamennyi hatósági eljárás ügyintézése, a megállapodások előkészítésének kivételével,
Tervezési alaptérkép készítése.
- Felújítási terv készítése
Felújítási terv elkészítése a vasúti pályáról és annak valamennnyi tartozékáról
vasúti pálya tervezése alapvetően a jelenlegi nyomvonalon és műszaki paraméterekkel,
meglevő műtárgyak (hidak, átereszek, stb.) részletes állapotfelmérése, felújítási, vagy csereigényük meghatározása, felújítási tervük elkészítése,
teljes vízelvezető rendszer állapotfelmérése, felújítási igényének meghatározása, esetleges új műtárgyak építésének tervezése.
- Nyomvonal-korrekciók tervezése
Ortástető állomás vágányai hasznos hosszának csökkentése 100 m hosszig,
Mahóca végállomás végponti kihúzóvágányának meghosszabbítása a 113+00. szelvényig,
- Meglévő állapot mellett +1 alternatív nyomvonal tervezése az alábbiakban részletezett helyen
Papírgyár állomáson a 0+20,34 – 1+60,78 szelvényközben a 330. és 331. sz. vonalak vágánytengely-távolságának növelése a megfelelő peronszélesség biztosítása érdekében,
- A vonal részleges (nagyszabású szórványos aljcsere, síncsere, ágyazatcsere, stb.) felújításához hibajegyzék összeállítása, tervezői költségvetés készítése
Cserélendő aljak feljelölése, számbavétele,
Ágyazatcserét igénylő szakaszok kijelölése,
Vízrendezési munkák meghatározása,
Jelenleg készleten levő és a fővonal bontásából kikerülő, a felújításánál számba vehető szakanyagok (betonaljak, talpfák, kapcsolószerek, kitérők, stb.) minősítése, számba vétele,
A vonal felújításához (esetlegesen) szükséges beszerzendő új szakanyagok (pl. talpfa, síncsavar) darabszámának meghatározása.
SOS kellett egy kapubehajtót rendbe tennünk. Volt egy kis törpölés mire találtam a "készletben" M-zárolt, kitérőfából vágott megfelelően rövid talpfát, ami máshova nem jó. De a csapat 1 nap alatt megoldotta a 4 mező cseréjét, kapubehajtó átépítéssel kompletten. Másnap további egy mező és szórvány cserék a nyombővületekben, kisebb szabályozások, ütköző felújítások. K-napra zsír pályánk lett!
Kemencén kisebb keresztmetszetű telítetlen akác, alsóágyazat nélkül (ami itt van), kisebb és ráadásul használtan berakott, kopott menetű csavarral 14 év után is tart többé-kevésbé, korhadt 1-2 db van benne. (Taxis) Tavaly átfúrással javítottunk párat a Bencénél, ahol ráadásul földes ágyazatban vannak.
A bükk. Na az bír 4-5 évet. :)
Mindenesetre reménykedünk a betonaljak élettartamában.
Ugyanez volt a menet a Lajosháza-Szalajkaház szakaszon is, ott mi a tapasztalat? Amúgy meg tíz év múlva az erdészet megint EU-pénzen cseréli az összeset, vagy ez egy ilyen egynyári kaland lesz?