Keresés

Részletes keresés

K.O. Lompos Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57579

Miért kellene nekünk ezen vitázni ?

Van pár igen szűk ív az Örlőmű után, meg az új pályán is van egy balos, ahol még én is hümmögtem, amikor először ment a Gyöngyi Szalajkaházig ...., szerinted az mennyi méteres / a Blokkház után pát száz méterre /.

Előzmény: erdőszéli (57578)
erdőszéli Creative Commons License 2016.08.30 0 1 57578

a legkisebb ívsugár 35 méteres. de jellemzően 40 méteres ívekből áll a pálya (van ahol mindez 46 ezrelékben). a szobi gv és a kgv egykori mk reszortos emberkéi véleménye a helyszínen: srácok, felejtsétek el. 

Előzmény: K.O. Lompos (57577)
K.O. Lompos Creative Commons License 2016.08.30 -1 1 57577

Gyöngyösön is bírja az Mk. a szűk íveket....., gondolom azoknál kisebbek itt sincsenek.

Előzmény: C50 (57573)
-Smiley- Creative Commons License 2016.08.29 -4 1 57576

Vezérelve 3 kocsit nem lehet összepárosítani? Kiralyrétről át kéne hozni azt a zöldet, ha három vezérelhető akkor no problem

Előzmény: M63 010 (57574)
-Smiley- Creative Commons License 2016.08.29 -3 0 57575

Románoktól valami gőzöst nem lehet bugázni, tesó? :) Ott is hasonló szűk ívek vannak.

Előzmény: C50 (57573)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.29 -1 1 57574

Lehet, hogy még egy kétrészes motorkocsi összerakása jelentené a megoldást, mert akkor lenne tartalék. (a mozdonyos vonat meg ugyebár a rövidsége miatt szívás)

Előzmény: C50 (57573)
C50 Creative Commons License 2016.08.29 0 2 57573

Az Mk48 nem bírná az íveket.

Előzmény: General Specific (57572)
General Specific Creative Commons License 2016.08.29 0 1 57572

Ha már örvendetesen sok az utas:

 

Gondolom Nagyirtástól felfelé pályagyilkos lenne, de az új szakaszok csak elbírnának egy Mk48-at, nem?

 

(Tudom, hogy arrafelé olyan nincs, de "csak" az állam különböző zsebeinek kéne megegyezni abban, hogy legyen... ha kell...

és persze ha a karbantartásához is minden adott)

 

C50 Creative Commons License 2016.08.29 0 3 57571

motorkocsi+mellékkocsi helyett mozdony megy, akkor az is bírjon el két kocsit a terepviszonyok mellett.

 

Mond meg a C50- esnek.

Előzmény: M63 010 (57570)
M63 010 Creative Commons License 2016.08.29 -2 1 57570

A gond nem ezzel van szerintem, hanem a kicentizett járműállománnyal! Ha megfelelő mennyiségű tartalékjármű lenne, akkor kevesebb gond lenne. Fenyvesen is van ca. 3 működőképes mozdony az 1 szerelvényes fordára, Szilváson is ca. ugyanennyi, itt meg kellene kb. legalább 5 jármű a 3 üzemre, hogy a zavarokat könnyebben kezelni lehessen, és könnyű legyen különvonatokat indítani. Na meg szépen össze kellene vonni a vasútüzemeket. Ezen kívül az is kell, hogyha a középső szakaszon, ha motorkocsi+mellékkocsi helyett mozdony megy, akkor az is bírjon el két kocsit a terepviszonyok mellett.

 

Persze ezeket a dolgokat nem lesz egyszerű megoldani, de talán idővel gördülékenyebb lesz a vasútüzem, és a hardveres hibák egy részét is felszámolják. (Hiányzó kitérő /keresztezési lehetőség/, rosszul lerakott sín, stb...)

Előzmény: b.robert (57569)
b.robert Creative Commons License 2016.08.29 0 7 57569

Üdvözlöm!

 

Honnan is kezdjem a történetet....

Először is köszönöm a személyzet nevében az utasok türelmét és megértését, sajnos a hír igaz, vasárnap a motorkocsival technikai problémák adódtak, amit mi, üzemeltetők az új konstrukciónak tudunk be. Minden új, egyedi járműnél így van ez, ezt még tudjuk be tesztüzemnek! 

A probléma véleményünk szerint nem komoly, mégis a jármű szolgálatképtelenségéhez vezetett, amit minden igyekezetünk ellenére a helyszínen nem tudtunk elhárítani! 

A pálya és a járművek adottságai miatt felfelé segélyezni nem tudtuk, csak lefelé, Márianosztra irányába, arra is csak lépésben, ez okozta a tetemes késést, amit a későbbi vonatokkal próbáltunk orvosolni.

Külön köszönet a szobi személyzetnek és üzemvezetésnek, hogy vasárnap az utolsó vonat után még egy mentesítő járattal elvitték a késett vonat utasait!

 

Remélem látszott, de ha mégsem, a személyzet minden tagja azon volt, hogy mindenki a legjobban jöjjön ki a történetből! 

 

Megértését köszöni a motorkocsi gyakorló vezetője!

 

 

 

 

Előzmény: troglodita (57566)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 57568

Hát igen, de ez a három üzemeltető és egy motorkocsi kontra sima mozdonyok (és vagonok) azért nem tűnik hosszútávon túl egészséges műszaki megoldásnak, mert ugye ha kidől a motorkocsi, akkor rögtön le kell őt akasztani és ebben az esetben meg hiányozni fog a kapacitása. Még szerencse, hogy az egész táv oda-vissza egy nap alatt bejárható gyalog ;-)))

Előzmény: ArtofNoizz (57567)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.29 -1 3 57567
Van ilyen, majd alakul.
Előzmény: troglodita (57566)
troglodita Creative Commons License 2016.08.29 -1 0 57566

Tegnap utaztunk a vadiúj motorvonaton (is), háááááát, nem egy sikertörténet...

Mi egy órakor indultunk fel Nagyirtáspusztára vele, de útközben felforrt az agyvize, ezért a szakik műanyagpalackból itatták és valahogy felküzdötte magát, de aztán négy órakor a nagybörzsönyi mozdony futott le érte, mert nem bírta tovább a munkát. Aztán vártuk, vártuk, mindhiába, míg végül kiderült, hogy a GV mozdony először levitte az egész szerelvényt Márianosztrára, hogy egyetlen kocsival küzdje vissza magát, mivel a motorkocsi plusz 10 tonnájával esélytelen lett volna az út. Na nem baj, nem vártuk meg a gyászmenetet, inkább szépen lesétáltunk Márianosztrára, így legalább közben szedret is ehettünk ;-)))

Képeim nem nagyon vannak, illetve vannak, csak azokon a két fiam vigyorog feszt, amivel nem akarom az olvasóközönséget fárasztani ,-)

 

Itt még büszkén és derűsen, Márianosztrai "kereszt".

 

"Kicsi a víztartály, ezt nem szabad tovább üzemeltetni így, amíg nem kap rendes hűtést" - ez a mozdonyvezető bácsi véleménye volt, miközben pótolták a felforrt vizet.

 

Nagyitáspusztai tanácstalanság

 

Ő Nagybörzsönyből jött a nagybörzsönyi vonatért, miután a szerelvényt felfelé vontató jármű elment segíteni.

Előzmény: hivi (57562)
hivi Creative Commons License 2016.08.27 -2 0 57564

Érkezik a szobi személy Márianosztrára, 2016.06.24-én

Felek Ferenc Creative Commons License 2016.08.26 0 2 57563

1914. Orenstein & Koppel 8013 gysz. - 600 mm - Cn2t

1914.IX. DHFB 412 psz.

? Magyar Általános Kőszénbánya Rt. VIII psz.

1922.III.14. Tatabánya, Műtanrendőri próba

1936.II.14. Tatabánya, Víznyomás próba

1966. Tatabánya, selejtezve

? Tatabánya, kiállítva

 

Olyan 10 tonna körüli, 50 LE masinának saccolom.

 

Előzmény: ArtofNoizz (57555)
hivi Creative Commons License 2016.08.26 -2 0 57562

A nagyirtási személyvonat szerelvénye Márianosztra előtt.

 

 

 

hivi Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57561

Most hétvégén megy pénteken is. Ez lemaradt. Bocsi

Előzmény: hivi (57560)
hivi Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57560

Ha ráklikkelsz a Menetrend menüpontra bármelyik vonalnál, megjelenik ez a kép.
Itt meg jól olvasható, hogy augusztus végétől október végéig szombat, vasárnap jár. Utána nem jár.

Előzmény: Ashi Valkoinen (57553)
Pályaőr Creative Commons License 2016.08.26 -1 0 57559

Itt vélte hobo-bobo  kisvasút nyomait látni a Vértesben. Most, hogy a képeket nézegetem, a hatvanas években se látni erre vasutat. Ez a forduló a mindszentpusztai rakodónál a hetvenes években még megvolt, tettem egy pár kanyart rajta biciklivel.

A színes térkép 1951-ből való, köszönet érte erdőszélinek.

Mondom, lehet, hogy vasútnak akarták megcsinálni, hát Szárligettől majdnem Vérteskozmáig a mai út helyén vasút volt, csak tönkretette a második világháború, meg loptak is belőle utána rendesen. Aztán ezt valamelyik irodában simán kihúzhatták, hogy a gumikeréké a jövő, egy frászt nektek vasút, még mit nem...

 

 

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/38097?r=1&c=2033596.7617225%3A6016404.243310001%3A9

 

http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/91805?r=1&c=2047151.3359405%3A6010373.334231%3A9

             

          

 

                                                   

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.26 0 1 57558



 

A MÁK RT. kőbányája, a mai Lasselsberger a Nagy-Kesellő-hegyen. Ennek is volt mozdonya, kisvasútja, de erről semmit se tudni. Az utolsó képen a cementgyári siklóvasút.

Pályaőr Creative Commons License 2016.08.26 0 1 57557

MAK-Tb VIII OuK 8013 14 DFB 412 (C-n2t) Tatabánya múzeum Kiállítva    http://www.softrain.hu/train/Gozmegor.htm

 

Egy osztrák fatüzelésű, és egy a MÁK Rt. által saját tervezésű és gyártású vegyes tüzelésű gőzmozdony (MÁK XVI.)

                              http://www.mbfh.hu/gcpdocs/201102/jelentes_a_magyarorszagi_banyaszati_muzeumokrol_es_kiallitohelyekrol_1.pdf

 

Ennyi, ami felelhető, és a múzeum elérhetőségei:

 

Tatabánya Megyei Jogú Város Tatabányai Múzeum

 

 Levelezési cím: 2800 Tatabánya, Szent Borbála tér 1.

E-mail: info-kukac-tbmuzeum-pont-hu

Telefon: Titkárság: +36 34/688-192 - Porta: +36 34/688-190

Mobil: +36/20-251-6007

 

http://www.tbmuzeum.hu/94/28/MUNKATARSAINK

 

Kiss Vendel - igazgatóhelyettes,  történész, természettudományos munkatárs

Telefon: +36 20 250-8848

 

Kisné Cseh Julianna - régész, történész főmuzeológus

Telefon: +36 20 250-6360

 

 

 

Előzmény: ArtofNoizz (57555)
C50 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57556

Nyomtáv 600 mm.

Előzmény: ArtofNoizz (57555)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.08.26 0 0 57555
Feri! A tatabányai MÁK tb-VIII-as gőzösről mit tudsz mondani? Nyomtáv, tengelyterhelés, mikor lett leállítva..
Előzmény: Sosuke (57536)
C50 Creative Commons License 2016.08.25 0 0 57554

10 éve épült és saját építés, az új üzemanyagkút miatt volt rá szükség.

Előzmény: alkotasu (57551)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2016.08.25 0 0 57553

Hiába néztem rá, nem találtam meg. Segítenél?

Előzmény: hivi (57549)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.08.25 0 0 57552

Szerintem házilag csinálták. Ügyes munka!

Előzmény: alkotasu (57551)
alkotasu Creative Commons License 2016.08.25 0 0 57551

De tök jó! Mikor építették be? Mert láttam az almamelléki állomást kb 2003-ban, vagy 2004-ben, de nem emlékszem, hogy láttam volna. És honnan került oda, mert gondolom nem azzal épült valamikor réges-rég.

Előzmény: C50 (57537)
hivi Creative Commons License 2016.08.25 -1 0 57550

A Nagyirtás - Márianosztra járat még C50-essel kiadva.

hivi Creative Commons License 2016.08.25 0 0 57549
Előzmény: Ashi Valkoinen (57540)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!