Keresés

Részletes keresés

Szilis Creative Commons License 2013.12.12 0 0 52997

Kedves Barátunk!

 

A születésnapi gőzösös menet (2013.12.22-én) végleges programja kikristályosodott, az alábbiakban küldöm programot.

 

Ezt megelőzően azonban szeretném megköszönni, hogy annyian eljöttök, jelzem tisztelettel, hogy a létszám betelt. Lehet még jelentkezni tartaléklistára, szívesen látjuk a jelentkezőket arra az esetre, ha valaki visszamondaná, de itt türelmet kérünk, és lehet, hogy sajnos nem fogunk már tudni helyet biztosítani.

 

1) A program kezdete Hűvösvölgyben lesz, a vontatási telepen. Mindkettő megközelíthető a belváros felől 61-es villamossal. A BKV végállomás felett van őrzött, fizetős gépjármű parkoló is (nagybefogadó kapacitással).

 

2) A program a fűtőház területén kezdődik, a találkozó időpontja: 9.50.

Felhívom a figyelmet az alábbiakra:

-          A fűtőház területén tilos elkóborolni! A különvonat mellett jelölünk ki tartózkodó, beszélgető területet. Kollégáim, akiket az eligazításkor bemutatok, fogják a helyszínen ill. a vonaton a részvételi díjat beszedni.

-          A vasúti telep/fűtőház a vasútállomás felől közelíthető meg, a kiépített gyalogjárdán.

-          Figyelem! Bármikor tolatási mozgásokat végezhetnek bármelyik irányból!

-          10.00-kor eligazítást tartok.

-          Aki legkésőbb 10:10-ig nem ér oda a vontatási telepre, a különvonatot az állomási peronon várja meg, meg fogunk állni.

-          Filmes csapat figyelmébe: filmesek hajnalban a Bátori László utca felől max. 1-2 gépkocsival behajthatnak a vontatási telep területére, a nagy fák alatt, a bejárattól távolabb parkolhatnak, hagyjanak szabadon 2-3 helyet a GyV-s dolgozóknak.

-          Személyek utazása a teherkocsikon tilos, a teherkocsikra tilos álló helyzetben a felkapaszkodás is, mert balesetveszélyes lehet!

-          Az első hosszú sípolásra MINDENKI azonnal kezdjen el felszállni a vonatra. A következő rövid sípolás már az indulást fogja jelenteni!

 

 

3) A különvonat összeállítás hegymenetben (rákészülés időszak, beszélgetős menet, lefelé fotós menet).

Szerelvény összeállítás hegymenetben: 490, 056 (farral, előfogat, vontatni fog!)+Mk45-(valószínűleg a 2006)+Bk(kéttengelyes kocsi, befűtve)+LÁEV 22(újrafényezve, befűtve)+Ga(a fékállása a hegy felé)+Ja(a fékállása a hegy felé, rajta meglepetés rakomány). Völgymenetben értelemszerűen a gőzös lesz elől kéménnyel (a dízel már nem jön velünk), +JA (meglepetés-rakománnyal)+GA+LÁEV22+Bk zár.

 

4) Indulás: 10.25-kor Hűvösvölgy állomásról. A menet tervezett menetrendje az alábbi (változás lehetséges!).

 

5) Felfelé Hárs-hegyen forgalmi okból megállás van tervezve, de csak akkor állunk meg valójában, ha az ellenvonat nincs ott. Ha már ott van, akkor áthaladunk!

Virágvölgy állomáson menetrend szerint 14 perc tartózkodás, ennek ténye biztos, hossza változhat. FOTÓ lehetőség.

 

6) Érkezés Széchenyi-hegyre a II. vágányra (11.29). A gőzös leakad, vizet vesz. A dízel leakad, kihúz a TV-csonkába, ott marad. Körüljárás után a II. vágányról kihúzás a motorszín melletti tároló vágányra, közvetlenül a nyílt vonal mellé. FOTÓ

 

7)Megérkezik a menetrendi személy, körüljár és el is megy, két géppel. Ezután visszatolunk a csonkából a II. vágányra.

 

8) Indulás Széchenyi-hegyről 12:15-kor. Első FOTÓhely: Távcső utcában.  (Lehetséges + fotóhely: Virágvölgy bejárata előtt, menetrend függően.)

 

9) Virágvölgy állomáson kereszt, FOTÓ.

 

10) Elindulás utáni FOTÓ Virágvölgy állomás ellenkező irányú bejárati előjelzője mellett, VAGY Jánoshegy állomás bejárata előtt. (Nem lesz sem az Indián-völgynél, sem a Panoráma ívnél foto megállás)

 

11) Hárs-hegy állomáson kereszt, de ugyanaz érvényes rá, mint felfelé, azaz nem feltétlen jelent részünkről megállást.

 

12) Az utolsó FOTÓ megállás az alagút kijáratánál lesz. Érkezés Hv-be 13:34-kor, onnan tovább a vontatási telepre.

 

13) A gőzös a telepen leakad, rááll a korongra, megfordul, a szokásos üzemi irányba. Csoportkép a gőzössel a fordító korongnál! FOTO

 

Mivel útközben a pálya mentén amúgy is lesznek filmesek (Kopaszhaj koordinálja őket), így nyílt vonali visszatolatós, elindulós, megállós foto akció NEM lesz. A filmesek megmondják előre, hogy pontosan hol forgatnak.

 

Jó szórakozást, beszélgetést, fotózást, karácsony előtti kikapcsolódást kívánnak a szervezők:

 

Csanádi Sándor és Markója Szilárd

 

 

 

_karika Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52996

Cseheknél (pl. Mladejov), szlovákoknál (Feketebalog), románoknál (Felsővisó) használt nagyvasúti aljak, méretre vágva.

Úgy tűnik, nálunk akkor kerül ki a nagyvasútból faalj, ha már tűzifának sem jó.

Előzmény: BahnScorper (52994)
_karika Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52995

Szeglmez. Csodákra képes :)

Előzmény: K.O. Lompos (52993)
BahnScorper Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52994

Ez valami környezetvédelemre való hivatkozás, nem?! De máshol meg miért nem csinálnak ebből ügyet?

Előzmény: K.O. Lompos (52993)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52993

Ne tessék mellé beszélni !!

A  -, nem " nálatok "-, Mátrában építik be a kezeletlen, frissen kivágott talpfákat !

Mondtam az ottaniaknak, hogy ezt a kakát négy év alatt megeszi az idő !!

Amit két éve a Farkasmály - forgalmi kitérőbe beraktak.., már hasad szét !!

 

Szóval örüljetek a használt annak amit kaptatok..., ha használt fa is, de legalább kezelt !!!!!

Előzmény: _karika (52992)
_karika Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52992

de ahhoz, hogy a víz elvigye, jó oda a használt kavics/betonalj is...

 

Mintha nálatok a Mátrában nem lettek volna árvizek, oszt mégis új követ, meg aljakat kaptatok. :)

Ha rendszeresen fogsz csákányt, akkor tudod értékelni a megfelelő szemcseméretű ágyazatkövet, amivel "öröm" dolgozni...

Előzmény: K.O. Lompos (52991)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.09 0 0 52991

Hiába no..., annyi mindent meséltek :-)

Azután sértődés ne essék.., de ahhoz, hogy a víz elvigye, jó oda a használt kavics/betonalj is...

Előzmény: _karika (52988)
hivi Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52990

Mai Rénszarvas Expressz 

 

_karika Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52989

Kemencén jobb a pálya

 

A te munkád is benne van! :)

Előzmény: benbe (52985)
_karika Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52988

Ahogy én tudom, Kemencén sem mindenhol jobb a pálya....

 

Már megint túl sokat tudsz... :)) 

Mondjuk az új betonaljakat, meg a zúzottkő ágyazatot irigylem ám Szobtól nagyon :)

Előzmény: K.O. Lompos (52986)
zjakabfi Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52987

Valószínű, hogy Kemence nem kapott akkora támogatást.

 

Előzmény: K.O. Lompos (52986)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52986

Ahogy én tudom, Kemencén sem mindenhol jobb a pálya....

Viszont az egyértelmű, hogy a munka minősége igen csak munkavezető függő !:-)

 

Előzmény: benbe (52985)
benbe Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52985

Nem a nyugat majmolásáról van szó, hanem arról, hogyha 600 millióból megcsinálnak egy kisvasutat, akkor azon fusson már rendesen az a vonat! Kemencén jobb a pálya, mint Szobon. A Bézé jobban fut a legtöbb MÁV mellékvonalon, mint a szobi vonatok.

 

Írtam, nem hézagnélküli pályára vágyom, de direkt gyatra, gány munkát nem kéne végezni a "romantika" meg a "jóleszaz" jegyében!

Előzmény: K.O. Lompos (52984)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.08 0 0 52984

No azért mert ide tettél egy rakás képet, még nem bizonyítottál semmit :-)

Ami látszik, hogy a hídban nincsen hézag :-)

 

Amúgy meg utálom, hogy amikor egy magyar kisvasutas topikon írogatunk, szétmajmoljuk a nyugatot :-(

Előzmény: benbe (52982)
BahnScorper Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52983

Ja, ja, de attól még egy RhB vagy egy MOB más lépték. Nem kell feltétlenül hézag nélkülinek lenni, csak nem mindegy, hogy az a hézag az 3 mm vagy pedig 15...

Előzmény: benbe (52982)
benbe Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52982

A hézag nélküliség talán nem lenne elvárás, de a nem könyökös ívekért nem lenne kár.

 

Hézag nélküli kisvasút témában

Előzmény: K.O. Lompos (52978)
zjakabfi Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52981

Kösz!

 

Én erre várok: "A 2013. december 23 - 2014. január 8 közötti karácsonyi vonatközlekedési rendet később, külön hirdetjük meg."

 

Köszi!

 

Előzmény: hivi (52980)
hivi Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52980

Amint fellátogatsz ide:
http://www.kisvasut-kiralyret.hu/kindex/kindex.htm

 

De a részleteket ide is bemásolom:

KIRÁLYRÉTI KARÁCSONYVASÚT
2013 december 1-én, valamint december 14-től 2014. január 8-ig menetrend szerinti járataink külső és belső ünnepi köntöst öntenek. A feldíszített karácsonyi fűtött szerelvényekből a Karácsonyfa mellől gyönyörködhetünk a téli börzsönyi tájban. A járatokon a normál díjszabás van érvényben.

Személyvonatok indulása szombat, vasárnap, ünnepnap Kismarosról: 10.00, 12.00, 14.00, 16.00, 18.00 
Személyvonatok indulása szombat, vasárnap, ünnepnap Királyrétről: 8.38, 10.38, 12.38, 14.38, 16.38.

A 2013. december 23 - 2014. január 8 közötti karácsonyi vonatközlekedési rendet később, külön hirdetjük meg.

 

Előzmény: zjakabfi (52971)
Tastam Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52979

 Van olyan, csak nem Magyarországon.

 

Előzmény: K.O. Lompos (52978)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52978

Rázás mentes.., hézag nélküli kisvasútra asszem még várhatsz egy darabig :-)

Előzmény: benbe (52977)
benbe Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52977

Mindazonáltal szerintem ma már direkt gagyira építeni valamit (veserázó kocsik a paphegyi műhelyből, szobi hézagos felépítmény) már nem menő.

Előzmény: _nyunyuka (52976)
_nyunyuka Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52976

Ez egy szamárság.

 

Annyira nem teljesen szamárság, különben nem autózna "Mathias" úr 800km-t Ausztriából. Zötyög egyet nappal, majd az éjszakai különvonaton is egyet, a telepre leérve beül az autójába és hazamegy.

 

Kell ilyen is, meg olyan is, lásd a csömödéri szalonkocsit.

Előzmény: BahnScorper (52975)
BahnScorper Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52975

Aki kisvasutazni akar az a hangulatér megy, fapados, zötyögős erdei vonatozásra.

 

Ez egy szamárság. A hangulat az anélkül is megvan, hogy kényelmetlen, (és sok esetben igénytelenül kivitelezett) járműveken üldögélj, amiket a mozdony meg úgy rángat, mint kutya a lábtörlőt. A normálnyomközű nosztalgiavonatoknál is az volt a tapasztalat, hogy az utasok átmentek megnézni, hogy milyen jópofa, aztán mégis inkább a párnásban ültek le. Nagyon sok kisvasutat tudok, ahol van 1. osztály, sőt még szalonkocsi is, de nem morognak érte, hanem inkább különlegességnek tartják.

 

Ezzel a kocsival legfeljebb csak annyi a baj, hogy nem a fapadokra kellett volna rátenni néhány plusz párnát, hanem akkor tényleg más üléseket betenni, karfával, arctámmal, 2+1-es kiosztással.

Előzmény: <Tycoon> (52974)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52974

Elég érdekes a Stylistjuk, én egy fillért nem adtam volna erre a célra, költsék pályafenntartásra vagy oldják meg a kocsi világítását. 


Aki kisvasutazni akar az a hangulatér megy, fapados, zötyögős erdei vonatozásra.

 

Legjözelebb disney vonattal állnak elő, mikiegérrel, lilára festett gőzmozdonnyal, légkondicionált szerelvényekkel, műnyalókával?  
Értem hogy fejleszteni kell, de ne essünk át a ló túloldalára. 

Előzmény: K.O. Lompos (52973)
K.O. Lompos Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52973

A gáz az..., hogyha ez a kocsi sötétben közeledik.., nincs benne működő világítás. :-(

Előzmény: <Tycoon> (52968)
BahnScorper Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52972

Gyöngyös

Előzmény: zjakabfi (52970)
zjakabfi Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52971

A Királyréti karácsonyvasútról mikor lehet részleteket olvasni?

zjakabfi Creative Commons License 2013.12.07 0 0 52970

Ez hol közlekedik?

Előzmény: <Tycoon> (52968)
ArtofNoizz Creative Commons License 2013.12.06 0 0 52969

Megnyúztak egy biliárdasztalt és kifosztották a régi Domus raktárát... abból lett ez!

Előzmény: <Tycoon> (52968)
<Tycoon> Creative Commons License 2013.12.06 0 0 52968

Uristen, ez mi?   Iszonyat giccses, nem gáz ez? 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!