Kedves rezgaras, a saját élethelyzeted alapján próbálsz általános képet felállítani ami itt téves következtetésekre visz.
A 10:16-os buszhoz csatlakozásnál sokkal fontosabb az "igazi bakancsosoknak" a korábbi (10 órás) indulás. Összességében pedig fontos, jó az egyenletes ütem (itt - a gyanítom ebédszünet miatti minimális egyszeri eltolás kivételével - a "másfél órás").
Élményutat alakítanak ki a Dorogi-szénmedence egykori bányáiba tömedékanyagnak homokot szállító kisvasút 40 kilométeres nyomvonalán, az érintett hat település önkormányzatának együttműködésével.
Még egy apróság: valaki segít tisztázni a pályaszámok kérdését?
Adott ez a három (kettő) pályaszám a négy mozdonynál:
M-1 - E04-001 - C06-401
M-2 - E04-031 - C06-402
M-3 - E04-032 - C06-403
M-4 - E04-*** - C06-404
Hogy váltották ezeket? Futottak-e párhuzamosan egymás mellett, vagy lineárisan, nagyjából abban a sorrendben, ahogy leírtam? Annyit ki tudtam szedni korabeli képekből, hogy az M-es pályaszám sokáig fel volt rájuk festve, még párhuzamosan az ÁEV felirataival is, illetve sajnos nem találtam egy olyan képet se, amin a többi pályaszámból bármi is látszana...
Ennél jobb kivesézés szerintem nem lesz. Bár előfordulhat fellépők cseréje ha sérül például. Géptérajtók cseréje kevésbé mert általában nem kompatibilisek, eléggé manufaktúrális mozdonyok ezek. Úgyhogy fogadjuk el hogy M2, amúgy húsz évet sem dolgoztak ezek a gépek hogy cserélődtek volna rajtuk dolgok.
Arról írtál, hogy " legitimitási problémákkal" küzd a vonal - azért, mert neked nem felel meg a buszhoz való, és lent amúgy szerintem elég korrekten kifejtett hátterű csatlakozás.
Pl. az említett szentai ugyanúgy egy közösségi közlekedéssel megközelíthető vonal - lenne ha elmenne odáig. Kb. olyan, mintha Kemencén (egy reggeli ki- és esti bevonulást leszámítva) Godóvár-Feketevölgy között ingázna a vonat, Godóvárig menj fel autóval, vagy gyalog.
Továbbá te mint egy buszvonal meghosszabbításaként hivatkozol a kisvasútra, és ha ez nem működik jó csatlakozással, akkor szerinted "legitimitási problémákkal" küzd a vonal. Erre egy reakció az, hogy akkor minden kisvasút, aminek van buszos alternatívája, legitimitási problémákkal küzd - ha valaki kirándulni és csak kirándulni akar, akkor miért fizessen az állam az ő adójából egy lassabb ritkábban/szűkebb üzemidővel járó kisvasutat is?
Vagy csak el lehet fogadni, hogy nem az egyetlen funkció a kirándulók szállítása és nem lehet mindent ennek alárendelni. Nyilván más a szituáció Kemencén, ahol az alsó végállomáson vannak egyéb programok, mint ahol csak egy csatlakozást kell biztosítani, mint Szobon, ahol tudtommal semmi látnivaló nincs a végállomáson kívül.
Gondolom arra gondolt az olvtárs, hogy van több olyan kisvasút, ahol lehetne menetrendi korrekciót, javitást bővítést vegrehajtani. A kemencei nem feltétlenül az.
Korábban arról írtam, hogy Kemence a hátizsákos turistákat is ki akarta szolgálni. Te pedig itt párhuzamos buszvonalakról és egész más adottságú kisvasutakról írsz.
Ezt értem, de nem látom különösebb akadálynak. A 11:30-as későbbre helyezése szintén elősegítené az egy órával (+3 perc) későbbi busszal jövők csatlakozását, bár azt már tényleg kétlem, hogy akkor kirándulók érkeznének.
Nekem a 66941, 66943-ban írtak szerint és a lehetőségek függvényében kielégíti a minél jobb szolgáltatást.
+ Megfelelő tartalékidő arra az esetre ha késne a 70-es vonali vonat, illetve csatlakozó busz.
Vagy most akkor menjünk bele abba, hogy miért üzemeltetünk aránylag több közösségi pénzből, nulla, minimális közösségi munkával olyan kisvasúti vonalakat, amikkel teljesen párhuzamos buszvonalak vannak?
Vagy pl. olyanokat, amik nem a párperces menetrendi csatlakozás nincs meg, hanem ki sem mennek a vasúti, vagy buszos kapcsolatig (hiába ér el oda fizikailag az infrastruktúra - Szenta), ha nincs autód, vagy nem opció oda és vissza 7-8 Km séta, akkor felejtsd el az egészet?
Ha a 10.00-s indulás 10.35-kor indulna, a 11.30-ashoz is hozzá kellene nyúlni, mert a szerelvény nem érne vissza időben. De nagyon sokat se lehet rajta tolni, mert akkor a következő indulást is tolni kellene stb-stb.
Igen. Legitimációt az ad, hogyha a közösségi pénzek ellenében a közösségnek minél jobb szolgáltatást nyújt.
Ha egy klubot a tagok kizárólag a saját pénztárcájukból származó hozzájárulásból tartják fenn, nem szükséges szolgáltatást nyújtani. Sokan mégis megteszik. De ez nem jár - járhat különösebb elvárások teljesítésével.
Hárman vagyunk a 25 évvel ezelőtti kezdeti csapatból, alkalmanként egy negyedik is jön pályamunkára, még ritkább alkalmanként további kezdő tagok is segítenek. Vannak közülük akik távolról.
Nagy a gyanúm, hogy a busszal érkezők száma annyira elhanyagolható, hogy szinte nulla
a kezdeményezés mindig is kűzdött legitimitási problémákkal. Mert rendben van, hogy van ott egy közösség, akik szeretik, élvezik ezt csinálni, de a tevékenységet másokkal is el kell fogadtatni, hiszen közösségi forrásokat is felhasználnak.
Ezzel a logikával kb. mindegyik kisvasútra rá lehet fogni, hogy küzd legitimitási problémákkal.
Kirándulni korán megy az ember, hogy a nagy szintemelkedést ne a dögmelegben járja meg! Pl. a Csóványosra a piros kereszten, dél körül Kemencére már "lightosan" lefelé.
Ne haragudj, ezek komoly poblémák, de nem arról szólnak, amit említettem. Én azt vetettem fel, hogy a 10 órás indulhatna 35 perccel később. Semmi mást.