Keresés

Részletes keresés

C50 Creative Commons License 6 napja 0 4 66981

Jól látod az az ebédszünet. Én harcoltam ki.

Előzmény: pavarotti (66979)
rezgaras Creative Commons License 2024.07.09 -2 2 66980

Köszönöm a részletes megindoklást.

Előzmény: pavarotti (66979)
pavarotti Creative Commons License 2024.07.08 0 4 66979

Kedves rezgaras, a saját élethelyzeted alapján próbálsz általános képet felállítani ami itt téves következtetésekre visz.

A 10:16-os buszhoz csatlakozásnál sokkal fontosabb az "igazi bakancsosoknak" a korábbi (10 órás) indulás. Összességében pedig fontos, jó az egyenletes ütem (itt - a gyanítom ebédszünet miatti minimális egyszeri eltolás kivételével - a "másfél órás").

Előzmény: rezgaras (66962)
csillecsapágy Creative Commons License 2024.06.28 -1 3 66978

https://www.kemma.hu/helyi-kozelet/2024/06/elmenyut-keszul-a-dorogi-homokvasut-nyomvonalan

 

Élményutat alakítanak ki a Dorogi-szénmedence egykori bányáiba tömedékanyagnak homokot szállító kisvasút 40 kilométeres nyomvonalán, az érintett hat település önkormányzatának együttműködésével.

Adani_ Creative Commons License 2024.06.21 -1 4 66977

Kassai Gyerekvasúton jártam nemrég, érdemes ellátogatni ide is:

 

https://youtu.be/KzhZNHnYiMQ

 

4.1 km hosszú a vasút, középen Vpred  állomáson kereszteznek a szerelvények Alpinka végállomáson pedig egy komplett szabadtéri vasúti múzeum van. 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.06.03 0 2 66976

Köszi, akkor jegyezve.

 

Még egy apróság: valaki segít tisztázni a pályaszámok kérdését?

Adott ez a három (kettő) pályaszám a négy mozdonynál:

M-1 - E04-001 - C06-401

M-2 - E04-031 - C06-402

M-3 - E04-032 - C06-403

M-4 - E04-*** - C06-404

Hogy váltották ezeket? Futottak-e párhuzamosan egymás mellett, vagy lineárisan, nagyjából abban a sorrendben, ahogy leírtam? Annyit ki tudtam szedni korabeli képekből, hogy az M-es pályaszám sokáig fel volt rájuk festve, még párhuzamosan az ÁEV felirataival is, illetve sajnos nem találtam egy olyan képet se, amin a többi pályaszámból bármi is látszana...

Bónusz, ha meglesz az M-4 E04-es pályaszáma is.

Előzmény: C50 (66975)
C50 Creative Commons License 2024.05.30 0 2 66975

Ennél jobb kivesézés szerintem nem lesz. Bár előfordulhat fellépők cseréje ha sérül például. Géptérajtók cseréje kevésbé mert általában nem kompatibilisek, eléggé manufaktúrális mozdonyok ezek. Úgyhogy fogadjuk el hogy M2, amúgy húsz évet sem dolgoztak ezek a gépek hogy cserélődtek volna rajtuk dolgok.

Előzmény: Alexander Pistoletov (66974)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.05.29 0 2 66974

Lassan megvan a dolog...

 

M-1: https://kisvasut.hu/keret/showpic.php?kod=27254 - a fellépő eltér, az M-1-é keskenyebb.

M-3: https://kisvasut.hu/keret/showpic.php?kod=34428 - a hűtőrács igenis eltér, mert az M-3 fülkéjénél egyforma magasak a rések

M-4: https://kisvasut.hu/keret/showpic.php?kod=33758 - az ablakok miatt egyértelmű

 

Kizárásos alapon szerintem a Kismaroson lekapott mozdony az M-2 lesz így, de azért megvárom, míg valaki más is rábólint.

Előzmény: C50 (66936)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.29 -2 0 66973

Nyilván teljesen rosszul írtam meg a hozzászólásaimat, mert amit itt írsz arra utal, hogy semmi sem jött át belőle. De nem írom meg még egyszer.

Előzmény: Fizolti (66967)
smith Creative Commons License 2024.05.29 -3 1 66972

Nem vállalkoznék 50+ komment kivonatolására fejből.

Előzmény: zjakabfi (66971)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 66971

Akkor esetleg a tartalmat megírnád?

Előzmény: smith (66970)
smith Creative Commons License 2024.05.29 -2 0 66970

Ha nem találtad, azt jelenti, törölték.

Előzmény: zjakabfi (66969)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.29 -1 0 66969

Nem találtam meg,megteszed, hogy belinkeled?

Előzmény: smith (66968)
smith Creative Commons License 2024.05.28 -2 0 66968

Olvasd el az FB csoportban a mai harci posztot...

Előzmény: zjakabfi (66966)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.28 0 2 66967

Arról írtál, hogy " legitimitási problémákkal" küzd a vonal - azért, mert neked nem felel meg a buszhoz való, és lent amúgy szerintem elég korrekten kifejtett hátterű csatlakozás. 

 

Pl. az említett szentai ugyanúgy egy közösségi közlekedéssel megközelíthető vonal - lenne ha elmenne odáig. Kb. olyan, mintha Kemencén (egy reggeli ki- és esti bevonulást leszámítva) Godóvár-Feketevölgy között ingázna a vonat, Godóvárig menj fel autóval, vagy gyalog. 

Továbbá te mint egy buszvonal meghosszabbításaként hivatkozol a kisvasútra, és ha ez nem működik jó csatlakozással, akkor szerinted "legitimitási problémákkal" küzd a vonal. Erre egy reakció az, hogy akkor minden kisvasút, aminek van buszos alternatívája, legitimitási problémákkal küzd - ha valaki kirándulni és csak kirándulni akar, akkor miért fizessen az állam az ő adójából egy lassabb ritkábban/szűkebb üzemidővel járó kisvasutat is?

 

Vagy csak el lehet fogadni, hogy nem az egyetlen funkció a kirándulók szállítása és nem lehet mindent ennek alárendelni. Nyilván más a szituáció Kemencén, ahol az alsó végállomáson vannak egyéb programok, mint ahol csak egy csatlakozást kell biztosítani, mint Szobon, ahol tudtommal semmi látnivaló nincs a végállomáson kívül. 

Előzmény: rezgaras (66964)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.28 -1 1 66966

Fenyvesi gőzösprogramról lehet esetleg valami tudni? Terveznek nyárra valamilyen attrakciót, esrtleg rendszeres (napi, heti, havi) 1-2 gőzös járatot?

Szentpál felé járt már az újonnan odaállomásított gőzös?

zjakabfi Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 66965

Gondolom arra gondolt az olvtárs, hogy van több olyan kisvasút, ahol lehetne menetrendi korrekciót, javitást bővítést vegrehajtani. A kemencei nem feltétlenül az.

Előzmény: rezgaras (66964)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.28 -1 0 66964

Korábban arról írtam, hogy Kemence a hátizsákos turistákat is ki akarta szolgálni. Te pedig itt párhuzamos buszvonalakról és egész más adottságú kisvasutakról írsz.

Előzmény: Fizolti (66963)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.28 0 0 66963

Melyik részére? 

Előzmény: rezgaras (66961)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.28 -2 1 66962

Ezt értem, de nem látom különösebb akadálynak. A 11:30-as későbbre helyezése szintén elősegítené az egy órával (+3 perc) későbbi busszal jövők csatlakozását, bár azt már tényleg kétlem, hogy akkor kirándulók érkeznének.

Előzmény: SÜNÖCSKe (66959)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.28 -2 0 66961

Amit leírtál, arra már korábban válaszoltam, elég részletesen.

Előzmény: Fizolti (66960)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.27 0 2 66960

Nekem a 66941, 66943-ban írtak szerint és a lehetőségek függvényében kielégíti a minél jobb szolgáltatást.

+ Megfelelő tartalékidő arra az esetre ha késne a 70-es vonali vonat, illetve csatlakozó busz. 

 

Vagy most akkor menjünk bele abba, hogy miért üzemeltetünk aránylag több közösségi pénzből, nulla, minimális közösségi munkával olyan kisvasúti vonalakat, amikkel teljesen párhuzamos buszvonalak vannak?  

Vagy pl. olyanokat, amik nem a párperces menetrendi csatlakozás nincs meg, hanem ki sem mennek a vasúti, vagy buszos kapcsolatig (hiába ér el oda fizikailag az infrastruktúra - Szenta), ha nincs autód, vagy nem opció oda és vissza 7-8 Km séta, akkor felejtsd el az egészet?   

 

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (66958)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.05.27 0 1 66959

Ha a 10.00-s indulás 10.35-kor indulna, a 11.30-ashoz is hozzá kellene nyúlni, mert a szerelvény nem érne vissza időben. De nagyon sokat se lehet rajta tolni, mert akkor a következő indulást is tolni kellene stb-stb.

Előzmény: rezgaras (66952)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.27 -3 0 66958

Igen. Legitimációt az ad, hogyha a közösségi pénzek ellenében a közösségnek minél jobb szolgáltatást nyújt.

 

Ha egy klubot a tagok kizárólag a saját pénztárcájukból származó hozzájárulásból tartják fenn, nem szükséges szolgáltatást nyújtani. Sokan mégis megteszik. De ez nem jár - járhat különösebb elvárások teljesítésével.

Előzmény: Fizolti (66956)
C50 Creative Commons License 2024.05.27 0 2 66957

akkoriak közül sajnos többen is eltávoztak

 

Hárman vagyunk a 25 évvel ezelőtti kezdeti csapatból, alkalmanként egy negyedik is jön pályamunkára, még ritkább alkalmanként további kezdő tagok is segítenek. Vannak közülük akik távolról.

 

Nagy a gyanúm, hogy a busszal érkezők száma annyira elhanyagolható, hogy szinte nulla

 

 

Nem, sokan jönnek azzal a 9:16-ra érkező busszal.

Előzmény: rezgaras (66947)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.27 0 0 66956

 a kezdeményezés mindig is kűzdött legitimitási problémákkal. Mert rendben van, hogy van ott egy közösség, akik szeretik, élvezik ezt csinálni, de a tevékenységet másokkal is el kell fogadtatni, hiszen közösségi forrásokat is felhasználnak.

 

Ezzel a logikával kb. mindegyik kisvasútra rá lehet fogni, hogy küzd legitimitási problémákkal. 

Előzmény: rezgaras (66947)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.27 -2 1 66955

"Kirándulni korán megy az ember"

 

Akkor én nem vagyok ember. Ennyi.

Előzmény: _nyunyuka (66954)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.05.27 0 0 66954

Kirándulni korán megy az ember, hogy a nagy szintemelkedést ne a dögmelegben járja meg! Pl. a Csóványosra a piros kereszten, dél körül Kemencére már "lightosan" lefelé. 

Előzmény: rezgaras (66951)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.27 -1 2 66953

Lehet érdemes akkor fordítva menni, és Kemencén végezni, mert az uccsó vonathoz van busz.

Előzmény: rezgaras (66951)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.27 -1 0 66952

Ne haragudj, ezek komoly poblémák, de nem arról szólnak, amit említettem. Én azt vetettem fel, hogy a 10 órás indulhatna 35 perccel később. Semmi mást.

Előzmény: SÜNÖCSKe (66950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!