Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A korszerű orosz technikában a hideg ellen már ún. előmelegítő berendezést alkalmaznak. Ennek használatánál persze illik pár dologra odafigyelni, ha az ember nem akar kellemetlen meglepetéseket! Nem hiszem, hogy a T-34-esben is volt már ilyen, de nem kizárt. Én még nem hallottam róla, de ez nem jelent semmit.
Az orosz hk-k és harcjárművek motorjainak zömét (az alapban diesel üzeműeket) elvileg lehet sűrített levegővel és elektromosan is indítani. Ezek külön-külön is beindítják a motort, de nekünk úgy tanították, hogy a biztos indítás érdekében egyszerre hajtsuk végre a két módszert.
Ezt az tüzet rakok alatta technikát mind két fél alkalmazta. Nem az üzianyag melegítése volt a cél, hanem a motorblokk és az abban lévő megdermedtt olaj felmelegítése. Ezt harckocsiknál, de még repülőgépeknél is használták.
A Diesel olajba általába benzint öntöttek, hogy a parafin kiválást megakadályozzák és gyorsan indulásra ösztökéljék a motort.
A német általában benzines, míg a szovjetek diesel üzianyagot használtak a II. VH-ban.
Én bekerültem ide, mint szegény Pilátus a krédóba. Kérdésem volna, mégpedig a következő... Rokonságomban, idős bácsika megjárta az orosz telet... Természetesen nem túrázva, hanem felderítőként, és az alábbiakat mondta el... Ameddig a minuszokban, az hős német páncélosok el voltak foglalva azzal, hogy tüzet rakjanak a hk-k alá, addig a fránya szovjet fiúk, csk bepattantak a T-34-esikbe, oszt hajrá...
Kérdem én: Ezek a T-34-esek is dieselek voltak, akkor miért nem dermedt meg benne a nafta a csendes -40 fokos orosz télben. Vagy benzinesek voltak? Kérnék valami értő embert, világósítson már meg. Ja, és az SS-nél miért raktak indítás előtt tüzet a harckocsi alá? azok mik voltak, diesel vagy otto motorok?
Az ellopott T-34 kapcsán: látott már valaki belülről 34-est, esetleg szerelt is már?
Az akksikat szerintem nem vették ki, mert elég horror a 4 db kb 30 kilós akksit ki meg beszerelni, az összekötő kábeleket úgy szintén. Személyautó akksikkal elég nehéz beindítani, túl nagy az áramfelvétel, bár nem tartom lehetetlennek. Ha meg levegővel indították a jogosult kezelők a palackot inkább kiveszik ui. a levegős indítórendszer nem a tömítettségéről híres. Akkumulátor meg mindenféleképp kell bele, még a levegős indításhoz is ui. a motor csak akkor indítható, ha az MZN-1 előkenő szivattyúval legalább 2 bar olajnyomás van a kenési rendszerben. Ez a szivattyú meg elektromos, 24 voltal működik.
Bejutni? Hmm, a toronykulcs nem egy bonyolult alkatrész. Slusszkulcs meg nem kell bele. Beindítani és vezetni az is tudhatja aki 55-ösön szolgált, nincs akkora különbség, mint a T-72-esnél.
Mit meg a Holló mondott az szerintem műduma.
U.i.: Üdvözlöm a KBH, NBH és a KFH munkatársai is.
Egy kicsit talán off a téma, de a páncélhoz mindenképpen köze van és szerintem még érdekes is! :)
Sziasztok!
Egészen véletlenül egy nagyon érdekes kis kiállításra figyeltem fel Debrecen belvárosában. A "nem létező" izlandi hadsereget bemutató kiállításon láthatók voltak az izlandi hds legújabb haditechnikai fejlesztései. Az egyik a haditengerészetük "Plankton" osztályú páncélozott egysége, míg a másik a szf-i csapatok páncélozott egyszemélyes sátra! Ezek készülnek valamire! :) A mellékelt képek alapján a Planktonokkal még "harcászati manővereket" is gyakorolnak! (Azt nem árulom el, hogy mekkora a manőverezésre használt hajtómű!!) Egyébként mindkét eszköz tervezője magyar nevű illető.
Sajnos az izlandi hds egyenruháit bemutató kép üvegfal mögül készült, így nem igazán élvezhető. Engem meglepett a náluk használt anyagok minősége és a szabás is. Ha jól vettem ki, akkor a bakancs valamiféle fóka-bőrből készülhetett és az egyenruha színe pedig ún. "lávaszürke". (Her)
Ezek után már az izlandiakra sem hivatkozhatunk! :)
Tudom, hogy ez egy kicsit offtopic itt, ezért a cikk jogi, politikai részeit nem is másolom ide, de a beindítás körülményei továbbra is érdekesek:
"Szemtanúk szerint nem kellett aksit hozni a tankhoz Bár a Hadtörténeti Múzeum igazgatója azt állítja, a tank eltulajdonítása előre kitervelt akció volt, amihez akkumulátorokat kellett a tüntetőknek magukkal hozniuk, több, a tank beindításánál jelen lévő olvasónk cáfolta az igazgató szavait.
Szerintük a tankot a fiatalok feszítővasakkal kinyitották, de nem tudták beindítani, amikor egy idősebb ember vállalkozott a feladatra. A férfi azt állította, 56-os veterán, és a harckocsizóknál szolgált, így rövid idő alatt, beindította a páncélost.
Egy olvasónk, akinek ismerősét a sofőrrel együtt előállították, azt mondta, nem azért álltak meg végül a járművel, mert elfogyott a gázolaj, hanem azért, mert túl veszélyesnek találták a furikázást."
Ez a teljes hír az "illetéktelen járműhasználatról":
"Elfogták a T–34-es vezetőjét 2006. október 24. 15:04
Elfogták a rendőrök a Városháza parkban kiállított és a tüntetők által beindított T–34-es tank vezetőjét – jelentette be a budapesti rendőrfőkapitány keddi sajtótájékoztatóján. Gergényi Péter hozzátette: munkatársai a megfelelő intézkedésekkel megállították a harckocsit, és elfogták annak kezelőjét.
Hozzátette: utóbb kiderült, hogy a harckocsi lövegtornya nem működött. A T–34-es tankot, amit a Városháza előtti '56-os kiállítás múltat idéző rekvizitumai között állítottak ki, hétfő délután indították be a tüntetők, majd a főkapitány szerint azzal a rendőrökre támadtak.
A Hadtörténeti Intézet és Múzeum főigazgatója korábban azt mondta: minden arra utal, hogy az elkövetők előre felkészültek, hogy eltulajdonítsák és beindítsák a harckocsit.
A tank visszakerült a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Bolyai János Karának kiállítóparkjába.
MTI"
Nem kellett sokat agyalnia a tüntetőknek, mert szombaton, mikor a Corvin közben sétálgattunk, nekem is az volt az első gondolatom, hogy ezek a kiállított tankok még menni fognak a hétvégén. Szombat este a sötétben a Corvin sétányon lévő T-34-est egy őr őrizte...
Nem hiszem, hogy ez másnak nem jutott eszébe. Vessetek a mókusok elé, de szerintem ez benne volt a (nem hivatalos)tervben. Azt se értem, hogy a szűk búvónyiláson kibújó vezetőnek hogyan sikerült meglépnie annyi rendőr elől...
Üdv! A nyolcvanas években még lehetett nagyobb mennyiség. Egy rendszerváltás körüli Magyar Honvéd még 72 darabot ír a MH állományában. Ez kb 1990 körüli info. Azóta...
A lövegtorony egyébként működött, mert mintha az egyik felvételen láttam volna mozogni. Csak ha olyan szakértők nyúlnak valamihez, mint a média egyes kiválóságai, akkor kő kövön nem marad.
Ezt egyébként nem igazán értem, hiszen szegényke ugyanaz, mint a jó öreg Csőrös ZiL, csak kissé vastagabb rajta a kaszni, meg szűkebb az ablak. Ezen az alapon szerintem csak a különféle lámpáit kellene kicserélni, és máris alkalmas lehetne. Hiszen az öreg Csőrös tudomásom szerint alkalmas.
Belfegor volt a becsületes neve. Kollégáim a típusát jól írták. Többféle volt belőle, nyitott tetős, (1956-ban a szovjet hadsereg ilyenekkel jött be, és semmi nem kellett neki, csak egy Molotov-koktél egy emeleti ablakból, és máris lángolt benne minden és mindenki. Nem csoda, hogy az orosz ilyenkor azonnal harckocsi ágyúval lőtt vissza.) de a kiállított példány teljesen zárt tetejű volt (ha jól láttam). Volt viszont valamivel magasabb kivitelű is, ami vezetési pontnak és sebesültszállítónak használódott. Nálunk utoljára a harckocsi dandároknál volt rendszerben, mint sebesülszállító. Itt egyébként biztosan találsz még róla pár dolgot, csak vissza kell olvasnod.
Ez egy BTR-152. Az országban két darab van belőle. Az egyik mozgásképes, a másikat mostanában próbálják meg áldozatos munkával azzá tenni. Már csak ezért is "örültem" neki, amikor láttam, hogy basztatják:-(
BTR 152 a böcsületes neve. A környéken talán a Románoknál, de Egyiptomban biztosan kapsz. Azonban közúti forgalomra nem alkalmas, így csak a kertben használhatod. Itt is mint műemlék, és kiállítási tárgy szeretett volna szerepelni, csak karriert csinált.