Keresés

Részletes keresés

Hamburger2 Creative Commons License 2006.10.26 0 0 9868

Sziasztok!

 

A korszerű orosz technikában a hideg ellen már ún. előmelegítő berendezést alkalmaznak. Ennek használatánál persze illik pár dologra odafigyelni, ha az ember nem akar kellemetlen meglepetéseket! Nem hiszem, hogy a T-34-esben is volt már ilyen, de nem kizárt. Én még nem hallottam róla, de ez nem jelent semmit.

 

Az orosz hk-k és harcjárművek motorjainak zömét (az alapban diesel üzeműeket) elvileg lehet sűrített levegővel és elektromosan is indítani. Ezek külön-külön is beindítják a motort, de nekünk úgy tanították, hogy a biztos indítás érdekében egyszerre hajtsuk végre a két módszert.

 

Üdv: Hamburger

Ardeth Bej Creative Commons License 2006.10.26 0 0 9867
Köszönöm!
Előzmény: Kuruc71 (9866)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9866
Ezt az tüzet rakok alatta technikát mind két fél alkalmazta. Nem az üzianyag melegítése volt a cél, hanem a motorblokk és az abban lévő megdermedtt olaj felmelegítése. Ezt harckocsiknál, de még repülőgépeknél is használták.

A Diesel olajba általába benzint öntöttek, hogy a parafin kiválást megakadályozzák és gyorsan indulásra ösztökéljék a motort.

A német általában benzines, míg a szovjetek diesel üzianyagot használtak a II. VH-ban.
Előzmény: Ardeth Bej (9865)
Ardeth Bej Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9865
Urak!

Én bekerültem ide, mint szegény Pilátus a krédóba. Kérdésem volna, mégpedig a következő... Rokonságomban, idős bácsika megjárta az orosz telet... Természetesen nem túrázva, hanem felderítőként, és az alábbiakat mondta el... Ameddig a minuszokban, az hős német páncélosok el voltak foglalva azzal, hogy tüzet rakjanak a hk-k alá, addig a fránya szovjet fiúk, csk bepattantak a T-34-esikbe, oszt hajrá...

Kérdem én: Ezek a T-34-esek is dieselek voltak, akkor miért nem dermedt meg benne a nafta a csendes -40 fokos orosz télben. Vagy benzinesek voltak? Kérnék valami értő embert, világósítson már meg. Ja, és az SS-nél miért raktak indítás előtt tüzet a harckocsi alá? azok mik voltak, diesel vagy otto motorok?

Köszönöm!
UPIUPI Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9864

Üdv Mindenkinek!!

Az ellopott T-34 kapcsán: látott már valaki belülről 34-est, esetleg szerelt is már?

Az akksikat szerintem nem vették ki, mert elég horror a 4 db kb 30 kilós akksit ki meg beszerelni, az összekötő kábeleket úgy szintén. Személyautó akksikkal elég nehéz beindítani, túl nagy az áramfelvétel, bár nem tartom lehetetlennek. Ha meg levegővel indították a jogosult kezelők a palackot inkább kiveszik ui. a levegős indítórendszer nem a tömítettségéről híres. Akkumulátor meg mindenféleképp kell bele, még a levegős indításhoz is ui. a motor csak akkor indítható, ha az  MZN-1 előkenő szivattyúval legalább 2 bar olajnyomás van a kenési rendszerben. Ez a szivattyú meg elektromos, 24 voltal működik.

Bejutni? Hmm, a toronykulcs nem egy bonyolult alkatrész. Slusszkulcs meg nem kell bele. Beindítani és vezetni az is tudhatja aki 55-ösön szolgált, nincs akkora különbség, mint a T-72-esnél.

Mit meg a Holló mondott az szerintem műduma.

 

U.i.: Üdvözlöm a KBH, NBH és a KFH munkatársai is.

gróf Drakula Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9863
Egészen pontosan merre van ez a kiállítás és meddig tart?Debreceni vagyok ugyanis..:)
Előzmény: Hamburger2 (9853)
st_patrick Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9862

Hát nem tudjuk hogy volt-e benne, de ha nem akkor vagy bikáztak vagy kurbliztak.

 

Esetleg MAZ ha van kedved segíthetnél indítómotor ügyben:)

 

Ha nem biztos az 1948, akkor passzolok. Akkor lehet PT-76.

Előzmény: Kuruc71 (9858)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9861

Köszönöm !

 

 

 

Előzmény: Maz (9860)
Maz Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9860
Megnéztem, az AT-L -be biztosan nem ez kell, abba kétütemű JaAZ motor való.
Előzmény: Kuruc71 (9858)
Mud Rider Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9859
Ha már rajta mászkálnak egy hk.-n, megette a fene.
Ezt a Wehrmaht is tudta.

Hatékony kisérő gyalogság nélkül nem ér semmit.

De itt nem harcolni hozták a T34est.
Előzmény: Kuruc71 (9856)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9858

Jelen esetben szerintem a kulcsszó így hangzik : SŰRÍTETT LEVEGŐ

 

 

 

 

ui : Az hogy a motor 1948 as koránt sem biztos. Majd ha már a doksija akezemben lesz akkor kiderül.

Előzmény: st_patrick (9857)
st_patrick Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9857
Most valami nagyon szakszerűtlenet kérdeznék: van a T-34-nek egy "kurblival" forgatható indukciós motorja indítómotor gyanánt?
Kuruc71 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9856

""szerintük a tankot a fiatalok feszítővasakkal kinyitották". No comment. Ha ezt Wermacht tudja! Mi a francnak PAK40 van 88-as? :)"

 

 

Anno a Szerjózsáék nem kínai lakatot használtak a harckocsi lezárásához ! :-)))

 

Ennél már csak egy alsóbb kategória van amit egy munkás szólás örökít meg : Tuto lakat, Gogi lakat nem lakat !

Előzmény: monfondir (9854)
Tiger205 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9855

Szia!

 

Más a helyzet, ha legénység bent van és begombolkozott..

 

amúgy annyira unom már a bizonytalanségot, ideinvitáltam egy szakembert, mondja el mi is a valós helyzet. (elindítás, benyitás, stb. stb. )

 

üdv:

TGR

Előzmény: monfondir (9854)
monfondir Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9854
"szerintük a tankot a fiatalok feszítővasakkal kinyitották". No comment. Ha ezt Wermacht tudja! Mi a francnak PAK40 van 88-as? :)
Előzmény: Alfred (9852)
Hamburger2 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 9853

Egy kicsit talán off a téma, de a páncélhoz mindenképpen köze van és szerintem még érdekes is! :)

 

Sziasztok!

 

Egészen véletlenül egy nagyon érdekes kis kiállításra figyeltem fel Debrecen belvárosában. A "nem létező" izlandi hadsereget bemutató kiállításon láthatók voltak az izlandi hds legújabb haditechnikai fejlesztései. Az egyik a haditengerészetük "Plankton" osztályú páncélozott egysége, míg a másik a szf-i csapatok páncélozott egyszemélyes sátra! Ezek készülnek valamire! :) A mellékelt képek alapján a Planktonokkal még "harcászati manővereket" is gyakorolnak! (Azt nem árulom el, hogy mekkora a manőverezésre használt hajtómű!!) Egyébként mindkét eszköz tervezője magyar nevű illető.

 

Sajnos az izlandi hds egyenruháit bemutató kép üvegfal mögül készült, így nem igazán élvezhető. Engem meglepett a náluk használt anyagok minősége és a szabás is. Ha jól vettem ki, akkor a bakancs valamiféle fóka-bőrből készülhetett és az egyenruha színe pedig ún. "lávaszürke". (Her)

 

Ezek után már az izlandiakra sem hivatkozhatunk! :)

Alfred Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9852
Tudom, hogy ez egy kicsit offtopic itt, ezért a cikk jogi, politikai részeit nem is másolom ide, de a beindítás körülményei továbbra is érdekesek:

"Szemtanúk szerint nem kellett aksit hozni a tankhoz
Bár a Hadtörténeti Múzeum igazgatója azt állítja, a tank eltulajdonítása előre kitervelt akció volt, amihez akkumulátorokat kellett a tüntetőknek magukkal hozniuk, több, a tank beindításánál jelen lévő olvasónk cáfolta az igazgató szavait.

Szerintük a tankot a fiatalok feszítővasakkal kinyitották, de nem tudták beindítani, amikor egy idősebb ember vállalkozott a feladatra. A férfi azt állította, 56-os veterán, és a harckocsizóknál szolgált, így rövid idő alatt, beindította a páncélost.

Egy olvasónk, akinek ismerősét a sofőrrel együtt előállították, azt mondta, nem azért álltak meg végül a járművel, mert elfogyott a gázolaj, hanem azért, mert túl veszélyesnek találták a furikázást."

Index cikk részlet
Előzmény: Alfred (9851)
Alfred Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9851

Ez a teljes hír az "illetéktelen járműhasználatról":

"Elfogták a T–34-es vezetőjét
2006. október 24. 15:04

Elfogták a rendőrök a Városháza parkban kiállított és a tüntetők által beindított T–34-es tank vezetőjét – jelentette be a budapesti rendőrfőkapitány keddi sajtótájékoztatóján. Gergényi Péter hozzátette: munkatársai a megfelelő intézkedésekkel megállították a harckocsit, és elfogták annak kezelőjét.

Hozzátette: utóbb kiderült, hogy a harckocsi lövegtornya nem működött. A T–34-es tankot, amit a Városháza előtti '56-os kiállítás múltat idéző rekvizitumai között állítottak ki, hétfő délután indították be a tüntetők, majd a főkapitány szerint azzal a rendőrökre támadtak.

A Hadtörténeti Intézet és Múzeum főigazgatója korábban azt mondta: minden arra utal, hogy az elkövetők előre felkészültek, hogy eltulajdonítsák és beindítsák a harckocsit.

A tank visszakerült a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Bolyai János Karának kiállítóparkjába.

MTI"

 

Nem kellett sokat agyalnia a tüntetőknek, mert szombaton, mikor a Corvin közben sétálgattunk, nekem is az volt az első gondolatom, hogy ezek a kiállított tankok még menni fognak a hétvégén. Szombat este a sötétben a Corvin sétányon lévő T-34-est egy őr őrizte...

Nem hiszem, hogy ez másnak nem jutott eszébe. Vessetek a mókusok elé, de szerintem ez benne volt a (nem hivatalos)tervben. Azt se értem, hogy a szűk búvónyiláson kibújó vezetőnek hogyan sikerült meglépnie annyi rendőr elől...

st_patrick Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9850

Szia! Bocs hogy hátrahagytalak, csak nem olvastam vissza eléggé.

Ez mind rendben van amit írsz, de Kuruc szerint a motor 1948-as. A PT-76 meg 1952-es vagy 54-es konstrukció.

Előzmény: UPIUPI (9796)
Bel0wZer0 Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9849
köszi az infót!
rajta vagyok a tmán, kiváncsi vagyok mennyit kóstálhat egy ilyen..
illetve h milyen lehetőségek vannak arra h utcára (is) vigyem :)
Előzmény: Kuruc71 (9839)
st_patrick Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9848
Üdv! A nyolcvanas években még lehetett nagyobb mennyiség. Egy rendszerváltás körüli Magyar Honvéd még 72 darabot ír a MH állományában. Ez kb 1990 körüli info. Azóta...
Előzmény: Mud Rider (9821)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9847
A lövegtorony egyébként működött, mert mintha az egyik felvételen láttam volna mozogni. Csak ha olyan szakértők nyúlnak valamihez, mint a média egyes kiválóságai, akkor kő kövön nem marad.
Előzmény: Mud Rider (9843)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9846
Ezt egyébként nem igazán értem, hiszen szegényke ugyanaz, mint a jó öreg Csőrös ZiL, csak kissé vastagabb rajta a kaszni, meg szűkebb az ablak. Ezen az alapon szerintem csak a különféle lámpáit kellene kicserélni, és máris alkalmas lehetne. Hiszen az öreg Csőrös tudomásom szerint alkalmas.
Előzmény: Kuruc71 (9839)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9845
Belfegor volt a becsületes neve. Kollégáim a típusát jól írták. Többféle volt belőle, nyitott tetős, (1956-ban a szovjet hadsereg ilyenekkel jött be, és semmi nem kellett neki, csak egy Molotov-koktél egy emeleti ablakból, és máris lángolt benne minden és mindenki. Nem csoda, hogy az orosz ilyenkor azonnal harckocsi ágyúval lőtt vissza.) de a kiállított példány teljesen zárt tetejű volt (ha jól láttam). Volt viszont valamivel magasabb kivitelű is, ami vezetési pontnak és sebesültszállítónak használódott. Nálunk utoljára a harckocsi dandároknál volt rendszerben, mint sebesülszállító. Itt egyébként biztosan találsz még róla pár dolgot, csak vissza kell olvasnod.
Előzmény: Bel0wZer0 (9838)
Mud Rider Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9844
Hova lett a többi BTR?
Nincs a seregnél sem?
Hány volt?

Miért ne vehetne részt közuti forgalomban?
Végül is egy teherautó :)

(zöld teherautó)
Előzmény: Maz (9840)
Mud Rider Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9843
"a harckocsi lövegtornya nem működött."

a médiákok lecsaptak ismét:)

...valszeg hatástalanított löveget akartak írni.
A torony mozgatásának kiiktatása nem jelent semmilyen biztonsági funkciót.
Előzmény: csönd (9842)
csönd Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9842

Elfogták a tegnapi tanktolvajt!

Utóbb kiderült a harckocsi lövegtornya nem működött.

imagefactory Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9841
zold teherauto :), bocsi, nem birtam kihagyni
Előzmény: Bel0wZer0 (9838)
Maz Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9840
Ez egy BTR-152. Az országban két darab van belőle. Az egyik mozgásképes, a másikat mostanában próbálják meg áldozatos munkával azzá tenni. Már csak ezért is "örültem" neki, amikor láttam, hogy basztatják:-(
Előzmény: Bel0wZer0 (9838)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.10.24 0 0 9839
BTR 152 a böcsületes neve. A környéken talán a Románoknál, de Egyiptomban biztosan kapsz. Azonban közúti forgalomra nem alkalmas, így csak a kertben használhatod. Itt is mint műemlék, és kiállítási tárgy szeretett volna szerepelni, csak karriert csinált.
Előzmény: Bel0wZer0 (9838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!