Keresés

Részletes keresés

ka_TARZI_s Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24053

Azért ekkora, hogy helikopter deszantterébe is hordozhassák.

 

Annyira szerintem fel lehetne páncélozni, hogy a HMG-ket megfogja.

 

 

Előzmény: gaunt (24048)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24052

Felderítőnek ill. gyalogság mellé könnyű támogató járműnek egy picit több páncélzattal jó lehet.

 

Mint egy afféle SPHMG - mozgó nehézgéppuska állás.

 

Ráadásul ha 20mm alatti a főfegyver, annyi lehetne belőle, mint a szemét.

 

A HMWEE típusú cuccoknál mindenképp jobb.

Előzmény: chabie (24046)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24051

bazz...rakéta póthajtású BMP...

Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24050
M.Zoli Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24049

Szerintem meg lenne benne fantazia, csak eppen kezelok nelkul. Dronkent egesz jo kis gep lehetne.

Előzmény: gaunt (24048)
gaunt Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24048

Felderítőnek nem lehet rossz. Apró és rendkívül mozgékony. Viszont bármi másra használni szerintem maga az öngyilkosság, elég egy 12.7-es nehézgéppuska, és ott a vége. Éppen ezért én leszednék róla minden nehezebb fegyvert (a 20mm-es amúgy is sz@rt sem ér), és tennék rá egy belülről irányított lőtornyot egy 7.62-es géppuskával.

Előzmény: chabie (24046)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24047

szuper, ha fenn akarsz tartani egy kiképző iskolát. (aka Mókus helikopter)

 

bár akkor már inkább az izraeli példa a Hummerra applikált toronyutánzattal.

 

chabie Creative Commons License 2018.02.26 0 0 24046

Kis országnak kicsi harckocsit! Komolyabbra fordítva,mi a véleményetek a Wiesel tankettáról?

gaunt Creative Commons License 2018.02.25 0 0 24045

Amúgy sem lenne bölcs döntés Merkavát venni. Van nála sokkal jobb is, pl. Abrams, beleértve a butított exportváltozatot is.

Előzmény: etomcat (24044)
etomcat Creative Commons License 2018.02.25 -1 0 24044

> http://www.globes.co.il/en/article-merkava-tank-battle-for-exports-deals-1000920477

 

Ha jól tudom vasúti szállításra alkalmatlan, mert az 1435mm-es nyomtávon szokásos űrszelvénybe nem fér bele. Ez nagy korlátozó tényező lenne export próbálkozásnál.

 

Kérdés az is kinek lehetne eladni, mert nagyon speciális klíma és terep viszonyokra készült (orrmotor, csupasz tekercs rugók). Európai viszonyok között az orrmotoros tankok kínlódnak a sárban, bemegy a vizes gödörbe és nem tud kijönni - legalábbis az Strv103 első körben elakadt olyan német gyakorló pályán, ahol a Leo1 megállás nélkül négyszer körbe ment.

Előzmény: Hiryu-reload (24042)
_Berci Creative Commons License 2018.02.25 -4 0 24043

 

Ez igy mar nagyon kerekded ...

 

Since the Second Lebanon War, the upgrading of Israeli tanks has continued with the installation of active armor systems, which improve tanks' survivability against the even the most advanced missile threat on the field. Every Merkava tank delivered to the IDF in the past few years is equipped with the Trophy active protection system made by Rafael Advanced Defense Systems Ltd. to automatically detect and intercept incoming antitank missiles.

 

During operations in Gaza, the Trophy succeeded in neutralizing attempts to use missiles to hit tanks before the crews were even aware of them. "When I see the Merkava Mk. 4 today, I see a completely different tank from the previous tanks that emerged from the gates of the Maintenance and Refitting Base, especially the first Merkava Mk 1s.

 

Előzmény: Hiryu-reload (24042)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.25 0 0 24042
Plieur Creative Commons License 2018.02.21 0 0 24041

Neem, ez M.Dupont farmos trakeszja, nem lövöldözik:)

 

Előzmény: etomcat (24039)
etomcat Creative Commons License 2018.02.21 -1 0 24040

Oroszok olyan mennyiségű embert veszítettek a Deir-ez-Zour mellett nemrég történt amerikai légi támadásban, hogy már négerekkel kell feltölteniük a Vörös Hadsereget, lásd 0:55-nél:

https://www.youtube.com/watch?v=zfEjy8bBPjk

etomcat Creative Commons License 2018.02.20 -1 0 24039

Akkor ez lehetett a békésen szántogató francia traktor, ami viszonozta a tüzet?

Előzmény: Plieur (24038)
Plieur Creative Commons License 2018.02.20 0 0 24038

Nem talán az opcionális villa nélkül, hanem biztosan anélkül, nem éppen 100% Ketenkrad:)

A tettes egy Ivry sur Seine-i műhely, a Babiole, úgy 1950-ig forgalmazták a trakeszt:)

Előzmény: etomcat (24037)
etomcat Creative Commons License 2018.02.19 -1 0 24037

> Kellene alapítani egy céget, és az eredeti tervek alapján újra gyártani.

 

II. vh. után tovább gyártották a franciák a Kettenkadot mezőgazdasági kistraktor címszó alatt, pár száz darabot, de talán az opcionális motoros villa nélkül.

 

> Én a Kettenkradra szavaznék! Kellene alapítani egy céget, és az eredeti tervek alapján újra gyártani. Szerintem az offroadosok imádnák... :) A quad-ok és a crossmotorok mellett megjelenne a Kettenkrad is :) Aztán lehetne később mindenféle tuningváltozatokat csinálni.

 

Beszéld meg a japánokkal, ott biztos lenne rá kereslet:

https://myanimelist.net/anime/35838/Shoujo_Shuumatsu_Ryokou/pics

Előzmény: gaunt (24036)
gaunt Creative Commons License 2018.02.18 0 0 24036

Féllánctalpas mint életképes jármű? Én a Kettenkradra szavaznék! Kellene alapítani egy céget, és az eredeti tervek alapján újra gyártani. Szerintem az offroadosok imádnák... :) A quad-ok és a crossmotorok mellett megjelenne a Kettenkrad is :) Aztán lehetne később mindenféle tuningváltozatokat csinálni.

Előzmény: ka_TARZI_s (24034)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2018.02.18 0 0 24035

Elképzelhető, hogy néha ott is előre leosztják a lapokat.

Előzmény: etomcat (24033)
ka_TARZI_s Creative Commons License 2018.02.18 0 0 24034

Köszönöm!

 

Akkor ezek szerint nem lőttem mellé.

 

Elég szokatlan konfig, nem nagyon találtam másik képet róla.

 

***

 

Többször is gondolkoztam rajta az utóbbi hónapokban, hogy megfelelően felnagyítva 2,5m szélesség, picit nagyobb hossz és magasság, kb. 16-20 tonna tömeg, 400+ Le-smotor) napjainkban is életképes lehetne egy HANOMAG/M4 szerű féllánctalpas jármű. 

 

A kb. V keresztmetszetű alváz ugye adott és a motor/hajtáslánc jelentős része is jöhetne valami elterjedtebb teherautóból. Az MRAP-oknál sokoldalúbb cucc lehetne.

 

Főleg ha a puttonya valamelyest moduláris lenne, mert akkor levéve off-road teherszállításra is jó lenne.

 

 

Előzmény: Hiryu-reload (24020)
etomcat Creative Commons License 2018.02.18 -1 0 24033

Azt tudja valaki, hogy a Lockheed Martin miért dobta a finn Patriát az USMC PSZH utód kifejlesztési együttműködésből - hogy aztán egy saját kezűleg gányolt járművel már a tender első körében kihulljanak? (Pedig a bőrnyakú generálisok oda meg vissza voltak, hogy a finn 8x8-as alváz milyen szuper földön-vízen, több már szolgálatban álló országban megrodeóztatták őket.)

gaunt Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24032

Na mi van okoska, nem tudod a választ?

Előzmény: _Berci (24031)
_Berci Creative Commons License 2018.02.17 -6 0 24031

Ne idegesitsd tul magad, mert a vegen meg megpukkacc, ... esetleg gutaütest kapsz ... :-(((

Előzmény: gaunt (24030)
gaunt Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24030

Hülyegyerek! Csak kérdem, egy Strykert mivel akarsz levegőben szállítani? Kíváncsi vagyok tudod e a választ...

Előzmény: _Berci (24022)
_Berci Creative Commons License 2018.02.17 -5 0 24029

 

Magyar viszonyok mellett (az orszag meretet tekintve) ezt a kijelentest igen phurtschanak tartottam ... de barnitva azert béraktam, mert ez a kollega velemenye (es a tamogatoi se csaptak a körmere).

Europai mertekben (plane pl. UN biztonsagi missziot tekintve) azert van a hurcolhatosagnak nemi jelentösege.

 

Persze a kerdes azert adodik, ... hogy Mo. kivel kivan (esetleg) küszködni? A környezö orszagokkal lanctalpas szinten nem erdemes farkasszemet nezni ... viszont elrettentesügyileg pl. az ATGM-ezes 6ekonyabb lenne/lehetne, mint utolag nehany nehezpancelos jarmüvet beszerezni (mikrodandárosdi).

 

Ha az abra eleg pontos, akkor Magyarorszag ~60-70 lanctalpas akarmivel rendelkezik (monnyuk ~2015-ös adat lehet). Az valoban nem tul sok (lehet talalgatni, hogy abbol mennyi lenne/lehetne egy komolyabb feladatra alkalmas, ill. bevethetö, meg valahogyan el is tudna hagyni a laktanyat ... nomeg az is kerdeses, hogy milyen modon jutna el a kivant helyre ... meg mennyi idö alatt ...).

 

Előzmény: etomcat (24027)
Plieur Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24028

Persze hogy nincs szükség légi mozgékonyságra, mint ahogy nincs szükség kétéltű képességekre és  nagyon jó terepjáró képességekre sem a vadiúj, kizárólag kerekes harcjárműveknél, ilyen kicsi távolságokon és ilyen terepadottságoknál "kizárt dolog" :) hogy a gaz ellen a nagy klasszikus eljáráshoz folyamodjon( eljárt felette az idő mint a géppuskafészek fölött, a második vh-ú óta ismert elv:))

- mélységi közlekedési útvonalak, infrastruktúra  rongálása légicsapásokkal vagy diverzáns alakulatok akcióival

-a támadás/betörés helyének elszigetelése légicsapásokkal, megint diviék

-polgári lakosság elleni támadások/ pszihó hadviselés  hogy előidézzék a menekülését és a közlekedési útvonalak bedugulását

Szerencsére a kérdés megoldódik magától, a 30t-ás új BTR-eket nehezebb légi úton mozgatni mint a régi BMP-ket:)

Ellenben 150 db. kocka Lada, benne 2 spártaival és egy csomagtartónyi ATGM-el ( ezüstgolyós/kumulatív fokhagymatöltet, így jó ukr. vérfarkasra és ro. vámpírra ) röpül és folyót úszik át:)

 

 

Előzmény: etomcat (24027)
etomcat Creative Commons License 2018.02.17 -1 0 24027

> Arra a következtetésre jutottam, hogy a légi szállíthatóság a korszerű viszonyok között a harcjárművek, és ez által a csapatok mozgékonyságának egyik meghatározó elemévé vált. (Ez arra alapoz, hogy egy pancelozott akarminek akkor van ertelme, ha az rugalmasan, legi uton is mozgathato ... nem csak kinkeservesen vonszolhato.)

 

Kis-Magyarország mérete miatt a merevszárnyú légi mozgékonyságnak HONVÉDELMI (nem expedíciós) téren nincs értelme. Helikoptereknél meg mondjuk a MI-8 elvisz egy UAZ-t, a Mi-26 meg elvisz egy Shilkát a raktérben. Mennyibe kerül a Mi-8 vagy a Mi-26 egyetlen üzemórája?

 

(Egy időben a MÁV a felsővezeték tartó oszlopokat MN-es Mi-8-al rakatta be, ment mint a karikacsapás - aztán mikor jött a számla a 800L/óra üzemanyag fogyasztásról + egyéb légijármű üzemi költségek, hát megemlegették szegény Kandót, hogy kellett neki feltalálni a vasútvillamosítást...

Mikor a Mi-26-tal jégkocka mammutot vettek ki a NatGeo TV-nek, hetekig vártak hogy megjöjjön a jégtörő tankhajó, mert addig az volt a választás, hogy vagy fűtenek/világítanak a szibériai kisvárosban vagy egy du. lerepüli a naftát az óriásheli.)

Előzmény: _Berci (24022)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24026
Előzmény: Plieur (24025)
Plieur Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24025

Panthére:) csak 1950-ig, ellenben az a 20-as gá mintha reinkarnációs tanfolyamra járt volna, Rheinmetall-Matra--Rheinmetall-Nexter:)

Előzmény: Hiryu-reload (24024)
Hiryu-reload Creative Commons License 2018.02.17 0 0 24024

mostmitizész. Párducmacskák is meddig szolgálatba álltak a fhanszia szárazföldieknél:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!