Köszönöm a hasznos információkat. Azt tudtam, hogy a szám a nyitást jelzi, nem a minőséget, de valami miatt az a képzetem alakult ki, hogy a fejlődés összefügg az egyre nagyobb nyitással. Ha ez nem szükségszerű, s a példák erre utalnak, akkor kísérletezem még keményebb náddal.
Hogy mit követnek manapság az oktatásban, azt nem tudom. De ha megtanultál bizonyos szinten játszani (szól rendesen a hangszer, tudsz intonálni stb.), és a továbbiakban is tervezed, hogy fújni fogsz, és van rá anyagi keret, akkor érdemes megvenni a lehető legjobbat. Ez nem mindig a legdrágább, persze. Az pedig, hogy 4C, 6C, vagy akárhány C, nem a minőség, hanem a nyitás különbsége. Paul Desmond egész életében elvolt egy nagyjából 4C méretű kommersz fejjel, 3,5-es náddal, a hangszíne mégis utánozhatatlan. Lovano meg egy 9*-os Otto Linket használt alton, ami vadállat nyitás.
Akkora nyitás/nád kombinációt használj, amekkora kényelmes, olyan márkából, amivel a fülednek kedves hangszínt ki tudod hozni (és persze a pénztárcád megengedi).
Köszönöm a tanácsot. Arra gondoltam inkább, hogy érdemes-e még egy lépést beiktatni a 4C és egy jobb minőségű 7-es fúvóka közé, mondjuk egy tanuló Yamaha 6C-t, illetve, 7C-t? Nyilván egyén- és tudásfüggő ez, de van-e valamilyen általános elv, amit az oktatásban követnek?
Próbálj ki párat, sokmindentől függ. A 4C egy tanuló fej, semleges hanggal. Ha van egy elképzelésed arról a hangról, amit hallani szeretnél, próbálj ki több fejet, és amelyik tetszik, vedd meg. a felsoroltakon kívül még azért van pár opció.
Tanácsot szeretnék kérni. Tenor Yamaha 4C: előrébb lépnék. A kérdésem, Yamaha 6C ajánlott, vagy érdemes magasabbra tekinteni, Otto Link Vintage, Jody Jazz HR*, Vandoren V16? Előre is köszönöm!
Vacak a párna. Lehet púderezni, meg vannak praktikák, de sajnos nem lesz jobb, csak ideiglenesen. Próbáld egy befőttesgumival megkötni az emelő tengelyhez, az föl fogja rántani, és nem lesz gond. Ronda, de működik.
Szeretném kérdezni ,hogy aKeilwerth angyalszárnyú New King 62 éves tenorom ami nem régen lett felújítva telje felújításon esett át most a gisz billentyű leragad azaz késve reagál a nyításra.Tisztítottam mégis lusta egy kicsit.Minden jó tanácsot szívesen veszek .Köszönettel
Szia! Kezdhetsz bármivel, tenorral is. A vásárlás kényes dolog, nekem jó tapasztalataim vannak a Thomann és Classic Cantabile hangszerekke, de kizárólag újat vegyél. Ezen kívül, ha komolyabb összeget szánsz rá, akkor Yamaha 280, tanuló széria nem okozhat csalódást.
Vagy pedig megteheted, hogy náluk bérelsz egy hangszert (havi 12000 + kaució), aminek az a haszna, hogy ha meggondolod magad, nem dobtál ki több százezret, ha viszont mégis megtetszik, egy nagyon jó hangszert vettél részletre (vásárláskor beszámítják a bérleti költséget). https://hangszer-s.hu
A használt hangszer is lehet opció, de csak akkor, ha értesz hozzá, nagy ráfaragásokra van lehetőség, mint ahogy kiváló vételekre is. Ha van valaki, aki elmegy veled, és megnézi, akkor a használt is lehet jó vétle, sőt, nagyon jó is. A Hangszer-s-ben vannak használtak is, és ők megbízhatóak, de magánszemélytől csak hozzáértővel.
Szeretnék tanácsot kérni. Fúvós hangszereken (alt- és tenor furulya, klarinét) már régóta játszom, szeretnék elkezdeni szaxofonon tanulni. Érdemes régi hangszert venni vagy az új, kifejezetten tanulásra szánt hangszerek is megfelelőek egy darabig? Bevallom, nem nagyon bízom az ismeretlen replikákban, de ha valakinek jó tapasztalata van ezekkel kapcsolatban, akkor esetleg rászánom magam (nyilván a használt, ismert nevű hangszerek esetén is van kockázat, de ezeken még talán megfelelő anyag van beépítve). A másik kérdés, hogy fúvós múlttal nagy bátorság-e tenorral kezdeni? Minden véleményt köszönettel fogadok! Üdvözlettel, Kálmán
Kérdezném ha valaki tudna válaszolni,hogy a vandoren T6 fúvókának mennyi a nyitása mert a táblázatokban nem találom de a többi ilyen jelzésű fúvókáékat sem. Köszönettel
Géphiba miatt elveszett a fúvókák nyitást jelölő táblázata amit régebben letöltöttem innen de most sajnos nem találom,hogy újra letöltsem ha lehetne újra megadnád a linkjét .Köszönöm
Kisebb nyitás, meg gyengébb nád és máris könnyebb halkan fújni. senki nem fog arra választ adni, neked mi válik be.
Nekem pl. egy Aizen Gr 8 van most, az egy kis nyitású, puha hangú fej, de van egy Berg Larsen másolatom is, egy 50-es évekből való fej lett lekopizva, annak akkora a nyitása, amekkora már nincs is a Larsen listán, és olyan hangos még gyenge náddal is, hogy nem lehet mellette megmaradni. :)
De ez sajnos erősen pénz kérdés, az Aizen 100 fölött van.
Szerintem a Meyert cseréld le egy kisebb nyitásúra (bár nem írtad, milyen, csak gyanítom, hogy nagy). Selmert nem tudom, milyen, abból van többféle. Vagy vegyél egy Yamaha 4C-t, esetleg egy Rico (D'Addario) Graftonite A3-ast, azok olcsó, kis nyitású tanuló fejek, viszonylag puhább hanggal.
Fúvókákkal kapcsolatban kérnék tanácsot alt szaxofonhoz, ha még van itt valaki!
Az igényem azenne hogy minél lágyabb és minél jobb dinamikájú hangot szeretnék elérni. Jelenleg van egy selmer és egy meyer fúvókám de mindkettő iszonyatosan erős hangú, nem tudok velük szépen halkan játszani. Nyilván gyakorlás kérdése is, de nekem nem ez az elsődleges hangszerem, klarinétos vagyok, és ahhoz minél közelebbi hangképzést szeretnék elérni. Nyilván nem mész ugyan az a kettő, de amennyire csak tudom közelíteni akarom a kettőt hogy ne legyen nehéz a váltás a két hangszer között ha gyorsan kell.
Hát, valamivel meg kell ideologizálni. Esetleg egy márkán belül, pontosan azonos típusú nád esetén okozhat hangzásbéli különbséget. Vagy ott sem. A nádnak ugyanis nem a nyele rezeg...
Igazán szerintem ez esztétikai kérdés. Pl. egy régi hangszer simán eldobja a lakkot, aranyozást, még az ezüstözést is (a legjobbak is), nem lesz tőle rosszabb, vagy jobb, csak kopottabb. Amit soha nem csinálnék, az az újralakkozás, vagy aranyozás, azzal esetleg el lehet rontani (nem feltétlenül, volt nekem újrakrómozott Buescherem, úgy szólt, mint az álom).
Egyszer régen tapasztaltam ilyet valamelyik tenoromnál (már nem tudom,melyik volt), de azóta sosem. Viszont nincs is tenorom jó ideje. Fogalmam sincs, mi lehet az oka.
nem tudom mi okozza,hogy felül a tenyérgombok környékéről játék közben a bal kezemre illetve ujjaimra csöpög a kifujt nyál a hangszer jól szól fél éve kapott teljes felújítást a fúvókánál a parafa tömítés is tökéletes, már elég sok szaxafonon játszottam de ezt nem tapasztaltam eddig. Ha valakinek van valami véleménye nagyon köszönöm.