1 kérdésem lenne: /igaz nem rádió, hanem hangstúdió/
tudna valaki abban segíteni, hogy hol lehet információt találni hangszerek összemidizéséről?
Az a része érdekelene, hogy amikor a midi trough-n keresztül láncba kötünk hangszereket, mivel lehet megoldani azt, hogy a 16 midi csatornából melyik
A kérdés a következő:
megoldható e láncba kötött szintetizátoroknál-hangmoduloknál (pl:midi trough-n keresztül) hogy a 16 midi csenelre (amiből a 10. drum általában ezért 15) az egyes szintiken beállított hangszínek külön vezérelhetőek legyenek.
Magyarul, lehessen 16 midi csatornánál többet vezérelni, vagy megmondani a láncban melyik gép kapja az adott üzenetet. Ha például két szintin is be van állítva az 1-es midi csatornára valamilyen hangszín, mindkettő egyszerre szólal meg. Milyen mód van arra, hogy külön lehessen a két szinti 1-es midi csatornáját kezelni?
Tehát: Koncertek vagy stúdiók midi bekötési ábrája vagy kapcsolási rajza, vezérlési logikai ábrája kellene.
Legutóbbi ismereteim szerint a bruttó árbevétel 12%-át kell fizetni egy rádiónak szerzői jogdíjként. Ha gondolod, megkeresek valakit az Artisjus-tól, és megkérdem.
Arra kell figyelni, hogy az ún. "nagyjogdíjas" műveket (opera, komplett színdarabok felvételei, stb.) más szabály foglalja magában, de pontosan nem emlékszem, hogy mi.
Ha kiadóktól is kapsz promóciós CD-ket, akkor a kiadó is kérni fogja azokat a playlisteket, amiket az ő zenéi lejátszásával kapcsolatosak. Így célszerű a szerző, az előadó és a dal címe mellett a kiadót is letárolni. Egy ilyen rendszer a mi shareware prg-nkbe is kerül. Be lehet benne állítani azt is, hogy csak a korrekt adatokkal rendelkező zenéket tegye adásba.
Azt a részét pedig, hogy milyen zenéket játszhatsz le (pontosabban hogy kötelező-e megvenni a CD-t), meg fogom nézni Neked a jogszabályok között.
Tehát, ha jól értelmeztem minden olyan zenét le lehet játszani, aminek tudom az előadóját, és a szám címét. Vagy kell még valami ami csak legálisan szerzett pl. cd-knél van ? És ez a jogdíj hogy működik ? Számonként vagy pedig általánosan ?
A kérdés jogos, két lehetőség is van. Vagy a hagyományos CD-kről játszol, amihez bizony nem lehet balféket ültetni a keverő mellé, vagy computerről. Mivel rádió vagy, és fizetsz jogdíjat az Artisjus felé (nem is keveset), így tudomásom szerint minden olyan ún. "kisjogdíjas" művet lejátszhatsz, aminek megvan a szerzője, előadója, címe (ezeket naplózni kell!). Nem tudsz tehát mit kezdeni azokkal a zenékkel, amit mindneféle warez-csatornákból szereztél be, és nem tudod a zene valamelyik szerzői jogi paraméterét. Az a legbiztosabb, ha megveszed a CD-t, legrabbeled róla a kívánt zenéket, és azt másolod fel az adásvezérlő fájszerverre. A CD-t pedig beteszed az archívumba.
Ez érdekes topic. Tegyük fel, hogy a technikai része megvan a dolognak. Milyen felvételeket használhat fel egy rádió műsorszórásra ? És ezeket milyen formában tárolja ?
Egyelőre várok, mert ismét érdekelt vagyok rádióépítésben. Pénteken tudom meg, hogy kezdhetek-e, vagy sem, mert a testület akkorra dönt. Személyes mailben írok még!
Egyébként mennyire vagy ismerős ezekben az ISDN-cuccokban? Engem érdekelne, hogy milyen kütyüt kell vennem, ha egy bérelt ISDN-vonalon akarnám elvinni a jelet mondjuk Dunaújvárosból Budapestre, 384 kbit/sec sávszélességgel. Erre senki semmi konkrétumont nem mond a MATÁV-nál sem. Ehhez kéne még egy 64 kbit/sec adatcsatorna is, ami egy MPX-szel elvesz a sávszélességből, ha igény van 1-2-3 beszédcsatornára.
Aszonta az Antenna Hungaria, hogy ők csak 384 kbit/sec sávszélességgel foglalkoznak, mert a kisebb rosszabb. Ha belegondolsz, az MP3-as tömörítés már 128-on is brilliánsan szól, igaz még nem volt időm saját magam megmérni a torzítési, s/n, és a dinamikai jellemzőit.
Egyébként most fejlesztünk egy shareware adásvezérlő szoftvert, mert sokaknak nincs pénzük milliókat kiadni egy ilyen rendszerre. A tervek szerint 40 rugó körül lesz a regisztrációs díj, amit 30 nap ingyenes használat megelőz. Már megy két hangkártyával a dolog, és speciálisan rádiós (és nem DJ-MIX!) célokra készül. Tud crossfade-t, reklámblokk-lejétszást (nincs szünet a reklámok között), stb. A Master kártya egy SBLive, a slave (vagy PFL) pedig egy kommersz, olcsó hangkártya (pld. Crystal, 2500.- áron). Két SB nem megy együtt, sem 16, sem 128, sem live. Röviden ennyi, a többit később!
Meg valami. Mit lehet tudni a mostani palyatokrol, pesti es fehervari viszonylatban? Vp-ben mar nem lesz tobb, ott a R1. Konkretumok, mikor lesz dontes? Fules van?
Musorvonalnal a mikroval ovatosan. Ha lehet valasztani, analog mikrot kecsegteto ara ellenere is keruld, mert a homersekleterzekeny lokaloszcillatorok sokszor megtrefalnak...;)
Digit mikro rulez, csak biiiird fizetni. Leteznek encoder/decoder cuccosok ISDN vonalra, eleg hasznalhatok. Ne hidd, hogy a musorvonal savszelessege a szuk keresztmetszet a musor tovabbitasaban.
Les, talalat. Es en Teged? Radiot otthagytam majusban.
Maszi: Nem volt még dolgom ilyen eszközökkel, mert nagyon drága a havi bérleti díja a vonalnak. Tudomásom szerint az Antenna Hungária használ ilyen eszközöket, de 384 (!) kbit/sec sávszélességgel, ami irdatlan drága vonalbérlettel jár. Legtöbbször a MATÁV a szolgáltató ilyenkor. Inkább érdemesebb mikrót használni, de a 80 km így is sok.
Az ORTT a napokban dönt a helyi rádiós pályázatokról, és ha minden igaz, jövőre is megpályáztat több frekit. Ebben a topic-ben érdemes lenne megvitatni a tapasztalatokat, valamint a költségkímélő építési ötleteket, trükköket.
Főként azért is, mert sokan a kezdeti próbálkozások után évek múlva válnak profikká, és addig az úgymond "menő" cégek lenyúlják a pénztárcájukat, mindenféle drága (és több esetben felesleges) eszközök beszerzését rátraktálva.
Itt a lehetőség, próbáljunk meg ezen egy kicsit változtatni!