Keresés

Részletes keresés

Amida Creative Commons License 45 perce 0 0 171601

 

 

 

Fordította: Fórizs László (info)

További fordítások: Vekerdi József

Dhp 12. rész, PTS pts    Dhp 12. rész - Önmaga (Atta Vagga)1. ÖnmagaTartalom [elrejtés]1. Önmaga

(157) Ha önmagát szeretné igazán megismerni,
Arra figyeljen, aki jól figyelt
ama éjszakán – az őrség idején – és átjutott! 1

Bölcsek, legyetek éberek!

(158) Aki a jóban először
önmagát alapozza meg,
s azután tanít másokat,
azt a bölcset nem éri kín.

(159) Magát is úgy formálja, ahogyan másokat tanít!
Győzze le önmagát, és másokat is buzdítson erre!
Bizony mondom, nehéz az embernek
önmagát legyőznie!

(160) Énnek én a menedéke,
mi más lehetne menedék?
Aki magát megfékezte,
az biztos menedékre lel.

 

 

Fordította: Vekerdi József (info)

További fordítások: Fórizs László

Dhp 12. rész, PTS pts    Dhp 12. rész - Önmaga (Atta Vagga)1. ÖnmagaTartalom [elrejtés]1. Önmaga

(157) Akinek kedves önmaga, az őrködjék jól önmagán.
Az éj három szaka közül egyet ébren virrasszon át.

(158) Előbb magával állítson példát a többiek elé,
s csak azután okítson mást. Hogyha így tesz, nem éri gáncs.

(159) Ha úgy cselekszik maga is, ahogyan másokat okít,
s fegyelmezett – fegyelmezhet. Nem könnyű az önfegyelem.

(160) Ki-ki saját segítője. Jobb segítő ki lenne más?
Saját magát fegyelmezze, így segít legjobban magán.

 

 

 

Amida Creative Commons License 1 órája 0 0 171600

 

... ha valaki  nem a tudáson alapuló hit vezérel, az nem károsult, hanem vallásos.

Velük semmi gond nem lehet, mert hitet vitatni galád cdelekedet.

Előzmény: sniffí (171599)
sniffí Creative Commons License 16 órája 0 0 171599

// aki HISZ buddhában az simán valláskárosult  //

Előzmény: sniffí (171598)
sniffí Creative Commons License 16 órája 0 0 171598

.. ne ezt nem gondolom a legjobb let volna .. nem segítettem volna a távozásában ..

 

Előzmény: Amida (171595)
sniffí Creative Commons License 16 órája 0 0 171597

ja .. avilág olyan amijen .. ezekből a gondolásokból KITELLIK...

ezért javasolja minden buddha tudatosodást .. hogy ne csak személyeskedés élményével gazdagodjunk.. mde gazdagodjunk annyira hogy atér is legyen hol.. kivel személyeskedni.

.. na az istent hit ezt aprósággal való foglaltosság szükségének élményét veszi el .. **vallójától**. a tudatosodás értelmezésének lehetőségétől .. ami a lét feltételek biztosítása.. az emberiség számára, alanyi alapon mindenki felelősségeként .

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171594)
Amida Creative Commons License 17 órája 0 0 171596

 szia TiTu!

... a tanulmány irodalom jegyzékében rengeteg Vekerdi fordítás van a Buddha beszédei gyüjteményből.

Némelyik meg van toldva néhány szóval, néhány meg semmivel ... ezek a részek a Fórizs íratok. Nagyon kedvelem ... ezért írtam hogy azzal óvatosan kell bánni.

A két ember gondolkodásbeli különbségét akkor értheted vagy inkább érezheted, ha a fordításokat összeveted. Megéri.

Előzmény: Tiszta tudat (171590)
Amida Creative Commons License 17 órája 0 0 171595

 

Igen. Pontosan ezt láttam.

A legjobbak mentek el ... neki könnyebb, tárt kapukkal várták mind Már persze aki elment.

Mert nem mindegy, hogy TKBF vagy TKBE.

Előzmény: sniffí (171585)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 18 órája 0 0 171594

Amit sniffi gondol, az sniffiről szól.

Amit Tiszta tudat gondol, az Tiszta tudatról szól.

Amit Amida gondol, az Amidáról szól.

Amit én gondolok, az rólam szól.

sniffí Creative Commons License 18 órája 0 0 171593

írásaidból

Előzmény: Tiszta tudat (171588)
sniffí Creative Commons License 18 órája 0 0 171592

a szenvedés vége .. ha okát meg szünzezed.., amikor homokba dugom a fejem/nihilizmus* ami szintén nem éntelen.. hiszren valaki migis van a történet mogott aki elhatárolódna ...*///

Előzmény: Tiszta tudat (171589)
sniffí Creative Commons License 19 órája 0 0 171591

ez a nihilizmus.. ami az itent hitértelmében én telen.. így a létért való felellóség meg sem jelenHET ... hiszen istent képzel maga fölé .. aki *a felellős* a létért .. így léte értelme .., nem a világ sorsa -- sodra, csak a másokkal való viszonya...

buddhizmus -ban valójában pont fordítva .. ezért válik értelmessé az egyed élete hiszen tudja a teremti a világot

Előzmény: Tiszta tudat (171589)
Tiszta tudat Creative Commons License 20 órája 0 0 171590

"
Most még valamit a wu wei-ről. Szerinted a gyökere a buddhizmus, vagy a tao?"

Persze hogy Tao.

Ruzsa F. Szánhkja filo könyvét olvastam,....meg most amit felraktál tanulmányt,....köszi.

Előzmény: Amida (171582)
Tiszta tudat Creative Commons License 20 órája 0 0 171589

"nihilizmus mit **én telenségnek** vélsz- "

 

minden sejt éntelen,.....felismerése a szenvedés vége,.....talán...

Előzmény: sniffí (171586)
Tiszta tudat Creative Commons License 21 órája 0 0 171588

" amikor nem tudásból .. mégis a hitelességet vizsgálod.. nekem ellent mondásnak tűnik .. jó esetben IS."

 

Miért feltételezed, hogy a nem-tudásból vizsgálom a hitelességet????......ezt honnan gondolod?....

Előzmény: sniffí (171586)
sniffí Creative Commons License 29 órája 0 0 171587

bocsi csak össze raktam

 

buddhai szempontból ...

a buddhaiság szellemiségének elérése minden értelmes lény, értelmes igénye.

így gautama istenként való imádatának sujkolása ..tanai szent iratokká degradálása, ....a szellemi fejlődés el lehetettlenítése, .... a fenntartható civilizáltság ellehetettlenítése/ viszályok.. háborúk.. járványok..melegek... halál/.

Valójában szellemi terror az értelem ellen .. a hatalpmmal vissza élés .. ékes bizonyítéka.

Az emberiség Buddhává válása, migráns áradatnak számítana e .. a világegyetem jelen teher viselő képességének .. na ezt nem tudom... / tapasztalatom szerint nem .. de ezt leht az egóm mondatja velem/

a buddhai éntelenség = a nem uralom-hatalom szempontú *egyed fejéődés*/*fajtársakon/

 

/// nem pedig biorobot gyártás isten nevében .. szellemi rabszolgaság **az ösztön-megalománia oltárára .. //

sniffí Creative Commons License 29 órája 0 0 171586

nihilizmus mit **én telenségnek** vélsz- .. ez nem visz sehová.. csak a tudatlanságpt.. egót növeli .. amikor nem tudásból .. mégis a hitelességet vizsgálod.. nekem ellent mondásnak tűnik .. jó esetben IS.

a buddhai éntelenség = a nem uralom-hatalom szempontú egyed fejéődés

Előzmény: Tiszta tudat (171581)
sniffí Creative Commons License 29 órája 0 0 171585

.. biztodab azért kellett mennie TKBF ről mert annyira, JÓ /R.F./ !

Előzmény: Amida (171582)
sniffí Creative Commons License 29 órája 0 0 171584

buddhai szempontból ...

a buddhaiság szellemiségének elérése minden értelmes lény, értelmes igénye.

így gautama istenként való imádatának sujkolása ..tanai szent iratokká degradálása, ....a szellemi fejlődés el lehetettlenítése, .... a fenntartható civilizáltság ellehetettlenítése/ viszályok.. háborúk.. járványok.. halál/.

Valójában szellemi terror az értelem ellen .. a hatalpmmal vissza élés .. ékes bizonyítéka.

Az emberiség Buddhává válása, midráns áradatnak számítana e .. a világegyetem jelen teher viselő képességének .. na ezt nem tudom...

Amida Creative Commons License 1 napja 0 0 171583

 

szia polária

 

... tetszik hogy kiválasztottál három alapvetést. Remélem folytatod a nyilvános gondolkodást mert ezek egy világi számára nagyon fontos dolgok ...

Most szépen elkezdheted kirostálni.

Előzmény: polária (171579)
Amida Creative Commons License 1 napja 0 0 171582

 

 

... az igaz, hogy emlékszem mennyi zsákutca meg értelmetlen kanyargással közlekedtem és valóban az ösztönöz csak, hogy leírjam hogyan jöttem rá a tévedéseimre és hogyan léptem azokon túl, olyan pontra amiből kitekintve mint nézőpontból  érthetővé váltak a dolgok. összeáltak egyetlen rendszerré. Az ilyen remdszereket ahol minden függ mindentől elég sokat lehet veszíteni, ha csak úgy megpiszkálunk találomra valamit, de azt nem jártuk elég alaposan körbe ... mindig jobbra tartva .... mert a tisztelet kijár.(csak viccelődöm)

 

Én soha nem gondoltam, hogy ettől én több vagy jobb vagy más leszek, de túl sokan gondoltak rólam ilyesmit. Egoista vagyok ... nyilván.

 

A Buddha beszédei gyüjteményt én különösen óvatosan ajánlgatom, ha egyáltalán ajánlom. Az abban lévő benáreszi beszéd jól példázza ezt. Bajságos elképzelni, hogy az ateista Buddha különösebb igényt formált volna az istenek és a Tan vonatkozásában elismerésre. Tehát azt  olvasom ki a szöveggyüjteményből, hogyan erősődött a vallási elhajlítás.

Ezt akkor értettem meg igazán, amikor elovastam egy kitnő tanulmányt.

 

Írtam lentebb, hogy a mahajána megmentett tartalma azért  tekinhető filozófiának, mert Nágárdzsuna is és Vaszubandu is filozófusok voltak. Ami a "Buddha beszédei" gyüjteményt illeti az kolostori hagyaték.

Egyszerűen arról van szó, hogy az világos kell hogy legyen a Buddha nem akart vallást alapítani. Éppen olyasmit tagad, amit a vallások meg akarnak menteni. Az éntelenség elég lehangoló tud lenni, ha belegondol valaki megfelelő ismeretek hiányában.

A Tan nem sok biztatást meg igérgetést tartogat azok számára akik valami gondoskodást keresnek. Nekem egy pillanatra nincs már kétségem, hogy bár világvallás lett a buddhizmus, de csak annyi a közös bennük, hogy le van írva a Buddha neve időnként mind a kettőben. A vallás eszmetörténet. Amivel a filozófia nem egyeztethető össze.

Mondjuk a teológia az meg valami, de nem is tudom mi. A Buddha kifejezetten kerülte a metafizikai spekulációkat. Voltak kérdések amikre egész életében nem adott válaszokat.

 

Most még valamit a wu wei-ről. Szerinted a gyökere a buddhizmus, vagy a tao?

 

... és akkor a tanulmány,  amit fentebb említettem;

 

Dzsaj Bhím Közösség » Ruzsa Ferenc: Gótama nem volt buddhista

www.dzsajbhim.hu/ruzsa-ferenc-gotama-nem-volt-buddhista/2009. júl. 26. - Gótama[1] nem volt buddhista. Ez persze nem meglepetés. Jézus sem volt keresztény; a próféta is csak igazhitű lehetett, semmiképpen sem ...

 

... gondolom Ruzsa Ferencet nem kell bemutatnom.

 

 

Előzmény: Tiszta tudat (171581)
Tiszta tudat Creative Commons License 1 napja 0 0 171581

Szia.

 

 

…….. vizsgálódást folytatok Buddha beszédei hitelességével kapcsolatban.

Kulcsszavakra keresek rá és összevetem a szentiratok tanításával. Vannak ütközések, meg találok érdekes dolgokat…… Valahogyan,…. talán tapasztalat, de nagyjából el tudom dönteni, ha a fordítás nem megfelelő, vagy hamis.

Ind. történelme valamiért nagyon száraz számomra,..nem igazán szoktam ilyent olvasni, viszont a valóság, ami önmagam megismerésére irányul, az nagyon is érdekel, ezért is vizsgálódom a tanításokban.

Azt gondolom, ami kulcsszavakat adtál,……. sok idő energia volt mire felismerted az igazságtartalmukat,….én miért is ne venném át,…miért is  kutakodjak tovább utánuk, mikor ideraktad készen.

Az a pár „kulcsszó” ami tőled származik, de megtalálható a tanban,/mert alaposan utána jártam/….ezek folyamatos észben tartásával, nagyon is gyakorlati hasznom származik belőle,…… ez is egy törekvés lehet, ahogyan a nyolcrétű ösvény…..

 

Mutatok egy számomra érdekes dolgot Buddha beszédeiből. Eddig sehol nem találtam Gautamától a nem-cselekvésre utaló szöveget,……most ráleltem erre a  „csírára” amiből,…. talán kifejlődött a

 wu wej filozófiája. ,…ezt hosszan magyarázza, de a lényege ez:

 

 „………Milyen a fekete és fehér következmény nélküli, sem fekete, sem fehér cselekvés, a tettek megsemmisítését eredményező cselekvés?

Eltökéltség a fekete következménnyel járó, fekete cselekvésről való lemondásra, eltökéltség a fehér következménnyel járó, fehér cselekvésről való lemondásra, eltökéltség a fekete-fehér következménnyel járó, fekete-fehér cselekvésről való lemondásra - ezt nevezik fekete és fehér következmény nélküli, sem fekete, sem fehér cselekvésnek, a tettek megsemmisítését eredményező cselekvésnek. Ezt a négyféle cselekvést ismertem fel, éltem át, és tanítom, Punna.”

 

……a hosszabb magyarázatot /nem akartam ide bevágni/ itt megtalálod, ha érdekel: BUDDHA BESZÉDEI Vekerdi József fordítása. Kutyautánzó példabeszéd.

 

…..lehet hogy rosszul értelmezem,…. nem is a nem-cselekvésről szól,….ki hogyan értelmezi,..de egy kis elmélkedésre, vizsgálódásra mindenképpen jó.

 

…...mivel véleményt nem akarok írni, …ez is az éntelenség törekvésemről szól,…mivel most már törekszem az advaita gondolkodásmódra, a minősítésekről is próbálok lemondani,…ezért is rakok fel Buddha beszédeket mostanság, amit érdekesnek találok. Beszéljen helyettem ő,…jobb szóvivőt nem is találhatnék…..

 

 üdv.

Előzmény: Amida (171576)
sniffí Creative Commons License 2 napja 0 0 171580

nem gondolom az --istemság fogalma- bármi modon .. nem gátja a ** tudhatónak .. megoldhatónak**.

.. a többi rendben van ,, hiszen Gautama 2500 évvel ezelőt ugyan ezt találta .. csak a kor szellemisége - infrastruktúrája.. más szöveg környezetett igényelt  ...

Előzmény: polária (171579)
polária Creative Commons License 2 napja 0 0 171579

Dr Sheldrake Az élet új tudománya című művében felveti, hogy a létezést az energián és az anyagon kívül  automatikus szervezőerők is irányítják. Ezek okozati hatotényezők, mivel a forma- és viselkedésminták előképeiként szolgálnak. Nem a szó szokásos értelmében vett energiával bírnak, mivel hatásaik átjutnak a tér és idő gátjain, ami az energia áramlásában akadályt jelentene. Távoli hatásuk éppoly erős, mint közelről. E hipotézisnek megfelelően bármikor, ha egy faj egyede elsajátít új viselkedési mintát, ez megváltoztatja az adott faj oksági szintjét, legalábbis enyhe mértékben. Ha e magatartás elég sokáig ismétlődik, akkor ˝morfikus rezonanciája˝ kihathat az egész fajra. Ezt a láthatatlan mátrixot morfogenetikus mezőnek nevezte el, a ˝morph = forma˝ és a ˝genezis = létrejövés˝ szavakból. Ezen oki-szféra működése a távolrahatást is tartalmazza, mind térbeli, mind időbeli jelentésben. Ez annyit jelent, hogy a morfikus mezők átterjednek a téren és időn, s az események képesek hatni a bárhol, más időben végbemenő eseményekre. Ennek egy példáját mutatja be Lyall Watson: Életáradat: a tudat biológiája című könyvében, amelyben leírja a ˝a századik majom ˝ elméletet. Watson azt látta, hogy miután majmok egy csoportja megtanult egy bizonyos viselkedést, más szigeten élő majmok a kommunikáció ˝normális˝ módjának lehetősége nélkül egyszer csak szintén tudták ugyanazt .

Dr. David Bohm a ˝Revisions˝ című folyóiratban azt állítja, hogy ugyanez igaz a kvantumfizikában. Leírja, hogy az Einstein-Podolsky-Rosen kísérlet szerint van helyhez nem köthető, vagy szubtilis kapcsolat a részecskék között. Azaz a rendszernek egy KOLLEKTIVITÁSA, amit nem tulajdoníthatunk csupán e részecske sajátjának, hanem az egésznek. Emiatt bármi, ami a távollévő részecskékkel történik, más részecskék alaki mezőjére is hatással lehet. Bohm továbbmegy, és azt állítja, hogy az ˝univerzumot kormányzó időtlen törvényekről alkotott elképzelés úgy tűnik, nem tartható fenn tovább, mivel maga az idő is  a kifejlődött szükségszerűség része˝. A kreatív munkálkodás , mely reform-gondolatokat szül, s amelyek segítségével friss teljességre bukkanhatunk, hasonló az alkotó valósághoz, mely az evolúció során kinál lehetőséget új minőségek felmerülésére. Az alkotó folyamat különálló tényezők egymáshoz kapcsolódása által létrejött komplett és magasabb szintű egészek következő fejlődési állomása˝.

A létezés  tehát  integrativ egység és egyetlenség. Jung által emlegetett "arche-tipus" illetve a freudi  "közös tudattalan" elméletei is ide értelmezhetők.
Ha pedig  előreszaladunk akkor mentalitást azaz spiritualitás is feltételehetünk egyetemességi szinten,igy aztán az Isten fogalmához érkeztünk el.Mármint a közelébe.
ez a lét nemcsak formavilág és életelevenség, hanem mentális és akár etikai centumában-magasában is kollektivum és  együttható és egységes.A vaskossági szinteken megtapasztalás,átélés által a rengetegféle lények kitermelik a tanulságaikat és ezek közkinccsé válnak , KOLLEKTIV HASZNOSULNAK és ez az egyetemességi integráltság olyan mint egy objektiv lény amelynek tartalma a Törvény. Az egyes hat a közösre,amaz pedig visszahat rá. Szó sincs arról hogy  a tulméretezett istenség ránk tehénkedne szeszéllyel :))
Tulajdonképpen egy tudományos istenfogalom felé fejlődünk és ez remélhetően pozitivan odahat majd a sokezer vallás giccses,tullihegett istenképére is !

sniffí Creative Commons License 2 napja 0 0 171578

a filozófia szellemiségek találkozása.

amit TE annak vélsz az valláskárosultak .. vitaforuma a létről. a praktikusabb istenekről .. akik vigyázznak, tanaik terjesztőire.....

a buddhizmus is vallási félre értés következménye...

a buddhák vélt kipusztítása után .. tanaikat követők vallási irányba fordítása ....   !!!!

ígylett Buddha imádható.. akát Jézus ... követőik meg halandóg

mit sem értve, a szellemi fejlődésről.. teremtőiség fokozhatóságáról ..

.. haláltalanság kapuja kitárva .. az által hogy elkezdte TANÍTANI a lét állapotának fenntarthatóságát ....

 a már jelenlévő filozófiainak mondható,  halandóságot eredményező verziökhoz képpest ...

 

Előzmény: Amida (171577)
Amida Creative Commons License 3 napja 0 0 171577

... elnézést, kimaradt valami fontos!

Nem jelenti a lentebbi fejtegetésem azt, hogy a mahajána álságos lenne. ugyanis a mahajána fejlődése a filozófia aíkján is megtörtént mégpedig filozófusok alkotásaként, és nem vallási megfontolásokból. Az egyik ilyen változás Nágárdzsuna munkája, a másik Vaszubandu és köre alkotása. Elvben talán visszavezethető lehet a Tan tartalmára, de ez nem szükséges feltétel. Itt ugyanis a filozófia természetes fejlődéséről van szó, ami a tudás bővülésének következménye. Mind az ortodox mind a heterodox rendszerek alapja ugyanis az ind tudomány, ami egy rendszerként - több ellemből - képes volt szilárd alapokat létrehozni. Itt természetesen vallási megfontolások nem játszottak.

 

Alapja a szánkhja vagy számkhja (szanszkrit) az egyik legrégibb ind filozófiai rendszer, a hat darsana (hindu szemléletmód) egyike. Alapítója a hagyomány szerint Kapila. 

[wikipedia]

 

... és az abhidharmában is megjelentek a tudás bővülése okozta változások. Ez nem vonatkozik azonban a vadzsrajánára, mivel az teljes mértékben vallássá lett.

Az alapeszme ugyanis az advaita gondolkodás amiért a 8. században Sankara az ortodox rendszert(a hindut) is megreformálta, szintén átvéve a Tan több tételét.

 

 

Amida Creative Commons License 3 napja 0 0 171576

 

... semmi konkrétumot nem szeretnék leírni, de mondjuk nekem mindig izgalmas kérdés volt és maradt, mik hiteles és mik módosított tanítások vannak, mert elfogadhatatlan változtatások a vallássá alakulás kényszere a vallások között sok dologban követelt változtatásokat. A kolostorok a szerzetesek nem igen szándékoztak éhen halni, másfelől pedig a politikával alkut kötni nem egy életbiztosítás.

Eklatáns példa erre a korai - théraváda - szakaszban keletkező megítélése az elhajlásoknak és azok többségének elutasítása. Amit mostanában találtam, az ennek a kiváncsiságomnak megfelelő keresgélésekből származik és alapvetően a 119. oldaltól kezdődően elég meglepő elgondolások létjogosultságát hitelesíti az irodalomjegyzéke.

 

Én az első oldallal kezdtem, de nem bántam meg.

Lakos Katalin A korai buddhizmus szerepe az ókori India ... - doktori doktori.bibl.u-szeged.hu/2976/1/Disszertacio.pdfÍrta: K Lakos - ‎2016 - ‎Kapcsolódó cikkek Buddha beszédeit és tanításait a korai keleti közép-indiai nyelvjárásban adta el , .... elbeszélése, amely számos fontos történelmi részletet és hitelesnek.

 

Van egy nyomasztóbb problémám korábbról a benáreszi beszéd kapcsán.

Ott van egy utalás arra, hogy nem egy alkalommal forgatta meg a Buddha a Tan kerekét, de aztán a fordításokban már egy forgatás következtében kialakuló több fordulatról írnak.

A megforgatások  mást jelentenek mint egyetlen megforgatáson belüli fordulatok számbavétele. De mint írtam a számbavétel már Patandzsali  kora óta fontos eleme az ind filozófiának, A disszertáció egy fontos felvetése, hogy hindu rendszerként tekint a a buddhizmusra és a dzsainizmusra. Ilyen alapon  ír ortodox és heterodox iskolákról. Mindezek alapján a Buddha beszédei c. gyüjteményt és annak tartalmát fenntartásokkal kezelem. Nem szabad elfelejteni mekkora kamuzás van a benáreszi beszéd vonatkozásában az istenek sikongó öröméről, hogy végre a Buddha kinyilvánította a Tant. Ez maszlag és nyilvánvalóan mitosz, ...

 

... szerintem aki nem elég elővigyázatos az egy szép napon arra ébred, hogy a Buddhához imádkozik. Vallást vallásra cserélni az tök értelmetlen dolog. Filozófiából vallást csinálni az meg gyakorlat. Így alakult ki a kommunizmus is, és a vallások gondozóinak hierarchiája bennük. Az egyikben plébános van, a másikban párttitkár. Ez persze nem véletlen, de ez most lényegtlen. Én csak azért rángattam elő most ezt a dolgot, mert aki az életfilozófiáját tette a tanra, annak érdemes óvatosnak lenni. De, természetesen tegye mindenki azt, amit tennie kell. Erre nincs recept.

 

Valamit valamiért azért leírhatok, mivel a Kánon harmadik kosara az abhidharmák, inkább érdemes azzal foglalkozni mint a szútrákkal, ráadásul aki önállóan tud és szeret gondolkodni és dönteni, abban tovább fog erősődni a tudatosság és a tudás alapú elfogadás. A mai tudományok pedig rengeteg filozófiai megfontolását a Tannak igazolják. Tudni valamit az szuper. Hinni valamit az egy másik dolog.

 

Szóval: Minden állandótlan. Törekedjetek.

 

Előzmény: Tiszta tudat (171570)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 3 napja 0 0 171572

És így mi a buddhista válasz arra a kérdésre, hogy:

.

Akkor mit is tegyünk?

.

Ha ide írsz, akkor ide írj.

Ha nem írsz ide, akkor ne írj ide.

/

Ha ülsz, akkor ülj.

Ha állsz, akkor állj.

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171571)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 3 napja 0 0 171571

Valamint sem nem egyik sem, sem nem mindkettő.

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171565)
Tiszta tudat Creative Commons License 3 napja 0 0 171570

Buddha beszédei részlet.

 

………lehetséges-e, uram, hogy valaki ne bánkódjék nem létező belső dolgok miatt?

- Lehetséges, szerzetes - válaszolta a Magasztos.

- Előfordul, hogy például valaki nem vall ilyen nézeteket: „A világ azonos az Énnel, halálom után ezzé válok, állandó, örök, változatlan, nem mulandó leszek, mindörökre ugyanaz maradok.”...[stb.] Az ilyen ember nem szomorkodik, nem gyötrődik, nem jajveszékel, nem veri mellét, nem esik kétségbe. Így lehetséges az, hogy valaki nem bánkódik nem létező belső dolgok miatt.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan birtokot birtokba venni, amelynek birtoklása állandó, örök, változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad. Nos, szerzetesek, ismertek-e olyan birtokot, amelynek birtoklása állandó, örök, változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek olyan birtokot, amelynek birtoklása állandó, örök,

változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan egyéniségelméletet követni, amelynek követőjét nem éri bánat, szomorúság, szenvedés, keserűség, gyötrelem. Nos, szerzetesek, ismertek-e ilyen egyéniségelméletet?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek ilyen egyéniségelméletet.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan vallási nézeteket vallani, amelyeknek vallóját nem éri bánat, szomorúság, szenvedés, keserűség, gyötrelem. Nos, szerzetesek, ismertek-e ilyen vallási nézeteket?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek ilyen vallási nézeteket.

- Szerzetesek, ha léteznék Én, akkor ugyebár Enyém is léteznék?

- Úgy van, urunk.

- És ha Enyém léteznék, akkor ugyebár az egyén Énje is léteznék, szerzetesek?

- Úgy van, urunk.

- De mivel, szerzetesek, valójában és ténylegesen nem észlelhető Én és Enyém, ez a tévtan:

„A világ azonos az Énnel, halálom után ezzé válok, állandó, örök, változatlan, nem mulandó leszek, mindörökre ugyanaz maradok”, nemdebár, kizárólag és teljesen együgyűség?.........

Aventinus Creative Commons License 3 napja 0 0 171569

Az aktuálpolitika itt offtopik, a következő aki ezzel próbálkozik végleges kitiltást fog kapni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!