Keresés

Részletes keresés

Tiszta tudat Creative Commons License 19 órája 0 0 174780

 

 

Mint a vízet markoló ököl.......megragadni?....nincs mit. 

 

 

 

Előzmény: hernyótalpas csodacsákány (174777)
Tiszta tudat Creative Commons License 19 órája 0 0 174779

 

Válj TE is buddhává"

 

erröl ez jut eszembe:

 

"1./a Hamis megvilágosodás

 

Szívünknek se kezdete, se vége.
Az eredendő szív nem jut buddha-állapotra.
Az eredendő buddha-állapot Buddha zagyva fecsegése.
A lét eredendő szíve út az eltévelyedéshez.

 

41./b A tudatnak...

 

A tudatnak se kezdete, se vége.
A velünk született tudat nem buddha-természetű.
A velünk született buddhaság hamis buddhaság.

A velünk született tévtudat egyetlen vagyonunk."

 

 

Előzmény: evolúciómérnök (174775)
hizi Creative Commons License 25 órája 0 1 174778

igen .... ::)))))

Előzmény: Amida (174776)
hernyótalpas csodacsákány Creative Commons License 2 napja 0 0 174777

a valóság maya természetét a tudatos úgy ismerheti fel... s a teremtés mikéntjét.

a valóságát mibe bele született vizsgálva, felismeri a van úgy épül fel, hogy miért kikényszeríti a hogyant... . Felismerve a valóság az nem valami, hanem valahogyan*/*okság,  az atomi struktúrától a biológiáig/, így az nem birtokolható .. legfeljebb fenntartható. Ezért megvalósítható a haláltalansága.

.. így tudatoson teremtheti környezetét , biztosítva jövőjét. Míg az ösztönből lévők.. annak birtoklásáért élnek-halnak csupán.

Amida Creative Commons License 2 napja 0 0 174776

evolúciómérnök Creative Commons License 3 napja 0 0 174775

Az *ösztön* az igazat-dogmát követi /birtokol-politizál-vall/.A *tudatos-értelmes*, a teret akarja /gondolkodik/.Az ösztönös a kényelmét akarja.A tudatos ismeretlent keresi.// keresi az ismeretlent, hiszen tapasztalja a harmoniátlanságot.. mi viszályt betegséget , háborút.. halált szül a környezetére. //.. haláltalanság kapuja kitárva...*// *Gautama buddha -2500 éve//Keserű buddha//**válj TE is buddhává**/

sniffí Creative Commons License 3 napja 0 0 174774

Az *ösztön* az igazat-dogmát követi.

A *tudatos-értelmes*, a teret akarja.

Az ösztönös a kényelmét akarja.

A tudatos ismeretlent keresi.

// keresi az ismeretlent, hiszen tapasztalja a harmoniátlanságot.. mi viszályt betegséget , háborút.. halált szül a környezetére. //

.. haláltalanság kapuja kitárva...

/buddha/

Tiszta tudat Creative Commons License 3 napja 0 0 174773

 

Ez egy tiszta Advaita poszt! Köszönöm. Meg az előző posztod is köszönöm.

 

....még annyit hogy:

 

"Midőn Avalókitésvara bódhiszattva a végső bölcsességbe mélyedt, felismerte az öt halmaz ürességét és megvált minden szenvedéstől."

 

Namaszte.

Előzmény: Amida (174771)
Amida Creative Commons License 3 napja 0 0 174772

 Gáti Bence??? Nemááááá!!!

Előzmény: ferenc5940 (174757)
Amida Creative Commons License 3 napja 0 0 174771

 

 

ha van az Egy és van ruhája az nem egy hanem kettő

de tulajdonos sincs és tulajdon sem nincs

szived sincs mert a szív a testé én nem a test vagyok, a test nem az én testem, és semmi nincs ami az enyém.

 

van megjelenési forma? Van, de üres. tömeg, energia, információ ... teljesen éntelen.

 

"Midőn Avalókitésvara bódhiszattva a végső bölcsességbe mélyedt, felismerte az öt halmaz ürességét és megvált minden szenvedéstől."

Szív szútra

 

... látod, ahányan vagyunk, annyi út van... ;)

Előzmény: Tiszta tudat (174749)
gloria mundi Creative Commons License 3 napja 0 0 174770

a forum tulajdonosának adja ki magát"

és ebben nem téved (bár inkább topik, de az mindegy).

a topik a világ része olyan amilyen és egyenesen nem lehet más. még mindig jobb mint pl. egy kolostor mivel ezt egyszerűen ki lehet kapcsolni

  

Előzmény: hizi (174756)
Amida Creative Commons License 3 napja 0 0 174769

Nem gondolom, hogy oktatni bárki bárkit is tudna. Lehet mondani dolgokat amiket valaki segítségnek tekint van aki meg egoizmusnak. Nem gondolom, hogy itt villantanék ... keveen vannak akikkel lehet elérni eredményeket, de az információ hiánya odavezet, hogy sokan nem is értik hogy lehet sokszor a másiknak igaza. Engem meg nem érdekel.

Alapvetően a kezdeteket mindig azonos tévedések jellemezik, mert a társadalmi konszenzuális nevelésben részesült, és a laikus miért is tudná átadni a filozófia lényegét, ha amúgy fél a szingli léttől és vágyik az akolba.  Most látni igazából a világban tapasztalni ezt a jelenséget.

De alapvetéseket tudomásúl kell venni mint az axiómákat más tudományokban, de persze éppen a Buddha dogmákat nem alkotott.Nagyjából úgy vélekedett az átadásról, ahogy én. Sok gondolat megegyezik más elméletek megfontolásaival de a hasonlóság csak látszat. Túl sok érzelemmel nem kínlódom, amúgy is el kell vetni, mert a bioszférában nincsenek érzelmek, különösen annak a fajnak az esetébn, amelyik átlépte a rubicont.

 

Aki komolyan érdeklődik először  ha van társasága ebben a témában kezdje a négy Dharma pecséttel.

De az alapvetés a következő:az ember két alkotó, leginkább a testben értékelhető, de ami én vagyok annak semmi köze az anyagvilághoz és ezt is tanítja a Buddha. Van hasonló gondolat a vallásokban, de a Tan filozófiájában nincs.

Ellenben mégis leginkább vallásokkal találkozott és kénytelen volt alkalmazkodni. Az ókor, de a középkor sem arról híres, hogy értelmes dolog lett volna a hittel szembe menni illetve az információk hiányával.  A Tant ma a tudat tudományának nevezik minden olyan tudományban amelyik szociológiával, pszichológiával, pszichiátriávak és neurológiával foglalkozik.

A Buddha  sok egészen új dolgot tanított, nagyjából Európa a nagy görög filozófusokkal kezdett bele, majd Kant  idején tudták összeveztetni egyetlen rendszerbe, Nágárdzsuna tanításai alapján amikben az ürességgel és az éntelenséggel foglalkozott.

 

Ami az ember test-és-tudat abban elég sok a zavar és a titok, de nem a test vagyunk. Az emberiség nem is tudja képes vagy hogyan képes a tudat kapcsolatot teremteni a testtel amennyiben egy faj kiverekszi magát az evolúción túlra.

 

A négy pecsét: nem akarok kopácsolni, itt egy forrás aminek a fordítóját személyesen is ismertem, és volt idő amikor sokat segített, nem csak nekem, sokaknak.

Négy dharma pecsét - Lelketlen Béka dharma.blog.hu/2009/11/16/negy_dharma_pecset2009. nov. 16. - A Buddha tanításának foglalata, tömör összegzése, s egyben védjegye az, amit a Négy dharma pecsétnek (四法印) neveznek.

Ahogy a Buddha ...4 alkalommal látogatta már meg ezt az oldalt. Utolsó látogatás ideje: 2018.01.22.

 

Azt javaslom, hogy ezt tudással kell elfogadni és tudással kell vizsgálni, ahogy az aranyműves teszi, mert ha nem aranyat kopácsol akkor csak ráfizet. Én sem érzem magamat arra joosítva hogy másokból csináljak valamit. Nki magának, magában önmagáért kell ezt elvégzni, mert alegfontosabb a legértékesebb a világon az ami vagyunk mi, és nem a test vagy nem is az ember.

Mese nincs el kell fogadni, meg kell érteni, és így kell a világra tekinteni. Nincs rinya, a tudományoknak - egyiknek sem - mond ez a négy axióma ellent.Nem tesz látványos megkülönböztetést - tehetne - de két tudatállapotról szól, az egyik a szamszára a másik a nirvána.

Aki nem tudja benyelni, ne is pazarolja az idejét a Tanra.

 

Aki ovább szándékozik tipegni, annak ez a szorgalmi feladat, de csak annyi, hogy olvasgassa.

阿部正雄 Abe Masao (1915-2006) - Terebess https://terebess.hu/zen/mesterek/AbeMasao.htmlZen, buddhizmus és nyugati gondolkodás. Fordította: V. Szabó László A fordítás alapjául szolgáló eredeti mű: Abe MasaoZen and Western Thought, ...

 

Aki hittel és hitből követti a tant az vallásos budhista. Aki gondolkodva vizsgálódva elmélkedve és meditálva halad az tudássl követheti és ez igen bíztató, ambátor elég embertelennek tűnhet.

Bárki kérdez bármit tőlem, ha akar, vitatkozhat is mert kell vitatkozni ... én ennyit szóltam.

 

Gyémánt szútra (Terebess Ázsia E-Tár) https://terebess.hu/keletkultinfo/gyszutra.htmlGyémánt szútra (Vadzsraccshedika Pradzsnyápáramitá Szutra) a buddhista kanonikus irodalom korai, kiemelkedõ darabja, és mint ilyen a zen szellemének ...2 alkalommal látogatta már meg ezt az oldalt. Utolsó látogatás ideje: 2018.05.18.

Ebben a topikban  hallgassatok TiTura. Ő Tiszta Tudat, akivel sokat és kölcsönösen hatottunk egymásra, és ez nagyon jó. Hálás vagyok ezért.

vitumergula Creative Commons License 4 napja 0 0 174768
Előzmény: Tiszta tudat (174766)
vitumergula Creative Commons License 5 napja 0 0 174767

Igen, s a lét: egótlan. Ezért nyílt, ezért történhet meg minden.

Előzmény: Tiszta tudat (174766)
Tiszta tudat Creative Commons License 5 napja 0 0 174766

 

......én köszönöm a bizalmad meg hogy időt szántál rám és megosztottad a gondolataidat. Van új dolog benne ami hasznos lehet számomra, amit érdemes lessz majd megfontolnom. 

 

A kinyílás a dolgokra akkor következik be mikor az egó a háttérbe szorul.

 

namaszte

 

Előzmény: vitumergula (174765)
vitumergula Creative Commons License 6 napja 0 0 174765

A szenvedés, persze, amennyire valós, ugyanolyan illúzió is. Ezért az ember könnyen azt gondolhatja, hiheti, hogy legyőzte, de egy illúziót nem lehet csak úgy legyőzni. Az, amikor az ember már azt hinné, hogy sikerült, újra feltámad. És így, a szenvedésnek soha nem lesz vége. A szamszára végtelen, a nirvanába pedig út nem vezet, mert az út, maga a nirvána. Úton lenni, ezért jó. :) Megérkezni pedig ezért rossz, mert aki megérkezik, az mindig a szamszárába érkezik.

 

Bizonyos helyeken az újonnan érkezetteket sírva, jajveszékelve fogadják. Tudják, hogy ez így van. Csak a mi kultúránk, civilizációnk olyan, hogy örömujjongásba törünk ki, ha egy csecsemőt látunk. 

 

Köszi, hogy olvasod, jó írni "olyasvalakinek", aki konyít a dolgokhoz.

 

 

Előzmény: vitumergula (174764)
vitumergula Creative Commons License 6 napja 0 0 174764

A szenvedés oka általában ismeretes a buddhizmusban. Erről elég szó esik. A szenvedés értelméről viszont -  merthogy az is van neki - már annál kevesebb. Azt gondolom, a szenvedés értelme, hogy az ember az anyagi természetet levetkőzze, legyőzze és fölülemelkedjen önmagán. Ha nincs, ami ösztönözné ebben, akkor léha volna és tunya, és nem törekedne.

Előzmény: Tiszta tudat (174761)
vitumergula Creative Commons License 6 napja 0 0 174763

Gyermekkorban valóban nagyon közel vagyunk hozzá. Aztán eltávolodunk, annak az állapotnak az emléke viszont, az kitörölhetetlenül velünk marad.

Előzmény: Tiszta tudat (174760)
vitumergula Creative Commons License 6 napja 0 0 174762

Sokrétű dolog ez, azt gondolom. Ahány lény, annyiféleképpen szenved.

Előzmény: Tiszta tudat (174761)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174761

 

"A szenvedés, mint ösztönzőerő, nem véletlenül van belekalkulálva a létbe."

 

Ez érdekelne, hogy mit gondolsz erröl úgy bővebben.

 

 

Előzmény: Tiszta tudat (174760)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174760

 

Voltunk ott gyermekként,....van erröl egy nóta,....visszavágyódás abba az édeni âllapotba.

 

https://m.youtube.com/watch?v=2hA7VnvNxo8

 

 

Előzmény: vitumergula (174758)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174759

 

Még nem. Jónak tűnik.

Köszi. Elolvasom.

Előzmény: ferenc5940 (174757)
vitumergula Creative Commons License 6 napja 0 0 174758

Szóval, ha jól értelek, akkor Téged a fájdalom, a szenvedés ösztönöz/ösztönzött a keresésre. Nem vagy egyedül. A szenvedés, mint ösztönzőerő, nem véletlenül van belekalkulálva a létbe.

 

Anélkül valószínűleg élnénk csak, mint Marci Hevesen, és olyan jól el volnánk a szamszárában, mintha csak a nirvánában volnánk. 

Előzmény: Tiszta tudat (174749)
ferenc5940 Creative Commons License 6 napja 0 0 174757
Előzmény: Tiszta tudat (174754)
hizi Creative Commons License 6 napja 0 1 174756

TT! Amida tiz éve játssza a budi forum  okostojását......folyamatosan kárt okozott ITT a nagyképűségével és arroganciájávaL.. mindenkit mindig kioktat..ő az aki mindent jobban tud... téged pedig a kedves tanitványának képzel..és igy hol megdicsér hol  megdorgál.... a forum tulajdonosának adja ki magát,embereket eltanácsol innen....elképesztő ez az ego jászma amit itt müvel....RÁADÁSUL a szövegértelmezése  már egy öreg beteg emberé.....na ennyit erröl a  Mesterröl...csááá....

 

Előzmény: Tiszta tudat (174753)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174755

 

"a szenvedésből van kiút is. Ez az amit a Buddha megmutatott nekünk embereknek"

 

Az ellobbanás a kiút, és az már nem itt zajlik a "szemétdombon",...az elképzelhetetlen.

 

Előzmény: Tiszta tudat (174754)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174754

 

 

.... ...a nirvánához képest szemétdomb, ...egy gilisztának meg mennyország.  Nem  azért írom mert nincs örömöm, vagy annak élem meg,....eléggé jókedvü fickó vagyok,....csak hát nehéz láni a lények szenvedését.

 

Nem szeretném ezt a "ruhát" újra felvenni,...sok vele a nyűg.

 

Jô olvsani téged mert nagyon emberien írsz. Tanulságos.

 

Üdv.

 

 

 

 

Előzmény: ferenc5940 (174752)
Tiszta tudat Creative Commons License 6 napja 0 0 174753

 

Azért te is változtál. Régebben nem írtál ilyeneket. 

 

A sok nézőpont egy ösvényre terelődik???.....nem mondhatod hogy Amidának nincs ebben nagy szerepe. Szerintem ez egy jó irány, a sok küszködés meg a jó filozófia ide vezet,....semmi sem volt értelmetlen, minden úgy történt ahogyan történnie kellett. 

Ebböl tanulunk.

 

 

Előzmény: hizi (174751)
ferenc5940 Creative Commons License 6 napja 0 0 174752

Szemétdomb? Kinek hogy. Aki szemétdombként éli meg annak bizonyára az is. De vajon mitől? Kitől?

Igen, van szenvedés, a szenvedésnek van oka. És ami nem mindegy, a szenvedésből van kiút is. Ez az amit a Buddha megmutatott nekünk embereknek. Vagy bővebben, minden érző lénynek.

Meg azért van öröm is és van boldogság is. Igaz ezek is, ugyan úgy mind a szenvedés feltételekhez kötöttek, és bizony el is múlnak. Ezekről a Buddha nem tanított. Mert minek is tanította volna a boldogság, vagy akár az öröm igazságát. Illetve, így direktbe nem tanította. Hisz egyiktől sem szeretünk megszabadulni. Sőt, zokon vesszük amint elmúlnak. Na ez már bizony a szenvedés. Ugyan úgy mind az, ha szemétdombként éljük meg a saját, létezésünket. Vagy akár másokét.

Előzmény: Tiszta tudat (174750)
hizi Creative Commons License 6 napja 0 0 174751

"Egy" van,....s..a többi, annak az "Egy" nek a számtalan  ruhája.

Előzmény: Tiszta tudat (174749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!