Keresés

Részletes keresés

Tiszta tudat Creative Commons License 15 perce 0 0 171581

Szia.

 

 

…….. vizsgálódást folytatok Buddha beszédei hitelességével kapcsolatban.

Kulcsszavakra keresek rá és összevetem a szentiratok tanításával. Vannak ütközések, meg találok érdekes dolgokat…… Valahogyan,…. talán tapasztalat, de nagyjából el tudom dönteni, ha a fordítás nem megfelelő, vagy hamis.

Ind. történelme valamiért nagyon száraz számomra,..nem igazán szoktam ilyent olvasni, viszont a valóság, ami önmagam megismerésére irányul, az nagyon is érdekel, ezért is vizsgálódom a tanításokban.

Azt gondolom, ami kulcsszavakat adtál,……. sok idő energia volt mire felismerted az igazságtartalmukat,….én miért is ne venném át,…miért is  kutakodjak tovább utánuk, mikor ideraktad készen.

Az a pár „kulcsszó” ami tőled származik, de megtalálható a tanban,/mert alaposan utána jártam/….ezek folyamatos észben tartásával, nagyon is gyakorlati hasznom származik belőle,…… ez is egy törekvés lehet, ahogyan a nyolcrétű ösvény…..

 

Mutatok egy számomra érdekes dolgot Buddha beszédeiből. Eddig sehol nem találtam Gautamától a nem-cselekvésre utaló szöveget,……most ráleltem erre a  „csírára” amiből,…. talán kifejlődött a

 wu wej filozófiája. ,…ezt hosszan magyarázza, de a lényege ez:

 

 „………Milyen a fekete és fehér következmény nélküli, sem fekete, sem fehér cselekvés, a tettek megsemmisítését eredményező cselekvés?

Eltökéltség a fekete következménnyel járó, fekete cselekvésről való lemondásra, eltökéltség a fehér következménnyel járó, fehér cselekvésről való lemondásra, eltökéltség a fekete-fehér következménnyel járó, fekete-fehér cselekvésről való lemondásra - ezt nevezik fekete és fehér következmény nélküli, sem fekete, sem fehér cselekvésnek, a tettek megsemmisítését eredményező cselekvésnek. Ezt a négyféle cselekvést ismertem fel, éltem át, és tanítom, Punna.”

 

……a hosszabb magyarázatot /nem akartam ide bevágni/ itt megtalálod, ha érdekel: BUDDHA BESZÉDEI Vekerdi József fordítása. Kutyautánzó példabeszéd.

 

…..lehet hogy rosszul értelmezem,…. nem is a nem-cselekvésről szól,….ki hogyan értelmezi,..de egy kis elmélkedésre, vizsgálódásra mindenképpen jó.

 

…...mivel véleményt nem akarok írni, …ez is az éntelenség törekvésemről szól,…mivel most már törekszem az advaita gondolkodásmódra, a minősítésekről is próbálok lemondani,…ezért is rakok fel Buddha beszédeket mostanság, amit érdekesnek találok. Beszéljen helyettem ő,…jobb szóvivőt nem is találhatnék…..

 

 üdv.

Előzmény: Amida (171576)
sniffí Creative Commons License 9 órája 0 0 171580

nem gondolom az --istemság fogalma- bármi modon .. nem gátja a ** tudhatónak .. megoldhatónak**.

.. a többi rendben van ,, hiszen Gautama 2500 évvel ezelőt ugyan ezt találta .. csak a kor szellemisége - infrastruktúrája.. más szöveg környezetett igényelt  ...

Előzmény: polária (171579)
polária Creative Commons License 9 órája 0 0 171579

Dr Sheldrake Az élet új tudománya című művében felveti, hogy a létezést az energián és az anyagon kívül  automatikus szervezőerők is irányítják. Ezek okozati hatotényezők, mivel a forma- és viselkedésminták előképeiként szolgálnak. Nem a szó szokásos értelmében vett energiával bírnak, mivel hatásaik átjutnak a tér és idő gátjain, ami az energia áramlásában akadályt jelentene. Távoli hatásuk éppoly erős, mint közelről. E hipotézisnek megfelelően bármikor, ha egy faj egyede elsajátít új viselkedési mintát, ez megváltoztatja az adott faj oksági szintjét, legalábbis enyhe mértékben. Ha e magatartás elég sokáig ismétlődik, akkor ˝morfikus rezonanciája˝ kihathat az egész fajra. Ezt a láthatatlan mátrixot morfogenetikus mezőnek nevezte el, a ˝morph = forma˝ és a ˝genezis = létrejövés˝ szavakból. Ezen oki-szféra működése a távolrahatást is tartalmazza, mind térbeli, mind időbeli jelentésben. Ez annyit jelent, hogy a morfikus mezők átterjednek a téren és időn, s az események képesek hatni a bárhol, más időben végbemenő eseményekre. Ennek egy példáját mutatja be Lyall Watson: Életáradat: a tudat biológiája című könyvében, amelyben leírja a ˝a századik majom ˝ elméletet. Watson azt látta, hogy miután majmok egy csoportja megtanult egy bizonyos viselkedést, más szigeten élő majmok a kommunikáció ˝normális˝ módjának lehetősége nélkül egyszer csak szintén tudták ugyanazt .

Dr. David Bohm a ˝Revisions˝ című folyóiratban azt állítja, hogy ugyanez igaz a kvantumfizikában. Leírja, hogy az Einstein-Podolsky-Rosen kísérlet szerint van helyhez nem köthető, vagy szubtilis kapcsolat a részecskék között. Azaz a rendszernek egy KOLLEKTIVITÁSA, amit nem tulajdoníthatunk csupán e részecske sajátjának, hanem az egésznek. Emiatt bármi, ami a távollévő részecskékkel történik, más részecskék alaki mezőjére is hatással lehet. Bohm továbbmegy, és azt állítja, hogy az ˝univerzumot kormányzó időtlen törvényekről alkotott elképzelés úgy tűnik, nem tartható fenn tovább, mivel maga az idő is  a kifejlődött szükségszerűség része˝. A kreatív munkálkodás , mely reform-gondolatokat szül, s amelyek segítségével friss teljességre bukkanhatunk, hasonló az alkotó valósághoz, mely az evolúció során kinál lehetőséget új minőségek felmerülésére. Az alkotó folyamat különálló tényezők egymáshoz kapcsolódása által létrejött komplett és magasabb szintű egészek következő fejlődési állomása˝.

A létezés  tehát  integrativ egység és egyetlenség. Jung által emlegetett "arche-tipus" illetve a freudi  "közös tudattalan" elméletei is ide értelmezhetők.
Ha pedig  előreszaladunk akkor mentalitást azaz spiritualitás is feltételehetünk egyetemességi szinten,igy aztán az Isten fogalmához érkeztünk el.Mármint a közelébe.
ez a lét nemcsak formavilág és életelevenség, hanem mentális és akár etikai centumában-magasában is kollektivum és  együttható és egységes.A vaskossági szinteken megtapasztalás,átélés által a rengetegféle lények kitermelik a tanulságaikat és ezek közkinccsé válnak , KOLLEKTIV HASZNOSULNAK és ez az egyetemességi integráltság olyan mint egy objektiv lény amelynek tartalma a Törvény. Az egyes hat a közösre,amaz pedig visszahat rá. Szó sincs arról hogy  a tulméretezett istenség ránk tehénkedne szeszéllyel :))
Tulajdonképpen egy tudományos istenfogalom felé fejlődünk és ez remélhetően pozitivan odahat majd a sokezer vallás giccses,tullihegett istenképére is !

sniffí Creative Commons License 27 órája 0 0 171578

a filozófia szellemiségek találkozása.

amit TE annak vélsz az valláskárosultak .. vitaforuma a létről. a praktikusabb istenekről .. akik vigyázznak, tanaik terjesztőire.....

a buddhizmus is vallási félre értés következménye...

a buddhák vélt kipusztítása után .. tanaikat követők vallási irányba fordítása ....   !!!!

ígylett Buddha imádható.. akát Jézus ... követőik meg halandóg

mit sem értve, a szellemi fejlődésről.. teremtőiség fokozhatóságáról ..

.. haláltalanság kapuja kitárva .. az által hogy elkezdte TANÍTANI a lét állapotának fenntarthatóságát ....

 a már jelenlévő filozófiainak mondható,  halandóságot eredményező verziökhoz képpest ...

 

Előzmény: Amida (171577)
Amida Creative Commons License 30 órája 0 0 171577

... elnézést, kimaradt valami fontos!

Nem jelenti a lentebbi fejtegetésem azt, hogy a mahajána álságos lenne. ugyanis a mahajána fejlődése a filozófia aíkján is megtörtént mégpedig filozófusok alkotásaként, és nem vallási megfontolásokból. Az egyik ilyen változás Nágárdzsuna munkája, a másik Vaszubandu és köre alkotása. Elvben talán visszavezethető lehet a Tan tartalmára, de ez nem szükséges feltétel. Itt ugyanis a filozófia természetes fejlődéséről van szó, ami a tudás bővülésének következménye. Mind az ortodox mind a heterodox rendszerek alapja ugyanis az ind tudomány, ami egy rendszerként - több ellemből - képes volt szilárd alapokat létrehozni. Itt természetesen vallási megfontolások nem játszottak.

 

Alapja a szánkhja vagy számkhja (szanszkrit) az egyik legrégibb ind filozófiai rendszer, a hat darsana (hindu szemléletmód) egyike. Alapítója a hagyomány szerint Kapila. 

[wikipedia]

 

... és az abhidharmában is megjelentek a tudás bővülése okozta változások. Ez nem vonatkozik azonban a vadzsrajánára, mivel az teljes mértékben vallássá lett.

Az alapeszme ugyanis az advaita gondolkodás amiért a 8. században Sankara az ortodox rendszert(a hindut) is megreformálta, szintén átvéve a Tan több tételét.

 

 

Amida Creative Commons License 1 napja 0 0 171576

 

... semmi konkrétumot nem szeretnék leírni, de mondjuk nekem mindig izgalmas kérdés volt és maradt, mik hiteles és mik módosított tanítások vannak, mert elfogadhatatlan változtatások a vallássá alakulás kényszere a vallások között sok dologban követelt változtatásokat. A kolostorok a szerzetesek nem igen szándékoztak éhen halni, másfelől pedig a politikával alkut kötni nem egy életbiztosítás.

Eklatáns példa erre a korai - théraváda - szakaszban keletkező megítélése az elhajlásoknak és azok többségének elutasítása. Amit mostanában találtam, az ennek a kiváncsiságomnak megfelelő keresgélésekből származik és alapvetően a 119. oldaltól kezdődően elég meglepő elgondolások létjogosultságát hitelesíti az irodalomjegyzéke.

 

Én az első oldallal kezdtem, de nem bántam meg.

Lakos Katalin A korai buddhizmus szerepe az ókori India ... - doktori doktori.bibl.u-szeged.hu/2976/1/Disszertacio.pdfÍrta: K Lakos - ‎2016 - ‎Kapcsolódó cikkek Buddha beszédeit és tanításait a korai keleti közép-indiai nyelvjárásban adta el , .... elbeszélése, amely számos fontos történelmi részletet és hitelesnek.

 

Van egy nyomasztóbb problémám korábbról a benáreszi beszéd kapcsán.

Ott van egy utalás arra, hogy nem egy alkalommal forgatta meg a Buddha a Tan kerekét, de aztán a fordításokban már egy forgatás következtében kialakuló több fordulatról írnak.

A megforgatások  mást jelentenek mint egyetlen megforgatáson belüli fordulatok számbavétele. De mint írtam a számbavétel már Patandzsali  kora óta fontos eleme az ind filozófiának, A disszertáció egy fontos felvetése, hogy hindu rendszerként tekint a a buddhizmusra és a dzsainizmusra. Ilyen alapon  ír ortodox és heterodox iskolákról. Mindezek alapján a Buddha beszédei c. gyüjteményt és annak tartalmát fenntartásokkal kezelem. Nem szabad elfelejteni mekkora kamuzás van a benáreszi beszéd vonatkozásában az istenek sikongó öröméről, hogy végre a Buddha kinyilvánította a Tant. Ez maszlag és nyilvánvalóan mitosz, ...

 

... szerintem aki nem elég elővigyázatos az egy szép napon arra ébred, hogy a Buddhához imádkozik. Vallást vallásra cserélni az tök értelmetlen dolog. Filozófiából vallást csinálni az meg gyakorlat. Így alakult ki a kommunizmus is, és a vallások gondozóinak hierarchiája bennük. Az egyikben plébános van, a másikban párttitkár. Ez persze nem véletlen, de ez most lényegtlen. Én csak azért rángattam elő most ezt a dolgot, mert aki az életfilozófiáját tette a tanra, annak érdemes óvatosnak lenni. De, természetesen tegye mindenki azt, amit tennie kell. Erre nincs recept.

 

Valamit valamiért azért leírhatok, mivel a Kánon harmadik kosara az abhidharmák, inkább érdemes azzal foglalkozni mint a szútrákkal, ráadásul aki önállóan tud és szeret gondolkodni és dönteni, abban tovább fog erősődni a tudatosság és a tudás alapú elfogadás. A mai tudományok pedig rengeteg filozófiai megfontolását a Tannak igazolják. Tudni valamit az szuper. Hinni valamit az egy másik dolog.

 

Szóval: Minden állandótlan. Törekedjetek.

 

Előzmény: Tiszta tudat (171570)
sniffí Creative Commons License 1 napja 0 0 171575

én megértelek nyelvtanilag igazad van. .. Á mivel létünket minden áthatja .. így jelen létünkre .. a bolygó eseményeit.. állapotát MA sem más mint a felső vezetés szellemisége ** engedi** így ha nem említhetjük azt meg **általános értelemben** úgy valójában értelmetlenebbek vagyunk az egértől mi átrágta a monitorom tápkábeljét s belepusztult ... .

vagyis a tecnológia .. infrastruktúra miként használhatósága  .. nem igazán aszellemi fejlődés-t szolgálja...

Előzmény: Aventinus (171569)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 1 napja 0 0 171572

És így mi a buddhista válasz arra a kérdésre, hogy:

.

Akkor mit is tegyünk?

.

Ha ide írsz, akkor ide írj.

Ha nem írsz ide, akkor ne írj ide.

/

Ha ülsz, akkor ülj.

Ha állsz, akkor állj.

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171571)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 2 napja 0 0 171571

Valamint sem nem egyik sem, sem nem mindkettő.

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171565)
Tiszta tudat Creative Commons License 2 napja 0 0 171570

Buddha beszédei részlet.

 

………lehetséges-e, uram, hogy valaki ne bánkódjék nem létező belső dolgok miatt?

- Lehetséges, szerzetes - válaszolta a Magasztos.

- Előfordul, hogy például valaki nem vall ilyen nézeteket: „A világ azonos az Énnel, halálom után ezzé válok, állandó, örök, változatlan, nem mulandó leszek, mindörökre ugyanaz maradok.”...[stb.] Az ilyen ember nem szomorkodik, nem gyötrődik, nem jajveszékel, nem veri mellét, nem esik kétségbe. Így lehetséges az, hogy valaki nem bánkódik nem létező belső dolgok miatt.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan birtokot birtokba venni, amelynek birtoklása állandó, örök, változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad. Nos, szerzetesek, ismertek-e olyan birtokot, amelynek birtoklása állandó, örök, változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek olyan birtokot, amelynek birtoklása állandó, örök,

változatlan, nem mulandó, mindörökre megmarad.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan egyéniségelméletet követni, amelynek követőjét nem éri bánat, szomorúság, szenvedés, keserűség, gyötrelem. Nos, szerzetesek, ismertek-e ilyen egyéniségelméletet?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek ilyen egyéniségelméletet.

 - Szerzetesek, esetleg szeretnétek olyan vallási nézeteket vallani, amelyeknek vallóját nem éri bánat, szomorúság, szenvedés, keserűség, gyötrelem. Nos, szerzetesek, ismertek-e ilyen vallási nézeteket?

- Nem, urunk.

- Helyes, szerzetesek; én sem ismerek ilyen vallási nézeteket.

- Szerzetesek, ha léteznék Én, akkor ugyebár Enyém is léteznék?

- Úgy van, urunk.

- És ha Enyém léteznék, akkor ugyebár az egyén Énje is léteznék, szerzetesek?

- Úgy van, urunk.

- De mivel, szerzetesek, valójában és ténylegesen nem észlelhető Én és Enyém, ez a tévtan:

„A világ azonos az Énnel, halálom után ezzé válok, állandó, örök, változatlan, nem mulandó leszek, mindörökre ugyanaz maradok”, nemdebár, kizárólag és teljesen együgyűség?.........

Aventinus Creative Commons License 2 napja 0 0 171569

Az aktuálpolitika itt offtopik, a következő aki ezzel próbálkozik végleges kitiltást fog kapni.

sniffí Creative Commons License 2 napja 0 0 171568

*a vallás károsult  .. nincsen miért kiálnia létéért.. hiszen a halál számára nem a végállomás.. a játszó teret istene biztosítja.. nem gondolja  , minek tartana el bárki is egy eltartottság fenntarthatóságában ** bízó- gondoló** izét .. izéket .. még unalom üzésre se jó .. hiszen a magánya megmarad.. teremtményei közt ...

Gautama ezt felismerten, terjesztette a tudatodosás szükségét.

a tudatosodottat nevezi a buddhita történelem *buddhának*.

a valláskárosult az meg vagy jézust.. mohamedett.. bhagavad gita .. buddha..stb -t imádja-követi.

Gautama nem kevesebbet ismert fel, mint azt.... azzal a szellemiséggel bírnod amivel teremtőd .. ha lenni szeretnél ...

Előzmény: sniffí (171567)
sniffí Creative Commons License 2 napja 0 0 171567

a ** forma nélküliség vélelmezése** az üresség azon lehetősége ahol a tudó, tetszőleges/praktikus/ formát vesz fel teremt a lét gyakorlati megvalósítására ...

/ez így ha nem éled csúsztatásnak hat, valláskárosultságod okán//

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171565)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 2 napja 0 0 171565

Egyetértek azzal, hogy nem ez. Sem ez.

Előzmény: sniffí (171564)
sniffí Creative Commons License 2 napja 0 0 171564

*** a buddha tanai ** nincsenek . Gautama tanai vannak a buddhává válásról .

az üresség értelmezésed nihilizmus .. ami kedvez ugyan a szófűzésnek .. ám nem atudatosodásnak, a nemes tanítvány örömére...

Előzmény: V.I.T.R.I.O.L. (171563)
V.I.T.R.I.O.L. Creative Commons License 2 napja 0 0 171563

Átrakom ide az új topic-ból (lehet, hogy kettőt nem fognak engedni)

 

A buddhizmus lényegét Buddha Holdra mutató ujja szimbolizálja.

Ezért aztán bármilyen topic, bármilyen hozzászólása (ez is) forma csupán és csak utalni tudunk vele a lényegre. Bármilyen szentírás ide másolásával ugyanez a helyzet.

Ennyiben mindenképpen más a buddhizmusról beszélgetni, mint akármelyik témáról, mert itt kimondottan azt céloznánk meg, és az lenne a lényeg, hogy ne ragadjunk le a formaiságnál. Vagyis tulajdonképpen felesleges minden szó.

Mert a forma üresség.

Rögtön tegyük hozzá ugyanakkor, hogy a lényeg valójában a szavakon keresztül jön ide, leírt betűk formájában. Éppen ezért az is teljesen rendben van, ha beszélgetünk Buddha tanításairól, mert ahhoz viszont szavak kellenek.

Mert az üresség forma.

.

Akkor mit tegyünk?

Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171562

nem is értem milyen ajtók csuklottak össze előttem, de lényegtelen, ki akar rab lenni, kötöttségeket, báéklyókat magára erőltetni, nem vagyok mazochista .... :)

Előzmény: nyalifalinyam (171558)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171561

, jaja, az nem az én diktatúrám, hanem a különböző vallásoké, ha észrevetted volna, én nem diktálok, felfedek dolgokat!

Előzmény: nyalifalinyam (171557)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171560

nem kell elpusztítani, hanem ömlengve leborulni előtte és kérni azt a megvilágosodást, amitől egész India is a szegénységben, a szenvedésben, a nélkülözésben, a tétlenségben, a munkanélküliségben, a semmittevésben van, sőt etessék az aranyszobrokat, kinálják óránként friss étellel itallal és imamalomítólag el se mozduljanak ezen bálványok mellől, hisz jön majd a megvilágosodás és a nirvanikum jutalmi állapotbaképzelmény, na ez a lassú fizikális eutanázikum éltet minden olyan halandót, akik örökké élni akarva szamszaráznak a megnyugatósági százalék elérésének kívánalmában vágyakozva! :)

Előzmény: nyalifalinyam (171556)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171559

jaja, látom, amit ti Tan-nak mondotok, ahhoz semmi köze sem volt soha Siddhátának, akit azonosítotok Buddha személységgel, tudattal, lénnyel, entitással, állapottal!

Előzmény: nyalifalinyam (171555)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171558

egész más lenne..ha azt gondolnád..jól van mindenki őrizze meg a hitét..legyen benne szabad.. és úgy beszélgessünk közösen..:) de belőled a sértődöttség beszél..mert becsukódtak előtted az ajtók.:)

Előzmény: Paleokrites (171553)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171557

:)) Nézd ha figyelembe veszem (és most csak a szamszára szemszögéből nézem..:) tehát ha figyelembe veszem hogy a világ nagy..sok sok emberrel sok sok vallással.. a diktatúrád nem sülhet be mert el sem tud indulni::))

Előzmény: Paleokrites (171553)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171556

dehogy is nem mindenki pusztítsa el az aranyszobrokat és gondolkozzon úgy ahogy poli mert ő tudja a tutit, hogy fújj vallás.:) nem baj ha nem veszed észre.:)))

Előzmény: Paleokrites (171553)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171555

látod ott a nem szót is?) jól van akkor.:)))))))))))))))))))

Előzmény: Paleokrites (171554)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171554

én is ezt mondom, akkor egyet értünk a buddhista tan is sületlenség.... :)

Előzmény: nyalifalinyam (171552)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171553

én nem akarok semmifél uniformot, ahogyan a buddhista-hinduista-dzsainista-indista, de egyáltlán semmiféle kereszény, biblikum, koránikum, TANikum, hidelmi gondikumokat sem, az ember legyen gondolkodó, logikus, értelmes és hasznos a társadalomra, az emberiség javát szolgálva, de ez neked  nem veszi be a gyomrod, igaz használod te is, mint minden buddhista hitista a gyógymódokat, pedig ahogyelnézem, szenvedi szerettek szavakban.... :)

Előzmény: nyalifalinyam (171551)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171552

ez sok sületlenség nem a Tan:)

Előzmény: Paleokrites (171550)
nyalifalinyam Creative Commons License 4 napja 0 0 171551

te szenvedsz nem én:) te akarsz közös nagy kupacot egyforma gondolkodással:) nekem jó ahogy van::))

Előzmény: Paleokrites (171549)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171550

ha észrevetted volna nem én zagyválok, ilyen a TANotok!

Előzmény: nyalifalinyam (171548)
Paleokrites Creative Commons License 4 napja 0 0 171549

ne mond, hogy látod, mit látsz egyáltalán éntelenként, tudattalanként, nemtelenként, a szenvedésedet, nyűgjeidet, boldogtalanságodat, te is olyan keresztény vagy buddhistaként, akinekminnélnagyob abűne annál nagyobb a megbocsájtás lehetősége, avagy a szenvedésed nagysága egyenes arányban van a nirvatikum paradicsomi wellness állapotba gyógyulással?

Előzmény: nyalifalinyam (171547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!